Minun papereissani Mesut Özil on ollut hyvä. Maalejahan mies ei jostain syystä osaa tehdä, mutta minä tiedostan tämän ja annan sen Özilille anteeksi. Jos sitten katsoo hänen pelirakenteluaan niin tänäänkin kolmessa aivan päivänselvässä maalintekopaikassa joko kakkossyöttäjä tai viimeisen syötön antaja.
Kerran mies lähetti Mullerin läpi, joka veti suoraan päin veskaria. Maalissa hän laittoi passin Gomezille, joka siitä jatkoi Mullerin läpi, josta Muller vielä antoi Marion tehdä maalin taaksepäinsyötöllään. Kerran Mesut tuli kentän oikeaa laitaa, ja pisti täydellisen hieman eteenpäin menevän sivuttaissyötön vasempaan reunaan Gomezille boksin sisään. Olin aidosti hämilläni, että kyseisestä paikasta oikeajalkainen pelaaja onnistui vetämään one-timerin niin heikosti!
Eli saattaisi se Mesutkin näyttää paremmalta, kun pelit päättyisi 3-0 ja hän olisi kahdessa syöttäjänä. Suurin pettymys on ollut Götze paikkoineen. Myös Mullerilta odotan maaleja, mutta hänen kohdalla usko ketsuppipullon aukeamiseen on huomattavasti Götzeä suurempi. Özilin toivon jatkossakin luovan 2-3 selkeää huippupaikkaa per peli, niin eiköhän niistä kaverit pikkuhiljaa tee maalejakin. Silloin ei haittaa jos itse kerran matsissa käy boksin sisällä vetämässä tuhnun. :)
Laitapakit ovat periaatteessa ihan hyvin pelissä mukana + pelattavissa, mutta keskityksistä puuttuu laatu useimmiten. Keskikentän keskustassa olen Khediraan tyytyväisempi kuin Kroosiin, mutta jälkimmäisellä tietysti onkin enemmän potentiaalia parantaa. Eiköhän tämä vielä tästä! Lohkovoitto ja 0 päästettyä, kyllä mestaruusjuna on aikataulussa vaikka ei kympin suorituksella vielä pelatakaan! (vrt. esim 2010 MM-kisat kun kaksi ekaa playoff matsia oli aitoa ja sataprosenttista hurlumheitä mutta paljon tylsemmin pelannut Espanja tuli ja vei välierän 1-0 kulmapotkumaalillaan.)