SaiPa Oy:n tulevaisuus

  • 1 509 838
  • 6 219

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Saako R-kiskalta pelilipun ilman ylimääräisiä välityspalkkioita ja muita piilokuluja? SaiPa-Shopista Iso-Krissestä saa.

Ei saa oiskohan jotain 3-3,50 jos yhden lipun ostaa.

Samaan hengenvetoon toki sanottava että KooKoolla sama asia, mutta yritäppä heidän sivuilta etsiä mitkä maksuvaihtoehdot siellä käy.

Kyllä mun mielestä olkoosa mikä tilanne tahansa, jos 25 - 35% ottelulipun hinnasta on jotain piilo- tai extrakuluja melko huolestuttavaa. Samahan se ois laittaa samantien että meillä on koko maan halvimmat liput 1e/kpl ja lätkyttää sen 20e jonain käsittelykuluina siihen lisäks. Lippuja voi ostaa vaikka klo 10:00 - 10:02 kuukauden toisena maanantaina fanishopista ilman lisäkustannuksia.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Rahat on vähissä ja varmaanhan se on laskettu, että mikä on se maksimi minkä voi lipuista ja oheismyynnistä ottaa, ilman että myyntivolyymi pienenee niin paljon, että käteen jää vähemmän.
 

emz1

Jäsen
Saako R-kiskalta pelilipun ilman ylimääräisiä välityspalkkioita ja muita piilokuluja? SaiPa-Shopista Iso-Krissestä saa.
Täytyy myöntää että en ole koskaan edes kiinnittänyt huomiota koko asiaan koska asioiden hoitamisen helppous on ollut itselle tärkeämpää kuin että maksaako se jokusen euron enemmän. 3€ taitaa olla tuo lisämaksu.

Mutta edelleen jos pitäisi valita että onko käytössä kattava verkosto josta lipun saa ostettua Smartumilla vai yksi paikka josta lipun saa ilman lisäkuluja niin valitsisin kattavan verkoston lisämaksulla.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tampereella saa ennakkolipun hommattua Manse PP:n peleihin Edenredillä maksamalla ilman mitään lisäkuluja, kun maksaa sovelluksen kautta, ottaa kuvakaappauksen maksukuitista ja laittaa sen sähköpostin välityksellä lippukauppaan. Pari kertaa käyttänyt tuota ja liput ovat tulleet sähköpostiin n. 15min viiveellä. En sitten tiedä toimisiko tuollainen järjestely myös lippu.fi:n kanssa joka on huomattavasti isompi kuin Eventio.
 

emz1

Jäsen
Tampereella saa ennakkolipun hommattua Manse PP:n peleihin Edenredillä maksamalla ilman mitään lisäkuluja, kun maksaa sovelluksen kautta, ottaa kuvakaappauksen maksukuitista ja laittaa sen sähköpostin välityksellä lippukauppaan. Pari kertaa käyttänyt tuota ja liput ovat tulleet sähköpostiin n. 15min viiveellä. En sitten tiedä toimisiko tuollainen järjestely myös lippu.fi:n kanssa joka on huomattavasti isompi kuin Eventio.
Tuollainen toiminta taitaa liikkua lain näkökulmasta harmaalla alueella kun suoritetaan maksutapahtuma jossa ei ole välissä mitään tunnistautumiskeinoa että veronalaista ja henkilökohtaista etua käyttää oikea henkilö. Toki omissa silmissä se asettuu ihan samalle viivalle sen kanssa että marssin johonkin myymälään ja teen ostotapahtuman Smartumin sovelluksen avulla mutta tällaista pykäläviidakkoa tämä nyt täällä vain on.

2022 ja edes verkkokaupoissa (esim lippu) ei voi toistaiseksi ostaa lippuja Smartumilla ja käsittääkseni se liittyy osaltaan siihen että lippukaupat eivät halua maksaa jokaisen kulttuurietua tarjoavan tahon integraatiosta jotta niillä pystyisi maksamaan.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
SaiPan U20 joukkueessa pelaa 3 kpl U20 maajoukkueessa tai ringissä olevaa pelaajaa: Ruusunen, Hokkanen ja Laakso. Näiden pelaajien pitäisi ilman muuta pelata tällä kaudella vähintään Mestistä kehityksensä vuoksi ja jos he aikovat taistella U20 kisapaikoista. Missä he nyt pelaavat? SaiPan U20-joukkueessa.
Oliskohan näillä pelaajilla aikeissa mennä jenkkeihin yliopistoon ja pelata siellä yliopistosarjassa. Se tie on poikki jos on pelannut ammattilaissarjassa joksi Mestiskin luetaan. Siinä on yleisin syy miksi lahjakkaat pelaajat pelaavat U20-sarjaa aikuisten sarjojen sijaan vaikka taidot riittäisivät.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Oliskohan näillä pelaajilla aikeissa mennä jenkkeihin yliopistoon ja pelata siellä yliopistosarjassa. Se tie on poikki jos on pelannut ammattilaissarjassa joksi Mestiskin luetaan. Siinä on yleisin syy miksi lahjakkaat pelaajat pelaavat U20-sarjaa aikuisten sarjojen sijaan vaikka taidot riittäisivät.
Hokkasella ja Laaksolla on jo vyöllä Liiga-pelejä, joten maito on heidän osalta jo maassa. Ruususen osalta olisi myös kovin ihmeellistä, jos SaiPa hankkisi U20 maajoukkuepelaajan vain U20 pelejä varten. NCAA-liigaan siirrostahan ei saa mitään siirtokorvauksia.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kyselin heinäkuussa veikkauksia, mikä tapahtuu ensimmäisenä:
1) SaiPan uusi strategia julkaistaan (mitä on lupailtu huhtikuusta)
2) SaiPan uusi ykkössentteri julkaistaan (mitä on lupailtu toukokuusta)
3) Olkiluoto 3 alkaa tuottamaan sähköä täydellä teholla.

Nyt alkaa tulla kohtien 1 ja 2 osalta kiire, koska Teollisuuden voima sai jo maanantaina luvan täyden tehon käytölle. Tiistaina Olkiluoto 3 oli jo Suomen suurin sähköntuottaja ja lokakuun alussa laitoksesta tuotetaan sähköä täydellä 1600 MW:n teholla. Kohdilla 1 ja 2 on siis aika tasan kolme viikkoa aikaa tulla julki, jotta Olkiluoto 3 ei ole voittaja.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Kyselin heinäkuussa veikkauksia, mikä tapahtuu ensimmäisenä:
1) SaiPan uusi strategia julkaistaan (mitä on lupailtu huhtikuusta)
2) SaiPan uusi ykkössentteri julkaistaan (mitä on lupailtu toukokuusta)
3) Olkiluoto 3 alkaa tuottamaan sähköä täydellä teholla.

Nyt alkaa tulla kohtien 1 ja 2 osalta kiire, koska Teollisuuden voima sai jo maanantaina luvan täyden tehon käytölle. Tiistaina Olkiluoto 3 oli jo Suomen suurin sähköntuottaja ja lokakuun alussa laitoksesta tuotetaan sähköä täydellä 1600 MW:n teholla. Kohdilla 1 ja 2 on siis aika tasan kolme viikkoa aikaa tulla julki, jotta Olkiluoto 3 ei ole voittaja.
Joku voisi kysyä että miten hemmetissä olkuluoto 3:n sähkön tuotto liittyy SaiPaan, mutta eiköhän siihen ihan joku looginen selitys ole. Kai se on hyväksyttävä, että jos ei ole strategia ulkona ja ykkössentteri kentällä ennen olkiluoto 3:n starttaamista niin niitä ei sitten tule ennen kuin olkiluoto 3 on pysäytetty.
 

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Joku voisi kysyä että miten hemmetissä olkuluoto 3:n sähkön tuotto liittyy SaiPaan, mutta eiköhän siihen ihan joku looginen selitys ole. Kai se on hyväksyttävä, että jos ei ole strategia ulkona ja ykkössentteri kentällä ennen olkiluoto 3:n starttaamista niin niitä ei sitten tule ennen kuin olkiluoto 3 on pysäytetty.
Nämä lienevät siis sellaisia nk. ikuisuusprojekteja joiden maali aina siirtyy ja tulee uusi aikataulu tai ollaan epämääräisessä odottamisen tilassa. Toinen yhteinen tekijä on, että näistä on todellakin huutava pula ja ne olisi ja pitänyt tapahtua jo aikoja sitten. Jos siis tulkitsen tätä analogiaa ja logiikkaa oikein? Nämä ovat siis reaalimaailman ilmiöitä, joista 2 liittyy SaiPaan ja yksi on sitten täysin ulkopuolinen hanke, jonka aikataulu on venynyt useita vuosia jota en usko että käy noiden SaiPan esimerkkien osalta - toki voihan joku jäädä niistäkin toteutumatta jos oikein huonosti käy.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Nämä lienevät siis sellaisia nk. ikuisuusprojekteja joiden maali aina siirtyy ja tulee uusi aikataulu tai ollaan epämääräisessä odottamisen tilassa. Toinen yhteinen tekijä on, että näistä on todellakin huutava pula ja ne olisi ja pitänyt tapahtua jo aikoja sitten. Jos siis tulkitsen tätä analogiaa ja logiikkaa oikein? Nämä ovat siis reaalimaailman ilmiöitä, joista 2 liittyy SaiPaan ja yksi on sitten täysin ulkopuolinen hanke, jonka aikataulu on venynyt useita vuosia jota en usko että käy noiden SaiPan esimerkkien osalta - toki voihan joku jäädä niistäkin toteutumatta jos oikein huonosti käy.
No siinä tapauksessa SaiPallahan on aikaa vielä 12 vuotta paljastaa strategia ja ykkössentteri. Saa ainakin sopimukset hiottua siinä ajassa kuntoon.
 

emz1

Jäsen
Kyselin heinäkuussa veikkauksia, mikä tapahtuu ensimmäisenä:
1) SaiPan uusi strategia julkaistaan (mitä on lupailtu huhtikuusta)
2) SaiPan uusi ykkössentteri julkaistaan (mitä on lupailtu toukokuusta)
3) Olkiluoto 3 alkaa tuottamaan sähköä täydellä teholla.
Joku voisi kysyä että miten hemmetissä olkuluoto 3:n sähkön tuotto liittyy SaiPaan, mutta eiköhän siihen ihan joku looginen selitys ole. Kai se on hyväksyttävä, että jos ei ole strategia ulkona ja ykkössentteri kentällä ennen olkiluoto 3:n starttaamista niin niitä ei sitten tule ennen kuin olkiluoto 3 on pysäytetty.
Tässä kannattaa ensisijaisesti kiinnittää huomiota siihen, että SaiPa on näemmä luvannut ykkössentterin julkistusta toukokuusta lähtien eli tästä voisi helposti saada mielikuvan jossa toukokuussa olisi annettu päivä johon mennessä julkaistaan mutta sitten ei julkaistukaan.

Aina on hyvä vähän kärjistää, että sanoma näyttää painavammalta.

Jos mennään kuitenkin faktoilla eteenpäin, niin SaiPa julkaisi tiedotteen 10.6 Ville Petmanin NHL-sopimuksesta ja tämän Facebook-päivityksen lopussa löytyy maininta: "SaiPa etsii tällä hetkellä aktiivisesti keskushyökkääjää".

Ei käy kiistäminen, että ideaalitilanteessa ykkössentteri olisi joukkueessa, strategia olisi julkaistu kera keskusta-areenahankkeen ja maailma olisi hienosti raiteillaan mutta muuttujia on matkassa paljon joista jokaiseen SaiPakaan ei voi itse vaikuttaa.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Ei käy kiistäminen, että ideaalitilanteessa ykkössentteri olisi joukkueessa, strategia olisi julkaistu kera keskusta-areenahankkeen ja maailma olisi hienosti raiteillaan mutta muuttujia on matkassa paljon joista jokaiseen SaiPakaan ei voi itse vaikuttaa.
Toisaalta nyt julkaistava strategia tuskin ulottuu edes niihin vuosiin, kun tämä odotettu halli(missä tahansa) on käytössä. En usko, että esim viidessä vuodessa saadaan hallia pystyyn minnekään. Strategiasta voisi vain vetää pois kaikki mitkä liittyy muuhun halliin kuin kisapuiston nykyiseen ja julkaista. Päivitetty strategia kun tulevaisuudesta parempi tieto.
 

emz1

Jäsen
Toisaalta nyt julkaistava strategia tuskin ulottuu edes niihin vuosiin, kun tämä odotettu halli(missä tahansa) on käytössä. En usko, että esim viidessä vuodessa saadaan hallia pystyyn minnekään. Strategiasta voisi vain vetää pois kaikki mitkä liittyy muuhun halliin kuin kisapuiston nykyiseen ja julkaista. Päivitetty strategia kun tulevaisuudesta parempi tieto.
Jos 2027 ei ole missään uutta hallia pystyssä, niin silloin ei todennäköisesti tarvita mitään strategiaakaan enää.

Luulisin, että tämän vuoden puolella pitää olla selvillä että onko keskusta-areenalle olemassa mitään toivoa ja jos ei ole niin sitten täytyy vain mennä Kisapuistolla alkuperäisen suunnitelman mukaisesti. Tuo halliasia vaikuttaa SaiPan kasvumahdollisuuksissa niin moneen asiaan että en näe minkään välistrategian julkistusta järkevänä koska yksi päätös halliasiassa suuntaan tai toiseen voisi muuttaa sen nyt julkaistavan päälaelleen.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Toisaalta nyt julkaistava strategia tuskin ulottuu edes niihin vuosiin, kun tämä odotettu halli(missä tahansa) on käytössä. En usko, että esim viidessä vuodessa saadaan hallia pystyyn minnekään. Strategiasta voisi vain vetää pois kaikki mitkä liittyy muuhun halliin kuin kisapuiston nykyiseen ja julkaista. Päivitetty strategia kun tulevaisuudesta parempi tieto.
Ilman halliprojektia strategiasta kaiketi jäisi jäljelle Pekka Virran kolmen vuoden prosessi, johon ei kai ole tullut muutoksia. Toisaalta, varmasti ennen Liiga-kauden alkua Markkanen ja/tai Virta antavat jonkinlaisen päivityksen tulevan kauden asioista.

Sentteriasian lisäksi puolustuksen tilannetta on varmastui syytä päivittää. SaiPan nettisivun pelaajalistan mukaan sopimuksia on 12 pakin kanssa. Näistä Huttula ei ilmeisesti kuulu enää SaiPan suunnitelmiin, Ketterään lainattu Koskimies on kai lopettanut uransa ja keskittymässä opintoihin, ja Sarell ilmeisesti suuntaa rapakon taakse. Kun vielä Viitasalon saikku jatkuu pitkään, niin pakkeja onkin kauden alkaessa käytettävissä enää 8 kpl, joista Rikkilä, Hietala ja Laakso ovat vasta ottamassa Liiga-uransa ensimmäisiä askelia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Voi toki olla aika köykänen strategia ilman uuden hallin mahdollisuuksia. Tuo heitto 5 vuodesta on sillä olettamalla, että halliasiaan saadaan jokin konkreettinen ehdotus tämän vuoden aikana ja poliittinen päätös siihen saadaan ensi vuonna. Tuosta noin vuoden päästä saadaan lupa-asiat ja tarkemmat selvitykset valmiiksi ja rakentaminen aluille, joka ottaa kokonaisuudessaan sen 2,5v.

ihan täysin lonkalta aikataulut, mutta ei se hetkessä siihen nouse. Kisapuistoon voisi ehkä saada 1v nopeammin kuin keskustaan.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Halliprojekti ja SaiPan strategia eivät ole yksi ja sama asia.

SaiPalla on visio: "Saipa Huipulle", tai ainakin tällaista slogania keväällä käytettiin. Ok, nyt ollaan sarjan pohjalla mistä pitäisi päästä askel kerrallaan huipulle. Tämä matka on siis strategia (polku visioon). Usein strategiassa on muutama painopistealue mitkä toteuttamalla edetään valitun strategian suunnassa ja kun näille painopistealueille asetetaan mittarit (KPI:t), niin voidaan todeta edetäänkö suunnitelman mukaan vaiko eikö. Jos benchmarkaa naapuria, niin Ketterä on selkeästi kertonut strategian keskiössä olevan Laadukas arki minkä toteutumista kysytään kauden aikana pelaajien subjektiivisena mielipiteenä ja etelä-karjalalaisuus pelaajissa (eli että pelaaja on pelannut joko SaiPassa tai Ketterässä ennen Ketterän edustusjoukkuetta). Turkka Partanen on tainnut jossain mainita, että haluttu taso etelä-karjalan pelaajissa on 50%. Tänään Suomen Cupin pelissä tällaisia pelaajia on kokoonpanossa 52%. Oman alueen pelaajilla voidaan olettaa olevan vahvempi logouskollisuus kuin vierastyöläisillä, joten siksi tämä on ihan relevantti strateginen painopistealue. Tämä Ketterän "varastama" idea oli Rikun aikana myös SaiPassa (Meidän pojat). Kun seuran strategiassa määritellään tekemiselle kivijalkoja, niin juna kulkee vaikka porukka valmennuksessa ja pelaajistossa vaihtuisikin. Mikä on siis nähtävissä Imatralla. Kun Liigassa katsoo esim Tapparaa, niin siellä koko seura huokuu strategista suunnitelmallisuutta kaikessa tekemisessä. Tätä siis peräänkuulutan SaiPassa. Itse en ainakaan löydä esim uusista pelaajahankinnoista punaista lankaa, eli että miten nyt hankituilla pelaajilla rakennetaan uutta ja uljaampaa tulevaisuutta. Samoin seuran viestintä, siinäkään ei ole uudistumista kovin paljon tapahtunut, jos ei Youtube-videoita Temptation Island hengessä lasketa mukaan. Mutta ei siis brändissä tai viestinässä mitään sellaista millä saataisiin pöhinää ja unelmia aikaan, millä täytettäisiin Kisapuiston lehterit. Rikun aikana oli olemassa strategia mikä yhdistyi sekä urheilupuolella että markkinoinnissa (Meidän Pojat) ja silloin pärjättiin kentällä ja toimistossa. Uutta ja veret seisauttavaa strategiaa siis odotellessa.
 

Reinhart

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Halliprojekti ja SaiPan strategia eivät ole yksi ja sama asia.

SaiPalla on visio: "Saipa Huipulle", tai ainakin tällaista slogania keväällä käytettiin. Ok, nyt ollaan sarjan pohjalla mistä pitäisi päästä askel kerrallaan huipulle. Tämä matka on siis strategia (polku visioon). Usein strategiassa on muutama painopistealue mitkä toteuttamalla edetään valitun strategian suunnassa ja kun näille painopistealueille asetetaan mittarit (KPI:t), niin voidaan todeta edetäänkö suunnitelman mukaan vaiko eikö. Jos benchmarkaa naapuria, niin Ketterä on selkeästi kertonut strategian keskiössä olevan Laadukas arki minkä toteutumista kysytään kauden aikana pelaajien subjektiivisena mielipiteenä ja etelä-karjalalaisuus pelaajissa (eli että pelaaja on pelannut joko SaiPassa tai Ketterässä ennen Ketterän edustusjoukkuetta). Turkka Partanen on tainnut jossain mainita, että haluttu taso etelä-karjalan pelaajissa on 50%. Tänään Suomen Cupin pelissä tällaisia pelaajia on kokoonpanossa 52%. Oman alueen pelaajilla voidaan olettaa olevan vahvempi logouskollisuus kuin vierastyöläisillä, joten siksi tämä on ihan relevantti strateginen painopistealue. Tämä Ketterän "varastama" idea oli Rikun aikana myös SaiPassa (Meidän pojat). Kun seuran strategiassa määritellään tekemiselle kivijalkoja, niin juna kulkee vaikka porukka valmennuksessa ja pelaajistossa vaihtuisikin. Mikä on siis nähtävissä Imatralla. Kun Liigassa katsoo esim Tapparaa, niin siellä koko seura huokuu strategista suunnitelmallisuutta kaikessa tekemisessä. Tätä siis peräänkuulutan SaiPassa. Itse en ainakaan löydä esim uusista pelaajahankinnoista punaista lankaa, eli että miten nyt hankituilla pelaajilla rakennetaan uutta ja uljaampaa tulevaisuutta. Samoin seuran viestintä, siinäkään ei ole uudistumista kovin paljon tapahtunut, jos ei Youtube-videoita Temptation Island hengessä lasketa mukaan. Mutta ei siis brändissä tai viestinässä mitään sellaista millä saataisiin pöhinää ja unelmia aikaan, millä täytettäisiin Kisapuiston lehterit. Rikun aikana oli olemassa strategia mikä yhdistyi sekä urheilupuolella että markkinoinnissa (Meidän Pojat) ja silloin pärjättiin kentällä ja toimistossa. Uutta ja veret seisauttavaa strategiaa siis odotellessa.
Strategia on hyvä olla sellainen "jalat maassa", että se voidaan toteuttaa ja ei pelkkiä hienoja powerpointteja ja kuvia ja latteuksia. Kun seuralla on uskottava identiteetti, brändi ja strategia niin se kestää vaikka valmentajat, pelaajat vaihtuu koska ne voidaan korvata vastaavilla, jotka sitoutuvat brändin ja strategian mukaiseen toimintaan. Se olisi se punainen lanka ja valo tekemisessä ettei se unohtuisi marraskuun pimeinä aikoina kun aurinkoa ei juuri näy ja tulee pataan kaukalossa. Tässä mitataan nyt johtoa ja koko seuraa löytyykö ja onnistuuko SaiPa sellaisen vision ja strategian luomaan, joka sitouttaa fanit, kumppanit, sidosryhmät (kaupunki), pelaajat, valmentajat ja taustajoukot joukkueen ja brändin taakse. Itse odottaisin nyt jotain sellaista joka pistää kaikkien hihat heilumaan ja liput liehumaan SaiPan puolesta eikä mitään pelkkiä latteuksia ja pelkkää jo nähtyjen mantrojen toistoa. Mielestäni SaiPalla on historiasta lähtien varmasti tekijöitä joilla voidaan erottautua ja luoda erittäin vahva urheilubrändi. Nykyaikana se kyllä vaatii ihan uudenlaista ajattelua ja yhteistyötä sidosryhmien kanssa ja mm. jatkuvaa innovatiivista interaktiivista viestintää ja pitkäjänteistä kumppanuutta yritysten ja eri sidosryhmien kuten fanit ja kannattajat ja suuri yleisö ja eri medioiden kanssa.

Yhtenä nostona Jussi on itse puhunut siitä SaiPalaisesta pelaajapolusta joka vie SaiPasta huipulle niin esim. siihen satsaamista niin, että seurasta tulee (KPI) joka vuosi tietty määrä: junioripelaajien määrä (jos ei ole junioreita tarpeeksi on turha odottaa että huippuja tulee tyhjästä), edustuspelaajia, maajoukkuepelaajia ml nuorisomaajoukkueet, NHL varauksia, NHL sopimuksien määrät. Jos tässä onnistutaan niin pelaajien rekrytointi on helpompaa ja samalla koko junioritoiminta saa uskottavuutta ja laajuutta jos siihen panostetaan. Lopputuloksena oli tuo esim. Ketterästä että sitten ei tarvitse hankkia paljon pelaajia ulkoa vaan muutamat täsmävahvistukset ja kovemmat hankinnat joita sitten tarvitaan ja joukkueen runko on paikallinen jolloin se varmaan kiinnostaa alueella enempi.
 

ahal

Jäsen
Mielestäni SaiPalla on historiasta lähtien varmasti tekijöitä joilla voidaan erottautua ja luoda erittäin vahva urheilubrändi. Nykyaikana se kyllä vaatii ihan uudenlaista ajattelua ja yhteistyötä sidosryhmien kanssa ja mm. jatkuvaa innovatiivista interaktiivista viestintää ja pitkäjänteistä kumppanuutta yritysten ja eri sidosryhmien kuten fanit ja kannattajat ja suuri yleisö ja eri medioiden kanssa.
Se "muinoin kehittynyt identiteetti" osatekijöineen täytyisi kuitenkin tunnistaa ja päivittää nykyaikaan. Niiltä osin kuin on mahdollista. Esimerkiksi 60-luvun boomin analysointi voisi tuoda esiin asioita, jotka sopivat tähänkin päivään. Vahvat, paikalliset persoonat olivat silloinkin esillä niin hyvässä kuin pahassakin :), sekä kaukalossa että ulkopuolella. Toisaalta taas taustaryhmien ja -organisaatioiden hyvinvointi on erittäin tärkeää. Jos bisnes ei suju, mielenkiinto sponssitoimintaankin tyrehtyy. Tyhjästä on paha nyhjästä. Toiminta saattaa muuttua harrastukseksi.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Pistin lapsen HIFK:n voimistelukerhoon, ja Hifkiltä on tullut reiluun kuukauteen valehtelematta kolme kutsua koko perheelle erilaisiin HIFK-aiheisiin tapahtumiin. Miettikää, puolitoistavuotiaan kun ilmoittaa kolmeksi kuukaudeksi voimistelemaan kerran viikossa, siellä alkaa jo ankara HIFK-perheeseen kosiskelu.

SaiPalla nyt ei tietenkään ole samanlaista "ei lajil välii" -kulttuuria eikä tarjontaa kuin HIFK:lla, mutta silti laittoi ihastelemaan, millä pieteetillä Helsingissä sidosryhmäsitouttamista tehdään.

Missä kantimissa oheiskiva on SaiPalla tällä hetkellä? Joko tälle kaudelle olisi keksitty uusia keinoja rahastaa etäkannattajia?
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Pistin lapsen HIFK:n voimistelukerhoon, ja Hifkiltä on tullut reiluun kuukauteen valehtelematta kolme kutsua koko perheelle erilaisiin HIFK-aiheisiin tapahtumiin. Miettikää, puolitoistavuotiaan kun ilmoittaa kolmeksi kuukaudeksi voimistelemaan kerran viikossa, siellä alkaa jo ankara HIFK-perheeseen kosiskelu.

SaiPalla nyt ei tietenkään ole samanlaista "ei lajil välii" -kulttuuria eikä tarjontaa kuin HIFK:lla, mutta silti laittoi ihastelemaan, millä pieteetillä Helsingissä sidosryhmäsitouttamista tehdään.

Missä kantimissa oheiskiva on SaiPalla tällä hetkellä? Joko tälle kaudelle olisi keksitty uusia keinoja rahastaa etäkannattajia?
SaiPalla olisi jo nyt ihan kohtuullisen hyvät mahdollisuudet pienessä mittakaavassa alkaa järjestää seuratapahtumia, kun on kuitenkin jo jääkiekko ja salibandy saatu samaan seuraan. Nyt vaan vaatii entistä laajempaa yhteistyötä. Saipashopista taitaa saada molempien lajien fanituotteita ainakin jossain määrin, nyt vaan viisaat päät yhteen.

Esimerkiksi liiga_saipan ja saipasb:n rinnalle ihan pelkkä saipa-some jossa käsitellään kaikkea seuran asiaa ei ehkä ihan pelikohtaisesti vaan seurakohtaisesti keltamustaa sisältöä, yhteisiä tapahtumia ja kaikkea missä ovat mukana. Vähintään keväisin ja syksyisin seuran harrastajille ja heidän perheille, jos pienemmistä kyse omia tapahtumia jossa voisi olla edustusjoukkueista miehiä ja naisia mukana. Sponsoreita hieman mukaan, makkaran paistoa tai lettuja, ehkä leikkimielisiä kisoja tms. Yhdistäisi sekä kiekon, että säbän harrastajat.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
SaiPalla olisi jo nyt ihan kohtuullisen hyvät mahdollisuudet pienessä mittakaavassa alkaa järjestää seuratapahtumia, kun on kuitenkin jo jääkiekko ja salibandy saatu samaan seuraan. Nyt vaan vaatii entistä laajempaa yhteistyötä. Saipashopista taitaa saada molempien lajien fanituotteita ainakin jossain määrin, nyt vaan viisaat päät yhteen.

Esimerkiksi liiga_saipan ja saipasb:n rinnalle ihan pelkkä saipa-some jossa käsitellään kaikkea seuran asiaa ei ehkä ihan pelikohtaisesti vaan seurakohtaisesti keltamustaa sisältöä, yhteisiä tapahtumia ja kaikkea missä ovat mukana. Vähintään keväisin ja syksyisin seuran harrastajille ja heidän perheille, jos pienemmistä kyse omia tapahtumia jossa voisi olla edustusjoukkueista miehiä ja naisia mukana. Sponsoreita hieman mukaan, makkaran paistoa tai lettuja, ehkä leikkimielisiä kisoja tms. Yhdistäisi sekä kiekon, että säbän harrastajat.

Tuntuu, että tuossa kokonaisuudessa ja ns fuusiossa on vielä aika paljon tekemistä. Hyvä esimerkki on sählyn kausarimyynti. Kortit tuli myyntiin pari viikkoa ennen kautta ja tätä ennen sivuilla / verkkokaupassa oli ihan mitä sattuu infoa. Jäähallilla pilettejä on myyty vuosikymmeniä, NST:n aikaan urheilutalolle on myyty ammattimaisesti näitä vuosikausia, mutta nyt ei saada tämän enempää aikaan ns ajoissa.

Ehkä tämä tästä, mutta tähän mennessä organisaatiotasolla yhdistävä tekijä näyttää olevan lähinnä logo rinnassa.
 

emz1

Jäsen
En tiedä onko tämä edes käytössä millään tasolla (toivottavasti ei?) mutta aika erikoista että nettisivuilta löytyy yrityksille -linkin takaa lomake jossa voi esittää kiinnostuksensa tulla SaiPan yhteistyökumppaniksi ja tämän lomakkeen alapuolella on "Lataa SaiPan kumppaniesite tästä" joka vie 2019-2020 kauden esitteeseen. Esitteestä löytyy ihan relevantisti kuvia mm. Anssi Löfmanista ja ehkä sellainen eniten luotaan pois työntävä elementti oli Tero Lehterän kuva.

Jotain tarttis varmaan käydä tekemäs.
 

Läts

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Luulen, että tuossa on tämä seuran taloustilanne jarruttanut kehitystä, mutta juuri myynti on se jolla taloustilanne nousee. Nyt vaan yksi puuhamies seuralle, joka tekee hommia kaikkien SaiPa seuran joukkueiden kanssa, pistää somet ja myyntimateriaalit kuntoon, kehittää yhteistyötä jne jne. Esim Ultimate-SaiPa kausari kaikkiin SaiPan peleihin kiekko ja säbä. 1500€ ja kortti on kultainen statussymbolin kaltainen. Yhdistettyjä lippupaketteja jääkiekko ja säbäpeliin, Ottelutapahtumakohtaisia mainoksia, samalla setillä mainos liiga-saipan, sekä miesten ja naisten säbään(Joku kuulutus esim.).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös