FINhockeyscout
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kaikki suomalainen jääkiekko
Sponsoroinnissa on yleensä kolme selkeää eri tapaa.Kertokaapas palstaveljet. Jos ja kun ja toivottavasti halli keskustaan nousee niin kuinka joukkue saadaan nousemaan?
Onko minkäänlaista faktaa, että sponsorit/omistajat satsaa enemmän rahaa joukkueeseen. Lisääntyneellä lipun myynnillä ei joukkuetta nosteta mitali taitoon. Eli nythän mennään vahvasti halli edellä, mutta joukkue kuraa. Uusi halli ei tuo automaattisesti menestystä, vaikka ehkä helpottaa sitä, miten?
Pelkona on hieno halli, konkurssi kypsä seura mestiksessä...
Ensimmäinen on se perinteinen näkyvyyskumppanuus, joka siis on mainoksia hallissa/somessa/peliasussa tms. Tämä vaatii yritykseltä oikeesti euroja ja näitä yrityksiä ei ole määräänsä enempää ja kaikilla yrityksillä ei ole mahdollisuus lyödä viisi tai jopa kuusi numeroisia lukuja vuosittain näkyvyyskumppanuuksiin. En osaa sanoa, että nostaako uusi halli näiden kumppanuuksien määrää, koska en ihan niin sisällä ole SaiPan toiminnassa. Uudet olosuhteet helpottavat kuitenkin erityisesti hallinäkyvyyden myymistä.
Sitten on olemassa pelaajakohtainen kumppanuus eli kummipelaajat tms. Tähän uusi halli ei varmasti vaikuta suoranaisesti mitenkään. Enemmän urheilupuolen ratkaisut vaikuttavat.
Viimeinen tapa on tapahtumakumppanuus. Eli yritysliput, yrityskausikortit, aitiot ja muu ottelutapahtumakumppanuus. Tähän ryhmään kuuluvat käytännössä kaikki yritykset ja yhdistykset, jotka omistavat y-tunnuksen koosta riippumatta. Uusi halli varmasti piristää tätä segmenttiä kaikista eniten, jos ollaan valmiita oikeesti rummuttamaan. Jos tähän segmenttiin panostetaan, voi taloudellinen hyöty pienistä puroista olla merkittävä.
Paljon on tietysti kiinni urheilupuolesta ja menestys vaikuttaa aina kaikkeen, mutta ainakin Tampereen seurojen osalta tämä on toteutunut uuden hallin myötä.