Halliprojekti ja SaiPan strategia eivät ole yksi ja sama asia.
SaiPalla on visio: "Saipa Huipulle", tai ainakin tällaista slogania keväällä käytettiin. Ok, nyt ollaan sarjan pohjalla mistä pitäisi päästä askel kerrallaan huipulle. Tämä matka on siis strategia (polku visioon). Usein strategiassa on muutama painopistealue mitkä toteuttamalla edetään valitun strategian suunnassa ja kun näille painopistealueille asetetaan mittarit (KPI:t), niin voidaan todeta edetäänkö suunnitelman mukaan vaiko eikö. Jos benchmarkaa naapuria, niin Ketterä on selkeästi kertonut strategian keskiössä olevan Laadukas arki minkä toteutumista kysytään kauden aikana pelaajien subjektiivisena mielipiteenä ja etelä-karjalalaisuus pelaajissa (eli että pelaaja on pelannut joko SaiPassa tai Ketterässä ennen Ketterän edustusjoukkuetta). Turkka Partanen on tainnut jossain mainita, että haluttu taso etelä-karjalan pelaajissa on 50%. Tänään Suomen Cupin pelissä tällaisia pelaajia on kokoonpanossa 52%. Oman alueen pelaajilla voidaan olettaa olevan vahvempi logouskollisuus kuin vierastyöläisillä, joten siksi tämä on ihan relevantti strateginen painopistealue. Tämä Ketterän "varastama" idea oli Rikun aikana myös SaiPassa (Meidän pojat). Kun seuran strategiassa määritellään tekemiselle kivijalkoja, niin juna kulkee vaikka porukka valmennuksessa ja pelaajistossa vaihtuisikin. Mikä on siis nähtävissä Imatralla. Kun Liigassa katsoo esim Tapparaa, niin siellä koko seura huokuu strategista suunnitelmallisuutta kaikessa tekemisessä. Tätä siis peräänkuulutan SaiPassa. Itse en ainakaan löydä esim uusista pelaajahankinnoista punaista lankaa, eli että miten nyt hankituilla pelaajilla rakennetaan uutta ja uljaampaa tulevaisuutta. Samoin seuran viestintä, siinäkään ei ole uudistumista kovin paljon tapahtunut, jos ei Youtube-videoita Temptation Island hengessä lasketa mukaan. Mutta ei siis brändissä tai viestinässä mitään sellaista millä saataisiin pöhinää ja unelmia aikaan, millä täytettäisiin Kisapuiston lehterit. Rikun aikana oli olemassa strategia mikä yhdistyi sekä urheilupuolella että markkinoinnissa (Meidän Pojat) ja silloin pärjättiin kentällä ja toimistossa. Uutta ja veret seisauttavaa strategiaa siis odotellessa.