Olen itse luultavasti keskimääräistä pitkämielisempi ja ymmärtäväisempi SaiPan Liiga-joukkueen ja myös SaiPan toimiston tekemisten suhteen. Mutta pakko on myöntää, että tätä palkkajupakkaa en ymmärrä. Eikö SaiPan johtoportaalla olisi parempaakin tekemistä, kuin vängätä lakipykälien tulkinnasta?
Etelä-Saimaan mukaan Jussi Markkanen sanoo, että päätös halutaan selvittää "loppuun asti". Eikö nyt olisi SaiPan hallituksen aika viheltää peli poikki, ja päättää että maksetaan mitä on maksettava, ja keskitytään sen jälkeen olennaiseen? Vai onko tämä nimenomaan hallituksen linjaus, että tapellaan loppuun asti Tertsi & Co:n palkkasaatavista, ja Markkanen vain toteuttaa toimitusjohtajana hallituksen linjausta?
Spekulointia: Jos keissi suljetaan, niin silloinhan se tarkoittaisi että ne pitäisi maksaa. Ensin pitäisi saada yksi osakeanti toteutettua että olisi kassassa jotain millä maksaa.Vai onko tämä nimenomaan hallituksen linjaus, että tapellaan loppuun asti Tertsi & Co:n palkkasaatavista, ja Markkanen vain toteuttaa toimitusjohtajana hallituksen linjausta?
Spekulointia: Jos keissi suljetaan, niin silloinhan se tarkoittaisi että ne pitäisi maksaa. Ensin pitäisi saada yksi osakeanti toteutettua että olisi kassassa jotain millä maksaa.
Tuskinpa osakeantia tällaisten rahojen takia tarvitsee käynnistellä. Tosin pidemmällä tähtäimellä SaiPa kyllä kaipaisi omistajapohjan laajentamista.Spekulointia: Jos keissi suljetaan, niin silloinhan se tarkoittaisi että ne pitäisi maksaa. Ensin pitäisi saada yksi osakeanti toteutettua että olisi kassassa jotain millä maksaa.
Kovasti mietin tässä, että kuinka huonot asianajajat tai heitä esittävät henkilöt SaiPalla on käytössään!?Palkkakeissi vaikuttaa siltä, että pakko saada turpiin joka oikeusasteessa. Kysymys on lopulta lomautukseksi naamioidusta irtisanomisesta ja irtisanomisajalta on tapana maksaa palkkaa työntekijälle. Tosiasiallinen luonne ratkaisee, ei se, mitä Jussi sanoo Etelä-Saimaalle. Voinpa olla väärässäkin, mutta mietin jo ”lomautuksista” tiedottaessa, että näinköhän tämä menee läpi tällaisenaan. No ei mennyt.
Milloin tämä saatanan sekoilu loppuu toimistolta?Ylen uutisen mukaan Tertsille pitäisi maksaa 26 000 euroa, sekä Martikaiselle ja Ropolle 8 000 euroa mieheen. Ei tunnu kovin isoilta rahoilta nämä.
SaiPa haluaa vielä korkeimman oikeuden näkemyksen entisten valmentajien palkkakiistassa
Liiga-SaiPa ei tyydy Itä-Suomen hovioikeuden päätökseen, jonka mukaan yhtiön olisi maksettava entisille valmentajille korvauksia laittomista lomautuksista.yle.fi
rico: Palkkakeissi vaikuttaa siltä, että pakko saada turpiin joka oikeusasteessa. Kysymys on lopulta lomautukseksi naamioidusta irtisanomisesta ja irtisanomisajalta on tapana maksaa palkkaa työntekijälle. Tosiasiallinen luonne ratkaisee, ei se, mitä Jussi sanoo Etelä-Saimaalle. Voinpa olla väärässäkin, mutta mietin jo ”lomautuksista” tiedottaessa, että näinköhän tämä menee läpi tällaisenaan. No ei mennyt.
Tässä taisi nyt kuitenkin olla kyse lomautuksen ajankohdasta eikä riita lomautusten tosiasiallisesta tarkoituksesta. Määräaikaiset oli mahdollista lomauttaa korona-ajan myötä tulleen lakimuutoksen perusteella. Tämä määräaikainen lakimuutos oli voimassa 31.12.2020 saakka, johon myös ulottuivat alkuperäiset valmennusryhmän lomautukset. Määräaikaista lomautusta ei voi "jatkaa", vaan uusi lomautus olisi alkanut 1.1.2021. Tällöin se uusi lomautuspätkä ei ollut em. lakimuutoksella perusteltavissa.Kovasti mietin tässä, että kuinka huonot asianajajat tai heitä esittävät henkilöt SaiPalla on käytössään!?
Määräaikainen työsopimus tekee tuosta keissistä lähes satavarman työntekijöiden eduksi.
Jos tuo laiton irtisanominen menisi läpi, niin jokainen liigaseura voisi sen jälkeen potkia pelaajia ja valmentajia ns. hiuksista mäkeen milloin tahansa, niin halutessaan.
Jonkun pitäisi varmaan mennä tavuttamaan ja selittämään Markkaselle tuomion oleellisin kohta la-in-vas-tai-nen - luultavasti sekään ei riittäisi.
+Lainaus Lisää lainaukset Lisää lainauksetEDIT: en osaa lainata kahta kirjoittajaa samaan aikaan. Ei riitä.
Kovasti mietin tässä, että kuinka huonot asianajajat tai heitä esittävät henkilöt SaiPalla on käytössään!?
Tähän suuntaan olisin itsekin kallistumassa. Kassa on varmaan, niin tyhjä, että näillä valituksilla haetaan vain maksuaikaa. Jos muualta on lainahanat kiinni, niin Martikaiselta, Ropolta ja Lehterältä, verottajalta sekä työeläkeyhtiöiltä voi vapaasti vipata yli 100 000 euroa 7% korolla.Spekulointia: Jos keissi suljetaan, niin silloinhan se tarkoittaisi että ne pitäisi maksaa. Ensin pitäisi saada yksi osakeanti toteutettua että olisi kassassa jotain millä maksaa.
Minä pelkään että valituslupa tulee, korkeimman oikeuden tehtävä on tuottaa ennakkopäätöksia ja tämän kaltaista asiaa tuskin on siellä aikaisemmin käsitelty kun lakikin oli uusi ja tilapäinen. Olen toki samaa mielltä kuin muut että kyllä SaiPan olisi jo aika luovuttaa, tuskin päätös tulee mihinkään muuttumaan.Tuo on niin selvä asia, että en pitäisi ihmeenä, vaikka KKO ei myöntäisi edes valituslupaa.
No tässä tulee kyllä reilusti lisää maksuaikaa (jos valituslupa irtoaa) koska korkeimman oikeuden prosessi kestää noin puolitoista vuotta eli about kauden 2024-2025 alkuun.Minä pelkään että valituslupa tulee, korkeimman oikeuden tehtävä on tuottaa ennakkopäätöksia ja tämän kaltaista asiaa tuskin on siellä aikaisemmin käsitelty kun lakikin oli uusi ja tilapäinen. Olen toki samaa mielltä kuin muut että kyllä SaiPan olisi jo aika luovuttaa, tuskin päätös tulee mihinkään muuttumaan.
Tuskinpa osakeantia tällaisten rahojen takia tarvitsee käynnistellä. Tosin pidemmällä tähtäimellä SaiPa kyllä kaipaisi omistajapohjan laajentamista.
Ylen uutisen mukaan Tertsille pitäisi maksaa 26 000 euroa, sekä Martikaiselle ja Ropolle 8 000 euroa mieheen. Ei tunnu kovin isoilta rahoilta nämä.
Itse en ole enää läheskään niin optimistinen SaiPan kassatilanteen suhteen kuin moni muu tuntuu olevan. Ei osakeantia varmasti tämän keissin takia järjestetä vaan sille on olemassa ihan muut syyt, mutta jotain samankaltaisuutta tässä on osakeantihuhujen ja tehtyjen päätösten kanssa.Tähän suuntaan olisin itsekin kallistumassa. Kassa on varmaan, niin tyhjä, että näillä valituksilla haetaan vain maksuaikaa. Jos muualta on lainahanat kiinni, niin Martikaiselta, Ropolta ja Lehterältä, verottajalta sekä työeläkeyhtiöiltä voi vapaasti vipata yli 100 000 euroa 7% korolla.
Minä pelkään että valituslupa tulee, korkeimman oikeuden tehtävä on tuottaa ennakkopäätöksia ja tämän kaltaista asiaa tuskin on siellä aikaisemmin käsitelty kun lakikin oli uusi ja tilapäinen. Olen toki samaa mielltä kuin muut että kyllä SaiPan olisi jo aika luovuttaa, tuskin päätös tulee mihinkään muuttumaan.
No ihan vielä ei kannata odotella. Toki kun pari vuotta tällä tavalla mennään niin alkaa olla ajankohtainen asia.Vai onko raja jo ylitetty ja tiedetään, että pian ei tarvitse maksaa mitään. Sinnitellään tämä aika pois omistajien kukkarolta....tuskin näin, mutta yksi vaihtoehto muiden joukossa. Konkurssi....
Vai onko raja jo ylitetty ja tiedetään, että pian ei tarvitse maksaa mitään. Sinnitellään tämä aika pois omistajien kukkarolta....tuskin näin, mutta yksi vaihtoehto muiden joukossa. Konkurssi....