Sami Vatanen NHL:ssä

  • 511 645
  • 935

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilisen peli katsoin ja hyvinhän Sami pelasi vaikkei pisteitä tullutkaan. Todella hyviä syöttöja joka alueella ja yksi hieno kiekon ylöstuonti jossa sai laitettua kaverin(Beleskey?Palmieri?) yksinläpi. Mun mielestä eilisen paras Ducks pakki. Hampus ja Robac oli varsinkin alussa aika purjeessa hetkittäin vaikka loppua kohti paransivatkin. No eka peli Robacilla joten ei vielä tuomita. Ja Manson oli kanssa aika heikko eilen. Lopussa Sami "varasti" Hampuksen plussan voittomaaliin kun syötön annettuaan Hampus meni vaihtoon ja Sami hyppäsi kentälle just ennen maalia kerämään plussat parempaan talteen...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
No niin. Nyt on BB:kin julkisesti lausunut sen, mitä itsekin olen Vatasen alkukaudesta ajatellut. Sami on ollut Ducksin paras puolustaja tällä kaudella.
 

Etana#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomalaiset maailmalla

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nostellaan Sami "Vatman" Vatasta kun tuossa 1,5h päästä olisi peli taas edessä. Tarkempia rostereita ei vielä tiedossa, mutta pelannee tässäkin ottelussa jos yllättävää saigonia ei ole tullut.

Kuuntelin tuossa joitakin aikoja sitten Ikan(UL nettisetti taisi olla missä Samista juteltiin) höpinöitä Vatasesta ja olihan siinä ihan kartalla ollutta arviota, mutta vähän myös värilaseja.

Oli miten oli, mutta odotan Samilta tulevassa koitoksessa niiden kadonneiden tehopisteiden löytymistä ja odotan häneltä ennenkaikkea aktiivisempaa pelaamista ihan jokaisella osa-alueella. Hyvin on sujunut, mutta taantumiseen ei ole nyt syytä ryhtyä. Toivottavasti joulurauha-aika on tehnyt kaverille hyvää. Ja ei, ei toivottavasti liikaa ruokapöytä-aikaa.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään tuli Samilla sata peliä täyteen NHL:a...
 
Vielä on 50 pisteen tahdissa Vatanen. Onhan se markkina-arvon kannalta merkittävää keräätkö 49 vai 50+ pistettä.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Mielenkiintoinen yksityiskohta, kun tuli taas vaihteeksi kuunneltua Ducksien peliä nettiradiosta: kolmannessa erässä, Ducksin ollessa 3-4 - tappiolla n. 5 min ennen pelin loppua, toinen selostajista tokaisee jotain tyyliin: "Näissä tilanteissa, kun joukkue on tappiolla pelin lopussa, Sami Vatanen usein nousee esiin." Menee ehkä minuutti ja selostus kuuluu: "Vatanen shoots... SCOOOORREEE!"

No Perryhän sen maalin riparista teki, mutta aika osuvasti ennakoitu.

Columbus-pelin Vatanen pelasi vaihteeksi taas uuden parin kanssa, kun Brewer kävi vetäisemässä -2 tehosarakkeeseen. Vatanen pääsi tästä huolimatta +1 -tehoihin.

Vähän nihkeästi päässyt maalien makuun viime aikoina, viimekin pelissä 6 vetoa. Mutta nyt kasassa tehot 10+21, +4.

Ihan jees statsit Ankkojen nelospakille.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Koosteen perusteella Vataselle olisi kuulunut mielestäni +-0. Oli mukana sähläämässä kiekkoa vastustajalle Carolinan toisessa maalissa ja neljäs tehtiin maalin edestä Vatasen estelyistä huolimatta. (En kylläkään pistäisi maaleja Vatasen piikkiin, mutta olisi noista jomman kumman pystynyt ehkä tarkemmalla pelaamisella estämään.) Tasoituksen lisäksi Sami oli jäällä Ducksin avausmaalin aikana.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Vähän nihkeästi päässyt maalien makuun viime aikoina, viimekin pelissä 6 vetoa. Mutta nyt kasassa tehot 10+21, +4.
Jotenkin tussummilta kuin aikaisemmin vaikuttavat nämä Vatasen vedot nykyään. Tai sitten hänet otetaan tarkemmin, eikä hän pääse kunnon vetopaikkoihin. Mutta vähän sellainen tuntuma minulla on, että hän nykyisin vetelee vain maalia päin ja toivoo, että kiekko jostain ohjautuu maaliin, sen sijaan, että lämisi tarkasti kovia laukauksia yläkulmiin, niin kuin hänen NHL-uransa alussa nähtiin.
 

Torspo82

Jäsen
Koosteen perusteella Vataselle olisi kuulunut mielestäni +-0. Oli mukana sähläämässä kiekkoa vastustajalle Carolinan toisessa maalissa ja neljäs tehtiin maalin edestä Vatasen estelyistä huolimatta. (En kylläkään pistäisi maaleja Vatasen piikkiin, mutta olisi noista jomman kumman pystynyt ehkä tarkemmalla pelaamisella estämään.) Tasoituksen lisäksi Sami oli jäällä Ducksin avausmaalin aikana.
Oli jäällä myös Ducksin kolmannen maalin aikaan. Koosteen lisäksi tuon voi vahvistaa vaikka NHL:n TOI-tilastoista.
 

Juissi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps, Ducks
Nostetaanpa tätäkin... Eric twiittaa jutelleensa Samin kanssa, paluu maalis-huhtikuun vaihteessa. Huhtikuussa vielä 4 runkosarja-peliä, niissä voisi saada vielä hyvin tatsin päälle ennen kuin tosi pelit alkaa. Ducksit kyntää juuri nyt mutta eiköhän maaliskuun aikana kadonnut ote taas löydy?

Eric Stephensin viserrys:
"Sami Vatanen (leg) said rehab is going well. Insisted he'll be back before playoffs and ready for postseason. End of March/start of April."
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vadu lähtee mitä ilmeisemmin tulevalle vieraspelirundille ja treenaa siellä joukkueen mukana. Reilu viikon päästä sitten paluu peleille predsiä vastaan. Ducksien kannalta paras uutinen hetkeen kun joutunut todistamaan Fowlerin nollatason pelillistä antia kiekollisesti.
 
Vatasen omassa ketjussa on ollut hiljaista, vaikka puhetta on riittänyt Ducksin ja Devilsin kausiketjuissa siirron myötä. Nyt takana on 280 runkosarjaottelua Anaheimin organisaatiossa ja suuntana uudet tuulet New Yorkin kupeessa.

Vieläkö Vatasesta on ottamaan seuraava askel uralleen ja palaamaan tehokkaammaksi hyökkäyssuunnan puolustajaksi. Nyt olisi ruutua tarjolla ja mielenkiinnolla odotan, mitä New Jerseyssa saa aikaan. Parhaat pelivuodet pitäisi olla käsillä juuri nyt ja kulunutta syksyä lienee hieman jarruttanut loukkaantumisesta toipuminen.

Itse odotan tasonnostoa Vataselta ja roolin kasvamista, sekä ennen kaikkea tehoja hyökkäyspäähän.
 

Aivan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vatasen omassa ketjussa on ollut hiljaista, vaikka puhetta on riittänyt Ducksin ja Devilsin kausiketjuissa siirron myötä. Nyt takana on 280 runkosarjaottelua Anaheimin organisaatiossa ja suuntana uudet tuulet New Yorkin kupeessa.

Vieläkö Vatasesta on ottamaan seuraava askel uralleen ja palaamaan tehokkaammaksi hyökkäyssuunnan puolustajaksi. Nyt olisi ruutua tarjolla ja mielenkiinnolla odotan, mitä New Jerseyssa saa aikaan. Parhaat pelivuodet pitäisi olla käsillä juuri nyt ja kulunutta syksyä lienee hieman jarruttanut loukkaantumisesta toipuminen.

Itse odotan tasonnostoa Vataselta ja roolin kasvamista, sekä ennen kaikkea tehoja hyökkäyspäähän.

Mahtaakohan pelata jo tänään? Miksei pelaisi. Osaltani ainakin uskon, että tämä on Vatasen uralla uusi sivu - hyvä sivu.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vadu lähtee mitä ilmeisemmin tulevalle vieraspelirundille ja treenaa siellä joukkueen mukana. Reilu viikon päästä sitten paluu peleille predsiä vastaan. Ducksien kannalta paras uutinen hetkeen kun joutunut todistamaan Fowlerin nollatason pelillistä antia kiekollisesti.

Lainattava itseäni ja todettava että pitkä matka tultu tästä. Kesän 2016 jälkeen pakit menivät ohi oikealta sekä vasemmalta. Lopputulos on nyt nähty ja eniten vituttaa kun kaikki oli omissa käsissä. Nyt kuitenkin otettava itsekin posimpi asenne ja uskottava uuteen nousuun. Ja varsinkin siihen että nyt se treeniasennekin löytyy viimein. Tuolla auringossa homma meni aivan liian mukavuutta hakevaksi.

Toivottavasti onnistuu heti, koska Devilsin suunnalla tunnutaan olevan mielestäni aivan liian tyytyväisiä ja odotukset vieläkin korkeammalla.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Tuolla auringossa homma meni aivan liian mukavuutta hakevaksi.
Onko se sitten tuossa se totuus? Muistaakseni Vatanen totesi aikoinaan, että Mighty Ducks oli hänen suosikkijoukkueensa pienenä ja hän oli aina unelmoinut Anaheimissa pelaamisesta ja muistaakseni hän väitti viihtyvänsä siellä erittäin hyvin ja toivoi pystyvänsä jatkamaan Anaheimissa pelaamista. Minua ei ainakaan kiinnostaisi jossain New Jerseyssä pelaaminen pätkääkään, ei ole kovin viehättävää seutua, mitä nyt olen vähän nähnyt. Mutta ehkä jotkut tarvitsevat v-käyrän nostoa, jotta rupeaisivat pelaamaan kunnolla? Parempaa menestystä Samille joka tapauksessa toivoen, jää ikävä taitavaa suomalaista pelaajaa kohtaan Ducksissa, ehkä joskus tulee joku uusi.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Onko se sitten tuossa se totuus? Muistaakseni Vatanen totesi aikoinaan, että Mighty Ducks oli hänen suosikkijoukkueensa pienenä ja hän oli aina unelmoinut Anaheimissa pelaamisesta ja muistaakseni hän väitti viihtyvänsä siellä erittäin hyvin ja toivoi pystyvänsä jatkamaan Anaheimissa pelaamista. Minua ei ainakaan kiinnostaisi jossain New Jerseyssä pelaaminen pätkääkään, ei ole kovin viehättävää seutua, mitä nyt olen vähän nähnyt. Mutta ehkä jotkut tarvitsevat v-käyrän nostoa, jotta rupeaisivat pelaamaan kunnolla? Parempaa menestystä Samille joka tapauksessa toivoen, jää ikävä taitavaa suomalaista pelaajaa kohtaan Ducksissa, ehkä joskus tulee joku uusi.

Niin? Sami sai ison sopparin ankoilta, tykkäsi lämmöstä ja golfista. Olutkin maistui. #asennetreenivamma. Mikä jäi yhtälössä epäselväksi? Runkatkaa nyt siellä ankkaosiossa kun Vats siirtyi muualle. Nyt voi hehkuttaa hampuusia, camia ja muita. Peace out! Kummallista settiä. Nyt ankoilla kaikki hyvin.
 

Amerikanihme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights, TPS, Florida Gators
Niin? Sami sai ison sopparin ankoilta, tykkäsi lämmöstä ja golfista. Olutkin maistui. #asennetreenivamma. Mikä jäi yhtälössä epäselväksi?
Vaikka en Samia tunne henkilökohtaisesti (ja vain kerran olen hänet tavannut pikimmiten), niin onhan tuo tietenkin yleisesti ottaen uskottavan kuuloinen hypoteesi. Ehkä noin sitten tapahtui, ehkä tiedät asiat paremmin. Mutta voihan siellä periaatteessa olla muitakin tekijöitä. Valmennusjohdon komennusta, loukkaantumista, ja kuka ties mitä. Spekulointia kaikki niin kauan kun ei Samin sisälle näe, mutta onhan tuo näkökantasi varteenotettava.

Runkatkaa nyt siellä ankkaosiossa kun Vats siirtyi muualle. Nyt voi hehkuttaa hampuusia, camia ja muita. Peace out! Kummallista settiä. Nyt ankoilla kaikki hyvin.
Vilpittömät (and I mean it!) kiitokset kontribuutioistasi Ankkojen ketjuun Samin siellä oloajalta. Varsinkin ensimmäisinä vuosina tuntui, että ajattelin lähes tarkalleen samalla tavalla Samin ja Ankkojen asioista kuin sinä. Nyt viime vuosina kirjoituksesi ovat alkaneet mennä yli minun hilseeni yhä enemmän ja enemmän, mutta se on varmaan minun vikani. Ehkä olet kirjoittanut myös enemmän tunteella viime aikoina (mikä on varmastikin ymmärrettävää).

En näe Hampuusissa ja Camissä paljon hehkutettavaa nykyisillään. Montourissa on vielä potentiaalia, mutta katsotaan, joutuuko hänkin Sami-syndrooman uhriksi. Toivottavasti hän uskaltaisi ja hänen annettaisiin pelata vahvuuksillaan.

Ja jään kaipaamaan nimenomaan suomalaista hyvää pelaajaa Ankoissa, jota fanittaa. Pitkään siellä oli Teemu, ja sitten vielä paremmin, Saku, ja viime vuosina on sentään ollut Vatanen, joka on ilmiselvän lahjakas pelaaja. Nyt ei ole oikein ketään (Kossilaa ei oikein voi laskea tähtipelaajaksi ainakaan vielä, ja Nättinen tuntuu kadonneen jonnekin muualle kuin Anaheimiin). Joten joo, Anaheimin fanittamista voin jatkaa, mutta jotain olennaista siitä on poissa, kun ei ole hyvää suomalaispelaajaa enää joukkueessa. Sitä minä tässä yksikseni yskiskelen ja itkeskelen.
 

Largo

Jäsen
Niin? Sami sai ison sopparin ankoilta, tykkäsi lämmöstä ja golfista. Olutkin maistui. #asennetreenivamma. Mikä jäi yhtälössä epäselväksi? Runkatkaa nyt siellä ankkaosiossa kun Vats siirtyi muualle. Nyt voi hehkuttaa hampuusia, camia ja muita. Peace out! Kummallista settiä. Nyt ankoilla kaikki hyvin.
Kyllä suomalaisten pelaaminen omassa joukkueessa aina kiva asia on, eikä varmaan kukaan nyt runkkaamaan ala Vatasen lähdön seurauksena, mutta otteet oli mitä oli ja maisemanvaihdos toivottavasti piristää miestä. Hieman vihamielisen oloinen kommentti mielestäni asialliseen viestiin. Kyllä mä mielelläni hehkuttaisin Samia Ducksin riveissä, mutta mies ei vain ole antanut viime aikoina siihen aihetta. Toivottavasti Devilsin paidassa voi miestä hehkuttaa, sillä toivon todellakin ottavan ison roolin siellä ja menestyvän jääkiekkoilijana.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Kyllä suomalaisten pelaaminen omassa joukkueessa aina kiva asia on, eikä varmaan kukaan nyt runkkaamaan ala Vatasen lähdön seurauksena, mutta otteet oli mitä oli ja maisemanvaihdos toivottavasti piristää miestä. Hieman vihamielisen oloinen kommentti mielestäni asialliseen viestiin. Kyllä mä mielelläni hehkuttaisin Samia Ducksin riveissä, mutta mies ei vain ole antanut viime aikoina siihen aihetta. Toivottavasti Devilsin paidassa voi miestä hehkuttaa, sillä toivon todellakin ottavan ison roolin siellä ja menestyvän jääkiekkoilijana.

Ollaan väännetty siinä määrin ankkaketjussa että olet nyt tyytyväinen? Kumma josset ole. Ja tämä siis ihan vain että nauti nyt ankkojen huippupakistosta. Vatanen on poistunut, viimein.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vilpittömät (and I mean it!) kiitokset kontribuutioistasi Ankkojen ketjuun Samin siellä oloajalta. Varsinkin ensimmäisinä vuosina tuntui, että ajattelin lähes tarkalleen samalla tavalla Samin ja Ankkojen asioista kuin sinä. Nyt viime vuosina kirjoituksesi ovat alkaneet mennä yli minun hilseeni yhä enemmän ja enemmän, mutta se on varmaan minun vikani. Ehkä olet kirjoittanut myös enemmän tunteella viime aikoina (mikä on varmastikin ymmärrettävää).

Olen oppinut näkemään Vadun kriittisesti. Aluksi olin liian fanipoika.

Kiitos sinulle teksteistäsi. Olet oikeasti ollut jollain tasolla merkittävä tiedottaja. Training campit ja muut. Iso kiitos, piste!
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Nyt en ihan ymmärrä, mutta ei kai mun tarvitse. Kaikkea hyvää sinullekin.

En nyt ala perkaamaan vuosien 14-16 näkökulmiasi. Siksi kiitän ja toivon ankoille hyvää. Kuten myös sinulle. Olimme Samista loppuviimein samaa mieltä.
 

Largo

Jäsen
En nyt ala perkaamaan vuosien 14-16 näkökulmiasi. Siksi kiitän ja toivon ankoille hyvää. Kuten myös sinulle. Olimme Samista loppuviimein samaa mieltä.
Pahoitteluni, mikäli näkökulmani ovat aiheuttanut mielipahaa. En minä kuitenkaan ole toivonut Samin treidaamista, vaikka siitä olenkin pitkään puhunut. Meidän ero on siinä, että ajattelen asiaa enemmän joukkueen, kuin yksittäisen pelaajan kannalta ja Anaheimin kannalta Vatasesta luopuminen oli... noh, ei ehkä kannattavaa, mutta hyökkäyksen vahvistamisen kannalta loogisin vaihtoehto. Siksi varmasti näkemyseroja on matkan varrella ollut, mutta kuten itse totesit, katsoit ehkä Vatasen pelaamista liian kovan fanipojan silmin. Noh, olipa Anaheimin ketjussa ainakin keskustelua siihen aikaan. Näin jälkikäteen kiitos niistä. Kasvamista on tapahtunut varmasti molemmin puolin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös