Salainen suosikki?

  • 191 487
  • 1 070

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minä tykkään paljon sellaisista vanhan kansan iskelmälaulajista joista ei välttämätä tykkää kovin moni muu minun ikäiseni. Tykkään esimerkiksi Paula Koivuniemestä ja Eija Kantolasta tosi paljon. Olin kerran Eija Kantolan keikalla risteilyllä ja pidin kyllä siitä keikasta. Tykkään kuunnella paljon iskelmämusiikkia. Kertookohan se jopa henkisestä kypsyydestäni? En ole mikään kakara... En tiedä.

Olen tuon Eija Kantolan kyllä nostanut aiemminkin esille mutta halusin vielä korostaa sitä.
Aika moni muukin nuoremman sukupolven edustaja pitää iskelmälaulajista, joten siinä ei ole mitään ihmeellistä. Koivuniemellä on hyvää musiikkia, ja niin on Kantolallakin. Viimeksi mainitulla on myös miellyttävä lauluääni, joten häntä kuuntelee mielellään. Itsekin luen itseni Kantola-faniksi, jo ihan sieltä 1990-luvun alusta lähtien.

Ylivoimainen ykkönen, mitä tulee iskelmään, on legendaarinen Tapio Rautavaara, jota kuunnellessa mikä tahansa päivä muuttuu paremmaksi. Toisena nimenä voisin mainita Carolan, jonka tuotantoa voin kuunnella mielin määrin äitini luona.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Matti ja Teppo

Vaikken koskaan tarkoituksellisesti kuuntele heidän musiikkiaan, on pakko myöntää, että tässä kaksikossa on sitä jotain. Aina kun heidän musiikkiaan jossain kuulee, tulee väkisinkin hyvälle mielelle. Toivottavasti ukot jaksavat heilua vielä vuosikymmeniä.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mulle tulee verenperintönä tykkääminen vanhempaan iskelmään.

Isäukkovainaa kuunteli ja hoilasi (ihan vain kotona) kaikkea 50-luvun musiikista alkaen. Äidin puolelta tulee 70-luvun diskointoisuus.

Itse kasvoin 80-luvun popin ja 90-luvun jytkeen tahtiin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nuo mainitut Paula Koivuniemi ja Matti ja Teppo ovat festareilla hienoa kuultavaa. Pidin joskus jopa nerokkaana, että Turun DBTL sekoitti rokkia ja iskelmää samalle illalle. Viikatteen jälkeen lavalle asteli Paula Koivuniemi ja illan päätti Yö. Seurueeni fiilikset todellakin meni musiikin mukana. Illan päätteeksi kaverit itkivät Joutsenlaulua. Tuossa oli fiilistä kerrakseen.

Eli joo, iskelmässä itsellekin paljon salaisia paheita.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Sama kuin monella edellä.. kyllä sekä vanhempi että uudempi suomalainen iskelmä vain toimii, vaikka miten tällainen keski-ikäistyvä viikonloppuhevari olenkin. Olen pitänyt siitä jo nuorenakin, mutta silloin se jäi nimenomaan salaiseksi suosikiksi metallin ja hard rockin varjoon. Mutta enää (yli kymmeneen vuoteen) ei tarvitse minkään nuoruuden ehdottomuuden takia salailla sitä, että pitää iskelmästä: Juha Vainio, Yölintu, Topi Sorsakoski, Hector.. onhan noita vaikka mitä. Kaija Koon olen nähnyt livenä erilaisissa tapahtumissa varmaan 5-6 kertaa. Karaokessakin laulan aina kotimaista iskelmää, enkä mitään muuta..
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ursula von der Leyen. Jollain tavalla tuo nainen vetoaa pervoihin tunteisiini. Liekö syynä saksalaisuus tai sitten tuo ikäisekseen nuorehko habitus, mutta en panisi pahakseni, jos hän hakisi lohtua minusta näinä synkkinä aikoina.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
En hirveästi pop-artisteja kuuntele, mutta Katy Perry on itelle ollut pitkään sellainen salainen salainen suosikki, jonka musiikkia tulee kuunneltua erittäinkin usein. Toinen naisartisti jota kuuntelen paljon on brittiläinen Rita Ora.

Siinä nyt ainakin pari salaista suosikkia ns. radioartistien saralta.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
En hirveästi pop-artisteja kuuntele, mutta Katy Perry on itelle ollut pitkään sellainen salainen salainen suosikki, jonka musiikkia tulee kuunneltua erittäinkin usein. Toinen naisartisti jota kuuntelen paljon on brittiläinen Rita Ora.

Siinä nyt ainakin pari salaista suosikkia ns. radioartistien saralta.
Vai onko syynä kun ehkä, kai tjsp molemmat ovat paljastelleet?
 

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Voisin vetää sukkahousut jalkaan ja kynsilakat kynsiin, jos oikea paikka osuu, mitäpä siinä häviää?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Voisin vetää sukkahousut jalkaan ja kynsilakat kynsiin, jos oikea paikka osuu, mitäpä siinä häviää?
Siitä vaan. Ei onneksi tartte kävellä sun kanssa kesäisin kun ei tunneta.
Ohan mutki meikattu cajalilla ja hakaneula laitettu huuliin kun tytöt halus!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös