Niin? Sami sai ison sopparin ankoilta, tykkäsi lämmöstä ja golfista. Olutkin maistui. #asennetreenivamma. Mikä jäi yhtälössä epäselväksi?
Vaikka en Samia tunne henkilökohtaisesti (ja vain kerran olen hänet tavannut pikimmiten), niin onhan tuo tietenkin yleisesti ottaen uskottavan kuuloinen hypoteesi. Ehkä noin sitten tapahtui, ehkä tiedät asiat paremmin. Mutta voihan siellä periaatteessa olla muitakin tekijöitä. Valmennusjohdon komennusta, loukkaantumista, ja kuka ties mitä. Spekulointia kaikki niin kauan kun ei Samin sisälle näe, mutta onhan tuo näkökantasi varteenotettava.
Runkatkaa nyt siellä ankkaosiossa kun Vats siirtyi muualle. Nyt voi hehkuttaa hampuusia, camia ja muita. Peace out! Kummallista settiä. Nyt ankoilla kaikki hyvin.
Vilpittömät (and I mean it!) kiitokset kontribuutioistasi Ankkojen ketjuun Samin siellä oloajalta. Varsinkin ensimmäisinä vuosina tuntui, että ajattelin lähes tarkalleen samalla tavalla Samin ja Ankkojen asioista kuin sinä. Nyt viime vuosina kirjoituksesi ovat alkaneet mennä yli minun hilseeni yhä enemmän ja enemmän, mutta se on varmaan minun vikani. Ehkä olet kirjoittanut myös enemmän tunteella viime aikoina (mikä on varmastikin ymmärrettävää).
En näe Hampuusissa ja Camissä paljon hehkutettavaa nykyisillään. Montourissa on vielä potentiaalia, mutta katsotaan, joutuuko hänkin Sami-syndrooman uhriksi. Toivottavasti hän uskaltaisi ja hänen annettaisiin pelata vahvuuksillaan.
Ja jään kaipaamaan nimenomaan suomalaista hyvää pelaajaa Ankoissa, jota fanittaa. Pitkään siellä oli Teemu, ja sitten vielä paremmin, Saku, ja viime vuosina on sentään ollut Vatanen, joka on ilmiselvän lahjakas pelaaja. Nyt ei ole oikein ketään (Kossilaa ei oikein voi laskea tähtipelaajaksi ainakaan vielä, ja Nättinen tuntuu kadonneen jonnekin muualle kuin Anaheimiin). Joten joo, Anaheimin fanittamista voin jatkaa, mutta jotain olennaista siitä on poissa, kun ei ole hyvää suomalaispelaajaa enää joukkueessa. Sitä minä tässä yksikseni yskiskelen ja itkeskelen.