Vai että Salcidoa haikaillaan jäämään. Ei kai ketään kiinnosta, mutta sanon ettei mielipiteeni ole muuttunut: Ei Salcidolle.
Noh jos mietitään: Joku tai usea, on sanonut että mistä saadaan tähän hintaan puolustajien pistepörssin kuninkuudesta tappeleva puolustaja SaiPaan? Minun kysymykseni on, miksi SaiPassa ylipäätään tällainen pitäisi olla? Se että joskus tällainen on ollut Salcidon muodossa ei tarkoittane että joka ikinen vuosi SaiPan pitäisi sellainen jostain kehittää. Juttu menee samoille linjoille kun jokrufanit rupesivat miettimään aikoinaan että mistä saadaan ensi kaudelle Kung Erikin korvaaja!
Taaskaan en tietenkään muista nimimerkkiä enkä jaksa/osaa hakea, mutta joku viisas saipasielu totesi tässä palstalla ammoin, että riittäisi hiukka vähempi pistetehtailu jos sen "hinnalla" saisi kokonaisvaltaisemman Puolustajan. Ja tästä olen samaa mieltä: minullekin passaisi hyvin joku 5+14 -tyyppi joka osaisi myös puolustaa ilman että bakmanni pitää sitä kädestä kiinni puoli kautta.
Raadollisesti ottaisin viisi maalahtea yhden salsiidon sijasta.
Mutta jos Pexxi haluaa brianeita ja samalla haluaa ulkoistaa flinkcit - mikäs siinä. Valmentajaprofiilina hyvä työnäyte Ouluun tai Kuopioon. Onnea!
Minulle olisi vaikka tärkeämpää että puolustaja hoitaisi tonttinsa ja Hyökkääjiin vaikka välillä panostettaisiin. Vielä kun huomioi että meillä on ensi kauden Liigan paras pakki rosterissa niin nyt sitä poweria tonne hyökkäykseen, por favor!
Jos Salcido tykkäisi jatkaa sputnik-paidassa, niin minulle kelpaisi. Mitään 5+14 pakkia ei kyllä SaiPaan voi harkita, koska ainut 5+14=19 kriteerin täyttävä puolustaja on Ryan Glenn. Oliko tämä redpeckalta pelkkä freudilaineen lipsahdus, vai onko redpecka todellisuudessa Junnon agentti?
Katselin puolustajien pistepörssiä sillä silmällä, että kuka me sieltä otettais ruokkimaan Lofquistia jos ei Salcidoa olisi, mutta eipä oikein tullut aha -elämyksiä. Kelvollisia nimiä toki löytyy, mutta eipä taida olla SaiPan ulottuvilla yksikään noista. Toisaalta niitä aina apuna ja tukena olevia pakmanneja varmaan löytyy, siltä varalta että The Original Backman räjäyttää hauiksensa kesän treeneissä.
Puolustajien pistepörssin Top 20 näyttää tältä:
1. Lindell, Esa 14+21=35
2. Salcido, Brian 12+23=35
3. Aalto, Teemu 11+24=35
4. Luoma, Mikko 8+25=33
5. Taipalus, Lauri 6+27=33
6. Niskala, Janne 14+16=30
7. Rantakari, Otso 11+18=29
8. Kousa, Mikko 11+18=29
9. Lofquist, Sam 9+19=28
10. Schira, Craig 5+23=28
11. Kivistö, Tommi 6+21=27