Mainos

Sampo / Danskebank integraatio

• 94 685
  • 492

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Mutsin entisellä työkaverilla oli lähtenyt asuntolainan suoraveloitus viisi kertaa tililtä (=Kuiviin). Samposta neuvottiin ottamaan lisää lainaa ja odottamaan tilanteen selviytymistä.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulla näkyvät kaikki tilit aivan normaalisti. Saldot ovat oikein ja kaikki tapahtumatkin näkyvät aivan normaalisti. Itsellä ei siis valittamista kuin tuosta itse verkkopankki ohjelmasta ja hieman huolettaa nuo java-pelleilyt.

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Torsti; kirjoitti:
Minulla näkyvät kaikki tilit aivan normaalisti. Saldot ovat oikein ja kaikki tapahtumatkin näkyvät aivan normaalisti. Itsellä ei siis valittamista kuin tuosta itse verkkopankki ohjelmasta ja hieman huolettaa nuo java-pelleilyt.

Sama, eli kaikki kyllä toimii, mutta tuntuu hitaalta.

Joitakin hyviä muutoksia laskujen maksamisessa oli ainakin.

Selaimena minulla on mozilla toiminut pankissa moitteetta.

sofronieva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei nyt tullut selattua ketjua mutta nopeasti pari kysymystä..

1. Onnistuuko kellään verkkopankissa esim käyttölainan nosto?

2. Entä rahastosäästämissopimusten muokkaukset?

Näitä ennen ihan normaalisti suorittamia juttuja en saa toimimaan.

Lexa

Jäsen
Tämä menee nyt hieman aiheen vierestä, mutta tätä sotkua seuraillessa kaivoin parin vuoden takaiset Sampon pankkipaperit naftaliinista ja nyt huomasin etten pysty kirjautumaan verkkopankkiin, joten pari kysymystä:

1) Käyttäjätunnus on 8-numeroinen koodi ja ohjeen mukaan:

"Jos olet allekirjoittanut sopimuksen ennen vuoden 2008 pääsiäistä, sopimuksessa viitataan käyttäjätunnukseen termillä sopimusnumero.".

Kuitenkin allekirjoittamassani sopimuksessa lukee vain 8-numeroinen asiakasnumero, kuten omistamassani tiliavaimessa. Onko kyseinen numerosarja nyt tämä haettu käyttäjätunnus?

2) Kuinka monta merkkiä tuossa salasanassa kuuluu olla? Itse omistan vain nelinumeroisen salasanalapun, jonka näemmä olen vaihtanut uuteen.

3) Kuinka pitkään nämä tunnarit ovat ylipäätään voimassa? Edellisen kerran olen käynyt kys. verkkopankissa varmaankin 1½ vuotta sitten.

HemmoP

Jäsen
Tämä menee nyt hieman aiheen vierestä, mutta tätä sotkua seuraillessa kaivoin parin vuoden takaiset Sampon pankkipaperit naftaliinista ja nyt huomasin etten pysty kirjautumaan verkkopankkiin, joten pari kysymystä:

1) Käyttäjätunnus on 8-numeroinen koodi ja ohjeen mukaan:

"Jos olet allekirjoittanut sopimuksen ennen vuoden 2008 pääsiäistä, sopimuksessa viitataan käyttäjätunnukseen termillä sopimusnumero.".

Kuitenkin allekirjoittamassani sopimuksessa lukee vain 8-numeroinen asiakasnumero, kuten omistamassani tiliavaimessa. Onko kyseinen numerosarja nyt tämä haettu käyttäjätunnus?

2) Kuinka monta merkkiä tuossa salasanassa kuuluu olla? Itse omistan vain nelinumeroisen salasanalapun, jonka näemmä olen vaihtanut uuteen.

3) Kuinka pitkään nämä tunnarit ovat ylipäätään voimassa? Edellisen kerran olen käynyt kys. verkkopankissa varmaankin 1½ vuotta sitten.

1) on

2) pitäisi olla itse määrämäsi salasana, ei se numerosarjalappu

3) normaalisti tulee uudet kun 30 tunnusta on jäljellä, mutta 1½ vuotta vanhat on jo menneet varmaankin umpeen.

Lexa

Jäsen
1) on

2) pitäisi olla itse määrämäsi salasana, ei se numerosarjalappu

3) normaalisti tulee uudet kun 30 tunnusta on jäljellä, mutta 1½ vuotta vanhat on jo menneet varmaankin umpeen.

Kiitoksia.

Kyllä tuo salasana on aikanaan vaihdettu ja tallessa, mutta kyllä tässä on täytynyt käydä niin, että "parasta ennen" päivä on näiden tunnareiden osalta saavutettu.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
"olemme löytäneet teknillisen virheen. haluatko kirjautua uudeleen eBankingiin?"

Jumalauta vieläkin takkuaa ja uudistuksestakin on kohta jo viikko. Testaaminen, missä pelaa?

EDIT: voivittusaatana sentään. Tuo edellinen tuli siinä vaiheessa, kun syötin avainluvun kirjautumisen jälkeen. No seuraava yritys taas toi vanhan tutun virheen, eli nyt sitä avainlukuakaan ei pysty syöttämään. Hyvin toimii. Huomenna kyselemään uutta pankkia.

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Meinaan siis todellakin vaihtaa pankkia. Parasta mielenilmaisua kun laittaa firman vaihtoon.

Meikäläinen pisti jo siitä vakuutukset vaihtoon toiseen yhtiöön tuossa menneinä vuosina, kun sain normaalin vuosilaskun olemassa olevalta yhtiöltä ja testasin heidän nettisivuillaan samoilla tiedoilla vakuutusta. Hinta nettitarjouksessa oli selvästi halvempi ja jopa yhden yksittäisen vakuutusaiheen kohdalla vaikutus oli noin 40 euroa.

Eli helposti uskoo riittäväksi vaihtoon nämä tämän pankin ongelmat.

Että silleen...

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
EDIT: voivittusaatana sentään. Tuo edellinen tuli siinä vaiheessa, kun syötin avainluvun kirjautumisen jälkeen. No seuraava yritys taas toi vanhan tutun virheen, eli nyt sitä avainlukuakaan ei pysty syöttämään. Hyvin toimii. Huomenna kyselemään uutta pankkia.
Ihan näin ohikulkijan - varmaankin aivan aiheettomana - havaintona, mutta tarkoitatko että olit tehnyt pankkitransaktion ja olit vahvistamassa sitä avainluvulla? Jos virhe tuli tässä vaiheessa, niin kysehän voi teoriassa olla herrasta nimeltään man-in-the-middle, ja nyt ei ole kyse mistään Hirschovitsin pelipaikasta. Ts. onkohan risti-saitti-komentosarjat ja muut aukot jo tukittu vai onko Danske Bankin viritys vain ihan normaalisti susipaska?

Nim. Vaino Harhainen

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Ihan näin ohikulkijan - varmaankin aivan aiheettomana - havaintona, mutta tarkoitatko että olit tehnyt pankkitransaktion ja olit vahvistamassa sitä avainluvulla? Jos virhe tuli tässä vaiheessa, niin kysehän voi teoriassa olla herrasta nimeltään man-in-the-middle, ja nyt ei ole kyse mistään Hirschovitsin pelipaikasta. Ts. onkohan risti-saitti-komentosarjat ja muut aukot jo tukittu vai onko Danske Bankin viritys vain ihan normaalisti susipaska?

Nim. Vaino Harhainen
Eipä tässä uudessa versiossa enää transaktioita varmisteta avainluvulla, vaan sillä perinteisellä salasanalla. Eli siksikin nuo XSS-haavoittuvuudet olivat kauheita. Eli avainluku syötetään vain kirjauduttaessa.

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Eipä tässä uudessa versiossa enää transaktioita varmisteta avainluvulla, vaan sillä perinteisellä salasanalla. Eli siksikin nuo XSS-haavoittuvuudet olivat kauheita. Eli avainluku syötetään vain kirjauduttaessa.
Justiinsa, eli sepä upeaa. On tätäkin varmasti mietitty oikein urakalla, ja sitten talousjohtaja on jalkautunut management by Excel -hapettomasta kammiostaan ja todennut että vaihtuvat avainlukulistat ovat turhan kalliita lähettää (turhille) asiakkaille. Tai jotain.

Mutta ihan ylipäänsä kaikille: muista aina, liikenteessä, monta verkkopankkia ompi DMZ:ssä, eli ei sitä autuutta välttämättä löydy naapuristakaan jos oma ja tuleva entinen pankki kusee, niin kuin nyt tämä Danske Bank näyttäisi tosiaan tekevän. Omalla kohdalla tämä toinen pohjoismaalainen soolo-vaihtoehto on vienyt alkuvuoden aikana lähinnä raivon partaalle ja varmaankin turhien palautteiden ja vaateiden tielle. Menivät ja "kadottivat" allekirjoitaneen firman tilin - pariinkin otteeseen. Olin || näin lähellä vetää perheen ja firman kaikki toiminnot sieltä hiuksista vittuun, mutta toistaiseksi aloiteltiin siirtämällä siitä pinnalta tietyt pois ja odottelemaan jatkoa. Pientä plussaa tuli tällä viikolla privaattipuolen asioinnin joustamisesta, mutta edelleen toinen jalka vahvasti pankista ulkona. Alkaa vaan vaihtoehdot prkl loppua: Danske Sampoon en asioita pengottuani ja viestintäjohtajan vittuilua seurattuani tule ikinä koskemaan pitkällä tikullakaan ja OP-Pohjolassa OP on kai ihan hyvä vaihtoehto, mutta Helasen Pohjola-kohtelu blokkaa tämän vaihtoehdon pysyvästi. Go vakuutuslääkärit, go! Privaattiasioinnin voisi ehkä siirtää Åålantiin ja firman pankkitoiminnot ehkä Tapiolaan, kun siellä on palvelu pelannut firman vakuutusasioissa varsin mallikkaasti.

ipaz

Jäsen
Ei nyt tullut selattua ketjua mutta nopeasti pari kysymystä..

1. Onnistuuko kellään verkkopankissa esim käyttölainan nosto?

2. Entä rahastosäästämissopimusten muokkaukset?

Näitä ennen ihan normaalisti suorittamia juttuja en saa toimimaan.

1. Ilmeisesti ei onnistu enää suoraan verkkopankista, vaan luoton korkoanomuksen jälkeen tulee pankista yhteydenotto ja homma sovitaan siellä. Näin ainakin minulla kun yritin muutamalla satasella luottorajaa nostaa. Syy on kuulemma yhdenmukainen toimintamalli tanskalaisten kanssa.

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
"olemme löytäneet teknillisen virheen. haluatko kirjautua uudeleen eBankingiin?"

Kirjoitusvirheistä ja nimestä eBanking voisi joku jo luulla, että kyse on jostain "kalastelusta" tms.

Mistä näitä voisi tietää.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Prkl! Maksujen hyväksyntä ei toimi. Ei ainakaan IE:llä eikä Firefoxilla.

K

kangaroo

Juuri maksoin nipun laskuja IE:lla ja toimi. Käyttöliittymä on kyllä aiempaan verrattuna ihan perseestä, ihme eestaas vekslaamista.

HemmoP

Jäsen
Omien tilitapahtumien puolesta tili ok, mutta kaksi viime viikolla erääntynyttä laskua on saamatta. Ilmeisesti isompien yritysten tapahtumissa on vielä epäselvää. Käytettävyys verkkopankissa lähinnä järkyttävän huono.

No eipä tarvitse kauan katsella, uudet saamiseni ovatkin ohjattu jo eri pankin hoteisiin. Sammon tilit tyhjenee perässä.

Kiitos kaloista.

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Suorastaan järkyttävän huono käyttäjäystävällisyyshän noissa on. En voi olla jälleen kerran ihmettelemättä sitä tässä auvoisessa IT-maailmassa, miksi toimivasta ja helppokäyttöisestä ratkaisusta on luovuttava???

Miksi esimerkiksi maksetun laskun tarkasteleminen voi olla noin hankalaa yhtäkkiä? Entisillä sivuilla kaikki toimi kätevästi. Olen ollut pian 33 vuotta kyseisen pankin asiakas (Postipankista lähtien siis), mutta nyt ensimmäisen kerran joudun vakavasti harkitsemaan asiakkuuden lopettamista. Kun saisi vain aikaiseksi. Siihen kai tämäkin pankki luottaa, etteivät ihmiset kuitenkaan vaivaudu vaihtamaan pankkia.

Aksu

Jäsen
Omien tilitapahtumien puolesta tili ok, mutta kaksi viime viikolla erääntynyttä laskua on saamatta. Ilmeisesti isompien yritysten tapahtumissa on vielä epäselvää. Käytettävyys verkkopankissa lähinnä järkyttävän huono.

Miulla oli pimeetä koko viime viikko. Ei yhden yhtä tilitapahtumaa puulaakin tilillä, mutta tänä aamuna oli rävähtänyt (Sammon uudelleenajojen jälkeen) kaikki viime viikolla erääntyneet saatavat kerralla tilille. Katotaas nyt kuinka tämä lähtee tästä pyörimään.

Minulla ei ole juuri mitään muuta ollutkaan kuin ongelmia. Palkka oli päivätolkulla myöhässä, saatavia ei tullut ajallaan jnejne.

Ja tuo verkkopankki... Helvetin tahmea käyttää. Vanhaa on ikävä.

Broadstreet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Philadelphia Flyers
Visan saldo

Onko kukaan löytänyt verkkopankista kohtaa josta voisi tarkistaa visan saldon?
Ennen saldon näki lähes reaaliaikaisesti ja tulevan laskun summa ja muut viitenumerohärpäkät löytyi myös.

Oon tulevaisuudessa paljon reissussa, että nuo asiat olisi tärkeää saada. Visa kun vaihtuu luottokunnasta sampodaskenille, niin kaippa sieltä vaan paperilaskuja vaan tulee. V*ttu kai sitä visaa voi vinguttaa miinukselle. Ens kuussa kun makselen samaan vanhaan tilinumeroon ja viitenumeroon, kun ei ole paperilaskua mahdollisuutta saada. Saapahan sit syyttää itteensä jos siitä jotain seuraamuksia tulee ja vaihdan pankkia. Tai no tuskin niitä kiinnostaa...

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Onko muuten Nordean verkkopankissa kohtaa jossa näkee suoraan Visan saldon?

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Suoraan näkyy Nordealla Kortit-kohdasta, samasta mistä saa ne korttitapahtumatkin auki (jos sen palvelun on itselleen tilannut).

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)

Jumalauta vieläkin takkuaa ja uudistuksestakin on kohta jo viikko. Testaaminen, missä pelaa?

Juu, samaa tulin itsekin avautumaan. Viikon verran välttelin tuota helvetinkonetta huomattuani siellä pinon tuplaveloituksia, mutta nyt oli pakko palata astialle kun vuokra meni maksuun. Kyllähän se lopulta onnistui mutta vaati vain viisi (5) uudelleenkirjautumista.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ok tattis, ei ole koskaan tullut huomattua tuota.

Nyt tökki Nordean verkkopankki siihen malliin että päätin jättää huomiseksi laskujen maksun.

Yksi asia mikä vituttaa noin yleisesti on se ettei yritykset saa niitä helvetin laskuja e-laskuiksi. Helsingin Energia, Luottokunta ja Nordea itse ovat niitä pahimpia perseilijöitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy