Sen verran kommentoin, että Hokkanen ja Laakso ei automaattisesti ole vakiokokoonpanon miehiä; paljon pitää tason nousta, että pystyvät vakiroolin ottamaan. Itse luulen, että ovat liigassa ensi kaudella edelleen enemmän hajapelien miehiä(tai pitää ohittaa hierarkiassa Vainikaista, Loimarantaa, Lipiäistä/ Rikkilää,Hietalaa). Huttula joutaa kyllä kiertoon ja Rikkilä taistelee paikasta pelaavaan TOP7 puolustuksessa. Se, että paljon nuoria pelaa tällä hetkellä, ei tarkoita sitä, että ovat nyt oikeassa paikassa ja ottavat ruutua ensi kaudella. Eli 8 hyökkääjää ja 2-3 pakkia voi hyvinkin olla eiliseltä ensi kauden ns. vakiokaartia.Siis JYPpiä vastaan oli kaukalossa lähestulkoon sama joukkue millä ensi kauteen lähdetään. Hyökkäyssuuntaan tänään oli kentällä koko tulivoima-arsenaali, mitä sinne olisi ollut laittaa ja pakeista Viitasalo sekä Hietala jotka puuttuivat ovat molemmat +- tilastossa todella pahasti pakkasella. Ja kun seura on pa niin todellakaan ei kannata kesällä haaveilla kovista vahvistuksista.
JYPpiä vastaan rosteri vs ensi kausi:
- nikke: kyllä
-1- ketju: okuliar, Loimaranta, Lipiäinen (kaikki ensi kaudellakin avausrosterissa)
-2-ketju: Juusola, Petman, Ojantakanen (kaikki ensi kaudellakin avausrosterissa)
- 3-ketju: Vainikainen ja Karvinen taatusti ensi kaudellakin avausrosterissa
- 4-ketju: Hokkanen todennäköisesti ensi kaudellakin avausrosterissa
Pakit:
- 1-pari: Maalahti varmasti ja Laakso todennäköisesti avausrosterissa ensi kaudellakin (jälkimmäinen ainakin rotaation kautta)
- 2-pari: Olkkonen varmasti ensi kaudellakin avausristerissa
3-pari: Huttula ja Rikkilä ensi kaudellakin todennäköisesti avausrosterissa (jos Huttulasta oltaiisiin haluttu eroon, hänelle olisi jo tehty Lantat ja Rikkilässä on selkeästi kiekollistapotentiaalia).
Siis 14/19 (75 %) eilen pelanneista tulee olemaan ensi kaudellakin joukkue millä pelataan.
Toki jos joku on muuta mieltä, niin olen hyvillä vasta-argumenteillä valmis vaihtamaan näkemykseni.
Viimeksi muokattu: