Koko organisaation toimivuus on kiinni ITSE organisaatiosta. Tehtäväjaot selvät ja vastuut paikallaan. Näinhän meillä ei näyttäs olevan
Niin tämä kirjoituksesi (lainasin vain lyhyen osan) on omasta mielestäni ytimessä. Tästä "hallitusvinoumasta" olen kirjoittanut jo useita vuosia. Toinen esilletuomasi asiasi on ollut minunkin huolenani eli avainhenkilöiden tukeminen. Hallituksen tasolta on joskus aikoinaan tullut puukkoa myös edelliselle tj:lle ja UTJ:lle eli henkilöille, jotka he itse valitsivat.
Pelkäsinkin joskus aiemmin, että osaako meidän hallitus edes vastata kysymyksiin, mitä me olemme, mitä me haluamme olla, mitkä ovat meidän olemassa olevat resurssit jne.. Vaihtamalla strategiaa usein on indikaattori, että he eivät tiedä, minne seuraa pitäisi pitkäjänteisesti viedä.
Viimeisinä iltoina olen synkistynyt ajattelemaan, että kuka ylimmistä johtajista (hallitus, tj) on mr. Ilves. Ja vastavuoroisesti voi kysyä tarvitseeko edes ollakaan, mutta epäilenpä, että heistä harva:
- itki ilosta, kun Ripa teki voittomaalin Kupittaalla
- itki surusta, kun Lukko kaatoi Ilveksen Dream Teamin
- näki perustaja-Tiitolan avaavan koulukadun jään vuosittain
- on ollut paikalla suurissa Ilveksen junioriturnauksissa
No tämä oli jo ilmeisen yliampuvaa ja dramaattista, mutta faktaahan on se, että ylimmällä johdolla on hyvin vähän käytännön kokemusta jääkiekosta pelinä ja siihen lisättynä tämä Ilveksen syvimmän olemuksen heikohko? ymmärryskyky, voi johtaa sekametelisoppaan, varsinkin jos puututaan päivittäisiin toimiin yhtä ahkerasti. Kaikki heistä varmasti ajattelevat Ilveksen parasta ja tekevät töitä sen eteen.
Synkistelyni ei liity juuri tämän hetkiseen sarjataulukkoon tai heikkoihin peliesityksiin. Jännityksellä ja pelolla odotan seuraavaa valmentajavalintaa. Onko kenelläkään selkeää visiota siitä missä mennään kansainvälisessä, kotimaisessa ja ilvesläisessä kiekossa lähivuosina. Mihin itse halutaan mennä? Löydetäänkö valittuun visioon se oikea valmentaja vai valitaanko valmentajaksi nopeasti henkilö, joka on Ilveksen kannattajille tuttu ja toivottu. Valmentajan vaihto ei kuitenkaan poista itse syvällä olevaa ongelmaa.