Riippuu ja roikkuu jatkaako Westerholm Nääsvillessä vai tuleeko Lappeenrantaan. Vaikka komian kauden vetikin Ketterässä tää Kaarlehto ni ei kyllä liigaan lähdetä tällä. Oisin itse ottanut joko Engrenin tai Tuohimaan IFKsta mutta kaikkea ei voi edes rahalla saada.Onko uutta maalivahtia tulossa Saipaan?
Toisaalta, ensimmäisen kauden jälkeen kaikki tuntuivat olevan Lehterään tyytyväisiä, vaikka kevään päätteeksi TPS:ltä tulikin turpaan. Muuttiko Tertsi "luonnettaan ja käyttäytymismalliaan" kesällä 2019? Esimerkiksi Kunykin juhlakauden jatkosopimus julkistettiin helmikuussa 2018.Eikä tainnut rajoittua pelkkiin ulkkareihin ne ketkä Lehterän takia vaihtoivat maisemaa.
Sitä vaan tulee mietittyä, että kuinka moni ihminen oikeesti pystyy muuttamaan luonnettaan tai käyttäytymismalliaan tuosta vaan päättämällä? Veikkaan, että aika harvassa ovat ja sen takia tässä on pelko vähän persiissä.
Siinähän sanotaan ihan selkeällä suomenkielellä "ulkojääkiekollisesti 100 kertaa parempi"Ei millään pahalla sua ja tupaukkelia kohtaan mutta nämä "Ramstedt on 100 kertaa parempi sentteri kuin Kunyk" on jo vähän liikaa ja mitä vittua sanavalmius kuuluu sentteri osaamiseen. Eli saman voisi kääntää että yhdellä Teemulla saisi 100 Kunykkia jpukkueeseen.
Eipä tuossa hirveästi ole vaihtoehtoja, jos Westerholm ei jää Amerikkaan. Molemmat tarvii pelejä liigatasolla eli kolmas lähtökohtaisesti eniten pelaava maalivahti ei ole vaihtoehto. Westerholm torjui viime kauden pelit hieman Tuohimaata paremmilla tilastoilla, sillä saanee edun kauteen lähdettäessä. Bäckströminhän voisi yrittää palkata kolmanneksi maalivahdiksi mentoroimaan kavereita(ja ottamaan vastuuta, jos poikien kasetti ei kestä) safety ratkaisussa, mutta olisiko sekään järkevää?Aika kova riskipeli mikäli Kaarlehto-Westerholm.
Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että ennen kauden alkua tulee vain se yksi kärkipakki. Salon uskotaan jatkavan siitä mihin viime kauden päätti ja olevan toinen selkeä kärkipakki. Minä kuulun siihen kaartiin, joka uskoo Seppälän pystyvän korvaavan Maalahden. Ehkä ne näyttävät koko kentän riplailut jää uupumaan, mutta muuten paikkaa Maalahden. Riikola palaa SaiPa-moodiin ja ottaa paikan Top5:stä. Vainio, Kojo, Sneck ja Torikka täyttävät sitten kaksi viimeistä ruutua. Eli pakisto kauden avaukseen muotoa.Siellä on osa pakeista nykyisellä tasolla ihan pujottelukeppikamaa, onneksi on kesä aikaa korjata tekemistä.
Kyllähän tuo kuulostaa siltä, että ennen kauden alkua tulee vain se yksi kärkipakki. Salon uskotaan jatkavan siitä mihin viime kauden päätti ja olevan toinen selkeä kärkipakki. Minä kuulun siihen kaartiin, joka uskoo Seppälän pystyvän korvaavan Maalahden. Ehkä ne näyttävät koko kentän riplailut jää uupumaan, mutta muuten paikkaa Maalahden. Riikola palaa SaiPa-moodiin ja ottaa paikan Top5:stä. Vainio, Kojo, Sneck ja Torikka täyttävät sitten kaksi viimeistä ruutua. Eli pakisto kauden avaukseen muotoa.
xxx - Salo
Seppälä - Riikola
Autio - Vainio
Kojo
Lokakuussa sitten verorajalle vahvistusta lisää puolustukseen tarpeen mukaan.
xxx - Salo
Seppälä - Riikola
Autio - Vainio
Kojo
Mulla on taas sellainen fiilis että Tertsin ensimäinen kausi oli vähän sellainen suonenveto, missä valmentaja oli vähän arka omissa tekemissään ja ei lähtenyt mikromanageroimaan joukkueen tekemistä. Ilmapiiri oli hyvä ja jengi pelasi toisilleen. Toiselle kaudelle tultaessa Tertsi oli tehnyt analyysin että ensimmäisen kauden menestys johtui hänestä ja hän päätti lisätä omaa tekemistään joukkueen kanssa. Alkoi eräänlainen Tertsin akatemia missä eri pelaajat laitettiin eri kategorioihin, toiset sai juosta yökerhossa ja toiset olivat sitten koirankopissa. Tulos nähtiin keväällä.
Tulevan kauden joukkue on tällä hetkellä joukko mestis pelaajia plus pari entistä huippua. Hyvällä valmennuksella voi tulla ns. mestiksen mestaruus (#10 sija).
Westerholm (koiran)kopissa? Mä olen olettanut, että Tuohomaa torjui suurimman osan otteluista siitä syystä, että oli parempi ja luotettavampi maalivahti. Westerholmin otteet voitto-otteluissakin oli usein sellaisia, että kenttäpelaajat joutuivat panostamaan oman maalin varjeluun enemmän kuin Tuohimaan ollessa maalilla, ja tämä on tietysti pois hyökkäysvoimasta. Mutta nämä on vaan omaa arvailua ja mutuilua, mitään oikeaa tietoa peluuttamisista ja koirankopittamista mulla ei ole.Oliko kopissa usein muitakin kuin Westerholm? Millään muulla pelipaikalla ei jonoa kentälle liiemmin ollut. Pelaajat kyllä jakautui varmaan ryhmiin, mutta vaikutti siltä, että omasta tahdostaan.
Westerholm (koiran)kopissa? Mä olen olettanut, että Tuohomaa torjui suurimman osan otteluista siitä syystä, että oli parempi ja luotettavampi maalivahti. Westerholmin otteet voitto-otteluissakin oli usein sellaisia, että kenttäpelaajat joutuivat panostamaan oman maalin varjeluun enemmän kuin Tuohimaan ollessa maalilla, ja tämä on tietysti pois hyökkäysvoimasta. Mutta nämä on vaan omaa arvailua ja mutuilua, mitään oikeaa tietoa peluuttamisista ja koirankopittamista mulla ei ole.
Se voi hyvinkin olla, että sijoitus on vaikka kuinka huono. Siitä olen eri mieltä, että kuka kuuluu Liigaan ja kuka ei. Liigassa on 15 joukkuetta ja mielestäni lähtökohtaisesti kaikki Liigassa vakituisesti pelaavat pelaajat kuuluvat tavalla tai toisella Liigaan. Liigasta pääsee alaspäin ja Liigasta pääsee ylöspäin ja jos ei liiku mihinkään suuntaan vaan täyttää paikkansa kokoonpanossa niin silloin kuuluu Liigaan. Ammattilaisten sarja ja ankaraa tulosurheilua.Mulla on taas sellainen fiilis että Tertsin ensimäinen kausi oli vähän sellainen suonenveto, missä valmentaja oli vähän arka omissa tekemissään ja ei lähtenyt mikromanageroimaan joukkueen tekemistä. Ilmapiiri oli hyvä ja jengi pelasi toisilleen. Toiselle kaudelle tultaessa Tertsi oli tehnyt analyysin että ensimmäisen kauden menestys johtui hänestä ja hän päätti lisätä omaa tekemistään joukkueen kanssa. Alkoi eräänlainen Tertsin akatemia missä eri pelaajat laitettiin eri kategorioihin, toiset sai juosta yökerhossa ja toiset olivat sitten koirankopissa. Tulos nähtiin keväällä.
Tulevan kauden joukkue on tällä hetkellä joukko mestis pelaajia plus pari entistä huippua. Hyvällä valmennuksella voi tulla ns. mestiksen mestaruus (#10 sija).
Jori Lehterää huhutaan SKA ja siellä on ulkomaalaiskiintiö täynnä. Koskiranta SaiPaan tieltä pois? Hymiö(?)
Tuskinpa Koskiranta kuitenkaan haluaa luovuttaa suomen valtiolle noin 300k siitä ilosta, että saa pelata saipassa.Tosiaan tuo taitaa olla varma diili, joten ulkomaalaiskiintiö on kyllä mielenkiintoinen aspekti. Luultavimmin Koskiranta kuitenkin ensimmäisten joukossa, jos keskikaistalta joudutaan ukkoa laittamaan pihalle. Kemppainen kuitenkin teki vastikään sopimuksen. Elämme mielenkiintoisia aikoja! Toki olisi harvinaisen epätodennäköistä, että SaiPassa keskikaistalla olisi samaan aikaan Ramu ja Japa, mutta Koskiranta ei välttämättä arvota rahaa perheen edelle, niin mistäpä tuota tietää.
SaiPa julkaisee huomenna uuden pelaajan. Nuori ja isokokoinen kahden suunnan puolustaja, joka haluaa urallaan eteenpäin olisi sieltä kuulemma tulossa.