Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Sampo / Danskebank integraatio

  • 94 839
  • 492

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Mielelläni en kommentoisi oman työnantajan asiota, mutta tehdään poikkeus. Verkkopankkia on testattu todella tiukasti viime kuukausina. On ollut rasitustestausta etc. Kaikki työntekijät ovat osallistuneet talkoisiin. Testeissä on ollut joitain ongelmia, mutta ei mitään suurta.

Ongelmien syy oli aivan valtava kävijämäärä tiistaina. Sama se on täällä Jatkoajassakin. Aina kun jotain tapahtuu ryntäävät kaikki paikalle. Sitten jos ei heti lataudu painetaan refressiä. Sitä eivät serverit kestäneet.

Ihan kiva että työsuhteessa kyseiseen puljuun oleva henkilö kommentoi asiaa, mutta valitettavasti tuo viestisi lähinnä tuo esiin enemmän verrattain huolestuttavia kysymyksiä.

Testaus ei ole sitä että pyydetään jotain normijamppoja käymään sivuilla ja katsomaan toimivatko ne. Ruuhkatestaukset sun muut nyt voidaan suorittaa simuloidusti ja automaattisesti, mutta tietoturvatestaus on ammattilaisten työtä. Ja tuon lopputuotteen testauksen pitäisi suorittaa aivan eri firma kuin järjestelmän toimittaja. Tietoturvatestaukselle ei tuo mitään lisäarvoa se että pankin työntekijät koittavat toimiiko verkkopankki. Ei millään pahalla mutta ei tuollaisia varsin alkeellisia mokia pääsisi yhdeltäkään kunnon testausfirmalta läpi. Ei millään.

Nyt järjestelmä ruuhkaantui eli ei kestänyt käyttöpainetta (tarvittavaa palvelinrasitustestiä tuskin on edes suoritettu) ja lisäksi siitä on löytynyt ja tulee vielä löytymään lisää mahdollisia tietoturvareikiä. Tähän vielä lisätään varsin arveluttava käyttäjien tietokoneiden tutkiminen pakkokäytettävän java-appletin kautta. Ala-arvoinen suoritus kaikin puolin.

En myös ymmärrä miten voit verrata harrastuspohjalta pyöritettävää Jatkoaikaa ja suurta kaupallista pankkia keskenään ruuhkajutuissa. Jälkimmäisellä pitäisi olla nappulaa pistää asiat kuntoon tavalla tai toisella, toinen toimii ilmeisesti hyvin rajallisilla resursseilla.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
IT/Webbi-alaa jonkin verran seuraavana(=leivän tuo pöytään) hiukan alkaa kylmäämään itseänikin.

Electronilla olen maksellut netissä viikko sitten. Niistä ei näy edes minkäänlaisia varauksia vielä. Vuodelle 2011 on jo päivätty fiktiivinen maksu odottamaan rahoja. Visa-kortin laskun olisin maksanut pois, jos vaan olisin jostain saanut selville, että paljonko olisin maksanut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jälkimmäisellä pitäisi olla nappulaa pistää asiat kuntoon tavalla tai toisella, toinen toimii ilmeisesti hyvin rajallisilla resursseilla.
Niin ja tuo jälkimmäinen myös pitää sisällään ehkä vähän kallisarvoisempaa tietoa. Yhtään väheksymättä sitä, että esim. Jatkoajan käyttäjien salasanoja vuotaisi jonnekin. On kuitenkin kyse ihan eritason sisällöistä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Sammon henkilökunta sentään yrittää tehdä jotain. Julkisella sektorilla vastuuhenkilöt olisivat jääneet heti sairauslomalle. Vai mitä asiaan kommentoi Nokian kaupunginjohtaja Markku Rahikkala? Hyvinkö on sairausloma sujunut? Teitkö Finlandia-hiihdossa oman ennätyksesi?

Itseäni käy lähinnä sääliksi tämä viestintäjohtaja, joka joutuu vain toistelemaan samaa mantraa ja yrittää vakuuttaa median välityksellä ihmisiä. Onnistui siinä aika hyvin ensialkuun. Ensimmäisenä päivänä minäkin vielä jaksoin naureskella näille vouhottajille, mutta kun kolmas päivä menossa ja sama tahti jatkuu...

Ps. En ole Sammon asiakas. Harkitsin Nallen aikana sinne vaihtamista joskus, onneksi en vaihtanut.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Vai, että tälläistä menoa & meininkiä.

No, Sampo tulee menettämään yhden asiakkaansa ihan lähipäivinä.

Vähän samat fiilikset. Itse olen ollut Postipankin ja sittemmin Sammon asiakas about syntymästäni asti, jolloin vanhempani avasivat minulle tilin siellä. Viimeisen 10 vuoden aikana laitoksen taso on tullut alaspäin aivan helvetinmoisella ryminällä ja esim. Visan hankkiminen vaati parin vuoden taistelun, vaikka kaikki ehdot olivat reilusti kunnossa.

Tämä lienee viimeinen pisara minulle, eikun etsimään uutta pankkia.

Tipsejä uuden pankin suhteen otetaan vastaan.

EDIT:

Se mahdollistaa myös uudet edullisemmat hinnat asiakkaille.

Hahaha, just joo. Uskotko tuohon itsekään? Ollaan vaan ihan rehellisiä ja todetaan, että se mahdollistaa entistä paremmat tulokset emoyhtiölle.
 
Viimeksi muokattu:

Oskar15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Florida Panthers
Muutamalla foorumille on spekuloitu, että tänään joku käyttää tuota XSS:ää hyväkseen ja upottaa Lapsiporno.info- sivustoltakin löytyneen linkkilistan Sampo Pankin sivustolle. Sitten vain ilmoitus poliisille URLin kera, niin johan on Vuolaksella selittelemistä.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ongelmien syy oli aivan valtava kävijämäärä tiistaina. Sama se on täällä Jatkoajassakin. Aina kun jotain tapahtuu ryntäävät kaikki paikalle. Sitten jos ei heti lataudu painetaan refressiä. Sitä eivät serverit kestäneet.

Uusi verkkopankki tulee olemaan jatkossa selkeästi monipuolisempi. Suurimpia hyötyjiä ovat säästäjä ja sijoittaja-asiakkaat. Kauppaa voi tehdä 12 eri maan pörsseissä.

Minä kuulin ravintolassa, että samalla tavalla TE selitteli erään suuren suomalaisen mobiiliyrityksen matkalaskujärjestelmän alkukankeutta. "Liikaa trafiikkia". Olivat toteuttaneet sen J2EE:llä. Parin päivän päästä koko uusi järjestelmä haudattiin sutena ja vanhalla jatkettiin.

Tuli pyytämättä ja yllätyksenä, että 100 000 työntekijän yrityksessä matkalaskuja voi kirjoitella yhtä aikaa ehkä useampi kuin kaksi...

Todellakin ihmettelen miten TE on enää pystyssä.

Lisäksi eQ:llakin voi tehdä kauppaa useassa eri pörssissä, tarvitaanko siihen jotain tällaisia hienouksia? Pystyn tekemään kauppaa vaikka tuolla puhelimellani eQ:n sivujen kautta. Ja ilman massiivisia tiedonsiirtoja.
 

manager3

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tuntuu oudolta että Sampo kehtaa väittää ettei tilien saldoissa ole heittoja, kun tietää takuulla että monilla ihmisillä näin juuri on.

Itselläni saldot heittää melko rajustikin, tosin minulle positiiviseen suuntaan. Näyttäisi tällä hetkellä siltä että Sampo-Danske tarjosi minulle railakkaan baari-illan lauantaina kun tuli tolla kortilla maksettua.

No, eiköhän saldot ensi viikkoon mennessä ole palautuneet.

Mitäs muuten käy jos nostan kaikki rahat pois nyt, ja viikon päästä tili meneekin miinukselle. Onko humalatila lieventävä asianhaara?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Seppo, vapaamatkaajana jossain Ruissalossa, sanon vielä kerran: tällä rekryllä Tepsinkin viestintäasiat kerralla kuntoon!

Eteenpäin Irakin legendaarisen tiedotusministeri Mohammed Saeed al-Sahafin viitoittamaa tietä!
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tuo kävi itsellänikin ensimmäisen mielessä. Mietin vain, että kuinka helppo tuollainen olisikaan tehdä. Varsinkin nyt kun tuon kalastuksen voisi tehdä pankin omalla sivulla.

Tuo uusi huikea parannus tuohon tietoturvaan on taas aiheuttanut sen, että onnistuessa tuo kalastelukin saisi rumaa jälkeä aikaiseksi. Ennenhän ei pankissa voinut maksaa laskun laskua ilman avainluvun syöttöä myös hyväksymisvaiheessa. No nyt tässä uudessa mallissa tuo avainluku kysytään ainoastaan kirjautumisessa, jonka jälkeen ainakin laskuja voi maksaa pelkän salasanan avulla.


Aivan käsittämätön bugi.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Minä kuulin ravintolassa, että samalla tavalla TE selitteli erään suuren suomalaisen mobiiliyrityksen matkalaskujärjestelmän alkukankeutta. "Liikaa trafiikkia". Olivat toteuttaneet sen J2EE:llä. Parin päivän päästä koko uusi järjestelmä haudattiin sutena ja vanhalla jatkettiin.
No arvatkaapa mikä tietotekniikkatalo on erään suuren suomalaisen tietoliikenneyrityksen uuden laskutusjärjestelmän takana? Siis saman, josta syystä ko tietoliikenneyrityksen laskutus on vituillaan ja ollut sitä jo kunnioitettavat vuoden päivät. Eikä mitään merkkiä parantumisesta.

En halua missään nimessä mustamaalata ko yrityksiä kertomalla, että tietotekniikkatalona on TietoEnator ja tietoliikenneyritys on Elisa.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tämä lienee viimeinen pisara minulle, eikun etsimään uutta pankkia.

Samoilla linjoilla. Uudistuksen myötä omaan verkkopankkiin ilmaantui lasten tilit. Tilit, joihin oman käyttöoikeuteni poistin noin kymmenen vuotta sitten. Eilen käytiin ihan paikan päällä pankissa asiaa setvimässä ja totinen pankkitäti vakuutti, että nyt on asia kunnossa ja toivotti hyvää päivänjatkoa. Ja vitut! Siellä ne tilit taas köllöttää mun verkkopankissa, oli ne muutaman tunnin sieltä paossa. Missähän lienee vierailleet? Mummon ja papan verkkopankeissa vai setien/tätien tai muiden sukulaisten? Jos näet ovat olleet yökylässä ja nyt tulleet iskän luo takas.

Montakohan asiakasta menettäävät tällä sotkemisella?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Montakohan asiakasta menettäävät tällä sotkemisella?

Tätähän tässä mietitään. Muistakaa sitten tulla kertomaan vaihdoitteko lopulta. Niinhän siinä yllättäen taas käy, että vain murto-osa näistä kiukuttelijoista vaihtaa.

Me kaikki tiedämme, että rahat eivät ole oikeasti missään vaarassa, antaa niiden nyt korjata tuo pankki rauhassa. Ei sinne tarvitse mennä tunnin välein katsomaan toimiiko se. Luin Tietokone-lehden blogikommenteista asian teknistä puolta. Niin kuin aina näissä, siellä oltiin sekä puolesta ja vastaan, vastaan enemmän.

Faktahan on se, että Danskea ei kiinnosta tippaakaan, kun muutama asiakas vaihtaa. Voi toki hyvinkin olla, että myöskään ex-asiakasta ei kiinnosta kiinnostaako Danskea.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
....
En halua missään nimessä mustamaalata ko yrityksiä kertomalla, että tietotekniikkatalona on TietoEnator ja tietoliikenneyritys on Elisa.

Ei pidä paikkaansa. Tiedän tämän 100% varmasti, sillä tunnen kyseisen tietoliikenneyrityksen järjestelmät melko hyvin. Privana voin kertoa lisää jos epäilyttää.

Kyseisen asiakashallinta- ja laskutusjärjestelmän toimittaja on Amdocs niminen israelilainen yritys, jonka lehdistötiedotteen asiasta voi lukea vaikka tästä.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Uusi verkkopankki tulee olemaan jatkossa selkeästi monipuolisempi. Suurimpia hyötyjiä ovat säästäjä ja sijoittaja-asiakkaat. Kauppaa voi tehdä 12 eri maan pörsseissä.

Tämä onkin hienoa. Vielä kun tuo tietoturvapuoli Sampolla tällä hetkellä on mallia reikäjuusto niin sitähän pääsee vielä kohta sijoittelemaan muiden varoilla...
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jaahas, kävin sitten itsekin tarkistamassa tilini ja näyttäisi olevan ainakin muutaman kympin plussalla. Hieman ongelmallista opiskelijabudjettia pyörittäessä, sillä rahaa ei tosiaan ole liikaa. Eipä vissiin uskalla paljoa käyttää jos tili sitten yht'äkkiä ensiviikolla humpsahtaa miinukselle... Mikä on pankin vastuu jos tällainen tapahtuu?

Pankin vaihtamista harkitsen vakaasti.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Vuolan mukaan kaikki on ok: http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=10900&sort=false

Kävin tänään ensimmäistä kertaa sivuilla ja jumiinhan sinne jäätiin, kun yritin maksaa laskua. Piti sulkea sivu ja kirjautua uudestaan.
Toivottavasti kaikki tajuavat, että yritystilien puolella hoidetaan maksut Cash Management- linkin alla. Myös se Möttösen Autokorjaamon omistaja Kälviällä.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ilmeisesti Visan käyttövaraa ja laskutustietoja ei näe mistään...vai onko joku löytänyt? Itse löysin vain tapahtumat.

Soita Luottokuntaan he voivat varmasti antaa tarvitsemasi tiedot, heidän korttinsahan se on. Omat kokemukseni Luottokunnan aspasta ovat loistavia, palvelevat nopeasti ja ystävällisesti. Edit. Jos on siis akuutti tarve ko. tiedoille.

Itsekkin jaksan ihmetellä tätä Sampo Pankin säätämistä. Luulisi, että olisi itsestään selvyys, että verkkopankin toimivuus, luotettavuus ja turvallisuus olisi asialistan numero yksi uudistuksia tehdessä. Itsellä ei ole onneksi mitään asiakassuhdetta Sampoon ja tämän episodin jälkeen tuskin ikinä tuleekaan. En tiedä onko verkkopankin turvallisuus konkreettisesti nyt vaarantunut, mutta kyllähän tämä sählääminen jättää jälkensä asiakkaiden mieliin. Millainen vaikutus tällä on asiakassuhteisiin tai lähinnä niiden lopettamiseen on jää nähtäväksi.

Itse voin suositella Nooa säästöpankkia kaikille jotka aikovat pankkia vaihtaa. Omat asiani ovat toimineet kuin unelma tämän pankin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Ilmeisesti Visan käyttövaraa ja laskutustietoja ei näe mistään...vai onko joku löytänyt? Itse löysin vain tapahtumat.
Eipä ole löytynyt, ei. Eikä ole myöskään tapahtumia näkyvissä. Maksoin viime viikolla Visalaskun, jonka suoritusta ei näyt tuolla kortin tapahtumissa.


Edelleen näkyy olevan tuo kalastusaukko tuolla sivulla... Ei se voi olla noin vaikeeta.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Soita Luottokuntaan he voivat varmasti antaa tarvitsemasi tiedot, heidän korttinsahan se on. Omat kokemukseni Luottokunnan aspasta ovat loistavia, palvelevat nopeasti ja ystävällisesti.
Tässä on vielä sekin hienous, että jossain vaiheessa (vai oliko tässä samassa rysäyksessä) Sampo omii nuokin kortit itselleen.

En itse muista, että miten tuo siirtymä hoidettiin. Joku muu Sampon asiakas voinee valottaa asiaa lisää, jos muisti pelaa paremmin.


Olisi muuten kiva tietää, että miten tuo siirto mahtaa vaikutta Luottokortilla maksamiseen netissä. Kotimaiset nettikaupathan usein käyttävät Luottokunnan rajapintaa tuohon maksamiseen.


EDIT: Luottokunnan aspasta ja toiminnasta ei tosiaan ole mitään valittamista. Toimii aivan loistavasti.
 

HemmoP

Jäsen
Tätähän tässä mietitään. Muistakaa sitten tulla kertomaan vaihdoitteko lopulta. Niinhän siinä yllättäen taas käy, että vain murto-osa näistä kiukuttelijoista vaihtaa.


Kävin tänään aktivoimassa Nordean tilit ( hain uudet tunnusluvut jne oli viimeksi käytetty joskus 2006 lopulla ) ja vaihdoin yritykseni laskutuksen Nordeaan. Samalla soitin Sampoon ja pyysin selvittämään todellisen saldon jonka siirrän em pankkiin.


Ei ole aikaa ja halua toimia jonkun ongelmien maksajana/testaajana koska kuitenkin maksan "palvelu"- ja kk-maksuja ihan riittävästi.


että cheers vaan danskelle ja morjens
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Samoilla linjoilla. Uudistuksen myötä omaan verkkopankkiin ilmaantui lasten tilit. Tilit, joihin oman käyttöoikeuteni poistin noin kymmenen vuotta sitten. Eilen käytiin ihan paikan päällä pankissa asiaa setvimässä ja totinen pankkitäti vakuutti, että nyt on asia kunnossa ja toivotti hyvää päivänjatkoa. Ja vitut! Siellä ne tilit taas köllöttää mun verkkopankissa, oli ne muutaman tunnin sieltä paossa. Missähän lienee vierailleet? Mummon ja papan verkkopankeissa vai setien/tätien tai muiden sukulaisten? Jos näet ovat olleet yökylässä ja nyt tulleet iskän luo takas.

Montakohan asiakasta menettäävät tällä sotkemisella?

Käyttöoikeuksien kanssa täälläkin päässä häikkää erään tilin kanssa. Tosin sillä erotuksella että tarpeelliset käyttöoikeudet ovat kadonneet, ja ainakin vielä eilen illalla olivat kadoksissa. Huonoksi tilanteen tekee se, että kaikilta henkilöiltä joilla käyttöoikeudet kyseiselle tilille oli, ne ovat myös kadonneet.

Nordealle ei tee mieli vaihtaa koska sieltä käytännössä juostiin pois aikaisemmin mutta nyt tosiaan kartoitetaan uusia vaihtoehtoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös