#26 kirjoitti:
Hohhoijaa, jokainen, joka jääkiekkoa seuraa ja siitä vähän jotain ymmärtää, tajuaa, että Patrik "Ajokoira" Lostedt ei kuulu SM-liigaan. Kova jätkä poika näyttää olevan (tai ainakin luulee olevansa) kaukalon ulkopuolellakin, kuten eilen lehdistötilaisuuden jälkeen nähtiin.
Ei Patrik ole mikään pistenikkari (kuten ei Whitekaan), mutta Sheddenin systeemissä tärkeä pelaaja ja vaikka kuinka se nyt joitakin vituttaa, niin se on vain pakko hyväksyä. Pystyisi pelaamaan monissa tämän kauden joukkueissa neloskentässä enemmänkin minuuutteja, mutta HIFK:ssa siinä roolissa on taas parempia pelaajia (kts. sarjataulukko). Jossain Curren systeemissä patrikilla ei olisi mitään käyttöä, mutta tänään on toisin. Olen muuten seurannut jääkiekkoa aika runsaasti ja silti olen tätä mieltä.
Piti eilen, kun lopulta ei jaksanut lähteä Lappeenrantaan, seurata ottelua ensimmäistä kertaa netin kautta ja kuuntelin tätä legendaarista Taurua. Pakko myöntää, että mies on legendansa arvoinen, selostaa suurimman osan hienosti, hyvä ääni ja kuuntelija tietää mitä kentällä tapahtuu. Sitten yhtäkkiä täysin älytön lause "värillisten lasien" läpi, kuten vaikka Järvisestä kommentit eilen. Kaiken läpi kuultaa, että mies ymmärtää kiekosta aika paljon ja osaisi asiansa, mutta kovana Saipan fanina ajoittain keittää yli, eikä siinä mitään, ei se minua ainakaan häirinnyt, huvitti vain. Yksi parhaista kommenteista oli, että hän alkoi itse nauraa, kun Jere palkittiin Helsingin ottelun jälkeen, olisi kuulemma Lundell pitänyt palkita. Nämähän ovat makuasioita, mutta Jere oli oikeasti HIFK:n hataran puolustuksen ainoa onnistuja ja uurasti runsaasti hyvää varmaa peliään, Janne ei silloin ollut ihan parhaimmillaan.
Mielenkiinnosta kuuntelen tiistain selostuksenkin, sillä jotain legendaarista tulee varmasti taas Taurun suusta. Ettei kellekään jäisi väärää käsitystä, niin tavallaan pidin miehen selostuksesta, antoi myös HIFK:lle tunnustusta ajoittain, vaikka väärä joukkue voittikin ja rouva Fortunalla ei ole enää mitään asiaa Kaakkois-Suomeen kuulemma.