Noista pelaajista jokainen on pelannut jo useammalla sarjatasolla junnuista, suomen pääsarjaan ja siten itse sisäistän asian että nyt vaatimustaso on korkein mitä suomen tasolla voi olla. Silloin ei enää perusasioista pitäisi kenellekkään olla epäselvyyttä. Mikäli näiden perusasioiden takia pitää valmentajan antaa negatiivista palautetta, niin silloin pelaaja ei pelaa oikealla sarjatasolla. Mikäli hän ei kestä lisäksi palautetta, tapahtui se kaksin tai joukkueen edessä niin silloin ei voi sanoa kun voi voi. Se että millä tavalla se ilmaistaan, niin jos pelaaja ei noudata tai osaa toistuvista harjotteista sekä huomautuksista huolimatta asiaa, niin ei sitä voi joukkueurheilussa jättää mainitsematta. Sanotaan se sitten suoraan ja rehellisesti niin homma on sitten siinä, eikä asiaan palata sen jälkeen.
Aikoinaan Suomen kestävyysjuoksun nosti huipulle eräs Arthur Lydiard ja yksi entinen pomoni oli hänen valmennuksessaan ja kertoi että ensimmäisen kerran kun tapasi Arthutin, niin hän vain sanoi että ei ole oikotietä onneen ja jos kestät valmennukseni olet huipulla. Pomoni ei kestäny, vaan juoksi jalat sököksi, mutta arvosti suuresti Arthuria valmentajan. Mielestäni sama sopii myös Virran suhteen, "ei ole oikotietä onneen"!
Ps. Itsekkin olin aikoinaan ex pomon alaisuudessa elämäni kunnossa.
Aikoinaan Suomen kestävyysjuoksun nosti huipulle eräs Arthur Lydiard ja yksi entinen pomoni oli hänen valmennuksessaan ja kertoi että ensimmäisen kerran kun tapasi Arthutin, niin hän vain sanoi että ei ole oikotietä onneen ja jos kestät valmennukseni olet huipulla. Pomoni ei kestäny, vaan juoksi jalat sököksi, mutta arvosti suuresti Arthuria valmentajan. Mielestäni sama sopii myös Virran suhteen, "ei ole oikotietä onneen"!
Ps. Itsekkin olin aikoinaan ex pomon alaisuudessa elämäni kunnossa.