Sampo / Danskebank integraatio

• 94 617
  • 492

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Miten kukaan enää uskaltaa makuuttaa rahojaan ja lainojaan noin holtittomassa rahalaitoksessa?

Mielenkiintoista nähdä, saadaanko kaikkia laina- ja tilisaldoja koskaan enää täydellisesti täsmäämään. Kuten sopuli jo totesi, henkilökunnan piirissäkin
Omista lainoistani jäisi joku muutakin kymppi täsmäämättä, niin nauraisin koko matkan pankista kotiin.

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Aika näyttää, kuinka paljon tämä Sammon ylimielisen tökerö asioidenhoito on tullut maksamaan.

Kuten olen aikaisemmin todennut, on itselläkin mennyt hermo pankkiin moneen kertaan ja Osuuspankkiin on tilit jo aukaistu.
Pari viikkoa sitten tuli vielä kaiken lisäksi firmoilta karhukirjeitä maksamattomista laskuista vaikka olin jo tasan tarkkaan laskut maksanut. Tutkinnan jälkeen selvisi, että Sampo oli möhlinyt maksujen kanssa ja meikäläisen firmalle tuli sitten kaikki selvitykset jne. Tästä vittuuntuneena laitoin Sammolle reilun tonnin laskun (+alvit päälle); pari päivää ylimääräistä työtä, puhelinkuluja, matkakuluja, korkokuluja myöhästyneistä laskuista ja laitoinpa vielä pari satkua kolhiintuneesta maineesta. Emäntä naureskeli laskulle ja laskun liitteenä olleelle saatteelle, kuinka aina jaksan möyhätä ja reklamoida kaikesta mahdollisesta.
Viime viikolla olin vielä yrityskonttoriin yhteydessä ja mainitsin laskusta, johon virkailija totesi että oikein toimittu ja pyysi laskusta vielä kopion. Tänään kävin firman tilillä ja katsohan perkele; tilille oli tullut vajaat 1300€ ja maksun viitteenä oli jotain malliin: "asiakas vahingot". Enpä saatana olis uskonut. Laskunkin heitin suuttumuksesta huolimatta puoliksi tsoukilla odotellen puhelinsoittoja ja lisäselvityksiä.
Vaikka olenkin Osuuspankkiin tilit aukaissut, taidan sittenkin jatkaa vielä Sammon kanssa pankkiasioiden hoitoa. Henkilökunnan avuliaisuus ja halu selvittää ongelmia sekä tuo odottamaton vahingonkorvauksen maksaminen teki ainakin meikäläiseen vaikutuksen että haluavat todellakin korjata vahingot ja ottavat asiakkaat huomioon.
Että tökeryyden seassa on näemmä jotain järkeäkin, toivottavasti enenemässä määrin. Itse ainakin luotan parempaan suuntaan.

Veijari

Jäsen
Täytyypä itsekin kokeilla tuota korvaushakemusta, josko se pistäisi vauhtia Sampon päässä. On tässä kuitenkin jouduttu työaikana juoksemaan pankissa ja soittelemaan useaan kertaan, puhumattakaan siitä yli 300 euron menetyksestä korkoineen jota ei vieläkään ole palautettu. Ylimääräisestä Master Cardistakin tuli vain verkkopankin viestinä toteamus, että kortti on lopetettu. No niin kai kun maanantaina itse sen pyysimme sulkemaan. Olisi ollut mukava saada edes jokin selitys miten moinen tuplakorttisekoilu on mahdollista, saati anteeksipyyntö.

Funtsin tuossa, että onneksi meidän talous ei ole muutamasta satasesta kiinni, mutta jollakin muulla se voisi tietää pahoja ongelmia kun ei yhtäkkiä voisikaan maksaa vuokraa tai muuta tärkeää pankin töppien takia.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Hyvin täällä kaikki on toiminut viime aikoina. Ainoastaan uuden kortin saaminen kestää nyt yllättävän kauan, mutta siitä on kyl varoitettu.

Oli muuten hupaisaa käydä konttorissa ja huomata, että työntekijät on vieläkin aika pihalla uuden järjestelmän kanssa.

mr purnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rehelliset seurat ja fanit
Meillä meni 7 päivää, kun tilasimme uudet kortit vaimoni kanssa. Ensiviikolla on palaveri pankissa rahoituspäällikön kanssa, kun tilinpäätös oli aivan posketon, joten saapa nähdä mitä tapahtuu...

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Hyvin täällä kaikki on toiminut viime aikoina. Ainoastaan uuden kortin saaminen kestää nyt yllättävän kauan, mutta siitä on kyl varoitettu.

Eipä ole toiminut. Siirsin tänään loput rahani pois Sammosta, koska tili on nyt ollut koskematta sen aikaa, ettei varmasti ole enää mitään maksuja sieltä menemättä. Tämä operaatio vaati noin 30 minuuttia aikaa, koska se saatanan verkkopankki ei vain toimi. Kaatuilua, jumittelua, siirtojen epäonnistumista... jackpot.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Koitin tänään lähettää Swift-sekkiä ulkomaille. Ne ovat Sammossa maksaneet tähän asti 8.5€, mutta tämän integraation jälkeen hinta pumpsahti 20€uroon. 30 minuutin linjalla roikottamisen puhelinpalvelun täti korosti moneen jälkeen, että hinnat eivät nousseet vaan palveluita on vain yhteneväistetty (sekki ja swift-sekki yhdistetty ja hinta kuulemma otettu siltä väliltä), mutta jostain syystä tuo ei lohduttanut. Palakoon helvetissä koko Danske Bank.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Enpä tiedä onko Sampon vai kenen moka. Yritin ostaa eräästä ulkomaisesta nettikaupasta DVD-levyjä. Korttini ei kelvannut järjestelmälle ja yritin vielä kaksi kertaa uudelleen. Aina tuli ilmoitus, että ei kelpaa.

Mikäs siinä tuumasin ja etsin toisen kaupan ja hoidin ostokseni. Se meni hyvin ja tililtä on veloitettu oikea summa, eiköhän levytkin saavu jossain vaiheessa.

Mutta. Tämä ensimmäinen kauppa on veloittanut minua kolmeen kertaan ja ainakaan sähköpostiini ei ole tullut mitään tilausvahvistusta tai muuta. Voihan se olla, että niiden järjestelmään on jotain kirjautunut ja saan jonkun paketin, mutta tuskin. Ja vaikka saisinkin, niin kyseessä olisi samat tuotteet mitkä olen jo saamassa tästä toisesta paikasta.

Kuten sanottu, ei sitä tiedä missä päässä vika on, mutta hassu juttu noin sinänsä, kun juuri Sampon kortilla kävi näin. Oli miten oli, varmasti tulee olemaan helppoa saada rahat takaisin, kun kyseessä on Electron. Luottokortillahan tämä ei menisi omasta pussista.

Carlos

Jäsen
Vaimo tuli tuossa taksin kanssa kotiin asioilta eilen, ja oli kysellyt kuskilta että käykö American Express? Tämä vain siihen totesi että juu käy, ainoastaan Sammon kortit on ei-toivottujen listalla. Että näin.

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sammon tunnistuspalvelussa ongelmia?

Kelan verkkopalvelu näytti asiakkaalle ventovieraan sairaustietoja

Tapaus sattui, kun helsinkiläinen Lea Ulmanen oli kirjautumassa kannettavalla tietokoneella Kelan sähköiseen asiointipalveluun. Ulmanen tyrmistyi, kun verkkopalvelu avasi hänen omien etuustietojensa sijasta selailtavaksi tuntemattoman suomalaismiehen tiedot.
Näkyvissä oli muun muassa, kuinka paljon ventovieras mies oli toissavuonna hankkinut korvattavia lääkkeitä.
...
Vielä maanantaina iltapäivällä Kelassa uskottiin, että sotku johtui Sammon tunnistuspalvelusta, koska Kelan palveluun kirjaudutaan omilla verkkopankkitunnuksilla.
...
Vuola kiisti epäilyt siitä, että tietoturvaongelmat olisivat johtuneet Sammon verkkopankista.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata

Tämä tuskin liittyy suoraan Sammon ongelmiin vaan itse Kelan järjestelmä on varsin haavoittuvainen. Muutamalla palstalla olen törmännyt keskustelijoihin jotka ovat raportoineet samanaisista tilanteista Kelan järjestelmässä, ei vaan kukaan ollut huomannut ilmoitella iltapäivälehdistölle.

Hyvä juttu silti että tämäkin asia tuli esiin ja Kela joutuu puntaroimaan järjestelmänsä kanssa. Mitenköhän mulla on sellainen mielikuva että tuon Kelan järjestelmän on taitanut kehittää TietoEnator? ;)

"Järjestelmähän toimii oikeastaan paremmin, se näyttää sinulle muidenkin tiedot."

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hyvä juttu silti että tämäkin asia tuli esiin ja Kela joutuu puntaroimaan järjestelmänsä kanssa. Mitenköhän mulla on sellainen mielikuva että tuon Kelan järjestelmän on taitanut kehittää TietoEnator? ;)

"Järjestelmähän toimii oikeastaan paremmin, se näyttää sinulle muidenkin tiedot."

Valtionhallinnon tietojärjestelmissä Tietoenator on aina turvallinen veikkaus, about 75% todennäköisyydellä osut oikeaan.

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tämä tuskin liittyy suoraan Sammon ongelmiin vaan itse Kelan järjestelmä on varsin haavoittuvainen. Muutamalla palstalla olen törmännyt keskustelijoihin jotka ovat raportoineet samanaisista tilanteista Kelan järjestelmässä, ei vaan kukaan ollut huomannut ilmoitella iltapäivälehdistölle.

Niin eihän tuo oikeastaan vaadi muuta kuin väärän henkilötunnuksen tallentamista KELAn järjestelmään, jota käytetään avaimena potilastietoihin.

Voin kokemuksesta kertoa, että tiedon laatu ei ole missään järjestelmässä 100% tasolla. Olen nähnyt paljon sellaista, mistä iltapäivälehdet repisivät jättimäisiä otsikoita, jos saisivat tietää.

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Valtionhallinnon tietojärjestelmissä Tietoenator on aina turvallinen veikkaus, about 75% todennäköisyydellä osut oikeaan.

Ja kun otetaan ensin rajaus, että puhutaan valtionhallinnon tietojärjestelmistä, joissa on ongelma, saadaan todennäköisyys nousemaan noin 95%:iin.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voin kokemuksesta kertoa, että tiedon laatu ei ole missään järjestelmässä 100% tasolla. Olen nähnyt paljon sellaista, mistä iltapäivälehdet repisivät jättimäisiä otsikoita, jos saisivat tietää.

Mutta Sampo Pankki kuitenkin vedettiin syvimpiin mutiin näistä asioista. Kerro nyt vaan tietosi näistä järjestelmien heikkouksista. Salaaminen ei auta ketään.

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tuli seurattua sivusta toivotonta yritystä hakea opintolainaa Sammosta tässä toukokuun aikana. Ahkeran ihmettelyn jälkeen Sammon tädin lopullinen neuvo oli että "kannattaa ottaa yhteyttä johonkin toiseen pankkiin, siellä onnistuu".

Epätoivoisen oloista hommaa on tuo. Mutta ihan hyvän neuvon sentään lopulta antoivat.

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mutta Sampo Pankki kuitenkin vedettiin syvimpiin mutiin näistä asioista. Kerro nyt vaan tietosi näistä järjestelmien heikkouksista. Salaaminen ei auta ketään.

Sampo Pankki veti ihan itsensä syvimpiin mutiin. Toimialalla on vakiintunut käytäntö solmia ns. salassapitosopimuksia, joilla on tarkoitus turvata eri osapuolten intressejä, joten siinä mielessä salaaminen auttaa itseäni ja edustamaani yritystä säästämään sopimussakkojen verran rahaa.

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
No niin, eilen soitettiin Sampo-pankista josko haluaisin kilpailuttaa ja siirtää yrityksen pankkiasiat heille. No en halunnut, koska olen ollut Osuuspankin asiakas sen 33 vuotta, mutta jäi kiinnostamaan miten hyvän tarjouksen he olisivat olleet valmiita heittämään tiskiin.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No niin, eilen soitettiin Sampo-pankista josko haluaisin kilpailuttaa ja siirtää yrityksen pankkiasiat heille.

Toki ymmärrän, että huolimatta Sampo Pankin farsseista elämän pitää jatkua sielläkin ja uusia asiakkaita on koitettava haalia. Jotenkin vain huvittaa ajatuskin, että ko. lafkan toimihenkilö soittaisi minulle ja yrittäisi tarjota uusilla ehdoilla uutta asiakkuutta. Toki jossain kulkee raja, missä olen ostettavissa, mutta epäilen, ettei Sampo Pankilla ole kiinnostusta sitä minun kohdallani sinne asti vetää.

Edelleen sympatiat täältä kyseisen roskapankin tavalliselle henkilökunnalle. Ei ole teillä varmasti helppoa näinä aikoina. Vinkki: katselkaa muita töitä.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Toki ymmärrän, että huolimatta Sampo Pankin farsseista elämän pitää jatkua sielläkin ja uusia asiakkaita on koitettava haalia. Jotenkin vain huvittaa ajatuskin, että ko. lafkan toimihenkilö soittaisi minulle ja yrittäisi tarjota uusilla ehdoilla uutta asiakkuutta.
...

En oikein pysty ymmärtämään miten Pankilla riittää moiseen kanttia. Luulisi nyt että kannattaisi ensin pistää se oma pesä kuntoon ja vasta sitten alkaa haalia uusia asiakkaita. Tosin mikään Sampo-pankin strategia ei enää kyllä pysty yllättämään minua.

Odotan mestari Vuolan avaavan sanallisen arkkunsa. "Otamme uusia älykkäitä asiakkaita koska vanhat eivät osaa käyttää järjestelmää, samalla vanhat tyhmät asiakkaat siirrämme huonommille pankeille".

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mutta kävin sitten tänään katselemassa tilitietoja extempore, niin huomasin eräässä lainassa yli 80 euron suuruisen ylimääräisen korkoerän.

No tänään sitten tuli jo peräti jonkunlaista vastausta viestiin (toki oli aiemminkin tullut, mutta siinä vain lupailtiin homman hoituvan itsestään), ja viestin tärkein sisältö oli seuraava: "Mitä tulee käyttölainan huhtikuun korkoon (xx,xx€) niin se sisältää korot maaliskuulta ja huhtikuulta." .
Hirveen kiva, kun nuo asiakaspalvelijat valehtelevat pokilla, tai sitten kertovat tyhminä sitä mitä ylhäältäpäin on käsketty kertoa (käsketty valehdella?). Itselläni on kuitenkin excelissä ylhäällä kaikkista lainoista lyhennykset korkoineen, ja jostain kumman syystä homma kusee vain tuossa huhtikuun korkoerän kohdalla.

No tiistaina käyn toisessa pankissa keskustelemassa raha-asioiden siirtämisestä sinne.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Itselläni on kuitenkin excelissä ylhäällä kaikkista lainoista lyhennykset korkoineen, ja jostain kumman syystä homma kusee vain tuossa huhtikuun korkoerän kohdalla.

Millä sitten luulit, että Sampo / Danske / mikä-se-nyt-olikaan aikoo kattaa sen hillittömän suuren ja suorastaan ruhtinaallisen asiakkailleen lupaaman korvauksen?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy