Mainos

Sampo / Danskebank integraatio

• 94 682
  • 492

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Äitini yritti tänään maksaa laskua neljästi, aina meni jotain pieleen. No menin sitten käymään ja hän näytti miten oli tehnyt aiemmin. Samaan kohtaanhan se sitten jämähti eli kun olisi pitänyt tunnusluku antaa.
Otin sitten mutsin mukaan ja tulin omaan kotiin. Kaksi ekaa laskua meni ilman ongelmia, kunnes kolmannen kohdalla niitä sitten riittikin. Lopulta sain sen maksettua.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Onhan tuo nyt vähän kökkö, mutta toistaiseksi kaiken oon saanut maksettua. Alussa kestää vähän turhan kauan kun tuo Java käynnistyy. Muuten en huomaa mitään huonoa tässä uudistuksessa.

Onneksi ei tarvi käyttää verkkopankkia turhan usein.

Jarschka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itselläni toimii nyt käyttötilin hallinta- ja maksupuoli ihan ok, mutta luottopuoli imee totaalisesti: käyttöluottoa ei voi nostaa (vaikka systeemi sen kyllä tunnistaa) ja asuntolainen tuleva maksuerä on täsmälleen sama kuin viime kuussa, vaikka tässä välissä oli korontarkistus (reippaasti ylöspäin, kiitos vain kaikille viime viikkoina euriboria ylös hilanneille markkinahyeenoille). Asian selvittämisestä puhelinpankissa ei toivoakaan, ja konttoriin on vaikea mennä kun töissä pitää käydä.

Mistäköhän petoksesta ne minuakin syyttää, jos vain maksan tyynesti tuon vanhan maksuerän? Vittu.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ainakin olen tullut siihen tulokseen, että koska verkkopankki muodostaa 99% minun ja pankkini välisestä yhteydenpidosta, niin en minä jaksa tuota kankeaa paskaa katsella. Ja erityisesti nyppii se, että hyvä ja toimiva vaihdettiin sysipaskaan. Ensi viikolla vaihdan pankkia, ja virkistäähän se vaihtelu muutenkin.

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olisiko vapautunut työpaikkoja viime päivien seurauksena?

Edellytämme
+ näyttöä tehokkaasti läpiviedyistä projekteista

Tarjoamme Sinulle mielenkiintoisia ja vastuullisia tehtäviä asiakasrajapinnassa, mahdollisuuden ammattitaitosi jatkuvaan kehittämiseen sekä innostavan työyhteisön.

On siellä varmaan jonkun päätä silitetty. SMS-Ilkka vei sopivasti huomion pois Sampo-pankin verkkopankin toimivuudesta. Miten suuressa mittakaavassa pankin vaihtoja on tapahtunut/tulee tapahtumaan? Ne joiden kanssa olen asiasta keskustellut ovat pistäneet jäitä hattuun ja harkitsevat vielä.

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Itse olen nyt käyttänyt verkkopankkia useaan otteeseen. 4-5 laskua on maksettu ja kaikki sujunut moitteetta. Ihme homma!

Ainoa moittimisen asia tulee tiliotteiden tulostuksessa jossa asiat(panot/tulot) esitetään lievän hämärästi ja sivujen käynnistyminen on todella hidas. Näitä saisi parantaa!

No koputetaan puuta, eiköhän sieltä tililtä jossain vaiheessa häviä parituhatta euroa jotta pääsee kiroilemaan. Olen ollut tämän POSTIPANKKI/LEONIA/SAMPO pankin asiakas koko ikäni, 38-vuotta yhdessä taivallettu. En aio vielä vaihtaa mihinkään mutta asioiden on korjauduttava pikaisesti + JOS TEHDÄÄN VIRHEITÄ NE VOISI MYÖS SAATANA MYÖNTÄÄ. Tuollainen selittely alkaa lähinnä vituttaa, rehti suomalainen mies myöntää heti jos on tullut töpeksittyä. Ilmeisesti tästä ei tiedetä Sampopankissa yhtään mitään.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen nyt käyttänyt verkkopankkia useaan otteeseen. 4-5 laskua on maksettu ja kaikki sujunut moitteetta. Ihme homma!

Entä onko nykyinen verkkopankki parempi vai huonompi kuin edeltäjänsä? Entä onko se parempi vai huonompi kuin muiden pankkien vastaavat (näitähän pääsee kokeilemaan melkein kaikkien pankkien sivuilla)?

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Täällä on mitta täynnä ja täytyy sanoa ettei onneksi ole kuin pieni osa palveluista ko laitoksen hallussa. 1½ viikon ajan korttitiedoilta oli 2 viikon tapahtumat täysin pimeänä ja kirjautuminen on edelleen tuskaa. Nyt onnistui parhaiten sillä pääsin kirjautumaan jo toisella yrittämällä. Lisäksi huononnuksina tuossa verkkopankissa (entiseen verrattuna) on ainakin se ettei korttisaldoa näe sekä muutenkin nuo laskun rivit on nyt pilkottu usealle sivulle. Ainakin allekirjoittaneella on parempia kokemuksia muiden pankkien verkkopankkeista.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Käytin tänään verkkopankkia explorerilla kun muulla en saanut toimiin. Hieman ihmetytti kun maksoin kännylaskun elisalle sammon tilille niin se näkyy varauksena tilintiedoissa vaikka eräpäivä on 14.04
Mutta kun maksoin vuokran, toisen pankin tilille niin sitä ei näy varauksissa ? Miksi ei ?

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Snakster kirjoitti:
Entä onko nykyinen verkkopankki parempi vai huonompi kuin edeltäjänsä? Entä onko se parempi vai huonompi kuin muiden pankkien vastaavat (näitähän pääsee kokeilemaan melkein kaikkien pankkien sivuilla)?
Huonompihan tämä on kuin edeltäjänsä. En tiedä onko se totuttelukysymys mutta nyt ainakin tuntuu siltä että huonompaan suuntaan mentiin.

Muista pankeista en tiedä kun en ole käynyt katselemassakaan mutta kaverilla on ainakin Osuuspankissa ja se oli huonompi Sampon aikaisempaan versioon verrattuna mutta nyt voi mennä jo tasoihin ellei sitten jopa edelle. Niin se maailma muuttuu, perkele.

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
"Uskoisin, että olemme nopeasti takaisin normaalissa päiväjärjestyksessä."

Voi helkkarin Vuola. Hajoa jo itseesi. Uskoisin, in my ass...

Edit. Tänään lähti pankki vaihtoon.

Viimeksi muokattu:

Live-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toivottavasti Sammon ylin johto oppii sen, minkä jokainen merkantti tietää: Ylimielisyys tekee asiakkaista pian entisiä asiakkaita. Asiakas ei ole aina oikeassa mutta valitettavasti silla on aina rahat.

Pilkunviilausta, Dansken ylimmälle johdolle tuosta kannattaa muistuttaa. Sampohan ei ole tässä yhteydessä kuin nimi. Muutenkin ollut hauska seurata, miten tässä integraatiossa on toteutunut yleisimmät yritysjärjestelyihin liittyvät ongelmat.

Sisältä kuultuna, Sampo Pankista on annettu paljon tietoja toimivista prosesseista, ja niiden taustoista. Dansken päässä kuitenkaan olla pahemmin kuunneltu, lähinnä keskitytty sanelemaan miten mikäkin tulee järjestää uudestaan. Koomistahan tässä on myös se, että yksi suurimpia syitä miksi Danske Sampon osti, oli toimiva verkkopankki.

Mainittakoon myös, että Mandatumissahan tapahtui melkoinen joukkopako kaupan jälkeen. Ainakaan sitouttamisesta ei näytä olevan tietoa, asiakkaiden kuin ammattilaistenkaan kohdalla.

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
"Hänen (Vuolan) mukaansa pankki pahoittelee tilannettaan. Hän sanoo, että pulmia korjataan.
- Uskoisin, että olemme nopeasti takaisin normaalissa päiväjärjestyksessä."

Edelleen lähinnä naurattaa tämä Vuolan linja. Ensin ei tiedetty oliko kyseessä reikä vai ei. Ikinä ei taidettu muuten myöntää että kyseessä oli reikä. Sen jälkeen haukuttiin asiakkaat ja kauppalehden toimittajat kun eivät osanneet käyttää uutta järjestelmää (joka ei kylläkään oikeasti toiminut lähimainkaan kaikilla).

Tämän jälkeen heräsi toimitusjohtaja todellisuuteen ja pahoitteli tilannetta asiakkaille ja nyt on Vuolakin jo nöyrää poikaa. Nöyryys ja anteeksipyytely eivät kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa että tämä kyseisen firman verkkopankkipalvelu ei toimi vieläkään kaikilla kunnolla. Ja nyt puhutaan siis pelkästään toiminnasta, ei sotketa tähän tietoturva-asioita joista saa ihan oman lukunsa kirjoitettua.

Sadat asiakkaat nyt eivät vielä ole mikään juttu. Toivottavasti jengi nyt tajuaa että toimiva pankkipalvelu on oikeasti ihan kiva juttu ja siirtyvät Suomalaisiin pankkeihin joiden järjestelmillä tuntuu olevan jokseenkin parempi toimintavarmuus.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Ei vaan onnistu...

Mitä on tehtävissä, kun en usean päivän yrityksestä huolimatta pääse kirjautumaan sisään verkkopankkiin? Jämähdän aina samaan paikkaan. Hyrrä alkaa pyörimään ja ilmoittaa, että käynnissä on jokin turvatarkistus. Minuutin parin kuluttua tästä ilmestyy kirjautumis-boksi, mutta hyrrä pyörii edelleen... Jossain vaiheessa (10-15min kuluttua) ja kun mitään ei edelleenkään tapahdu, syötän tunnusluvun ja salasanan kenttään, mutta silläkään ei ole vaikutusta. Edelleen pysyn jumissa samassa kohtaa?

Ja kyllä; olen lähettänyt palautetta ja kysymyksen Sampo-pankkiin jo 4 päivää sitten, saamatta koskaan vastausta. Voisikohan sillä on olla merkitystä, että asun ulkomailla, josta myös yritän luoda yhteyttä? En kyllä käsitä miten tämä voisi vaikuttaa asiaan?

Onko samassa jamassa olleita ja miten asia teillä ratkesi? Oliko kyse jostain oman koneen asetuksista vaiko puhtaasti Sampo-pankin päässä olevasta ongelmasta?

Miniverkkopankin kautta olen kyllä päässyt tarkistamaan saldon, joka on useita satoja euroja pienempi kun sen kuuluisi olla, sekä eräs ulkomailta suoritettu pano ei ole vieläkään kirjautunut, vaikka se on lähtenyt maksuun jo 22.3.

Kallista puuhaa tämä Sampopankin asiakkaana oleminen. Onneksi on toinen Suomen tili Nordeassa...

Jarschka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei vaan onnistu...

Mitä on tehtävissä, kun en usean päivän yrityksestä huolimatta pääse kirjautumaan sisään verkkopankkiin? Jämähdän aina samaan paikkaan. Hyrrä alkaa pyörimään ja ilmoittaa, että käynnissä on jokin turvatarkistus. Minuutin parin kuluttua tästä ilmestyy kirjautumis-boksi, mutta hyrrä pyörii edelleen... Jossain vaiheessa (10-15min kuluttua) ja kun mitään ei edelleenkään tapahdu, syötän tunnusluvun ja salasanan kenttään, mutta silläkään ei ole vaikutusta. Edelleen pysyn jumissa samassa kohtaa?

Onko samassa jamassa olleita ja miten asia teillä ratkesi? Oliko kyse jostain oman koneen asetuksista vaiko puhtaasti Sampo-pankin päässä olevasta ongelmasta?

Kallista puuhaa tämä Sampopankin asiakkaana oleminen. Onneksi on toinen Suomen tili Nordeassa...

Itse olen tekniikka-asioissa täysi maallikko, mutta voin kertoa miten tuo systeemi itselläni suht hyvin toimii: se tarkistushyrrä pyörii 2-3 minuuttia, sitten tulee avainluku- ja salasanalaatikko. Sen jälkeen katsellaan höyryävää kahvikuppia muistuttavaa oranssia kuvaketta vielä n. minuutti, jonka jälkeen pääsee antamaan avainluvun. Vielä pikku odotus ja (entiseen verrattuna meleko paska) tili-ja palveluvalikko tulee ruudulle. Oletan että tämä on parasta mitä tämä uusi häkkyrä pystyy esittämään, joten näin sen pitäisi sinullakin (ja kaikilla) mennä.

Jos sinulla ei kone herjaa mitään ja se hyrrä vain pyörii ja pyörii, niin ilmeisesti tämä uuteen turvallisuussysteemiin kuuluva koneesi ohjelmien läpinuuskiminen ei vaan onnistu ja koodi jää pyörimään johonkin kohtaan. Voi vain kuvitella kuinka paljon tämän älyttömän systeemin tulokseton jatkuva ajaminen siellä täällä rasittaa koko järjestelmää.

Itselläni on omiin tarpeisiini just eikä melkein sopiva palvelupaketti Sammon kanssa, jota ei yhtään huvittaisi lähteä neuvottelemaan uusiksi toisen pankin kanssa. Mutta pakko kai se kohta on kun näitä mahtipalveluita ei pääse käyttämään. Kättä täältä kaikille niille, jotka pienempien sidosten ansiosta ovat jo nostaneet kytkintä.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Olen ilmeisesti saanut vastauksen verkkopankin kautta lähettämääni kyselyyn Visa-kortin tilasta. Sähköpostin otsikko sai luottamuksen heti heräämään.
"DA!:Der er post til dig i Sampo Verkkopankki"

Eihän tuo ole iso asia, mutta sanoisinko, että kyllä mua tuollainenkin vituttaa. Ei se testaaminen voi olla noin ylivoimaisen vaikeaa.

Jatko meni näin:
Vastaus oli tullut verkkopankkiin. Muutoinhan se oli lyhyt ja ytimekäs, vaan oli aivan päin persettä. Vastauksessa minulle kerrottiin, että koko luottomäärä oli käytettävissä ja että maksu oli mennyt perille. No ei siinä mitään. En tosin uskaltanut tässä sählingissä laittaa maksuun kuin puolet luottomäärästä... Eli mun puolesta on ok noin. Vastauksessa oli vielä, että voin verkkopankista katsoa luottokorttini tilanteen. (No eipä käynyt mielessäkään. Enhän minä sitä sieltä ole montaa kertaa yrittänyt katsoa. Eikä se ole sinne vieläkään ilmestynyt)

Tästä sitten soittamaan verkkopankin tukeen, jossa lopulta vanhempi naishenkilö kertoi minulle miten asia on. Luottokuntaan menee kaikki maksut kuten ennenkin ja Luottokunta on ainoa paikka tällä hetkellä, josta nuo tiedot löytyvät. Kun kysyin, että miten kotipankistani tulleessa vastauksessa saattoi olla melko ristiriitaista tietoa, tuli vastaus todella syvältä sydämestä: "MINÄ EN TIEDÄ" ja heti perään jatkoa: "kolkytvuotta olen täällä ollut hommissa ja ikinä ei ole tälläistä ollut. Ennen pystyi vaikka unissa sanomaan tuollaiset asiat. Nyt en tiedä."

Että sellasta. No anyways, ilmeisesti maksu on mennyt perille luottokuntaan kuten pitikin ja kohtapuolin pitäisi tulla Sampopankin hallinoima Visa kotiin.

Viimeksi muokattu:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Kaikesta päätellen tilanne on siis paskin juuri Sammon pitkäaikaisille työntekijöille, jotka joutuvat ulkomaalaisten omistajiensa perseillessä ottamaan vastaan sen kaiken paskan ja turhautumisen, mitä asiakkailta tulee - samaan aikaan itse yrittäen sopeutua uuteen ja nähdyn perusteella luultavasti päin vittua tehtyyn systeemiin.

Business as usual, siis. Kannatti taas myydä.

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kaikesta päätellen tilanne on siis paskin juuri Sammon pitkäaikaisille työntekijöille, jotka joutuvat ulkomaalaisten omistajiensa perseillessä ottamaan vastaan sen kaiken paskan ja turhautumisen, mitä asiakkailta tulee - samaan aikaan itse yrittäen sopeutua uuteen ja nähdyn perusteella luultavasti päin vittua tehtyyn systeemiin.

Business as usual, siis. Kannatti taas myydä.
Mies riehui kirveen kanssa Sampo-pankissa
Jollain on ihan oikeasti palanut sulake, jonottanut vielä vuoroaan ja sitten ruvennut tiskiä takomaan. Ja nimenomaan työntekijät saavat kaiken paskan niskaansa.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mies riehui kirveen kanssa Sampo-pankissa
Jollain on ihan oikeasti palanut sulake, jonottanut vielä vuoroaan ja sitten ruvennut tiskiä takomaan. Ja nimenomaan työntekijät saavat kaiken paskan niskaansa.

No just. Tuommoiset ihmiset pitäisi lopettaa sillä omalla kirveellä. Ihan kuin se tosiaan olisi sen pankkivirkailijan vika. Mutta näinhän se tuppaa menemääm aina palvelualalla. Kuran ottaa vastaan asiakaspalvelija, kun samaan aikaan johto luikkii selän taakse piiloon.

Joo, kyllä nyt rupeaa mitta täyttymään ja pankinvaihto on enää päivien kysymys. Ei toimi mikään ja jos toimii, muutos entiseen verkkopankkiin on mennyt TÄYSIN surkeampaan suuntaan. Nooh, mitäpä meikäläinen pienituloinen palkansaaja merkitsisikään isolle konsernille. Ei mitään. Mutta jospa meitä kohta onkin kymmeniätuhansia. Luulisi jo hetkauttavan.

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Itse olen uuden pankkini suhteen hieman kahden vaiheilla. Nordeaa on kehuttu, mutta toisaalta se on myös ulkomaalaisomistuksessa ja voi näin ollen saada vaikka ensi viikolla samanlaisia uudistuksia tahoilta, jotka eivät ymmärrä mistään mitään.

Osuuspankilla olisi konttori lähellä ja se on ainakin toistaiseksi suomalainen, joten pysynevät herran nuhteessa sylttytehtaan sijaitessa vihaisten asiakkaiden kirveen kantaman sisällä. Olen vain kuullut huonoa myös OP:n verkkopankista. Confirm / deny?

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pyytelin tuossa isännöitsijätodistusta uutta lainaa ja - pankkia varten. On kuulemma ollut tavallista enemmän kysyntää myös noissa papereissa kun jengi siirtää lainojaan toisiin pankkeihin. On tämä jossain määrin kyllä hupaisaa, että noin pahasti voidaan perseillä.

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Olen vain kuullut huonoa myös OP:n verkkopankista. Confirm / deny?
Eihän se mikään käytettävyyden ihme ole, mutta toimii kuitenkin suhteellisen luotettavasti. En valita.

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Olen vain kuullut huonoa myös OP:n verkkopankista. Confirm / deny?

Deny. Ei minulla ainakaan mitään ongelmia ole ollut sen jälkeen kun opin käyttämään uudistuneita sivuja. Muutenkin OP:n palvelu on ainakin minun kohdallani ollut jo toistakymmentä vuotta erinomaista. No, olen kyllä aika hyvä asiakaskin heille ;).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy