Sampo / Danskebank integraatio

• 94 610
  • 492

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Deny. Ei minulla ainakaan mitään ongelmia ole ollut sen jälkeen kun opin käyttämään uudistuneita sivuja. Muutenkin OP:n palvelu on ainakin minun kohdallani ollut jo toistakymmentä vuotta erinomaista. No, olen kyllä aika hyvä asiakaskin heille ;).

Hyvä tietää. Tätä OP:n verkkopankkiahan pääsee selailemaan koekäyttötunnuksilla tuolla sivuilla ja ihan toimivaltahan se vaikuttaa. Varsinkin Sammon uuteen verrattuna monta kertaa paremmalta vaihtoehdolta.

OP:stä saisi vielä kertyvillä bonuksilla katettua Sampoa pienemmät palvelumaksut ja jäisi vielä reilusti ylimääräisiä bonuksia, joilla puolestaan saisi osan Pohjolaan jo keskitetyistä vakuutuksistakin maksettua. Joten tuonne taitaa meidänkin pankkiasiat siirtyä ensi viikolla.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Itse olen Osuuspankin verkkopankkia käyttänyt siitä asti kun se kunnolla lanseerattiin. Osuuspankkihan uudisti järjestelmäänsä tuossa joskus noin vuosi sitten (?) mutta mielestäni siinä ei ainakaan taaksepäin menty. Järjestelmä on toimiva, nopea ja toimii millä tahansa masiinalla. En muista että minulla olisi ikinä ollut minkäänasteisia ongelmia kyseisen järjestelmän kanssa.

Eihän tuota Lahden kirvesmiestä Sampopankissa nyt voi selkään taputella eikä tätä ääritoimintaa muutenkaan hyväksyä, mutta olisi mielenkiintoista tietää onko miehellä oikeasti ollut tilillään rahaa, mutta pankin järjestelmä on päättänyt että ei ole. En olisi millään muotoa yllättynyt jos kaverilla tosiaan on tilillä rahaa mutta elämäänsä kyllästynyt valituksia kaksi viikkoa kuunnellut leipääntynyt pankkivirkailija ei ole jaksanut edes selvittää asiaa sen tarkemmin. Plussat kuitenkin kirves-miehelle siitä että jaksoi odottaa vuoroaan ennen kuin alkoi pätkimään pankkitiskiä.

zorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Jok, Jokerit
Pikkulainani

ehdot paranivat tämän kaupan myötä. Liekö muille käynyt näin? Edellytti yhdwen puhelinsoiton verran oma-aloitteisuutta.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Deny. Ei minulla ainakaan mitään ongelmia ole ollut sen jälkeen kun opin käyttämään uudistuneita sivuja. Muutenkin OP:n palvelu on ainakin minun kohdallani ollut jo toistakymmentä vuotta erinomaista. No, olen kyllä aika hyvä asiakaskin heille ;).

Samma här. Vaikka oma pankkini on 250 km:n päässä, homma pelaa kuin rasvattu. Verkkopankki on omasta mielestäni ok. kaikki tarvittavat tiedot/palvelut löytyvät helposti.

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
3 tunnuslukua siinä meni ennenkuin ensimmäinen laskunmaksu onnistui. Ja kuten niin tavallista, firefoxilla nämä suurten puljujen palvelut eivät näytä kunnolla toimivan.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
3 tunnuslukua siinä meni ennenkuin ensimmäinen laskunmaksu onnistui. Ja kuten niin tavallista, firefoxilla nämä suurten puljujen palvelut eivät näytä kunnolla toimivan.

Nordea lasketaan kyllä näihin isoihin puljuihin eikös? Hyvin toimii solo firefoxilla

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Aiemmin toimi myös Sammon verkkopankki mainiosti Firefoxilla.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Itse olen uuden pankkini suhteen hieman kahden vaiheilla. Nordeaa on kehuttu, mutta toisaalta se on myös ulkomaalaisomistuksessa ja voi näin ollen saada vaikka ensi viikolla samanlaisia uudistuksia tahoilta, jotka eivät ymmärrä mistään mitään.

Pääosin Nordiksen verkkopalvelut toimivat OK. Noin viikko sitten oli häikkää mutta varajärjestelmä oli toimintakelpoinen koko ajan. Eli tätä vaihtoehtoa voi ainakin omien kokemuksien perusteella suositella. ÅAB ei ole huono tutustumiskohde sekään, joskaan Oolannin konttoreita ei sitten ole ihan joka nurkalla.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata

Tässä otsikossa listaamme edes etäisesti suomalaiset verkkopankkipalvelut jotka eivät toimi Firefoxilla:

* Sampo Pankki

Muita ei tietääkseni ole eikä Sampo Pankin toiminnastakaan tosiaan ole suoraan omakohtaisia kokemuksia, eikä tule.

Itse olen uuden pankkini suhteen hieman kahden vaiheilla. Nordeaa on kehuttu, mutta toisaalta se on myös ulkomaalaisomistuksessa ja voi näin ollen saada vaikka ensi viikolla samanlaisia uudistuksia tahoilta, jotka eivät ymmärrä mistään mitään.
Vastahan uutisoitiin, että Nordea laittaa muihin pohjoismaihin samanlaisen toimivan ja nopean verkkopankin mitä Suomessa, eli tuskin on pelkoa.

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Maanantaina lähtee pankki vaihtoon, ei tuota pelleilyä tarvitse enempää kestää. Paljon parjattu verkkopankki ei ota toimiakseen, ja jos ottaakin, niin liian hitaasti. Millä logiikalla VR:n junamaatista ostetut liput näkyvät tilitapahtumissa Ottoina? Miksi tililtäni on varattu rahaa nimettömälle ja tilinumerottomalle taholle?

Olen tällä viikolla yrittänyt kaksi kertaa maksaa Sampo Pankin Visa Electronilla, siinä onnistumatta. Kummallakin kerralla Osuuspankin Electron on käynyt maksuvälineeksi. Pieniä ostoksia, mutta silti ottaa päähän maksaa "väärältä tililtä".

ipaz

Jäsen
Sinänsä mielenkiintoista että itselläni ei ole ollut kuin yksi pieni mutka matkassa tässä verkkopankkiuudistuksessa. Yhtenä päivänä Mozillalla ei päässyt sisään järjestelmään ts. tunnusta ei pystynyt antamaan. Explorerilla sekin sitten onnistui, ja seuraavana päivänä myös Mozilla toimi taas normaalisti.

Tilit ovat edelleen kunnossa ja rahat tallella (tänään tarkastettu). Ainoa muutos itselläni on ollut se että että luoton korotusta ei enää voi anoa pelkästään verkkopankin kautta ja odottaa että menikö pyyntö läpi vai ei. Nyt pankista tuli kutsu palaveriin tämän luottomäärän noston suhteen. Asia nyt kumminkaan niin akuutti ole että taitaa jäädä väliin.

ipaz

Jäsen
Eli mielestäsi uudistus oli ihan hyvä, eikä haittaa millään tavalla?

Henkilökohtaisella tasolla ei haittaa. Onhan se tietenkin surkeaa toimintaa Sampopankilta kun ihmisten tileiltä häviää rahaa jne. mutta itse en todellakaan ole vaihtamassa pankkia tällaisten juttujen takia. Tosin käytän yleensäkin pankin palveluita sen verran vähän etten kai edes huomaisi jos jonain päivinä tili olisikin tyhjä. Pääasia kuitenkin että saavat asiat kuntoon.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kävin tänään Sammossa lopettamassa tiliä. Jotenkin välittyi tunne tiskillä, että ihmettelivät ja olivat nihkeinä kun lopetan tilin. Kyseli hieman irvailevan oloisesti kassatäti, että johtuuko tuo lopettaminen näistä viimeaikojen ongelmista. Sanoin, että sitäkin. Ihme touhua. Mitä se niille kuuluu, miksi lopetan tilin?

No, varsinaisesti en saanut asiaa hoidetuksi loppuun, kun tili oli jo tyhjä, mutta se oli kuitenkin minuksella palvelumaksujen takia. Pistin rahat (joku vähän päälle 6e) menemään toiselta tililtä ja maanantaina asia liene selvä sitten.

Pysytellään Nordealla toistaiseksi, voi olla, että avaan jossain välissä toisen tilin Osuuspankkiin.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Henkilökohtaisella tasolla ei haittaa. Onhan se tietenkin surkeaa toimintaa Sampopankilta kun ihmisten tileiltä häviää rahaa jne. mutta itse en todellakaan ole vaihtamassa pankkia tällaisten juttujen takia. Tosin käytän yleensäkin pankin palveluita sen verran vähän etten kai edes huomaisi jos jonain päivinä tili olisikin tyhjä. Pääasia kuitenkin että saavat asiat kuntoon.

En minä tarkoita tuota, että häviää rahaa tai mitään sen kaltaista sählinkiä. Vaan että olettaen, että kaikki toimisi, niin onko nykyinen verkkopankki parempi, huonompi vai yhtä hyvä kuin vanha? Ja kannattiko siihen siirtyä?

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Ei tuo minuakaan ole henkilökohtaisella tasolla (ainakaan vielä) juuri haitannut. Tosin johtunee myös siitä että hoidin kaikki mahdolliset maksut ja pankkiasiat etukäteen, ja olen vältellyt verkkopankin käyttöä pääsiäisestä lähtien (koska ongelmia näyttää olevan vieläkin).
Mutta silti, heti kun työkiireet välttävät, saan seulottua ehdokkaista itselleni parhaan pankin, ja saan neuvoteltua lainansiirrot uuteen pankkiin, pankki vaihtunee niin pian kuin mahdollista.

Ymmärrän päivän tai parin ongelmat uuden verkkopankin käyttöönotossa, mutta kun olen asiaa pidempään seurannut, olen todennut nykyisen verkkopankin olevan täysi susi. On sitä ensinnäkin käytettävyyden kannalta, mutta se ei ole niin merkittävää; siihen tottuu kyllä ajan kanssa. Suurempi huolenaihe on nuo "tietoturvaratkaisut", ja koko verkkopankin arkkitehtuuri.

Kun päällepäin näkee että koodia ei ole ollut vääntämässä ihan alan parhaan ammattilaiset, pikemminkin sieltä toisesta päästä, minulla ei ole mitään syytä olettaa että "pinnan alla" asiat olisivat yhtään paremmin. Vielä pahemmaksi asian tekee se että koko arkkitehtuuri on suoraan sanottuna täysi susi.

Toki myös javakikkare joka (tietoturvan nimissä???) tutkii koneeni tietoja, tallentelee koneeni kiintolevylle tiedostoja ja ajaa natiivibinääriä omalla koneellani käyttäjän oikeuksilla, on aika mielenkiintoinen "tietoturvaratkaisu". Lisäksi verkkopankki lähettelee suunnilleen joka klikkauksesta suoraan asiakkaan koneelta tietoa TNS-gallupille! Statistiikkaa ja tietoja voi kyllä kerätä (verkkopankissa sitä on asiakkaan turvallisuuden nimissä syytäkin kerätä) mutta EI VITTU EI NÄIN! Ehkä jossain irc-galleriassa voi tehdä näin, mutta ei verkkopankissa herranjumala!

Kun lisäksi Vuola puhuu julkisuudessa puutaheinää, kieltää todistettavasti olemassa olevat ongelmat, vähättelee ongelmia sekä syyttää ruuhkista asiakkaita ja muita pankkeja, luottamus pankin kykyyn hoitaa asiansa on mennyt. Joko Vuola Valehtelee tietoisesti, tai sitten on täysin pihalla siitä missä mennään. Kummassakin tapauksessa minun luottamukseni pankkiin häviää.

Luultavasti tällä hetkellä kaikki Suomen verkkopankit ovat ensinnäkin turvallisempia, toisekseen käytettävyydeltään parempia, ja lisäksi toimivat kaikilla selaimilla ja käyttöjärjestelmillä. Itse valitsin aikanaan Sammon koska niillä oli silloin mielestäni paras verkkopankki. Nykyään se taitaa olla surkein, asettaa suurimmat rajoitukset käytettäville selaimille ja käyttöjärjestelmille, ja mikä pahinta, on turvattomin.

ipaz

Jäsen
En minä tarkoita tuota, että häviää rahaa tai mitään sen kaltaista sählinkiä. Vaan että olettaen, että kaikki toimisi, niin onko nykyinen verkkopankki parempi, huonompi vai yhtä hyvä kuin vanha? Ja kannattiko siihen siirtyä?

Mulle se on aika sama minkälainen systeemi js minkäväriset tausta siellä on. En mä verkkopankkia muuhun kuitenkaan käytä kuin tilin saldojen tsekkaamiseen ja laskujen maksuun. Ja kyllä ne laskut näemmä sai tällä uudellakin versiolla maksettua. Mulle on aika sama meneekö siihen 2 vai 20 minuuttia. En pysty sanomaan että onko parempi vai huonompi, koska sen verran vähän olen tätä uutta vielä käyttänyt.

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestintä saa (odotetusti) kritiikkiä

http://www.mtv3tekstikanava.fi/tekstikanava/automated/1040001.gif

Vuola jatkaa omilla riskaabeleilla linjoillaan edelleen, tilanteet kuulemma vaihtelivat koko ajan ja siksi oli hankala tiedottaa asioista.

Vai oliko sittenkin niin, että systeemi oli epiksessä koko ajan mutta viestintäjohtaja ryhmineen ei ollut tilanteen tasalla kuin summittaisesti, joten asia päätettiin pokerina kiistää, ihan oikeesti hei?

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Moni tällä tyytyväisenä hyräilee, kun verkkopankki toimii. Heh, toimii toimii, mutta sen toimakseen olet hyväksynyt Sammon JAVA apletin luotettavaksi softaksi. Tällä softalla on oikeus kirjotella sun kovikselle ja ajaa ohjelmakoodia. Ja kuten on todistettu, on Sammon sivut pishing hyökkäksille alttiit reikiensä takia. Ei se kauaa kestä, kun joku näppärä viruksenkirjoittaja älyää käyttää tuota sun koneella ohjelmaajo-oikeudet omaavaa java härpäkettä omiin tarkoituksiinsa käskyttämällä sitä Sammon sivujen kautta.

Koemielessähän tuo on jo demottukin, jotta hienosti onnistuu.

niinkauan kun pankki ei ole vaihdetuna, minä käytän vain mobiili.sampopankki.fi versiota. Toimii myös Operalla!

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kävinpä sitten oikein paikanpäällä setvimässä tuota Visakorttiasiaa. Tulos on edelleen sama: kone näyttää, että koko limiitti olisi käytössä. Pyysin tätiä vielä varmistamaan, että mikä no etumerkki kaikissa näytöllä näkyvissä tapahtumissa ja vastaus oli se mitä oletinkin sen olevan, eli miinusmerkkihän siinä on. Enkä minä sinne ole mitään kottiakaan maksanut... Pakko kai se on kohta uskoa, että Luottokorttia voi tällä hetkellä käyttää aivan miten sattuu ja niistä ei tarvitse mitään maksaa.

Joku mainitsikin jo tuosta onlinemaksusta viikonlopun aikana(tämä taisi olla Pokeritieto.fi:n forumilla, eli maksu paffiin ei mennyt onlinenä ja näkyi hänen tilillään kolmeen kertaan). Ja kyllä niissä vissiin oli jotain ongelmaa viikonlopun aikana. Sen verran montaa tukipyyntöä meidänkin firman tekemistä järjestelmistä, joissa on onlinemaksu, on tänään selvitelty. Ja kaikissa maksajan tilipankkina Sampopankki. Kiitoksia vaan Sampopankille, ei meillä mikään kiire olisikaan ollut.

Parempi puolisko yritti tänään mennä maksamaan laskuja. Ei päässyt syöttämään avainlukua. Ei vaikka mitä teki. Itse koitin kirjautua verkkopankkiin ja pääsin syöttämään avainluvun. No sen jälkeen tulikin aina virhe, joka heitti suoraan pihalle.

Nyt saa riittää tuo pelleily. Nordeaan on jo varattu aika ja pitäisi mennä neuvottelemaan koko paketin siirrosta sinne. Taidanpa laittaa myös muihin pankkeihin yhteydenottopyynnön.

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt saa riittää tuo pelleily. Nordeaan on jo varattu aika ja pitäisi mennä neuvottelemaan koko paketin siirrosta sinne. Taidanpa laittaa myös muihin pankkeihin yhteydenottopyynnön.
Kannattaa harkita myös näitä pienempiä. Itse päädyin muutama vuosi sitten Nordeasta siirtymään Suupohjan Osuuspankkiin. Palveluhinnat oli kohdallaan kun jäseneksi liittyi, palvelu aina tehokasta ja henkilökohtaista ja lainoissa parhaat ehdot. Ensimmäinen pankki joka aidosti tuntuu välittävän asiakkaistaan ja siitä että nämä jatkossakin sellaisena pysyvät.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Itselläni on Eurajoen säästöpankissa tili, kun näistä pikkupankeista tuli puhe.
Konttori on 150 km päässä, mutta hyvin toimii kaikki palvelut. Helpoimmat asiat hoituvat sähköpostilla. Ei se tarvi aina isoa pankkia että saa palvelua.
On tili kahdessa muussakin pankissa, ei tämä em. pankki ainoa ole.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Huoh, verkkopankki rokkaa taas. Koko päivänä en ole päässyt Firefoxilla sisään, vaan operaatio jumittuu salasanan syöttämisen jälkeen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy