Mainos

Sampo / Danskebank integraatio

• 94 686
  • 492

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Puhuvat että saattavat ehkä jatkossa hyvittää asiakkaille jotain palvelumaksuissa. Meiltä Sampo päätti kuitenkin veloittaa huhtikuussa kolminkertaisen palvelumaksun.

Ilmoittivat että helmi- ja maaliskuun maksut ovat kuulemma jääneet velottamatta. Ottavat ne siis nyt huhtikuussa, huhtikuun palvelumaksun lisäksi.

Harmi vaan että nuokin maksut on jo kertaalleen veloitettu meiltä helmi- ja maaliskuussa. Ja ihan ajallaan, prikulleen oikealla päivämäärällä. Tämä näkyy tiliotteista, sekä - ihme kyllä - myös verkkopankissa.

Pientähän tämä on, muutamien eurojen maksuista kun vaan on kyse. Mutta osoittaapahan vain että ei siellä hommat eli vieläkään kunnossa, ja tuskin tulee vielä vähään aikaan olemaankaan.

Huolestuttavaa tässä on se että tämäkään ei ole paskan verkkopankin vika, vaan homma tuntuu kusevan pahasti itse pankin järjestelmissä. Kyse on kuitenkin Sammon omista maksuista, Sammon sisäisistä tilisiirroista, ja kaiken lisäksi maksuista jotka on hoidettu jo hyvissä ajoin ennen koko integraatiohässäkkää.

Ketähän Sampo mahtaa tästä syyttää?

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nyt saa riittää tuo pelleily. Nordeaan on jo varattu aika ja pitäisi mennä neuvottelemaan koko paketin siirrosta sinne. Taidanpa laittaa myös muihin pankkeihin yhteydenottopyynnön.

Muistattehan, että jos on lainoja yms., niin Pohjola(OP) antaa näitä platinabonuksia, joilla saa katettua kaikki palvelumaksut mitä pankista löytyy. Itse maksoin lainat pois pari vuota sitten ja edelleen voin käyttää näitä bonuksia vielä pitkän aikaa palvelumaksujen välttelyyn.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Nyt on tuosta uuden palvelun käyttöönotosta kulunut yli kaksi viikkoa. Järjestelmä ei toimi edelleenkään - edes virkalijat eivät osaa sitä käyttää ja olen useilta kavereilta kuullut että pankin vaihtokin (eli rahojen siirto pois tililtä toiseen pankkiin) on kestänyt pankin tiskillä toista tuntia.

Edelleenkään Sampopankki ei ole suostunut esittämään suoraan mitään kunnon syitä miksi järjestelmä lyötiin käyttöön täysin keskeneräisenä, tietoturvatestaamattomana ja miksi järjestelmä yleensä on rakennettu niin heiveröiseksi mutta toisaalta äärettömän monimutkaiseksi. Verkkopankin rakentaminen ei nyt suoraan sanoen ole mitään rakettitiedettä noin tietoteknisen toteutuksen kannalta.

Mielenkiintoista olisi tietää kuinka moni oikeasti nyt saa itseään sen verran niskasta kiinni että vaihtaa pankkia. Toivottavasti tästä jotain lukemia piakkoin saadaan. Nyt olen nähnyt jutuissa puhuttavan "sadoista" mutta toivottavasti tämä ei pidä paikkaansa vaan puhutaan huomattavasti isommasta asiakaskadosta. Kaiken tämän Sampopankin suoranaisen valehtelun ja kiertelyn jälkeen kun ei voi kuin suosittaa pankin vaihtoa.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mielenkiintoista olisi tietää kuinka moni oikeasti nyt saa itseään sen verran niskasta kiinni että vaihtaa pankkia.

Minä. Sampo/If yhtälö vaihtuu OP/Pohjola kompuusiin, aika tilattuna. Ei -tana, kuluttajan ainoa keino on äänestää jaloillaan.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä. Sampo/If yhtälö vaihtuu OP/Pohjola kompuusiin, aika tilattuna. Ei -tana, kuluttajan ainoa keino on äänestää jaloillaan.

Sama täällä. Luotto on hommaan jo mennyt. Viimeks just äsken en päässyt kirjautumaan koko paskaan kun avainlukukenttään ei voi kirjottaa. Useamman kerran ei ole maksujen hyväksyminen onnistunut ennen uudelleen kirjautumista. Plus vielä se että koko kikkare on käytettävyydeltään äärimmäisen syvältä vanhaan verrattuna.

Tänään sitten pistin OP:n yhteydenottopyynnön menemään. Vakuutukset on jo valmiiksi ollut Pohjolassa, joten tämän olisi voinut tehdä jo aikaisemminkin. Itse asiassa jonkun aikaa sitten sieltä vielä soiteltiin minullepäin josko olisin kiinnostunut. Sillon ei ollu vielä tiedossa mikä helvetti tässä Sampon asiakkaita vielä odottaisi.

Opintolainan jämät ja pieni määrä sijotuksia jää vielä Sampoon. Tai kävi mielessä oikeastaan maksaa loppu opintolaina tässä samalla pois alta juuri noilla sijotuksilla, kun summat menis just sopivasti yhteen.

Son moro, Sampo!

Tätä jaloilla äänestämistä tulikin vastikään jo harjoteltua Elisan kanssa, joten homma on tuoreessa muistissa :)

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
En tiedä liittyykö suoraan aiheeseen mutta eilen tulleessa veroehdotuksessa kohdassa velat ja varallisuus seisoi että mulla on Sampo Pankilta laina jonka summa on 37,80 euroa :/

Ei ole, ei.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Itse en ole suurista puheistani huolimatta saanut vielä aikaiseksi. Syynä yksinkertaisesti kiire - en ole ollut pankkien lähettyvilläkään niiden aukioloaikoina, eikä toistaiseksi ole vituttanut niin paljon, että viitsisi töitä laiminlyödä tämän asian takia.

Toisaalta aina kun yritän tehdä jotain Sammon verkkopankissa, vitutus sen kuin kasvaa. Jossain välissä V-käyrä ylittää laiskuuden X-akselin ja silloin pankki vaihtuu. Voisi veikata, että tämä nollakohta on melko läheisessä tulevaisuudessa.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en ole suurista puheistani huolimatta saanut vielä aikaiseksi. Syynä yksinkertaisesti kiire - en ole ollut pankkien lähettyvilläkään niiden aukioloaikoina, eikä toistaiseksi ole vituttanut niin paljon, että viitsisi töitä laiminlyödä tämän asian takia.

Ei pitäis vaatia konttorissa käyntiä. Paitsi tietty jos haluaa neuvotella pankin kanssa jostain kokonaispaketista tms. Itse ainakin täytin vaan verkkopalvelusopimuksen OP:n sivuilta, ja sitten ne varmaan soittelee pankista että saadaan tunnukset kuntoon. Sen jälkeen käsittääkseni voi avata tilit, tilata kortit jne. ihan netin kauttakin. Näin pääsee ainakin päivittäisestä tarpeesta säätää Sampon kanssa nopeiten eroon, ja loput jämät voi hoidella pois sieltä sitten kun ehtii.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos on vähänkin enemmän asioita joita voi keskittää yhteen pankkiin niin suosittelen lämpimästi konttorille marssimista.

Itsellä kaikki Nordeassa ja alennukset ovat todella huomattavia. Viimeisimpänä kulta-Visa (tosin vain 10K limitillä) ilman mitään vuosimaksuja (olisikohan se 2.5% limitistä eli 250€).

Auton vakuutukset mielestäni tosi edulliset.

Ainoa joka Nordeassa mättää on sijoituspuoli eli jos käy vähäänkään kauppaa pörssissä niin Nordnet on paaljon parempi.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on asiakkuus Sammon kanssa lopetettu. Säätämiseksi meni, mutta onpahan hoidettu.

Saa nähdä mitä tulevaisuudessa. Nordealla nyt ainakin pysytään.

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Muistattehan, että jos on lainoja yms., niin Pohjola(OP) antaa näitä platinabonuksia, joilla saa katettua kaikki palvelumaksut mitä pankista löytyy.

Ja sekin kannattaa muistaa että pankkeja tosiaan voi kilpailuttaa (kuten teleyhtiöitäkin) eli pyytää esim. palvelumaksut pois vaikkei lainoja olisikaan. Pankki katsoo varmastikin mitä tuotat, mutta omalta kohdalta voin sanoa, että ei vaadi paljoa.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko palstasisaruksilla/veljillä kokemusta Tapiolan pankkipalveluista? Ajattelin aloittaa vertailemisen OP:n ja Tapiolan välillä. Päätöksenhän olen jo tehnyt, että Sampo saa tulla toimeen ilman minun asiakkuuttani. Hauskaa sinänsä, että samaan aikaan käyn taistelua myös toista mätäpaisetta eli Elisaa vastaan.

Pahoittelut, jos jo aikaisemmin on Tapiolasta ollut puhetta. Pikasilmäyksellä ei ainakaan ihan äskettäin.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin hoitelin tänään koko setin Aktiaan ja täytyy kyllä sanoa, että olen ollut vitun tyhmä kun en ole tuota aikaisemmin tehnyt. Verkkopankkisählingistä riippumattakin meininki oli aika lailla toisen tyyppistä.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itsekin hoitelin tänään koko setin Aktiaan ja täytyy kyllä sanoa, että olen ollut vitun tyhmä kun en ole tuota aikaisemmin tehnyt. Verkkopankkisählingistä riippumattakin meininki oli aika lailla toisen tyyppistä.

Aika naurettavaa tällainen yleistäminen pankkien välillä. Totta helkkarissa konttorilla on eroa johtuen juuri kemiasta asiakas vs pankin henkilökunta. Joka pankilta löytyy hyviä ja huonoja toimipisteitä. Aivan turha hehkuttaa jontain pankkiryhmää yhden konttorin perusteella. Mikään pankki ei tässä kisassa häviä tai voita.

Luonnollista on, että uuden pankin väki tuntuu tosi kivalta. No totta helvetissä ovat kivoja kun tilin ja ehkäpä lainatkin sinne siirsit. Herätys!

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika naurettavaa tällainen yleistäminen pankkien välillä. Totta helkkarissa konttorilla on eroa johtuen juuri kemiasta asiakas vs pankin henkilökunta. Joka pankilta löytyy hyviä ja huonoja toimipisteitä. Aivan turha hehkuttaa jontain pankkiryhmää yhden konttorin perusteella. Mikään pankki ei tässä kisassa häviä tai voita.

En minäkään niin lapsellinen ole, että pelkkään lipevään käytökseen menisin. 25 vuoden aikana kuitenkin ehdin kyllä postipankki/leonia/sampo -pankkien konttoreita ja meininkejä nähdä yhtä sun toista. Enimmäkseen kuitenkin semi-nihkeää meininkiä.

Mutta itse hehkuttamisena suurin syy oli kuitenkin lainaehdot, tiliehdot ja palvelumaksut. Näissä kaikissa Sampo häviää kirkkaasti.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mutta itse hehkuttamisena suurin syy oli kuitenkin lainaehdot, tiliehdot ja palvelumaksut. Näissä kaikissa Sampo häviää kirkkaasti.

Pankkien väliset marginaalit lainojen korossa ovat käytännössä samoja eli tämä ei ole ratkaisevaa. Laina-ja tiliehdot...mitä tällä tarkoitat? Palvelumaksuissa joitakin eroja mutta riippuu täysin, mitä palveluja pankilta tarvitset. Laskujen maksaminen hoituu verkkopankissa ja rahan nostaminen pankkiautomaatilla. Väitän, että yksikään pankki ei häviä kirkkaasta toisilleen.

Oletko kilpailuttanut kaikki pankit...? Ja vielä saman pankin eri konttoreillakin on hieman eroja.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pankkien väliset marginaalit lainojen korossa ovat käytännössä samoja eli tämä ei ole ratkaisevaa. Laina-ja tiliehdot...mitä tällä tarkoitat? Palvelumaksuissa joitakin eroja mutta riippuu täysin, mitä palveluja pankilta tarvitset. Laskujen maksaminen hoituu verkkopankissa ja rahan nostaminen pankkiautomaatilla. Väitän, että yksikään pankki ei häviä kirkkaasta toisilleen.

Ei kai sen tarvitse kirkkaasti hävitäkään, jos häviää edes vähän. Ja sen lisäksi palvelu on parempaa.

Onko tässä nyt joku ongelma, että minä olen vaihtanut pankkia ja olen vaihdokseeni tyytyväinen? Olisiko pitänyt pysyä Sampossa, koska "ongelmat on kuitenkin kohta ratkaistu" ja "ei ne nyt kuitenkaan paljoa häviä"?

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä liittyykö suoraan aiheeseen mutta eilen tulleessa veroehdotuksessa kohdassa velat ja varallisuus seisoi että mulla on Sampo Pankilta laina jonka summa on 37,80 euroa :/

Ei ole, ei.

Ettei vaan kyseessä olisi masterin tai visan saldo vuoden vikana päivänä? Itsellä ainakin näkyi samaisessa lapussa masterin saldo omana lainana.

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Onko palstasisaruksilla/veljillä kokemusta Tapiolan pankkipalveluista? Ajattelin aloittaa vertailemisen OP:n ja Tapiolan välillä. Päätöksenhän olen jo tehnyt, että Sampo saa tulla toimeen ilman minun asiakkuuttani. Hauskaa sinänsä, että samaan aikaan käyn taistelua myös toista mätäpaisetta eli Elisaa vastaan.

Pahoittelut, jos jo aikaisemmin on Tapiolasta ollut puhetta. Pikasilmäyksellä ei ainakaan ihan äskettäin.

Itse tuli siirryttyä Tapiolan pankkipalveluiden käyttäjäksi viime vuoden lopulla. Edellinen pankki oli Nordea ja syynä vaihdokseen olivat lähinnä palvelumaksut, korkojen maksu tilin päiväsaldon mukaan ja rajoittamaton rahojen siirto säästötililtä käyttötilille. Erona Nordeaan myös se, että säästötilin saldon ylittäessä tietyn rajan saa korkeamman koron koko saldolle eikä vain kyseisen rajan yläpuoliselle summalle kuten Nordeassa. Vakuutukset olivat ennestäänkin Tapiolassa, joten keskittämisellä sai tietysti enemmän etuja. Verkkopankkiahan sitä tulee pääasiassa käytettyä, ja se on mielestäni monipuolisempi kuin Nordean vastaava. Mitään ongelmia ei toistaiseksi ole tullut vastaan.

Puutehan sitten on tietysti se, ettei Tapiolan verkkopankilla ainakaan vielä pysty maksamaan netissä ostoksiaan niin monessa paikassa kuin isommilla pankeilla. Esimerkkinä vaikkapa VR:n junaliput, jotka tosin voi sitten maksaa vaikkapa Visalla. Ja jos on tarkoitus tehdä käteistalletuksia, niin sitten voi Tapiolan unohtaa, koska se ei onnistu. Itse ajattelin, ettei käteistä tule niin paljoa pyöriteltyä, että tuo olisi ongelma eikä ainakaan toistaiseksi ole kyseinen asia harmittanut.

HemmoP

Jäsen
Pieni pävitys tilanteeseen:

laskujen maksaminen on hankalaa, joten siirsin yritykseni tililiikenteen kokonaan nordeaan.

saldoissa ei näy viimeisen kahden viikon ajalta kortilla tehtyjä ostoksia/maksuja. vaikea sanoa tarkkaa kokonaissummaa, mutta yli 1k€.
osa näkyi välillä, mutta ovat taas kadonneet...

yksi laskusaatava hukassa, vaikka maksaja kertoi, että on maksettu.

lähetänpä ajankuluksi tuon kuluttajaviraston lappusen konttoriin, katsotaan mitä vastaavat.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Laina-ja tiliehdot...mitä tällä tarkoitat? Palvelumaksuissa joitakin eroja mutta riippuu täysin, mitä palveluja pankilta tarvitset. Laskujen maksaminen hoituu verkkopankissa ja rahan nostaminen pankkiautomaatilla. Väitän, että yksikään pankki ei häviä kirkkaasta toisilleen.

Näissä on paljon eroja. Itse nyt vielä Sammon asiakkaana en maksa mitään palvelumaksuja, koska sellaiset ehdot neuvottelin asuntolainan yhteydessä. Samalla siirrettiin vakuutukset IF:iin ja tästä saatiin korkoetua.

Samoin on eroa miten suhtaudutaan lainan hoidossa tapahtuviin muutoksiin, sekä oikeuksiin vaihtaa korkokantoja ja onko pääomine nosto ja yhdistely mahdollista.

Aikanaan Sampo oli tässä vertailussa paras. Nyt vain verkkopankin tietoturvariski on täysin kestämätön. Mun koneella ei ole ulkopulisia softia, jotka perustelee kansioita ja aja koodia mun tietämättä. Se on kynnyskysymys. Nyt OP/Pohjola yhdistelmältä siis kysytään samoilla eduilla, mutta toimivalla verkkopankilla tarjousta.

Niitä eroja löytyy, jos asiata keskustelee. Pankkien hinnastosta et viisastu pätkääkään

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Niitä eroja löytyy, jos asiata keskustelee. Pankkien hinnastosta et viisastu pätkääkään

Kyllä. Tämä on etäisesti samanlaista kuin verkkokauppojen läpikäyminen halvimman hinnan perässä ja lopuksi päädytään halvimpaan mutta asiakaspalvelultaan, toimitusjärjestelmältään ja kaikilta muiltakin osin huonoimpaan vaihtoehtoon. Sitten tapellaan ja hakataan päätä pöytää kun asiat ei luonnistu mutta hei, saipahan euron halvemmalla.

Tässä tapauksessa itseä niskasta kiinni ja toisen pankin tiskille neuvottelemaan. Tarinankertojan tyyliin pankin tiskille. Kaikki tiedot vanhoista pankkieduista ja systeemeistä mukaan ja sitten diiliä vääntämään. Olettaisin että tällä hetkellä muista pankeista saa aika hyviä pankkidiilejä tehtyä kun tietävät että henkilö vaihtanee pankkia joka tapauksessa johonkin, joten parempi että meidän pankkiin eikä kilpailijalle.

Kuluttajavirastokin on ojentanut auttavan kätensä Sampopankin kanssa tuskaileville:
VAROITUS - linkki avaa PDF-tiedoston
http://www.kuluttajavirasto.fi/File...23-66667fc6771f/090408_Sampo_valitusmalli.pdf

Tämä kuvaa koko tilannetta. Kuluttajavirasto joutuu antamaan Suomessa toimivan pankin asiakkaille valmiit ohjeet miten hakea korvauksia. Pankki ei tähänkään itse ole siis pystynyt.

Tässä vaiheessa alkaa harmittaa vanhojen uskollisten postipankki-leonia-sampo-mikälie työntekijöiden asema. Tuolla on taatusti pankeissakin paljon ihmisiä jotka ovat koko ikänsä tehneet samassa paikassa duunia ja nyt koko homma on ryssitty viimeisen päälle. Ja käyvätkö vihaiset asiakkaat pankin johtajien ja päättäjien kimppuun vihoissaan? Eivät taatusti. Kiva siinä on varmaan pankkivirkailijana kuunnella päivästä toiseen äärettömän kiukkuisten asiakkaiden vuodatuksia kun itse ei asialle ole mitään voinut tehdä eikä mitään pysty enää tekemään.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Taas uusi pieni palanen tähän saagaan:
Pääsin kirjautumaan verkkopankkiin! Ja sinne olikin ilmestynyt listaa tulevista maksuista. Niissä näkyi asuntolainan maksut ja kummastelin niiden olevan hieman suuremmat kuin tähän asti ovat olleet. Kahlasin vanhoja tapahtumia lävitse ja maksuerään oli tullut jostain lisää mystisesti noin 10%.

Soittelin Sampon asiakaspalveluun ja jo puolen tunnin jonotuksen jälkeen pääsin palveltavaksi. Täti pystyi katsomaan samat tiedot koneelta kuin minä ja hänkin tuli samaan tulokseen, että jotain mätää niissä on. Se mikä niissä mätti oli hänellekin epäselvää. Lupasi selvitellä asiaa ja palata aiheeseen.

Voin vain kuvitella sen, kuinka paljon näitäkin asiakaspalvelijoita vituttaa aamulla lähteä työhönsä, kun tietävät mitä koko päivän odottaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy