Tuohan on täysin totta. Me olemme reagoineet heikosti. Vaikka olen käynyt peleissä niin en ole ollut sen parempi, olen ollut kuin hautajaisissa. En ole uskonut kotijoukkueen voittoon. Esimerkiksi Raumalla yleisökeskiarvo per peli on paljon parempi kuin Lappeenrannassa, vaikka joukkue on suorittanut vielä huonommin. Sitä en kiistä, etteikö SaiPan hallitus ole ollut turhan flegmaattinen. Toisaalta eivät ole olleet vauhkoja, sillä Lukon ja KooKoon valmentajavaihdokset eivät ole toistaiseksi tuoneet briljanttia tulosta.Tää farssi on jo niin pitkällä, että oikeastaan vain odottelen, koska saa E-Saimaasta lukea Ek:in jorinoita: "En halua syyttää ketään, enkä haukkua, mutta kyllä SaiPan fanit on ihan paskoja gloryhuntereita", vol 2.
Toisaalta eivät ole olleet vauhkoja, sillä Lukon ja KooKoon valmentajavaihdokset eivät ole toistaiseksi tuoneet briljanttia tulosta.
Täysin oikea huomio ja pätee juurikin KooKooseen. Ajattelin liikaa tuloksen kautta. SaiPa on tällä hetkellä toisinaan hyvin alistuneen oloinen joukkue, se on kyllä totta. Silti olen sitä mieltä, että kun etenkin Tuokkola meni nopeasti pois markkinoilta, ei juuri jäänyt varteenotettavia vaihtoehtoja millä mällätä. Lasken seurajohdon lojaaliuudelle Santasta kohtaan jonkun verran arvoa. Toki valmennus on heikohko ja kokematon. Edelleen olen sitä mieltä, että SaiPan hallituksessa on aika kylmäpäistä porukkaa. Monien mielestä ovat susia, toisten mielestä lampaita. Aika näyttää mitä minun mielestäni ovat.Tästä olen etenkin KooKoon kohdalta täysin toista mieltä. Alkukauden Mattilan suht aneeminen, väritön sekä virheitä pelkäävä kiekko oli katsojan kannalta oikeasti todella puuduttavaa katsottavaa. On jopa KooKoon jatkumon kannalta mielestäni lottovoitto että pisteitä ei tullut, jotta saatiin valmentaja vaihtoon. Tämän hetken Tuokkolan kiekko on moninverroin viihdyttävämpää katsottavaa ja ainakin itse uskon, vaikka pisteitä ei tulisikaan, suurin osa katsojista on kuitenkin pelin jälkeen huomattavasti tyytyväisempiä itse tuotteeseen kuin aiemmin. Pelaajien peli-ilo näkyy varsin hyvin myös katsomoon ja jos vertaa SaiPaa ja KooKoota niin ei ole kahta sanaa kummalla on raikkaamman ja ei niin tuskaisen oloinen joukkue jäällä, vaikka käytännössä ihan samoista sijoista pelataan.
"Yleisö on reagoinut heikosti". Voitaisiinko vielä löytää lisää jostain näitä vitun okkoja ja kökköjä, jotka tulisivat kertomaan meille, miten ei joka kausi voida olla kolmansia, ja että yleisö se vain reagoi heikosti. Yleisö reagoi vahvasti Kisapuiston suuntaan ja sieltä myös pois silloin kun siihen on aihetta. Kun peli on paskaa, tulokset ovat paskaa ja tuotteen ylläpito on paskaa, niin ("yllätys yllätys" t. Sanni) yleisöllä on ollut aihetta viettää iltansa muualla kuin Kisapuistossa.
Syys-lokakuusta lähtien olen ihmetellyt, miksi SaiPan suunnalta ei ole tullut mitään uutta tuulahdusta, mainoskampanjaa, linjanvetoa, ilmoitusta, ihan mitä vaan, josta kävisi ilmi SaiPan suunnitelma, identiteetti, tai tavoitteet ihan millä tahansa aikavälillä. Pian on helmikuu, ja toistaiseksi olemme kuulleet vain muutaman nuivan murahduksen jostain toimiston perältä.
Nyt on päivän E-Saimaassa iso juttu SaiPasta...että ei oo oikein homma toiminu tällä kaudella millään tasolla. No ei ole ei...
Oliko tuo seuran sisältä tullutta kommenttia? Jos päädytty, että joukkueen kokoaminen ongelman ydin, niin ei tullut sitten mieleen tehdä siirtoja joukkueen rakenteen parantamiseksi? Kyllä se siitä bussista ois kuitenkin kannattanut lähteä.Ja vielä: Virheet joukkueen kokoamisessa eivät olisi oienneet sillä, että päävalmentaja Ari Santanen olisi heitetty bussin alle. Lukko ja KooKoo omansa sinne survoivat. siitä huolimatta seurauksena ei ole ollut akuuttia tarvetta varata toria mestaruusjuhlille kummassakaan pitäjässä.
Jep, 14 muuta joukkuetta kannattajineen on varmaan varsin tyytyväisiä SaiPan tekemisen tasoon tällä kaudella.SaiPan pyrkimystä varjella joukkueen työrauhaa arvostetaan jääkiekkopiireissä ympäri valtakunnan"..
Jaa juttu onkin siis toimittajan mielipidekirjoitus SaiPan tilanteesta. Onhan se tietysti organisaation kommentteja paha kirjoittaa, jos kukaan ei sano asioista mitään. Hiljaa hyvä tulee.Ei ollut mitään seuran kommenttia, ei sanottu että oli kysyttykään. Aika tyhjä kirjoitus, lähinnä surumielistä ihmettelyä.
Ihan sama mitä sieltä organisaatiosta sanottaisiin, niin se olisi väärin. Ihan ymmärrettävää että mielummin ollaan hiljaa ja keskitytään omiin hommiin.Jaa juttu onkin siis toimittajan mielipidekirjoitus SaiPan tilanteesta. Onhan se tietysti organisaation kommentteja paha kirjoittaa, jos kukaan ei sano asioista mitään. Hiljaa hyvä tulee.
Minä taas näen tuon tiedottamisen vaikutuskanavana yleisöön, joka kuitenkin iso osa tätä kiekkobisnestä. Yksinkertaisinta yleisön uskon palauttamiseen on tietysti alkaa voittamaan pelejä. Mutta jo ennen sitä yleisön uskoa/kiinnostusta kannattaisi ruokkia kertomalla seuran visiosta/suunnitelmista, miten sinne parempaa kohti pyritään. Maksava yleisö/yhteistyökumppanit on kuitenkin se ehkä tärkein komponentti kiekkoseuran toiminnan kannalta, joten tietty nöyryys siihen suuntaan voisi tuoda positiivista suhtautumista. Mutta tämä voi olla vääräkin käsitys.Ihan sama mitä sieltä organisaatiosta sanottaisiin, niin se olisi väärin. Ihan ymmärrettävää että mielummin ollaan hiljaa ja keskitytään omiin hommiin.
Minä taas näen tuon tiedottamisen vaikutuskanavana yleisöön, joka kuitenkin iso osa tätä kiekkobisnestä. Yksinkertaisinta yleisön uskon palauttamiseen on tietysti alkaa voittamaan pelejä. Mutta jo ennen sitä yleisön uskoa/kiinnostusta kannattaisi ruokkia kertomalla seuran visiosta/suunnitelmista, miten sinne parempaa kohti pyritään. Maksava yleisö/yhteistyökumppanit on kuitenkin se ehkä tärkein komponentti kiekkoseuran toiminnan kannalta, joten tietty nöyryys siihen suuntaan voisi tuoda positiivista suhtautumista. Mutta tämä voi olla vääräkin käsitys.
Kallioniemellä oli kotiotteluiden erätauoilla tapana kiertää aitioissa tervehtimässä niitä ostaneita yrityksiä ja heidän vieraitaan. Nuo visiitit kestivät vain pari minuuttia per aitio, mutta onhan se hieno ele, että tj tulee varmistamaan, että kaikki on kunnossa ja vieraat viihtyvät. Ja samalla saivat sitten vielä kysyä suoraaan tj:ltä, jos mielen päällä oli joku peliin tai SaiPaan liittyvä kysymys. Tuo oli Kallioniemen käytäntö ilmeisesti lähes joka pelissä. Kuulemma tuo käytäntö katkesi tj-vaihdoksen yhteydessä eikä uusi tj on vastaavia aitiokierroksia ainakaan samassa määrin harrastanut.
Kolme kertaa tällä kaudella olen aitiossa ollut ja joka ikinen kerta Ek on käynyt tervehtimässä ja juttelemassa. Ja ennen Kallioniemeä jo Koikkalainen kävi aitioissa tervehtimässä asiakkaita ja juttelemassa... Eli tuo käytäntö on ollut jo olemassa ennen Kallioniemeä ja jatkunut normaalisti Kallioniemen jälkeen. Jotain rajaa jo näihin juttuihin. Haukutkin pitää "ansaita" eikä keksiä haukuttavaa...