Sampo / Danskebank integraatio

  • 94 051
  • 492

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Osaako kukaan muuten sanoa missä Sammon uudessa hienossa nettipankissa näkyy määräaikaistilin erääntymispäivä ? Ei ainakaan omiin silmiin ole osunut tähän mennessä mistään tilitiedoista moista.

Tällä hetkellä odotellaan mielenkiinnolla kuinka kauan menee että laina siirtyy Sammosta uuteen pankkiin että pääsee sulkemaan vanhoja tilejä pois.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Minulle ilmestyi viime viikon perjantaina Sammon kortit-sivulle aivan täysin uusi Visa-luottokortti, jota en itse ole koskaan hakenut. Kyselin syytä moiseen, mutta vielä tähän päivään mennessä en ole vastausta saanut.

Onneksi tuli vaihdettua varsinainen tili ja lainat Handelsbankeniin hiukan ennen Sammon uutta IT-aikaa. Ainoa syy yhden tilin jättämiseen on Sampoon on, että Hanskan kautta ei saa Finskin Visaa.

Melkoista sekoilua on, moneskos viikko tätä on jo menossa?
 

HemmoP

Jäsen
Minulle ilmestyi viime viikon perjantaina Sammon kortit-sivulle aivan täysin uusi Visa-luottokortti, jota en itse ole koskaan hakenut. Kyselin syytä moiseen, mutta vielä tähän päivään mennessä en ole vastausta saanut.

Onneksi tuli vaihdettua varsinainen tili ja lainat Handelsbankeniin hiukan ennen Sammon uutta IT-aikaa. Ainoa syy yhden tilin jättämiseen on Sampoon on, että Hanskan kautta ei saa Finskin Visaa.

Melkoista sekoilua on, moneskos viikko tätä on jo menossa?

Mistäs tuollainen "kortit"-sivu löytyy ? Omalle tilille on kyllä kortti muttei tuollaista sivua missään valikoissa...
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Mistäs tuollainen "kortit"-sivu löytyy ? Omalle tilille on kyllä kortti muttei tuollaista sivua missään valikoissa...

Vasemmalla on valikossa kohta, kortit ja valuutta. Klikkaa sitä kerran, sitten tulee valikkoon kohta kortit, klikkaat sitä ja saat näkyviin kaikki luottokorttisi. Tällä tavalla tuo ainakin minulla toimii.
 

JTK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Kama
Jaahas.Sampon verkkopankki(yrityksen) ei toimi mulla. Onko muilla onkelmia vai onko vika mun päässä. Tänään vaihtui pankkitunnukset ja salasanat. Johtuukohan siitä??Kaikki toimii hyvin, kunnes OIKEIN ANNETUN TURVALUVUN jälkeen tulee ilmoitus, että "Tekninen vika. Yritä uudelleen. Jos tekninen vika ilmenee uudelleen, voit soittaa asiakastukeen, numero 0200 2589". Iiihanaa. Saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan.

Onneksi ei olla tämän pankin varassa pelkästään...

JK
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kaikki toimii hyvin, kunnes OIKEIN ANNETUN TURVALUVUN jälkeen tulee ilmoitus, että "Tekninen vika. Yritä uudelleen. Jos tekninen vika ilmenee uudelleen, voit soittaa asiakastukeen, numero 0200 2589". Iiihanaa. Saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan.

Oletko koittanut kirjautua toista kertaa heti perään? Itsellänikin tuli jossain vaiheessa tuo vastaava viesti turvaluvun antamisen jälkeen ja uudelleen kirjautuessani pääsin verkkopankkiin.
 

dohf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sampo Pankista on Kauppalehden mukaan paennut yli 10000 asiakasta. En ihmettele.

http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=11824
Tuohon 10 000 sisältyy siis vain OP-Pohjola-ryhmään siirtyneet käyttäjät. Toki tuossakin voi olla hieman ylimääräistä voita leivän päällä, mutta pahimmillaan lasketaan kokonaiskato kymmenissä tuhansissa.

Taitaa tulla opetusesimerkki siitä, miten ei kannata uudistuksia tehdä. Tiedotuspolitiikasta puhumattakaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
YLE:n teksti-tv tietää kertoa että Nordeaan on siirtynyt lähes yhtä paljon asiakkaita, eli näihin kahteen pankkiin on jo siirtynyt 20000 asiakasta. Sampo itse ei halua uusia arvioita esittää, vaan pysyy aikaisemmassa arviossaan viidessä tuhannessa asiakkaassa ja esittää uuden arvion kesällä.

Hienosti hoidettu homma.
 

Raparberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho ja HIFK
Paljonkohan sammolla mahtaa suurinpiirtein olla asiakkaita kaikkiaan?

Paljon. Jossain oli maininta että niitä olisi about miljoona. Ja varmaan onkin, ottaen huomioon postipankkihistoria postisiirtotileineen yms, jolloin varsinkin yritys- ja hallinnolliselta puolelta lähes kaikilla oli asiakkuus myös Postipankkiin. Toki isoilla asiakkailla on tilejä ja touhua useammassa pankissa.
 

tosiasia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Pakko se on jo itsekkin avautua tähän ketjuun vaikka sitä on tullut pantattua pitkään. Oma asiakkuuteni siirtyi Sampoon n. vuosi sitten asuntolainan mukana ja silloin kaikki vaikutti vielä oikein hyvältä ja paremmin toimivalta entiseen pankkiini verrattuna. Nyt kaikki on kuitenkin toisin.

Alussa ymmärrystä vielä ongelmille riitti, mutta nyt mitta alkaa tulla täyteen. Netti pankin kanssa ja korttien kanssa ei pahempia ongelmia ole ollut, mutta tämä asuntolaina on sitten jotain aivan muuta. Lainaan on liitetty vakuutus, josta kaikki ongelmat alkoivat n. kuukausi sitten eikä mitään valoa ole näköpiirissä. Lainasta oli alunpitäen jäänyt pieni lainaturvavakuutus maksamatta n. 5€ ja sain ilmoituksen postissa, että tilillä ei ole katetta, vaikka oli. No, valtuutin läheisen käymään pankin konttorissa selvittämässä asiaa ja ilmoitus oli, että asia hoituu. Tämän jälkeen kuitenkin tililtä meni käsittämättömästi "ylimääräinen lainanlyhennys n. 500€.

Tätä "ylimääräistä" lyhennystä olen sitten yrittänyt ensin selvittää asiakaspalvelun kautta puhelimella, ei onnistunut. Laitoin sähköistä palautetta n. 2 viikkoa sitten, ei vastausta. Lopulta menin konttoriin käymään viime perjantaina. Otin jonotuslapun ja odotin n. 45 min, jonka jälkeen tultiin sanomaan, että lainaosatolla ei ole ketään palvelemassa. Tiedot ylös ja luvattin soittaa. Soitto tuli, mutta asia ei selvennyt ja luvattiin selvitellä asiaa pääkönttorista asti. Vastausta ei ole vielä kuulunut, joten ei asiakaspalvelua voi ainakaan nopeaksi ja tehokkaaksi väittää. Pakko sitä on pankin vaihtoa alkaa harkita tosissaan, kun kukaan ei edes pankissa tiedä mitä "minun" rahoillani siellä tehdään.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Turkkusessa TVT:n vuokrarahoja on pompsahdellut väärien asunto-osakeyhtiöiden tileille viime aikoina. Homma saataneen yhtiön sisäisesti kuntoon mutta pinnat Sampolle tästäkin kämmistä.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
tosiasia kirjoitti:
Pakko sitä on pankin vaihtoa alkaa harkita tosissaan, kun kukaan ei edes pankissa tiedä mitä "minun" rahoillani siellä tehdään.
Aivan. Omia ongelmia setviessäni on kyllä tullut selväksi, että siellä ei kukaan tunnu tietävän mistään mitään. Monessa ongelmatapauksessa ainoa henkilö joka tietää miten asioiden pitäisi mennä, on asiakas.

Esimerkiksi meidän asuntolainamme: Lainan koron nousivat selittämättömästä syystä yli 50€/kk. Viitekorko ei ollut muuttunut, eivät myöskään muut lainaehdot. Meidän tapauksessamme 50€ ylimääräinen lyhennys ei niinkään olisi haitannut, mutta tässä tapauksessa kyse tosiaankin oli pelkistä ylimääräisistä koroista!

Soitin asiakaspalveluun, jonotin tunnin, selviteltiin asiaa vartti, minkä jälkeen ajattelivat että pistetään asiasta selvityspyyntö lainaosastolle. Hetken päästä soittivat ja väittivät että korkeampi veloitus johtuu siitä että tässä kuussa on enemmän korkopäiviä kuin edellisessä. Vakuuttivat että ensi kuussa menee taas pienempi summa, kun korkopäiviä on vähemmän.
Kiireessä, omaa huolimattomuuttani ja asiaa sen kummemmin ajattelematta, hyväksyin tämän selityksen. Kunnes illemmalla välähti mieleen että ei vittu, ei se nyt NOIN paljoa vaikuta! Ei 410€ kuukausikorot nouse lähes 470 euroon parin korkopäivän takia!

Uusi soitto ja sama ruljanssi. Ensin jonotus, sitten vanhat selitykset: "kyllä tässä joku oikea syy on takana, ei me nyt tietenkään virheellisesti veloiteta näin paljoa liikaa", ja "jos tässä on virhe niin kyllä me se korjataan automaattisesti seuraavissa erissä". Yrittivät tarjota jos jonkinmoista selitystä, mutta uskottavaa selitystä asialle ei saatu. Olin laskenut kaikki valmiiksi, enkä hyväksynyt yhtäkään selitystä mikä ei edes suurpiirteisesti täsmännyt omia laskutoimituksiani. Kukaan Sammossa ei myöntänyt että kyseessä voisi olla virheellinen veloitus, vaan aina lähdettiin siitä että järjestelmä veloittaa oikein, ja yritettiin etsiä kys. veloitussummalle jotain selitystä. Kun asiaan ei löytynyt ratkaisua, pistivät asian taas "selvitykseen" ja lupasivat soitella takaisin.

Asia edelleenkin "on selvityksessä", eli ilmeisesti sille ei tapahdu mitään? Uusimman ennakkoilmoituksen mukaan myös seuraavassa lainaerässä Sampo veloittaa saman virheellisen korkosumman, vaikka vakuuttivat asiakaspalvelussa aikaisemmin muuta.

Mutta ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin: Ensi viikolla pankki vaihtuu. Nyt on vihdoin saatu kaikki varteenotettavat vaihtoehdot kilpailutettua, ja "se oikea" on löytynyt. Ei puutu enää kuin ilmoitus asiasta kys. pankkiin ja papereiden allekirjoitus (minkä jälkeen luultavasti viikkojen odottelu että Sampo saa asuntolainojen siirron hoidettua). Samassa hötäkässä siirtyy myös perheen kaikki vakuutukset Ifistä toiseen firmaan.

Pitkästä aikaa kevyt olo ja mukava aloitus viikonlopulle. Tässä sivussa saatiin lainat ja vakuutuksetkin taas hiukan edullisemmiksi, joten enää ei ole niin paska fiilis tästäkään episodista.
Tosin taistelu noista virheellisistä korkoveloituksista jatkuu luultavasti vielä viikkoja. Mutta se ei enää paljoa paina, kun tietää että pankki- ja laina-asiat on kohta taas luotettavissa käsissä.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Ei kele. Rahastojen siirto toisiin ei onnistu. Kukaan ei tunnut tietävän miksi. Kun yrittää siirtää haluttuja hankintaeriä, niin tulee vain herja: "Olet valinnut lunastaa hankintaeriä, mutta ne eivät vastaa määriteltyjä yksikköjä."

Siis mitä helvettiä? Googlellako ne näitä suomentaa?

Benny
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensimmäinen "ongelma" omalla kohdalla. Otin käyttöön elisan sähköisen laskutuksen. Nyt olisi aika sitten maksaa ensimmäinen lasku suoraan elisan sivuilla. Kun laskua menee maksamaan, kaikkien muiden pankkien napit on näkyvissä, mutta sampopankki loistaa poissaolollaan. On se kätevää nyt taas mennä nettipankkiin ja näpytellä laskun tiedot siellä sitten uudestaan. Vähemmän vaivaa laskunmaksussa ei pidä paikkaansa ainakaan sampopankin kanssa.

edit. laskun maksun jälkeen menin klikkailemaan nettipankissa halutessani tietoa uuden tilin avaamisesta .... kun yritän mennä edelliselle sivulle, niin eiköhän tekninen vika esiinny nettipankissa. Haluatko kirjautua nettipankkiin uudestaan? No en nyt viitsi.
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
Uskomatonta säätöä edelleen. Vaimolla on vielä sampopankissa tilit ja kortit, mutta näillä näkymin viimeistä päivää. Itse olen jo Osuuspankkiin omat rahani siirtänyt.

Viikonloppuna huomattiin, että tililtä on kadonnut yht. noin 800 euroa luottojen maksuun. Summat ovat noin 300 euroa enemmän mitä menee normaalisti lainoihin joten meidän asuntolainasta ei ole kyse. Lisäksi vaimolle on ilmestynyt uusi Master Card- kortti eli tällä hetkellä niitä on tilitietojen mukaan kaksi, ovat vielä eri korttinumerollakin.

Maanantaina Sampopankissa luonnollisesti eivät osanneet antaa selitystä sekaannuksiin ja lupasivat selvittää. Vielä ei ole vastausta kuulunut.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Maanantaina Sampopankissa luonnollisesti eivät osanneet antaa selitystä sekaannuksiin ja lupasivat selvittää. Vielä ei ole vastausta kuulunut.

Yksi tuttuni on Sampossa töissä, ja yleinen mieliala on sellainen, että ongelmia ei saada selvitettyä. Ilmeisesti ongelmia on niin paljon ja ovat niin vaikeita korjata, että edistystä ei ole palveluhenkilöstön puolelle näkynyt ja joka päivä on paniikki päällä. Lisäksi kesälomat lähestyvät...
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viime viikon alussa kävin omassa pankissani (ei ole Sampo) vaihtamassa rikkoutunutta Visa-korttia uuteen.

Kysyin pankin tädiltä, onko Sammosta siirtynyt tähän pankkiin asiakkaita. Sanoi, että satoja uusia tilejä on avattu. Moni uusi asiakas on tullut kuulemma henkilökohtaisesti kiittämään, kuinka sujuvasti ja virheettä koko pankinvaihtohässäkkä lainojen siirtoineen on sujunut.

Samoin moni oli vannonut, että Sampoon he eivät koske tikullakaan.

Aika näyttää, kuinka paljon tämä Sammon ylimielisen tökerö asioidenhoito on tullut maksamaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mullakin on nykyään kaksi Visaa joilla on eri tilinumerot ja saldot.

Muistaakseni uuden Visan piti tulla jossain vaiheessa postissa. Eipä ole ainakaan minun silmiini sattunut.

Tilin saldoista kun katsoo siellä on joku minulle tuntematon Visa-kortti eli se olisi mahdollisesti tämä uusi. Se kulkee tuossa listassa nimellä Visa+

Kortit kohdasta katsottuna missä näkyy pankkikortti on taas tuo vanha Visa missä on oikea numero ja kulkee nimellä Visa Classic. Siinä näkyy milloin se on avattu ja mihin asti voimassa. Uudesta ei ole mitään tietoja, luottoraja ja saldo on molemmissa sama. Kai minullakin on sitten kaksi Visatiliä, vaikka toiseen ei ole korttia.

Kirjotin tuon äsken ja meninpä vielä tarkistamaan. Olinkin katsonut samaa kohtaa kaksi kertaa eli uudessa kortissa saldo on 0, vaikka vanhassa ei ole. Luottoraja on molemmissa sama. En tiedä voisiko tuota jopa siirtää tilillekin, heh. Ihan sekaisinhan tuo on koko systeemi.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kai minullakin on sitten kaksi Visatiliä, vaikka toiseen ei ole korttia.

Kirjotin tuon äsken ja meninpä vielä tarkistamaan. Olinkin katsonut samaa kohtaa kaksi kertaa eli uudessa kortissa saldo on 0, vaikka vanhassa ei ole. Luottoraja on molemmissa sama. En tiedä voisiko tuota jopa siirtää tilillekin, heh.

Juuri samalla tavalla mullakin on. Eli ei ole korttia tuohon uuteen Visa plussaan, mutta kyllä siltä voi tilille siirtää rahaa, kokeiltu on ;)
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Miten kukaan enää uskaltaa makuuttaa rahojaan ja lainojaan noin holtittomassa rahalaitoksessa? Melkein kaikki systeemit ovat sekaisin eikä parannusta ole näköpiirissä. Asiakkaat pakenevat ja kohta varmaan pakenevat työntekijätkin, ainakin ATK- ja asiakaspalveluosastoilta.

Mielenkiintoista nähdä, saadaanko kaikkia laina- ja tilisaldoja koskaan enää täydellisesti täsmäämään. Kuten sopuli jo totesi, henkilökunnan piirissäkin alkaa epätoivo kasvaa.

Itse olen ainakin hyvin herkkä raha-asioissa enkä pystyisi katselemaan tuollaista penailua omien rahojeni kustannuksella hetkeäkään.
 

Kaivanto

Jäsen
Mullakin on nykyään kaksi Visaa joilla on eri tilinumerot ja saldot.

Hyvin toimii molemmat :)

Mulla on edelleen vain yksi Visa, mutta siinä ei vinguttaminen näy vaikuttavan käyttövaraan nykyään ollenkaan. Katsotaan, josko ei tulisi laskuakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös