Äänestin kolmea kohtaa, eli voi kutsua sählyksi, että ymmärtää mistä kyse, sit se on oikeaa urheilua ja voi tulla vielä olympialajiksikin joskus.
Poikani on sellainen rento tyyppi ja sanoo aina, että ei pidä olla niin tiukkapipo, että vetää herneitä nenään sähly-sanasta salibandyn sijaan. Häntä se ei stressaa.
Olen myös sitä mieltä, että yhä enenevissä määrin liikuntaa harrastavat ja pitemmälle tähtäävätkin valitsevat sählyn, käytetään nyt sitä lyhyempänä sanana. Siinä salibandyn "infrastruktuuri" on urheilijaystävällinen, sillä kenenkään lahjakkaan nuoren ura ei tyssää alkuunsa siihen, ettei ole rahaa eikä paikkaa. Voitte olla varmoja, että lätkässä on voitu menettää montakin "Crosbya" siksi, ettei perheellä ole ollut varaa kustantaa tarvittavia menoja. Kaikilla ei ole edes sukua takana tms. ei meilläkään.
Jalkapallon suuri kannatus johtuu ihan siitä mun mielestä, että slummeja myöten sitä on ollut helppo massojen harrastaa, siihen ei ole tarvittu lisenssejä eikä helvetin kalliita raasukuluja yms. Sen perusteella uskon Salibandynkin nousevan korkealle, sillä yhä suuremmat harrastajamäärät kasvattavat myös lajin kehitystä eri sarjoihin ympäri maailman.
Lätkästä vielä: leikillisesti sanottuna kuka tietää mikä kiekkoilija munkin pojastani olisi voinut kehkeytyä, jos olisi saanut mahdollisuuden. Luistelemaan oli kyllä todella hyvä;)Aina hän on harrastanut kuitenkin näitä halpoja urheilumuotoja ja on erittäin sporttinen kaveri. Olemme vain sattuneet asumaan hänen "kriittisenä ikänään", jolloin sattumalöytöjäkin voitaisiin tehdä, varsinaisessa korvessa. Eli ei mitään mahiksia lätkään.
Ns. pilipaliurheilussa, joiksi moniakin lajeja kutsutaan hän on yhdessä lajissa ollut jopa Vuoden tulokas.Mut ei tästä enempää. Tuli vain mieleen, että poikani kaltaisia "menetettyjä mahdollisuuksia" on varmasti roppakaupalla kaikkialla Suomessa.Ihan siis rahakysymyksenä jo. Tälle pitäisi ehdottomasti tehdä jotain.
Tänä päivänä, kun tuntuu, että yhä useampi nuori ajautuu vain tietokone- tai konsolipelien lumoavaan maailmaan, on hienoa, että harrastetaan yleensä jotain, olipa se sitten ihan vain leikkimielistä harrastelua tai sitten kunnianhimoisempaa tähtäystä pitemmälle.
Jos en itse jostain lajista pidä, ei se tarkoita, että laji on paska. Käsittämätöntä tämä joidenkin kirjoittajien puusilmäisyys. Avartakaa vähän sisäistä maailmaanne.