Viestin lähetti L4E
Tappelut vaan ei kuulu lajiin, joten turha niitä on jääkiekon kannattajan ihannoida.
Tappelut vaan kuuluvat pohjois-amerikkalaiseen jääkiekkoon, joten turha on asiasta tietämättömien väittää toisin.
Viestin lähetti L4E
Tappelut vaan ei kuulu lajiin, joten turha niitä on jääkiekon kannattajan ihannoida.
Se että sääntökirjassa sanotaan että tappelemisesta tulee viiden minuutin jäähy nimenomaan todistaa sen että tappelut kuuluvat jääkiekkoon. Ei esim. jalkapallo-tai koripallo- tai muissa säännöissä ole erikseen sanktioitu tappeluita, sillä tappelut eivät niihin lajeihin kuulu. Jos tappelut eivät kuulu jääkiekkoon niin miksi säännöissä sanotaan että pelaajan pitää ottelurangaituksen uhalla pidettävä fight strap kiinni?Viestin lähetti L4E
Eiköhän se lue jo sääntökirjassa, että "panaltia" tulee jos tappelee. Ei kai sitä nyt ihmeemmin pidä ihmetellä. Tappelut vaan ei kuulu lajiin, joten turha niitä on jääkiekon kannattajan ihannoida.
Viestin lähetti JimmyMac
Tappelut vaan kuuluvat pohjois-amerikkalaiseen jääkiekkoon, joten turha on asiasta tietämättömien väittää toisin.
Voi sen asian tietenkin noinkin ymmärtää. Itse ymmärrän asian niin, että ne asiat jotka ovat sääntökirjassa kiellettyjä eivät kuulu lajiin ja siksi niistä on määrätty rangaistukset.Se että sääntökirjassa sanotaan että tappelemisesta tulee viiden minuutin jäähy nimenomaan todistaa sen että tappelut kuuluvat jääkiekkoon.
Viestin lähetti L4E
Käsittääkseni sielläkin jaetaan tappeluista jäähyjä eikä tehopisteitä.
Viestin lähetti JimmyMac
2) Tarve opukselle: Suomessa ei ole koskaan julkaistu suomenkielistä kirjaa p-amerikan kiekkokulttuurin karummasta puolesta. Kiiltokuvaelämänkertoja on useitakin, niille ei olisi välttämättä tarvetta - tälle on.
Viestin lähetti mirasane
Mikäs Vesa Rantasen "Ammattilainen" sitten oli?
Kertaukseksi: http://www.jatkoaika.com/nhl.php?sivu=kolumnit&id=596
Viestin lähetti L4E
Voi sen asian tietenkin noinkin ymmärtää. Itse ymmärrän asian niin, että ne asiat jotka ovat sääntökirjassa kiellettyjä eivät kuulu lajiin ja siksi niistä on määrätty rangaistukset.
Viestin lähetti JimmyMac
Niin kuin varmaan hyvin ymmärsit, niin nyt ei kyse ole romaaneista.
mulla on aukko tiedoissa, mikäs tämä sääntö on tarkemmin?Viestin lähetti JimmyMac
tappelun aloittaminen visiiri päässä -sääntö
Viestin lähetti dana77
mulla on aukko tiedoissa, mikäs tämä sääntö on tarkemmin?
Viestin lähetti dana77
mulla on aukko tiedoissa, mikäs tämä sääntö on tarkemmin?
Viestin lähetti dana77
Se että sääntökirjassa sanotaan että tappelemisesta tulee viiden minuutin jäähy nimenomaan todistaa sen että tappelut kuuluvat jääkiekkoon.
Viestin lähetti Olkku
Eli, kun sääntökirjassa sanotaan, että vastustajan tahallisesta vahingoittamisesta seuraa ottelurangaistus, todistaa se sen, että vastustajan tahallinen vahingoittamin nimenomaan kuuluu jääkiekkoon.
Tämä ei ole kovin vaikea asia ymmärtää, joten koitetaan vielä. Selkeä raja siinä että mikä kuuluu peliin ja mikä ei kuulu on se, että mistä rankaisun hoitaa pelin aikana ottelun erotuomari ja mistä rankaisemisen hoitavat pelin jälkeen kokoontuvat toimielimet. Käytännössä siis raja, että mitkä kuuluvat peliin ja mitkä ei menee siinä että mistä aletaan tuomitsemaan pelikieltoa. Ottelurangaistushan menee aina jatkotutkintaan.Viestin lähetti Olkku
Eli, kun sääntökirjassa sanotaan, että vastustajan tahallisesta vahingoittamisesta seuraa ottelurangaistus, todistaa se sen, että vastustajan tahallinen vahingoittamin nimenomaan kuuluu jääkiekkoon.
Viestin lähetti dana77
Tämä ei ole kovin vaikea asia ymmärtää
Viestin lähetti Olkku
Arvostan toki sun, niinkun muidenkin omia näkemyksiä, itseäni ei kuitenkaan viehätä nyrkkitappelut jääkiekko-ottelussa, se on mun pointti.
Viestin lähetti JimmyMac
Mutta kaikkien tulisi kuitenkin pystyä hyväksymään se tosiasia, että tappelut ovat ihan oikeasti osa pohjoisamerikkalaista jääkiekkokulttuuria.
Viestin lähetti HN
Valitettavasti, siis sinun kannaltasi, tässä ei ole kyse mielipideasiasta.
Viestin lähetti Olkku
Varmasti tulisi hyväksyä, mutta... en vaan hyväksy, edelleen nyrkkeily ja jääkiekko on eri laji, sorry NHL tappeluiden kannattajat.
Mutta eikös ole kiva, että joku on eri mieltä, niinkun olen lähes joka asiasta.
Viestin lähetti Olkku
Ja aivan varmasti on mielipide asia pitääkö tappeluista kiekossa, vaiko eikö. Siis ei varmasti NHL tai SM-liiga vaikuta siihen, mikä on MINUN mielipide. Ja vielä vähemmän, joku jatkoajan kirjoittaja, ketään vähksymättä.
Viestin lähetti HN
Ei jumalauta. Osaatko lukea / ymmärrätkö suomea?