Torsti; kirjoitti:Minulla näkyvät kaikki tilit aivan normaalisti. Saldot ovat oikein ja kaikki tapahtumatkin näkyvät aivan normaalisti. Itsellä ei siis valittamista kuin tuosta itse verkkopankki ohjelmasta ja hieman huolettaa nuo java-pelleilyt.
Tämä menee nyt hieman aiheen vierestä, mutta tätä sotkua seuraillessa kaivoin parin vuoden takaiset Sampon pankkipaperit naftaliinista ja nyt huomasin etten pysty kirjautumaan verkkopankkiin, joten pari kysymystä:
1) Käyttäjätunnus on 8-numeroinen koodi ja ohjeen mukaan:
"Jos olet allekirjoittanut sopimuksen ennen vuoden 2008 pääsiäistä, sopimuksessa viitataan käyttäjätunnukseen termillä sopimusnumero.".
Kuitenkin allekirjoittamassani sopimuksessa lukee vain 8-numeroinen asiakasnumero, kuten omistamassani tiliavaimessa. Onko kyseinen numerosarja nyt tämä haettu käyttäjätunnus?
2) Kuinka monta merkkiä tuossa salasanassa kuuluu olla? Itse omistan vain nelinumeroisen salasanalapun, jonka näemmä olen vaihtanut uuteen.
3) Kuinka pitkään nämä tunnarit ovat ylipäätään voimassa? Edellisen kerran olen käynyt kys. verkkopankissa varmaankin 1½ vuotta sitten.
1) on
2) pitäisi olla itse määrämäsi salasana, ei se numerosarjalappu
3) normaalisti tulee uudet kun 30 tunnusta on jäljellä, mutta 1½ vuotta vanhat on jo menneet varmaankin umpeen.
Meinaan siis todellakin vaihtaa pankkia. Parasta mielenilmaisua kun laittaa firman vaihtoon.
Ihan näin ohikulkijan - varmaankin aivan aiheettomana - havaintona, mutta tarkoitatko että olit tehnyt pankkitransaktion ja olit vahvistamassa sitä avainluvulla? Jos virhe tuli tässä vaiheessa, niin kysehän voi teoriassa olla herrasta nimeltään man-in-the-middle, ja nyt ei ole kyse mistään Hirschovitsin pelipaikasta. Ts. onkohan risti-saitti-komentosarjat ja muut aukot jo tukittu vai onko Danske Bankin viritys vain ihan normaalisti susipaska?EDIT: voivittusaatana sentään. Tuo edellinen tuli siinä vaiheessa, kun syötin avainluvun kirjautumisen jälkeen. No seuraava yritys taas toi vanhan tutun virheen, eli nyt sitä avainlukuakaan ei pysty syöttämään. Hyvin toimii. Huomenna kyselemään uutta pankkia.
Eipä tässä uudessa versiossa enää transaktioita varmisteta avainluvulla, vaan sillä perinteisellä salasanalla. Eli siksikin nuo XSS-haavoittuvuudet olivat kauheita. Eli avainluku syötetään vain kirjauduttaessa.Ihan näin ohikulkijan - varmaankin aivan aiheettomana - havaintona, mutta tarkoitatko että olit tehnyt pankkitransaktion ja olit vahvistamassa sitä avainluvulla? Jos virhe tuli tässä vaiheessa, niin kysehän voi teoriassa olla herrasta nimeltään man-in-the-middle, ja nyt ei ole kyse mistään Hirschovitsin pelipaikasta. Ts. onkohan risti-saitti-komentosarjat ja muut aukot jo tukittu vai onko Danske Bankin viritys vain ihan normaalisti susipaska?
Nim. Vaino Harhainen
Justiinsa, eli sepä upeaa. On tätäkin varmasti mietitty oikein urakalla, ja sitten talousjohtaja on jalkautunut management by Excel -hapettomasta kammiostaan ja todennut että vaihtuvat avainlukulistat ovat turhan kalliita lähettää (turhille) asiakkaille. Tai jotain.Eipä tässä uudessa versiossa enää transaktioita varmisteta avainluvulla, vaan sillä perinteisellä salasanalla. Eli siksikin nuo XSS-haavoittuvuudet olivat kauheita. Eli avainluku syötetään vain kirjauduttaessa.
Ei nyt tullut selattua ketjua mutta nopeasti pari kysymystä..
1. Onnistuuko kellään verkkopankissa esim käyttölainan nosto?
2. Entä rahastosäästämissopimusten muokkaukset?
Näitä ennen ihan normaalisti suorittamia juttuja en saa toimimaan.
"olemme löytäneet teknillisen virheen. haluatko kirjautua uudeleen eBankingiin?"
Omien tilitapahtumien puolesta tili ok, mutta kaksi viime viikolla erääntynyttä laskua on saamatta. Ilmeisesti isompien yritysten tapahtumissa on vielä epäselvää. Käytettävyys verkkopankissa lähinnä järkyttävän huono.
Mielestäni sellainen löytyy kortit-kohdasta.Onko muuten Nordean verkkopankissa kohtaa jossa näkee suoraan Visan saldon?
"olemme löytäneet teknillisen virheen. haluatko kirjautua uudeleen eBankingiin?"
Jumalauta vieläkin takkuaa ja uudistuksestakin on kohta jo viikko. Testaaminen, missä pelaa?