SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 349 134
  • 5 779

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Tuo Saltin alkuperäinen väite lennon moninkertaisesta hinnasta verrattuna konservatiivisempaa kuljetusratkaisuun on täyttä puppua, eikä nähtävästi perustu kuin arvauksiin. Fly Lappeenranta on SaiPan yhteistyökumppani, joka lähti tähän yhteen keikkaan "talkoohengellä" ja mainosmielessä. Sehän sai näkyvyyttä kiitettävästi paikallisessa mediassa. Hinta ei ollut moninkertainen tai edes kaksinkertainen, vaan jotain ihan muuta.

Tämä selventikin asiaa. Kiitos siitä. Itse en ollut lukenut mistään kommentista tätä ennen, että Fly Lappeenranta sponsoroi tuota lentoa. Mikä on tosin sääli kun noinkin avokätisesti lähtivät sponsoroimaan SaiPaa. Tämän takia arvioni lentohinnasta meni metsään vaikkakin uskon hinnan olleen silti korkeampi kuin täällä mainittu 4000€ bussilla matkustaessa. Olen pahoillani siitä. Tosin bussimatkat herättävät kyllä epäilyksen varjon 4000€ kahden päivän matkasta jopa Ouluun asti. Sitä voisi pitää jo huonona sopimuksena jos kyyditsijänä on joukkueen sponsori ja kyyditsee useamman kerran kauden aikana. Vaikka muutenhan täysbussillinen vaikka kännistä ryhmäseuruetta Ouluun ja takas voisi maksaakin sen 4000-5000€.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tosin bussimatkat herättävät kyllä epäilyksen varjon 4000€ kahden päivän matkasta jopa Ouluun asti. Sitä voisi pitää jo huonona sopimuksena jos kyyditsijänä on joukkueen sponsori ja kyyditsee useamman kerran kauden aikana. Vaikka muutenhan täysbussillinen vaikka kännistä ryhmäseuruetta Ouluun ja takas voisi maksaakin sen 4000-5000€.

Pientä tarkkuutta, bussin osuushan tuosta on vain n. 1200 ja kuljettaja n. 250 eli bussimatkaaminen ei ole ollut mitenkään älyttömän kallista. Syöminen ja yöpyminen muodostaa yhdessä isomman osan tuosta kuin bussikyyti itsessään. Kännisen ryhmäseurueen kuljettaminen Ouluun ja takaisin maksanee "vain" n. 1500 e. Iso summahan sekin kuitenkin on ja siinä täytyy jokaisen hankkia vielä yöpaikka ja sapuskat omaan piikkiin.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Pientä tarkkuutta, bussin osuushan tuosta on vain n. 1200 ja kuljettaja n. 250 eli bussimatkaaminen ei ole ollut mitenkään älyttömän kallista. Syöminen ja yöpyminen muodostaa yhdessä isomman osan tuosta kuin bussikyyti itsessään. Kännisen ryhmäseurueen kuljettaminen Ouluun ja takaisin maksanee "vain" n. 1500 e. Iso summahan sekin kuitenkin on ja siinä täytyy jokaisen hankkia vielä yöpaikka ja sapuskat omaan piikkiin.

Totta, mutta on se silti aika kallista, varsinkin yhtiöltä joka kuskaa joukkuetta ympäri suomen kymmeniä kertoja vuodessa ja on 'jonkinlainen' sponsori. Eli jos kuski saa 250€ keikasta ja päivärahan niin aikamoinen siivu jää firmalle jos se on luokkaa 1000€ kun siitä on vähennetty löpön kustannukset.

Eli tästä päästään siihen että jos bussireissusta (esim. 4000€) maksetaan vaikka 300€ liikaa firmalle joka sponsoroi ja hotelleihin kulutetaan liikaa 750 €/yö niin se on jo 1000€ reissu. Ja kun niitä tehdään (pitempiä reissuja) noin 10 kappaletta kaudessa se on 10.000€ kankkulankaivossa ja se on jo aika iso osuus esim. viime kauden tilikauden tappiosta. Eli virheitä on tehty. Mutta nämä on vain spekulaatioita siitä onko sopimuksia tehty hutiloiden ja leväperäisesti sponsorien kanssa (koskimies, vento etc.).
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Totta, mutta on se silti aika kallista, varsinkin yhtiöltä joka kuskaa joukkuetta ympäri suomen kymmeniä kertoja vuodessa ja on 'jonkinlainen' sponsori. Eli jos kuski saa 250€ keikasta ja päivärahan niin aikamoinen siivu jää firmalle jos se on luokkaa 1000€ kun siitä on vähennetty löpön kustannukset.

Siis kuski saa pelkän päivärahan, n. 250 e. Ei siinä bussifirmalle jää lähellekään 1000 euroa kun koko veloitus on 1200 e josta sitten maksetaan kustannukset pois ja loppu on voittoa. Kustannuksiinkin pitää huomioida että firmalle syntyy paljon muitakin kuluja kuin polttoaine, ei ne bussit ilmaiseksi sinne varikolle ilmesty tai työntekijät ilmaiseksi siellä toimistolla päivystä. Aika maltillisesti taitaa "puhdasta voittoa" olla hinnassa? Ruokailut ja yöpymiset maksetaan suoraan hotellille ja ruokapaikalle.

Eli tästä päästään siihen että jos bussireissusta (esim. 4000€) maksetaan vaikka 300€ liikaa firmalle joka sponsoroi ja hotelleihin kulutetaan liikaa 750 €/yö niin se on jo 1000€ reissu. Ja kun niitä tehdään (pitempiä reissuja) noin 10 kappaletta kaudessa se on 10.000€ kankkulankaivossa ja se on jo aika iso osuus esim. viime kauden tilikauden tappiosta. Eli virheitä on tehty. Mutta nämä on vain spekulaatioita siitä onko sopimuksia tehty hutiloiden ja leväperäisesti sponsorien kanssa (koskimies, vento etc.).

Viime kaudella ei tainnut SaiPa olla kuin pari kertaa yötä reissussa ja pari kertaa sitten karsintasarjassa Raumalla? Ainahan sopimukset voisivat olla parempia, mutta toisaalta ne yhteistyökumppanitkin pyörittävät omaa bisnestä jonka tarkoitus on yllätys yllätys, kerätä voittoa että heidänkin firma elää.

Toki voi alkaa elätellä haaveita jos vaikka ostaisi oman bussin jolloin sitten käyttöhinnassa ei tarvitse enää ulkopuoliselle voittoa tehdä, mutta käytännössä halvemmaksi kuitenkin taitaa edelleen tulla se että vuokrataan Vennolta joka vastaa ylläpidosta ja huollosta sekä ennenkaikkea siitä että kulkupeli on aina saatavilla ja ottaa kuljettaja sitten päivärahalla autoa ajamaan.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Siis kuski saa pelkän päivärahan, n. 250 e. Ei siinä bussifirmalle jää lähellekään 1000 euroa kun koko veloitus on 1200 e josta sitten maksetaan kustannukset pois ja loppu on voittoa. Kustannuksiinkin pitää huomioida että firmalle syntyy paljon muitakin kuluja kuin polttoaine, ei ne bussit ilmaiseksi sinne varikolle ilmesty tai työntekijät ilmaiseksi siellä toimistolla päivystä. Aika maltillisesti taitaa "puhdasta voittoa" olla hinnassa? Ruokailut ja yöpymiset maksetaan suoraan hotellille ja ruokapaikalle.

Okei no sitten, mutta edellisessä viestissä annoit ymmärtää, että bussin osuus olisi 1200 ja siihen päälle kuskin päiväraha 250. Jos bussi on kunnossa ja hyvä ei sitä tarvitse huoltaa kovinkaan usein ja siihen nähden jokaiseen keikkaan ei pitäisi sisältyä "varikkomaksu". Ainakaan se ei tuo hyvää mainetta bussifirmalle jos auto leviää kesken pelimatkan ja ei ole kunnossa. Eli jos Vento ajaa autolla välissä myös Viipuriin niin eihän siitä matkasta aiheutuvia huoltomaksuja pitäisi seuraavan ryhmän kuljetuksesta maksattaa.


Viime kaudella ei tainnut SaiPa olla kuin pari kertaa yötä reissussa ja pari kertaa sitten karsintasarjassa Raumalla?

Toki voi alkaa elätellä haaveita jos vaikka ostaisi oman bussin jolloin sitten käyttöhinnassa ei tarvitse enää ulkopuoliselle voittoa tehdä.

Voi olla ettei ollut niin montaa kertaa, mutta otin mukaan kaikki länsirannikon keikat ja oulun keikan. Ja ruokahan on saatanan kallista Suomessa ja vie ison siivun matkasta.

Niin eiköhän SaiPan säästökuuriin voisi olla hyvä ehdotus, että saisi Vennolta linja-auton ilmaiseksi osana sponsorointia, jolla joukkue ajaisi itse. Eiköhän noin isosta porukasta löydy linja-auto kortin omaavia henkilöitäkin.....
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Korostaisin nyt, että asiaan johon otin kantaa oli nimenomaan spekulaatiota bussista + kuskista, ei joukkueen hotellimajoittumisesta ja kuten esille on nyt muiltakin tullut niin arviot 4000:n hinnoista ovat reilusti yläkanttiin. Siihen hintaan mahtuu se hotellikin + jotain muuta.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kauppalehden (syyskuu 2008) mukaan Saipa lähti kauteen tavoittelemaan 3,7 miljoonan liikevaihtoa ja 160ke tulosta.

Liikevaihto osui aikalailla nappiin, vain -62ke.
Sen sijaan tuo tulos jäi 250 tuhannen euron päähän tavoitellusta. Toisin sanoen kulut poikkesivat aikalailla budjetoidusta. Varmaan vähän muutakin kuin vain mailoja.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Okei no sitten, mutta edellisessä viestissä annoit ymmärtää, että bussin osuus olisi 1200 ja siihen päälle kuskin päiväraha 250. Jos bussi on kunnossa ja hyvä ei sitä tarvitse huoltaa kovinkaan usein ja siihen nähden jokaiseen keikkaan ei pitäisi sisältyä "varikkomaksu". Ainakaan se ei tuo hyvää mainetta bussifirmalle jos auto leviää kesken pelimatkan ja ei ole kunnossa. Eli jos Vento ajaa autolla välissä myös Viipuriin niin eihän siitä matkasta aiheutuvia huoltomaksuja pitäisi seuraavan ryhmän kuljetuksesta maksattaa.

Niin tuo menee; bussi on 1200 ja kuskin päivärahat 250. Bussin huollot yms. kulut katetaan ihan tasaisesti kaikilla tilaajilla laittamalla taksa sille tasolle että se kattaa toimintaa muutenkin kuin pelkän polttoaineen osalta, mm. reissun jälkeiset siivoukset maksaa jotain vaikka ei tarvitsisi muuta kuin tyhjennellä roskiksia.

Niin eiköhän SaiPan säästökuuriin voisi olla hyvä ehdotus, että saisi Vennolta linja-auton ilmaiseksi osana sponsorointia, jolla joukkue ajaisi itse. Eiköhän noin isosta porukasta löydy linja-auto kortin omaavia henkilöitäkin.....

Ei taida porukassa olla sellaista, junnujoukkueista - siis useiden satojen pelaajien vanhemmista löytyy pari sellaista jotka bussia ajaisivat. Toisaalta kuka haluaa ajaa bussin Ouluun, vetää treenit ja illalla pelin ja sitten yötä myöden takaisinpäin? Aika tyhjä takki varmaan seuraavan illan kotimatsissa.

Korostaisin nyt, että asiaan johon otin kantaa oli nimenomaan spekulaatiota bussista + kuskista, ei joukkueen hotellimajoittumisesta ja kuten esille on nyt muiltakin tullut niin arviot 4000:n hinnoista ovat reilusti yläkanttiin. Siihen hintaan mahtuu se hotellikin + jotain muuta.

Nämä nyt väistämättä vain kytkeytyvät toisiinsa; jos lennetään, ei tarvitse jäädä yöksi ja syödä niin monta kertaa. Jos mennään bussilla, kuluu aikaa enemmän eli täytyy jäädä yöksi ja syödä pari ekstrakertaa. Pelkkä bussi + kuski ei tosiaan maksa 4000 e, mutta olisi epärehellistä vertailla pelkkiä kuljetuskustannuksia kun bussilla kulkeminen tarkoittaa sitä että on pakko yöpyä ja syödä ylimääräisiä kertoja.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Niin tuo menee; bussi on 1200 ja kuskin päivärahat 250. Bussin huollot yms. kulut katetaan ihan tasaisesti kaikilla tilaajilla laittamalla taksa sille tasolle että se kattaa toimintaa muutenkin kuin pelkän polttoaineen osalta, mm. reissun jälkeiset siivoukset maksaa jotain vaikka ei tarvitsisi muuta kuin tyhjennellä roskiksia.

Asia on selvä minun puolesta. Tyhjänpäivästähän tällainen jahkailu on, mutta se on todistettu miten pienestä seurasta SaiPassa on kyse ja miten muutamat tonnit voi olla ratkaisevia niin SaiPan hallituksessa istuville sponsoreille kuin koko seurantoiminalle. Tämän puolesta tulevaisuus ei takaa SaiPa Oy:lle valitettavasti play-offs paikkaa ensi kaudellakaan ellei jo(t)ku näistä 'lupauksista' todella ole kultasuoni.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaiken tämän bussijahkailun keskellä lienee paikallaan palauttaa mieleen pari keskustelun peruspointtia. Joukkue, joka on jäänyt liigakaudellaan viimeiseksi tekee tappiota ja siitä syytetään mailaostoksia ja bussikuluja: Eriä, jotka ovat kaikille liigajoukkueille samoja ja kilpailutettavissa. Varmasti eivät myöskään ole kovinkaan suuri osuus liikevaihdosta joten herää epäilys yritetäänkö tällä maila- ja bussiuutisoinnilla viedä ihmisten huomio jostakin pois?

En myöskään usko joukkueen voivan uskottavasti pelata SM-liigaa enkä varsinkaan sen voivan yltää sarjan parhaimmistoon mikäli tiedotetun kaltaiset perusasiat vievät budjetin kuralle (eli niitä ei ole osattu ottaa huomioon). Kun tähän lisätään omistajien haluttomuus kehittää joukkuetta ja uskottavuuden puutteen aiheuttama huono asema taisteltaessa pelaajista, en pitäisi SaiPa Oy:n tulevaisuutta kovinkaan valoisana.

Kaikki tämä valitettavasti, sillä onhan SaiPa lappeenrantalainen instituutio jonka soisi säilyvän ja menestyvän. Kuitenkin kausi tai pari alemmissa sarjoissa tekisi tähän väliin mielestäni pelkästään hyvää.
 

Ferris

Jäsen
Joukkue, joka on jäänyt liigakaudellaan viimeiseksi tekee tappiota ja siitä syytetään mailaostoksia ja bussikuluja: Eriä, jotka ovat kaikille liigajoukkueille samoja ja kilpailutettavissa. Varmasti eivät myöskään ole kovinkaan suuri osuus liikevaihdosta joten herää epäilys yritetäänkö tällä maila- ja bussiuutisoinnilla viedä ihmisten huomio jostakin pois?

En tiedä onko ESaimaan toimittaja ollut samassa tilaisuudessa/lukenut saman tiedotteen kuin Vartti-lehden toimitus, mutta jälkimmäisen lehden tämän päivän jutussa kerrotaan näin:

SaiPan toimitusjohtaja Sami Koikkalaisen mukaan tuloksen käänsivät pakkaselle etenkin pelaajien runsaat loukkaantumiset ja runkosarjan lopun pelit, jotka eivät pudotuspelipaikan karattua vetäneet Kisapuistoon toivotunlaisia yleisömääriä. Myös kokonaisvaltainen kulujenhallinta ei ollut riittävän hyvää.

- Loukkaantumiset selittävät osan tuloksesta. Niistä tulee aina kertaluonteisia kuluja ja viime kaudella tilanne välillä oli todella huono. Runkosarjan lopulla yleisömäärissä näkyi se, että mahdollisuus playoffeihin oli mennyt. Tilikausi olisi jäänyt plussalle, mikäli panosta olisi ollut loppuun asti, Koikkalainen vahvistaa.

Tuon jälkeen on sitten samat jutut kuin Maikkarin ja ESaimaan uutisissa eli mainitaan kulujen oikaisemisen yhteydessä liian suuret maila, varuste- ja matkakulut.

Näitä loukkaantumisiahan ei taidettu pahemmin mainita menoerinä noissa E-Saimaan ja Maikkarin uutisissa? Oli vaan otettu nuo raflaavammat mailat sun muut mukaan.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Niin, tämähän kertoo harrastelijoitten puuhastelusta koko SaiPa Oy:ssa.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Kannattajat mukaan lukien.

Tämä on totta. Edellisen kerran kun poliisit pysäyttivät lievästä ylinopeudesta ja tivasivat ammattiani niin vastaukseni "SaiPan kannattaja" ei mennyt läpi.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
- HPK teki 800 000 tappiot, vaikka oli viime kaudella viides
- JYP pääsi mestaruudesta huolimatta vain niukasti voitolliseen tulokseen.
- Blues on kriisissä ja kauppaa pelaajiaan.
- Tapparalle tappiota 200 000 euroa
- TPS:lle tappiota 300 000
- Ässät ylsi 35000 euroa voitolle vain playout-pelien ansiosta.

Noita uutisia on tippunut viime aikoina ja noita lukiessa täytyy olla tyytyväinen seuramme taloudenpidosta. Viime kausi oli kokonaisuutena surkea, mutta silti selvittiin vain 89000 euron tappioilla.

Jos mellä olisi HPK:n tavoin tykitetty vajaa miljoona tappiota, näyttäisi koko seuran tulevaisuus aika synkältä. Tosin hyvältä se ei näytä HPK:llakaan, vaikka nyt saivatkin Makkosen myynnillä paikattua osan tappioista. Noin iso tappio kohtuullisesta kaudesta huolimatta kertoo jo liiketoiminnan ongelmista ja liian pienistä tulovirroista. Jos viime kaudella oli niin pahoja ongelmia, että tehtiin tuollainen tappio, niin miten on ensi kaudella, jolloin yrityksiä on vielä vaikeampi saada mukaan joukkueita sponssaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Viime kausi oli kokonaisuutena surkea

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

Onnistuin tiivistämään sen varsinaisen pääpointin tuosta tekstistä mielestäni varsin tehokkaasti. Vai pitäisikö täällä alkaa rakentamaan katsomoa Etelä-Karjalan Säästöpankin portaille... keltamustaa päälle ja pankin ovelle kannustamaan kun Koikkalainen kävelee sisälle. Hyvä koikkis, hienosti harhautit tuota pappaa ja sujuvasti ajoit pankkitiskille.

SaiPan muita paremmin (?) hoidettu talous ei lämmitä pätkän vertaa siinä vaiheessa kun mennään Kisapuistoon peliä katsomaan. Ja tätä nykyä vielä vähemmän otteluiden jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
SaiPan muita paremmin (?) hoidettu talous ei lämmitä pätkän vertaa siinä vaiheessa kun mennään Kisapuistoon peliä katsomaan.

Mutta se taas lämmittää mieltä silloin, jos vielä viiden vuoden kuluttuakin asut Lappeenrannassa ja haluat silloinkin nähdä liigakiekkoa siellä. Hyvin hoidettu talous kun on elinehto joukkueen tulevaisuuden kannalta.
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Mutta pelataanko sitä liigakiekkoa viiden vuoden kuluttua? Ei se hyvin hoidettu talous takaa liigapaikkaa joka vuodeksi. Mitä sitten viiden vuoden kuluttua? Mikä on muuttunut tästä päivästä? Tietenkin pelaajat ovat taas vuoden tai kaksi vanhempia. Ja voidaan onnitella, että hienoa kun ollaan taas selvitty viisi vuotta eteenpäin.
 

theref

Jäsen
Mutta se taas lämmittää mieltä silloin, jos vielä viiden vuoden kuluttuakin asut Lappeenrannassa ja haluat silloinkin nähdä liigakiekkoa siellä. Hyvin hoidettu talous kun on elinehto joukkueen tulevaisuuden kannalta.

Hyvin hoidettu talous = Mestis-tason pelaajabudjetti liigassa?

Kauden päätteeksi isot rimpuilut karsinnoissa ja paikka säästyi jälleen kerran? Kaikki tyytyväisiä?

Ei se pidemmän päälle innosta ketään.

Mutta se mitä olen viime aikoina asiasta kuullut, niin seura on sen verran sekaisin, että tuskin ihan heti ja ilman tiettyjä muutoksia tilanne muuttuu yhtän paremmaksi.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta se taas lämmittää mieltä silloin, jos vielä viiden vuoden kuluttuakin asut Lappeenrannassa ja haluat silloinkin nähdä liigakiekkoa siellä. Hyvin hoidettu talous kun on elinehto joukkueen tulevaisuuden kannalta.


Jep, se lämmittää myös silloin kun SaiPalla ei ole varaa antaa pelaajilleen edes mailoja.

Onko täällä joku, joka on oikeasti tyytyväinen tuon joukkueen tilaan?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Onko täällä joku, joka on oikeasti tyytyväinen tuon joukkueen tilaan?

Monenko jääkiekkojoukkueen tilaan ollaan yleisesti tyytyväisiä? Taitaa löytyä yhdestä kolmeen seuraa jossa oikeasti voidaan olla tyytyväisiä koko pakettiin joten ei kai tuo nyt mikään mittari sinällään ole niin pitkään kun ei voiteta mestaruutta ja samalla tehdä puolen miljoonan voittoa. Mikä taas on pelkkää utopiaa.

Tyytyväinen täytyy kuitenkin olla siinä suhteessa että tappiot ovat pysyneet paremmin kurissa kuin monella muulla joukkueella ja tulos viime kaudelta ei ollut edes viimeinen. Ensi kaudellakin pelataan liigaa ja vaikka poistuneiden nimet ovat olleet koviakin SaiPa -mittarilla niin toisaalta porukassa edelleen on liigatason pelimiehiä, vaikka mielellään halutaan vetää tilanteen arviointi överiksi ja syyttää Mestis-tason miehistöksi.

Toinen mihin odottaisin mielellään täsmennystä on esim. therefin tuossa ylempänä esittämä syytös että seura on sekaisin. Varmasti ainakin jollain osa-alueilla, mutta haluaisitko vähän täsmentää lausuntoa? Kiinnostaisi kyllä itseänikin mikä Liiga-SaiPa Oy:ssä sitten täsmälleen on vialla?
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Jep, se lämmittää myös silloin kun SaiPalla ei ole varaa antaa pelaajilleen edes mailoja.

Onneksi hallituksessa ei istu vaatetusalan yrittäjää, jonka kanssa SaiPalla on yhteistyösopimus. Muuten tässä tilanteessa joukkue kulkisi munasillaan tai tynnyriin pukeutuneena.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Monenko jääkiekkojoukkueen tilaan ollaan yleisesti tyytyväisiä?

Hyvä kysymys. Sen mitä minä olen 2000-luvun ajan jatkiksen SaiPa keskusteluja seurannut, niin joka kesä ne ovat olleet samanlaista valitusta. Volyymi on toki eri off-sesongeilla vaihdellut, mutta keskustelun sävy on totutun negatiivinen. En tiedä onko tähän syynä se, että SaiPalle tulee hyvän menestyksen kausia n. kerran seitsemässä vuodessa, Heikki Mälkiän mainitsemat asiat erään kotipelin jälkeisen lehdistötilaisuuden monologissaan vai tämän keskustelupalstan yleisessä tavassa.

Eihän sitä tietenkään kehumaan pidä alkaa jos ei ole aihetta, mutta tänä kesänä tämänkin ketjun avautumiset ovat alkaneet huvittaa. Sehän se ilmeisesti on monen kirjoittajan viestien tarkoituskin; huumormiehii/naisii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös