Mainos

SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 486 440
  • 6 250

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Taitaa olla ensimäinen kerta kun kuulen, että tappiollisen tuloksen osasyy on matkat ja varusteet. Ilmeisesti mailojen ja teipin hinnat ovat nouseet viime vuosista roimasti, ja saattaahan se olla, että Oulu,Pori ja Turkukin sijaitsevat kauempana kuin viime vuosina. Hallille nyt lappuja koskien ylimeneviä kiekkoja. Katsomoon lentäviä kiekkoja ei saa viedä kotiin, ne täytyy palauttaa toimitsija-aitioon sakon uhalla. Eikös SaiPalla ole UK:n kanssa jonkin sortin varustesopimus? Ja eikö Koskimies kuulu SaiPan hallitukseen? Noh, bisnes on bisnestä.

Eikös SaiPa lentänyt Ouluun viime kauden avauspelissä? Pelkästäänhän se reissu maksoi jonkun 10.000 euroa. Taitaa muutenkin leväperäistä hommaa ollut viime kausi ja siinä ohessa kusetukset päälle niin eihän huonoon rahastohoitoon ja tappiolliseen tilinpäätökseen muuta tarvita. Tajuaahan se pöljäkin.
 

Aksu

Jäsen
Eikös SaiPa lentänyt Ouluun viime kauden avauspelissä? Pelkästäänhän se reissu maksoi jonkun 10.000 euroa. Taitaa muutenkin leväperäistä hommaa ollut viime kausi ja siinä ohessa kusetukset päälle niin eihän huonoon rahastohoitoon ja tappiolliseen tilinpäätökseen muuta tarvita. Tajuaahan se pöljäkin.

Siitä Oulun reissusta kannattaa kaivaa tarkempia lukuja esiin. Vähennät matkan hinnasta pois jääneen bussimatkan sekä yöpymisen kustannukset ja otat huomioon yhteistyökumppanin tarjoaman hinnan kyseiselle matkalle. Siitä saat tarkemman käsityksen paljon rahaa todellisuudessa meni.

SaiPan päähuoltaja Marko Puroharju kertoi tänään E-Saimaassa, että mailoihin meni viime kaudella 85000 euroa ja varusteisiin (mailat mukaan lukien) yhteensä noin 160000 euroa. Ihan pikkusummista ei siis puhuta. Jutussa oli tarinaa myös yksilöiden välisistä eroista sun muuta, mutta lukekaa itse sikäli kun voitte.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nythän olisi faneilla hyvä paikka näpäyttää seuran pääpiruja. Joku masinoi keräyksen johon fanit vievät kaikki ylimääräiset kepit, erkkarit, varusteet, energiajuomat ja kesän jälkeen ylimääräiset grillimakkarat yms. ja kun SaiPa aloittaa jäät, niin sinne seremoniallinen luovutus esim. kapteenille ja tälle Koskimiehelle.

Paikalle tietenkin paikallislehdet yms.

Jos tämä toteutuisi, niin lupaan lähettää Jyväskylästä kasan mailoja ja 5€ käteistä.

Mitähän mieltä tuollaisessa tempauksessa olisi? Kun rahat ovat loppu, ne ovat loppu. Mitä siinä auttaa fanien v-ttuilut? En tiedä miten kieli poskella tuon kirjoitit, mutta kuulostaa jotenkin tyypilliseltä mihin tahansa organisoituun toimintaan liittyvältä: itse ei olla valmiita oikeasti uhraamaan tai tekemään mitään, mutta sivusta on mukahauskaa kuittailla tekijöille.

Parempi ja kokonaisuutta hyödyttävä jäynä olisi se, että kannattajat keräisivät kolehdin ja tarjoutuisivat ostamaan siivun koko roskasta.

Kaiken kaikkiaan huolestuttava tuo SaiPan tilanne. Mitäänhän tämä ei lohduta, mutta monella muullakin paikkakunnalla on taloutta hoidettu löysin rantein. Se vaan erona, että jossain pk-seudulla, kenties Turussa ja Tampereellakin, löytynee aina ulkopuolista rahoitusta sen verran, ettei seura mene nurin raskaiden tappioidenkaan jälkeen.
 

Theone

Jäsen
Mitähän mieltä tuollaisessa tempauksessa olisi? Kun rahat ovat loppu, ne ovat loppu. Mitä siinä auttaa fanien v-ttuilut? En tiedä miten kieli poskella tuon kirjoitit, mutta kuulostaa jotenkin tyypilliseltä mihin tahansa organisoituun toimintaan liittyvältä: itse ei olla valmiita oikeasti uhraamaan tai tekemään mitään, mutta sivusta on mukahauskaa kuittailla tekijöille.

Parempi ja kokonaisuutta hyödyttävä jäynä olisi se, että kannattajat keräisivät kolehdin ja tarjoutuisivat ostamaan siivun koko roskasta.

Läppähän tuo oli mutta missä tilassa seura on, jos aletaan säästämään mailoista? Kuulostaa kovinkin koomiselta mutta toisaalta hyvinkin katastrofiselta. Tuskin/toivottavasti tuota minun heittoani kukaan tosissaan otti.

En tiedä onko tuo osuuksien myynti kannattajille ikinä toiminut, Englannissahan sitä on ainakin yritetty.

En tiedä onko SaiPa yrittänyt saada sponsoreita yms. Venäjältä mutta tuo ainakin voisi olla yksi vaihtoehto saada lisä rahoitusta. Lappeenrannassa tuskin tässä taloustilanteessa löysää rahaa liikkuu.

Ikävähän tuo SaiPan tilanne on ja todellakin toivon, että jostain sitä rahaa löytyisi ja saisitte tuon Koskimiehen ulostettua. Hirveästi ei miehestä ole positiivista kirjoitettu. Näitä uutisia kun lukee, niin ei voi olla kuin tyytyväinen, että kotikaupungin joukkueen takana hääri herra Seppänen. Miehellä on kuitenkin kiistatta paloa lajiin ja hieman tietämystä myös talouspuolelta.
 

Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
MIKKELIN JUKURIT
Velkaa oli siis lyhennetty 95.000 e, joten vähän niinkuin voitollahan tässä tietenkin ollaan minun laskupään mukaan ja luonnollisesti myös korkomenot pienenevät, mutta tuo lienee niin marginaalinen summa ettei käytännössä vaikuta tulokseen.

Tällä logiikallahan nuo velat taitaa kohta muuttua saataviksi. Jos yrityksellä on lainaa niin yleensähän tuosta lainan takaisinmaksusta on tehty jonkinlainen maksusuunnitelma jota yleensä pitäisi myös noudattaa, eli en minä nyt saa tuota tilikautta millään laskupäällä voitolliseksi.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En tiedä onko SaiPa yrittänyt saada sponsoreita yms. Venäjältä mutta tuo ainakin voisi olla yksi vaihtoehto saada lisä rahoitusta. Lappeenrannassa tuskin tässä taloustilanteessa löysää rahaa liikkuu.
Tästähän nyt on puhuttu jo vuosikausia, eikä mitään ole tapahtunut. Toisaalta miksi tapahtuisikaan? Miksi venäläisiä kiinnostaisi sijoittaa johonkin piskuiseen suomalaisen rajakaupungin seuraan? Mitä he siitä kostuisivat? SaiPa ei kiinnosta Venäjällä yhtikäs ketään, oma sarja on siellä sen verran kovassa kasvussa ja huudossa, että siihen panostetaan mieluummin. Tai jos SaiPaan jostain syystä venäläiset laittaisivat rahaa kiinni, niin ainoa motiivi olisi, että siitä tehtäisiin jonkin sortin farmiseura tai reitti napata pelaajia KHL:aan ja se ei välttämättä olisi kovin hyvä asema. Tuskin kukaan kannattajista haluaisi, että SaiPa olisi joidenkin venäläisten rahamiesten riepoteltavana ja pomputeltavana aina mielen mukaan?

Toisakseen jalkapallon suhteen Lappeenrannassa on jo varsin kehnoja kokemuksia venäläisestä sijoittamisesta. Muuan seura ajettiin totaalisesti alas kun uskottiin liikaa veli venäläisen puheisiin ja toimintatapoihin. Eli ehkä parempi, ettei kaiken maailman suharit pääse tärvelemään perinteistä jääkiekkoseuraa. Se olisi jo sen luokan katastrofi, että yli ei päästäisi siitä ehkä koskaan.

Kyllä ainoa mahdollisuus on kaakkoiskulman liiketoiminnan aktivoituminen ja sellaisten henkilöiden esiinnousu, joille jääkiekko on todella rakas ja sydämen asia.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tällä logiikallahan nuo velat taitaa kohta muuttua saataviksi. Jos yrityksellä on lainaa niin yleensähän tuosta lainan takaisinmaksusta on tehty jonkinlainen maksusuunnitelma jota yleensä pitäisi myös noudattaa, eli en minä nyt saa tuota tilikautta millään laskupäällä voitolliseksi.

Kyllä minulle itselleni kuulostaisi ihan loogiselle vaihtoehdolle, kun asuntolainaa saa lyhenneltyä mukavasti "kassasta" sinne kuukausittain kertyvillä tuloilla niin ainakin näin maallikon vaikutelma tilanteesta on että kohti parempaa mennään joka kuukausi kun lainapääoma lyhenee - eli siis kun tulos on "0" ja lainaa lyhennetty 5 e, niin kaiken kaikkiaan toiminta on ollut kannattavaa ja ajastaan lainapääomakin kuoletettu jonka jälkeen hyvin yksinkertaistaen voitaisiin tehdä ihan voitollista tulosta, ilman että velat sinällään muuttuvat mitenkään saataviksi. Tilikautta ei tietenkään kukaan käännä voitolliseksi, mutta tilanne yleisellä tasolla voidaan ajatella olevan kuitenkin "positiivisesti kehittyvä" ja toiminta itsessään voitollista.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Läppähän tuo oli mutta missä tilassa seura on, jos aletaan säästämään mailoista? Kuulostaa kovinkin koomiselta mutta toisaalta hyvinkin katastrofiselta.

Tilanne ei onneksi ole niin katastrofaalinen kuin tuo tiedote antaa ymmärtää. SaiPan julkaisema tiedote oli kyllä viestinnällisesti aika karmea. Fakta on se, että organisaatiossa karsitaan turhia kuluja kaikkialta, mistä niitä voi karsia. Se, että mennään mainitsemaan erikseen, että mailoissa säästetään, on sama kuin menisi suoraan näyttämään persette härkätaisteluun jalostetun härän eteen. Tässä tapauksessa härkä oli media ja kyllähän se tuohon perseiltyyn tiedotteeseen iski kiinni, kun mailasäästöillä saatiin kerrankin kiinnostava kärki muuten niin tylsään tilinpäätösuutiseen.

Ihan vastaavia säästötoimia tehdään muuallakin, mutta muualla tiedottaminen hallitaan paremmin.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän se ole mennyt jotenkin näin. Sami miettii ''perhana, melkein satatonnia pakkasella kun toimiston porukka sai sen viiden prossan palkankorotuksen + joulubonukset, millähän tän nyt sitten selittäisi. Ahaa, täällä on näitä muita kuluja joita ei pysty millään leikkaamaan mutta voisihan sitä näitä yrittää medialle tarjota. Kyl mie luulen että sumutus voisi mennä läpi kybällä. Vähän kyllä itteääkin hävettää mutta minkäs teet, ajat on kovat''.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Siitä Oulun reissusta kannattaa kaivaa tarkempia lukuja esiin. Vähennät matkan hinnasta pois jääneen bussimatkan sekä yöpymisen kustannukset ja otat huomioon yhteistyökumppanin tarjoaman hinnan kyseiselle matkalle. Siitä saat tarkemman käsityksen paljon rahaa todellisuudessa meni.

Silti monin kertainen summa verrattuna bussimatkaan ja hotelliyöhön.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Ja tuo väite perustuu mihin tietoon?

Kyllä tietääkseni charterlennot ovat aika arvokkaita isolle porukalle reittilennoista puhumattakan. Hotelliöitä nyt saa 100€/yö kahdelle hengelle ja löpö 1€/l sekä yhteistyökumppani kuskaamassa.
 

Aksu

Jäsen
Kyllä tietääkseni charterlennot ovat aika arvokkaita isolle porukalle reittilennoista puhumattakan. Hotelliöitä nyt saa 100€/yö kahdelle hengelle ja löpö 1€/l sekä yhteistyökumppani kuskaamassa.

Laske nuo kustannukset nyt tarkalleen molemmille vaihtoehdoille, niin käydään läpi.

Ensimmäinen virhe muuten tulee siitä, ettei Vento todellakaan ilmaiseksi SaiPaa kuljeta. Heillä on SaiPan kanssa oma neuvoteltu taksansa. Minä en ainakaan tiedä sellaisia bussiyhtiöitä, jotka omilla kuskeilla ja omalla kalustolla ilmaiseksi pitkin Suomea ketään roudaavat.

Taksaahan voi perustella helposti esimerkiksi sillä, että bussin hankinta ja ylläpito taitavat bussiyhtiölle jotain maksaa. Näin olen ymmärtänyt.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Laske nuo kustannukset nyt tarkalleen molemmille vaihtoehdoille, niin käydään läpi.

No esim reittilennolla 150-200€ per henki yhteen suuntaan missä huomioitu ryhmäalennus. Charterlennot vähän kalliimpia. Jolloin 30 hengen lentämisestä saadaan kutakuinkin 10000 euroa Ouluun ja takas. Jos ei puhuttaisi monin verroin kalliimmasta vaihtoehdosta bussiin ja hotelliyöhön verrattuna niin sittenhän tuo lentäminen kannattaisi ja voisi tehdä useammin.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Karkeasti arvioiden n. 4000 e maksanee keikka Ouluun bussilla + kuski, yöt hotellissa ja varmaan jotain ovat syöneetkin päivän mittaan. Paluumatkallakin varmaan on jotain haukattu joten veikkaan että vähän yli mennään.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Karkeasti arvioiden n. 4000 e maksanee keikka Ouluun bussilla + kuski, yöt hotellissa ja varmaan jotain ovat syöneetkin päivän mittaan. Paluumatkallakin varmaan on jotain haukattu joten veikkaan että vähän yli mennään.

Itsekin arvioisin bussimatkan maksavan korkeintaan n. 4000€. Aksulle etten olettanutkaan että yhteistyökumppani kuskaisi ilmaiseksi. 1500€ hotelliyö, 1000-1500€ bussikyyti löpöineen ja muut kulut päälle.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
En jaksa millään uskoa, että bussi + kuski välille Lappeenranta - Oulu - Lappeenranta olisi niin paljon kuin 4000€, vaikka kuskikin jotuisi yöpymään, tai sitten bussikuskien palkat ovat sitä luokkaa, että pitää varmaan itsekin vaihtaa alaa. Toki en tiedä, enkä jaksa lähteä tekemään tarjouspyyntöjä, mutta kuulostaa poskettomalta summalta.

Jos arvioisin niin kuski vetää tuosta jonkun 500€ + 150€ yöpyminen/ruoka ja dieseleihin menee ehkä maksimissaan 300€.. jäisi näidenkin kulujen jälkeen vielä se 3000€, jonka bussiyhtiö ottaisi itselle. En todellakaan tiedä, mutta kuulostaa sille, että ei ole ainakaan kilpailutettu. Otetaan nyt joku A-junnuporukka, jolle tulee samanmoisia reissuja. Eiväthän he nyt millään selviä kaudesta, jos bussimatkat ovat näin suolaisia puhumattakaan nuoremmista junnuista.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
En jaksa millään uskoa, että bussi + kuski välille Lappeenranta - Oulu - Lappeenranta olisi niin paljon kuin 4000€, vaikka kuskikin jotuisi yöpymään, tai sitten bussikuskien palkat ovat sitä luokkaa, että pitää varmaan itsekin vaihtaa alaa. Toki en tiedä, enkä jaksa lähteä tekemään tarjouspyyntöjä, mutta kuulostaa poskettomalta summalta.

Jos arvioisin niin kuski vetää tuosta jonkun 500€ + 150€ yöpyminen/ruoka ja dieseleihin menee ehkä maksimissaan 300€.. jäisi näidenkin kulujen jälkeen vielä se 3000€, jonka bussiyhtiö ottaisi itselle. En todellakaan tiedä, mutta kuulostaa sille, että ei ole ainakaan kilpailutettu. Otetaan nyt joku A-junnuporukka, jolle tulee samanmoisia reissuja. Eiväthän he nyt millään selviä kaudesta, jos bussimatkat ovat näin suolaisia puhumattakaan nuoremmista junnuista.

Bussikuljetus lienee n. reilun euron verran per kilometri, näin ainakin junnujoukkueille. Kilometrejä kertyy n. 1120 eestaas, joten tästä tulisi pelkän bussin osuudeksi n. 1200 e. Kuski ottaa tuosta kokopäivärahat, hänen osuus lienee reilun satasen verran per vuorokausi, laitetaan vaikka arviosta 250 e kahdelta päivältä. Hotelliyöpymisistä en osaa sanoa mitään joten luotin tuohon 50 e / lärvi -arvioon ja kun mukana on 30 henkilöä (sis. myös kuljettajan) niin yöpymiset maksaisi n. 1500 e. Aamupalat sisältyy toki hotellihintoihin, mutta parin päivän reissulla syötäneen kolme lämmintä ateriaa, hintaa voinee arvioida esim. 12 e per ateria jolloin tuo maksaisi n. 1100 e. Nämä summat kun sitten lykätään yhteen niin tulos on 4050 e. On syytä kuitenkin ottaa huomioon että nämä ovat ihan arviosta heitettyjä numeroita eikä minulla asiasta mitään täsmällistä tietoa ole, muuta kuin junnujoukkueiden kuljetusten osalta. On mahdollista että liigajoukkueen kyydityksille on sovittu erilaisia hintoja mutta näistä ei ole mitään luotettavaa tietoa jonka pohjalta arvioida kustannuksia.

Kuljetuskustannukset todellakin haukkaavat ison osan esim. junnujoukkueen budjetista.
 
Viimeksi muokattu:

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Tulin juuri itse Oulusta, jossa yövyin Scandicissa ja maksoin 55,- kahden hengen huoneesta, jossa oli kolmantena vielä lapsikin.
Eiköhän suuret vakioasiakkaat saa huoneensa tällaisilla tarjoushinnoilla.
24 henkeä menee 12 kahden hengen huoneeseen, joten 12 x 55 = 660,00.
Ja tuo bussin km-kulu lienee noin 0,60. Eli 1000 km x 0,60 = 600,00. Siihen päälle kuskin kahden päivän palkka sivukuluineen ja bussiyhtiön kate eli ei se paljoa päälle tonnin ole.
Ja tämähän koskee vain Oulun reissua. Suuri osa matkoista tehdään ilman yöpymisiä.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tulin juuri itse Oulusta, jossa yövyin Scandicissa ja maksoin 55,- kahden hengen huoneesta, jossa oli kolmantena vielä lapsikin.
Eiköhän suuret vakioasiakkaat saa huoneensa tällaisilla tarjoushinnoilla.

Jälleen kerran ei täsmällistä tietoa juuri Liiga-SaiPan tekemistä sopimuksista mutta esim. hotelliyöpymisissä taitaa olla sellaisia soppareita liikkeellä jossa hotelliyöpymiset kerryttävät jatkossa käytettäviä maksuttomia yöpymisiä tai palautusta sitten koko kauden jälkeen könttähinnasta sen perusteella paljonko kokonaiskäyttö on ollut.

24 henkeä menee 12 kahden hengen huoneeseen, joten 12 x 55 = 660,00.

24 henkeä on vasta pelaajat, mukana on myös valmennus, huolto, mahdollisesti muita toimihenkilöitä ja kuljettaja joten itse arvioin että todellinen yöpyjien määrä olisi n. 30. No, ensi kaudella tähän tulee säästöä. ;)

Ja tuo bussin km-kulu lienee noin 0,60. Eli 1000 km x 0,60 = 600,00.

Todellinen kustannus saattaa olla tätä luokkaa, mutta käytännön veloitus sis. liikenneyhtiön katteen on n. reilun euron luokkaa - mutta voi olla että Liiga-SaiPalla on jälleen jonkinlainen normaalitaksasta poikkeava sopimus kuljetuksista.

Siihen päälle kuskin kahden päivän palkka sivukuluineen ja bussiyhtiön kate eli ei se paljoa päälle tonnin ole.

Kuski kulkee tietääkseni ihan päiväraha-periaatteella, ei erityisellä palkalla. Jälleen kerran, ei kuitenkaan ole täsmällistä tietoa juuri SaiPan tekemistä sopimuksista. Bussiyhtiö ottanee katteensa ihan km-hinnassa, ei niinkään suoranaisena katteena joka on lätkäisty vain syntyvien kustannusten päälle.

Ja tämähän koskee vain Oulun reissua. Suuri osa matkoista tehdään ilman yöpymisiä.

Juuri näin, eiköhän tämä ole nimenomaan se "huippukustannus" kauden mittaan, mahdollisesti esim. länsirannikon yli yön -reissut pääsevät lähellekään samoja kustannuksia.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tulin juuri itse Oulusta, jossa yövyin Scandicissa ja maksoin 55,- kahden hengen huoneesta, jossa oli kolmantena vielä lapsikin.
Eiköhän suuret vakioasiakkaat saa huoneensa tällaisilla tarjoushinnoilla.
Ai sellaiset, ketkä majoittuvat kaksi kertaa vuodessa? Totuushan on, että hotellit tekevät yritysasiakkailla voittonsa. Yksityisille myönnetyt 55€/huone ovat sesonkien ulkopuolella kuten kesälomien ja viikonloppujen aikaan. Pääkaupunkiseudulla hinta arkipäivien ja viikonlopun välillä on noin puoltoistakertainen. Toki yrityksillä on eri ketjujen kanssa sopimuksia, mutta alennukset ovat todella pieniä listahintoihin nähden.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
En jaksa millään uskoa, että bussi + kuski välille Lappeenranta - Oulu - Lappeenranta olisi niin paljon kuin 4000€, vaikka kuskikin jotuisi yöpymään, tai sitten bussikuskien palkat ovat sitä luokkaa, että pitää varmaan itsekin vaihtaa alaa. Toki en tiedä, enkä jaksa lähteä tekemään tarjouspyyntöjä, mutta kuulostaa poskettomalta summalta.

Kieltämättä kuulostaa itsestänikin vaikka realiteetit saattaa olla toiset urheiluseuroilla jotka tekevät 'isompaa' rahaa. Mutta onko sinulla käsitystä paljon Kärpät on maksanut lennoista Oulu-Helsinki-Oulu kun kuulee joukkueen aina lentävän sinne pääkaupungin joukkueita vastaan pelatessaan?
 

Aksu

Jäsen
Itsekin arvioisin bussimatkan maksavan korkeintaan n. 4000€. Aksulle etten olettanutkaan että yhteistyökumppani kuskaisi ilmaiseksi. 1500€ hotelliyö, 1000-1500€ bussikyyti löpöineen ja muut kulut päälle.

Jussi77 osuu arviossaan bussi+yöpyminen+ruokailut lähes tarkalleen siihen mikä totuus Oulun reissun kustannuksista on. Hintahan sisältää bussin kahdeksi päiväksi, hotelliyön noin 30 hengelle ja yhteensä muutaman erikseen kustannettavan ruokailun (pelin jälkeen homman hoitaa Kärpät ja hotellidiiliin toki kuuluu aamiainen).

Nämä bussihinnat ovat aina seurakohtaisesti neuvoteltuja, mutta eivät koskaan ole koko totuus. Toiseenkin suuntaan rahaa useimmiten kulkee mainosten muodossa.

Tuo Saltin alkuperäinen väite lennon moninkertaisesta hinnasta verrattuna konservatiivisempaa kuljetusratkaisuun on täyttä puppua, eikä nähtävästi perustu kuin arvauksiin. Fly Lappeenranta on SaiPan yhteistyökumppani, joka lähti tähän yhteen keikkaan "talkoohengellä" ja mainosmielessä. Sehän sai näkyvyyttä kiitettävästi paikallisessa mediassa. Hinta ei ollut moninkertainen tai edes kaksinkertainen, vaan jotain ihan muuta.

Mitä tulee tuon kulkumuodon jatkokäyttämiseen, niin tuolla toteutuneella hinnalla se ei jatkuvasti tietenkään onnistu. Se sitoo lentoyhtiön kalustoa, eikä mikään firma pelkillä talkoo-/mainosjipoilla pyöri.

Tätä samaa konseptia käytti syksyllä muuten Pesä Ysit.

http://www.pesaysit.fi/index.php?show=etusivukohde&luokka=15&p=2

Uskotko, että hekin lensivät mainitsemillasi charterlennon hinnoilla? Vai olisiko siinäkin tehty markkinointitempaus?
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta muistan kuulleeni eräältä liigapampulta (olimme tiettävästi hieman hönössä), että joukkueet saavat jonkin suuruisen korvauksen vieraspelimatkoista liigalta. Sen suuruudesta ei ole muistikuvia. Onkohan tämä tieto saavuttanut myös Saipan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös