Mainos

Saadaanhan me tupa täyteen Hippoksella?

  • 642 312
  • 3 244
Miksi mennä hallille, kun matsia voi katsoa ilmaiseksi netistä sohvalla istuen ?
Erätauolla voi käydä kusella omassa vessassa ilman jonottelua.
Bonuksena bisse, joka maksaa kotona juotuna noin 0,80 senttiä tölkki. Sama taitaa hallilla olla jotain 5€ ?
 

Jumis

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielelläni fiilistelisin hallilla tunnelmaa, mutta jos seisomapaikkalippu maksaa 17,50, katselen valtaosan peleistä mieluusti kotona. Tuossa hinnoittelussa ei ole mitään järkeä. Halvemmilla lipun hinnoilla kävijöitä olisi enemmän, mikä lisäisi tunnelmaa ja oheistuotteiden myyntiä. Oli kyllä tänään niin hyvän näköistä pleijarikiekkoa, että jossain vaiheessa pitää ehkä hallille lompsia, vaikka tuollaista hinnoittelua pitäisi kyllä boikotoida kunnolla.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toinen seikka on sitten miksei runkosarjassa saatu samanlaista tunnelatausta kun tänään. Jopa esimerkiksi Ikonen taklasi tänään. Jos edes välillä taklattaisiin runkosarjassakin niin ihmisiä ottelutapahtuma voisi kiinostaa, mutta jos pistetän aina laidassa jarrut päälle ja luistellaan koko peli selkä suorana niin ketä se kiinostaa. Nyt jos yhtään homma jatkuu samanlaisena niin kyllähän tuote myy itse itsensä. Mutta jos mennään enemmän runkosarjan tyyliin jatkossa niin sitten kyllä saa seuraavissakin peleissä työtä tehdä että väkeä löytyy.

Eikä se mainonta nyt ole pointti, mutta jos joukkue ei ole missään näkyvillä niin ei oikein sitä mielikuvaa ihmisille saada että ottelu on. Jos näet päivän aikana useammassa paikassa että tänään on peli ja sitä hehkutetaan niin helpommin sitä lähtee matsiin kuin silloin kun näet viikon aikana yhden lehtimainoksen.
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielelläni fiilistelisin hallilla tunnelmaa, mutta jos seisomapaikkalippu maksaa 17,50, katselen valtaosan peleistä mieluusti kotona. Tuossa hinnoittelussa ei ole mitään järkeä. Halvemmilla lipun hinnoilla kävijöitä olisi enemmän, mikä lisäisi tunnelmaa ja oheistuotteiden myyntiä. Oli kyllä tänään niin hyvän näköistä pleijarikiekkoa, että jossain vaiheessa pitää ehkä hallille lompsia, vaikka tuollaista hinnoittelua pitäisi kyllä boikotoida kunnolla.

Tämä. Opiskelijoille tai muille ryhmille (työttömät, varusmiehet, eläkeläiset) ei ole mitään alennuksia esim. seisomapaikkalippuihin. Se, että myytäisiin lippuja hieman nykyistä halvemmilla/alennetuilla hinnoilla maksaisi itsensä takaisin hallin oheismyynnissä. Plus totta kai toisi halliin enemmän tunnelmaa ja sitä kautta parantaisi kaikkien maksavien asiakkaiden kokemusta ottelutapahtumasta, mikä yleensä poikii lisäkatsojia.

Toisaalta kyllä tämäniltaisesta ottelusta pitäisi olla valmis maksamaan tuo vajaa parikymppiäkin playoff-sarjassa, mutta ongelmahan on juuri siinä että mielikuvat ovat koko kaudelta sen kaltaisia, ettei "suuri yleisö" syty peliin lähtemisestä paikan päälle vs. muut vaihtoehdot. Sitä ei yksi playoff-sarja käännä. Jotakin tarvitsisi tehdä, tiistaihin on aikaa ja odottelemalla se halli ei täyty, eikä sillä että näkyvyys on tuota nykyistä tasoa katukuvassa.

No onneksi joukkue kuitenkin hoitaa oman tonttinsa, sehän tässä on tärkeintä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä. Opiskelijoille tai muille ryhmille (työttömät, varusmiehet, eläkeläiset) ei ole mitään alennuksia esim. seisomapaikkalippuihin. Se, että myytäisiin lippuja hieman nykyistä halvemmilla/alennetuilla hinnoilla maksaisi itsensä takaisin hallin oheismyynnissä. Plus totta kai toisi halliin enemmän tunnelmaa ja sitä kautta parantaisi kaikkien maksavien asiakkaiden kokemusta ottelutapahtumasta, mikä yleensä poikii lisäkatsojia.

Tosin hallissa jos tietyn verran porukkaa enemmän kuin mitä esimerkiksi tänään oli niin seisomokatsomoissakaan porukka ei välttämättä hirveästi lähde ostamaan mitään ettei hyvät paikat mene. Eikä nyt tainut edes menä kaikki istumapaikat joten sen takia ei välttämättä mitään älyttömiä tarjouksia olisi kannattanut seisomalipuista pistää kun istumaan on paremmat katteet. Tosin eihän tuossa tarvitsisi keksiä kun joku kikka millä kansan saisi jo ennen ottelun alkua hallin sisään ja tuhlaamaan rahaa. Vaikka joku ämpäritarjous tai ensimmäisille kahvi ilmaiseksi. Fanitavaroillekin varmana jotain tarjouksia kyllä pystyisi keksimään..
 

jusppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tosin eihän tuossa tarvitsisi keksiä kun joku kikka millä kansan saisi jo ennen ottelun alkua hallin sisään ja tuhlaamaan rahaa. Vaikka joku ämpäritarjous tai ensimmäisille kahvi ilmaiseksi. Fanitavaroillekin varmana jotain tarjouksia kyllä pystyisi keksimään..
Tänäänhän ilmeisesti tuhat ensimmäistä tulijaa saikin "Nelonen Pron 24 tunnin katselukoodin, jolla näkee JYPin huomisen vieraspelin". Eipä tuotakaan tosin taidettu pahemmin etukäteen mainostaa? Mahtoikohan olla kovin moni aktiivisempikaan fani tietoinen tästä... "Nyt se alkaa!!!" - jypliiga.fi
 

Tempestas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tosin hallissa jos tietyn verran porukkaa enemmän kuin mitä esimerkiksi tänään oli niin seisomokatsomoissakaan porukka ei välttämättä hirveästi lähde ostamaan mitään ettei hyvät paikat mene. Eikä nyt tainut edes menä kaikki istumapaikat joten sen takia ei välttämättä mitään älyttömiä tarjouksia olisi kannattanut seisomalipuista pistää kun istumaan on paremmat katteet. Tosin eihän tuossa tarvitsisi keksiä kun joku kikka millä kansan saisi jo ennen ottelun alkua hallin sisään ja tuhlaamaan rahaa. Vaikka joku ämpäritarjous tai ensimmäisille kahvi ilmaiseksi. Fanitavaroillekin varmana jotain tarjouksia kyllä pystyisi keksimään..
Ne seisomakatsomoon tulijat näissä alennusryhmissä eivät mielestäni ole niitä, jotka kärkkyvät "parasta" paikkaa katsomosta. Muutenkin tuota "hyvän" paikan pitämistä erätaukojen aikana liioitellaan, kyllä sinne ihan hyvin pääsee ja mahtuu, jos nyt ei jotain alivoimamaali Tuijan nimikkopaikkaa ole pakko saada. Kyse on enemmänkin hintatason ylittymisestä asiakaan silmissä, vaikka se olisi vain mielikuva ja todellisuudessa näillä ryhmillä sitten on kuitenkin laittaa niihin muutamaan olueen fyrkkaa hallilla (esim. opiskelijat).

Hyvä esimerkki vaihto-opiskelijat, joita on Jyväskylässä paljon. Heille tuo vajaan parin kympin hinta seisomapaikkalipusta on jo heti kärkeen sellainen ilman mitään alennuksia, että jättävät helposti tulematta ja juovat oluensa kuppilassa pelin aikana. Ja tämä on heiltä itseltään kuultua. Toinen juttu on sitten se, että miksei istumapaikkoja voisi myydä vaikka hallilta alennettuna, jos näyttää siltä niin kuin tänään jo hyvissä ajoin, että toinen pääty on lähes tyhjä? Infoa vain tarpeeksi ajoissa ja liput myyntiin alennuksiin oikeuttavilla korteilla. Toki ei se alennus nyt mikään pelkkä ratkaisu ole hallin täyttämiseksi ja oheismyynnin räjäyttämiseksi, mutta monesti unohdetaan se että esim. arkipeleissä opiskelijat ovat juuri se ryhmä, ketkä sitä oheismyyntiä voivat kaljan litkimisellään myös nostaa verrattuna työssäkäyviin. Se ryhmä vain vaatii jotain extraa ja huomioimista. Ja ymmärrän kyllä katetuottolaskentaa, hinnoittelu on herkkä laji ja helposti tulee turpaan myös hinnoittelemalla liput 'liian' alhaisiksi ja playoff peleistä pitäisi vielä saada jotain budjettiin. Runkosarjan katsojamäärät ovat kuitenkin olleet sitä luokkaa, että kaikki vaikuttamiskeinot pitäisi olla käytössä yleisön saamiseksi hallille.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Muutenkin tuota "hyvän" paikan pitämistä erätaukojen aikana liioitellaan, kyllä sinne ihan hyvin pääsee ja mahtuu, jos nyt ei jotain alivoimamaali Tuijan nimikkopaikkaa ole pakko saada.
Tästä samaa mieltä. Itse muistan että viimeksi Synergialla on ollut oikeasti ahdasta kevään 2008 playoffeissa Tapparaa vastaan. Okei itse en ole po-pelejä tainnut nähdä sen jälkeen, paitsi jotain puolivälieriä, jotka eivät ole "vielä" kiinnostaneet. Mutta tuo mantra ettei seisomakatsomista voi edes kusella käydä ilman että paikka menee, ei pidä paikkansa ollenkaan enää. Itse olen usein 2-4 hengen porukoissa katsomassa peliä seisomakatsomossa. Erätauot istumme olusella tai tupakalla ja palaamme aina juuri ennen pelin jatkumista katsomoon. Viimeiset pari-kolme kautta ollaan aina päästy parhaimmillaan neljä täyskasvuista nuorta aikuista miestä vierekkäin seisomaan, ja yleensä vielä hyville paikoille että ei tarvitse edes niistä kulmien tolpista murehtia. Jos joku on yksin tai jopa kaksin tulossa seisomakatsomoon, niin varmasti löydät jostain paikan, vaikka tulisit 5min pelin alettua katsomoon. Sen verran väljää siellä oikeasti on. Asiahan olisi eri jos halli myytäisiin loppuun, mutta tänäänkin oli vain 3500 katsojaa niin väljäähän siellä on. Vai väittääkö joku oikeasti että ei pysty erätauoilla käytävillä käymään ilman että paikka menee?
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinhän siinä kävi kuten oli helppo ennustaa: yleisömääränä perus runkosarjalukemat. Ei vaan kiinnosta tarpeeksi. Sääli, sillä olihan tuo hieno jääkiekko-ottelu, oli tunnetta ja kunnon playoff-meininkiä.

Olis ehkä kannattanut esim. noiden B1, B4, A1 ja A4 katsomolohkojen alarivien paikoille pistää edullisempi hinta - ne oli lähes kaikki tyhjillään, aivan kuten runkosarjassakin. Hintaa alas, niin ehkä niillekin käyttäjiä löytyisi.

Seisomakatsomosta samaa mieltä JYP#44:n kanssa, se on männävuosien juttuja että pitää mennä tuntia ennen pelin alkua hallille jos haluaa hyvät paikat seisomakatsomosta. Erätauollakin voit kyllä siellä kusella, jopa kaljalla/kahvilla käydä. Toki järkkäritkin voisivat edes joskus kasata porukkaa fiksusti alusta alkaen, että mahdollisimman vähän jengiä joutuisi sinne tolppien taakse.

En tiedä onko RB:n touhuja vai jonkun muun, mutta aika tyylikkäältä näyttää Rauman keskustassa. Sinikeltaisia nauhoja sidottu puihin, tolppiin ja muihin soveltuviin paikkoihin. Yksinkertaisen tyylikästä, hyvältä näyttää. Täytynee laittaa kuva kun kuljen siitä tänään ohi.

Palatakseni siihen "miten JYP näkyy kaupungilla". Ei se niin vaikeeta oo... Tuon lisäksi näytti Rauman kaupungintalon tornista löytyvän Lukon/RB:n isohko kannatuslippu/-lakana.

Huiveista pointsit toimistolle, vielä kun oisivat vinkanneet siitä aiemmin kuin peliä edeltävänä päivänä. Kuuluttajahan koitti villitä yleisöä "nyt sitten huivit heilumaan", eivät vaan soveltuneet heiluttamiseen kovin hyvin (muutenkin aina yhtä noloa nuo "nyt sitten synergia kättä yhteen" ym.).
 
Viimeksi muokattu:

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Juuri kuten opeliksi sanoo, kyllä se kansanosa joka se potentiaalinen peliintulija edes yhtään on ihan varmasti tietää millon pelit on ilman mitään mainontaakin.
Itseasiassa ei välttämättä tiedä, puhun juuri näistä satunnnaiskatsojista yms. Eilen esim pari kaveria jotka käy kotipeleissä, kuten myös vieraspeleissä, mutteivat ole mitään hc-faneja yllätyivät kuin sanoin että tänään alkaa pelit, kyllähän ne oli ihmetelleet milloin JYPillä kotipeli on kun olivat sen verran tietoisia että JYP oli kotiedun varmistanut.

Ja sitten toinen esimerkki löytyy kanssa frendeistä, pari muuta frendiä jotka myös käy satunnaisesti peleissä, tiesivät kyllä että pelit alkaa mutta syy miksi halliin ei tulla on seuraava, kun seuraakaan ei pelit kiinnosta, niin miksi meitä pitäisi kiinnostaa? Yllätyin aluksi tuosta ettei seuraa kiinnostaisi, mutta tässä palataan suoraan tuohon katunäkyyten tai sen puutteeseen. Ei minkään näköistä playoffkiiman nostatusta yms ja kavereita juuri ärsytti tämä asia.

Se vaan taitaa olla niin, että nykyajan kuluttaja ja varsinkin noin 20-30v on nirsompaa, kuin ennen. Ei voi luottaa pelkkään lehtimainokseen tai siihen että tuote myy itse itseään.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Nostan toistamiseen esille sen tutkimuksen mikä Ruotsissa oli tehty kannattajakulttuurista. Siellä selvisi että ruotsalaisten seurojen pohjamarkkinointi on syy siihen miksi siellä käy paljon enemmän ihmisiä katsomassa pelejä ja miksi siellä on parempi suhden satunnaisen katsojan ja kannattajien/fanien välillä. Homma lähtee tutkimuksen mukaan kahdesta asiasta.

1) Pohjamarkkinointi nuoriin kohdistuen. Silloin ihminen on altis ideologialle ja jos seura onnistuu markkinoimaan itsensä nuorille, se suhde todennäköisesti kantaa myös pitkälle aikuisuuteen asti ja mahdollisesti vielä jopa näiden lapsiin asti.

2) Yhteisöllisyys. Siellä ovat seuraorganisaatiot ymmärtäneet että jos näyttää arvostavansa kannattajia, se kantaa pitkälle. Ottamalla kannattajat sisälle omaan yhteisöönsä, kannattaja kokee seuran arvostavan häntä ja siten hän tuntuu kuuluvansa osana seuraan. Hän tulee tämän perusteella kannattamaan omaa seuraansa aktiivisemmin ja on enemmän seuran tukena. Tälläisiä keinoja olivat mm. kannattajia muistaminen pienellä yrityslahjalla kauden alkaessa ja samalla muistuttaminen että kannattaminen on tärkeää seuralle itselleen. Myös kauden loputtua seuralta tullut kiitos-kirje oli saanut erittäin positiivisen palautteen kannattajilta. Oletan myös että jos kannattaja laittaa seuralle jotain viestiä, palautetta jostain, seuran edustaja on kiittänyt palautteesta ja osoittanut kiinnostusta kannattajan viestiin.

Kun ihminen tuntee kuuluvansa johonkin isompaan yhteisöön, hän saa siitä enemmän irti. Katukuvassa näkyminen on niitä ihan perusjuttuja jotka pitäisi olla hallinnassa. Ei pelkästään pudotuspelien aikana vaan myös koko kauden ajan. Resursseja se vie jonkin verran mutta vastavuoroisesti maksaa itsensä takaisin kun katsomot ovat useimmin lähes täyttä kuin tälläisiä puolityhjiä. Ruotsissa on myös ollut samanlainen haaste televisio näkyvyyden kanssa mutta siellä on asia klaarattu kiitos hyvän pohjatyön.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ruotsissa käsittääkseni myös ollaan rakennettu aika paljon esimerkiksi fanikatsomoita kun taas täälä yritetään mahdollisimman paljon ottaa niitä pois ja korvata vain istumapaikoilla.

Loppupeleissä kun olisi joku isompi fanikatsomo johon ehkä myytäisiin vielä erikoishintaan kausikortteja ja miksei myös yksittäisiä lippuja niin saataisiin ensinäkin väkeä enemmän halliin ja samalla parempi tunnelma. Loppupeleissä ne muutkin katsojat tulee sen tunnelman takia. Nykyisellään kun halliin myydään muutenkin niin vähän kausikortteja seisomokatsomoon , että miksei sielä voisi olla fanikausikortteja myynissä. En tiedä paljonko nykyisin on seisomakausikortteja, mutta jos ajatellaan että niitä olisi vaikka 100kpl ja hinta se 250 euroa, miksei myytäisiin halvempia fanikortteja isompi määrä halvemmalla esim. 190 eurolla 200kpl. Tärkeintä toki olisi rakentaa ensin se suuri yhtenäinen katsomo sinne.

Kuitenkin loppupeleissä tuo fanikatsomo ei toki toisi suoranaisesti rahaa seuralle, mutta loppupeleissä se ottelutapahtuma alkaa siitä että hallissa on tunnelmaa, ei ne pukumiehet aitiota vuokraa vain sen takia että haluaa tukea seuraa, kyllä ne on siitä pelistä ja tunnelmasta myös kiinostunut.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
En nyt ehtinyt ketjua kokonaan lukea, joten pahoittelut jos asia on tullut jo esille.
Olivatko lipputulot play-offeissa jotenkin niin, että kaikilta seuroilta menee rahat samaan kassaan joka jaetaan PO-joukkuiden kanssa tasan? Muistan lukeneeni täällä, että olikohan vasta välieristä eteenpäin kaikki pitävät omat lipputulonsa. Muistanko aivan väärin, tai onko politiikkaa muutettu? Jos asian laita olisi tuo, JYPillä ei olisi mitään järkeä korottaa omien lippujensa hintoja tässä vaiheessa, oikeastaan päinvastoin. Pääasia olisi saada lompakkoja ja silmäpareja hallille mahdollisimman paljon. Jos lippupotti on tällainen pool-tyyppinen, on JYPin hallilla lippujen hinta loppusummalle yksi paskan maku. Tosin kuten sanottua, täyttä mutu-muistelua tämä käsitys.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
En nyt ehtinyt ketjua kokonaan lukea, joten pahoittelut jos asia on tullut jo esille.
Olivatko lipputulot play-offeissa jotenkin niin, että kaikilta seuroilta menee rahat samaan kassaan joka jaetaan PO-joukkuiden kanssa tasan?
Ainakin aikaisemmin se on mennyt niin että välieristä eteenpäin lipputulot menevät yhteiseen pottiin, sitä ennen tulot menevät suoraan jokaisesta kotiottelusta kotijoukkueen kassaan. Kauden jälkeen summa sitten jaetaan prosenttiosuuksin niin että mestari saa isoimman prosenttiosuuden ja siitä alaspäin prosenttiosuudet aina laskee mitä huonompaan sijoitukseen mennään. Prosenttiosuuksia en nyt muista enkä jaksa etsiä.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Ainakin aikaisemmin se on mennyt niin että välieristä eteenpäin lipputulot menevät yhteiseen pottiin, sitä ennen tulot menevät suoraan jokaisesta kotiottelusta kotijoukkueen kassaan. Kauden jälkeen summa sitten jaetaan prosenttiosuuksin niin että mestari saa isoimman prosenttiosuuden ja siitä alaspäin prosenttiosuudet aina laskee mitä huonompaan sijoitukseen mennään. Prosenttiosuuksia en nyt muista enkä jaksa etsiä.

Ok. Kiitos korjauksesta, opin jotain. :)
Ja viestini oli sitä myöten turha, move on...
 

Bawdy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Dallas Stars, JJK, Happee ja Vimpelin Veto.
Loistavaa JYP! Sellanen fiilis tällä hetkellä että keväällä nostellaan kannua! Tiistaina ollaan tulossa täältä Lappeenrannasta etäfanitkin huutamaan se kolmas selkärangan Bluesilta katkaiseva voitto kotiin. Olisi kyllä hienoa jos nyt saataisiin ainakin tuo 4000-raja rikki. Joukkue ainakin on sen ansainnut noilla esityksillä.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi mikä markkinoinnissa mättää ja mikä oli perjantain matsissakin nähtävissä on se, että toiminta on liiaksi reagointia tai ainakin näyttäytyy siten. Huivista (joka oli sinänsä hyvä lisä) ja Nelonen Pro -koodista tuli mielikuva, että onko nihkeää lipunmyyntiä seuratessa yritetty kehitellä jotain viime hetken kikkakolmosia. Olisihan ekaa PO-matsia tapahtumana pitänyt markkinoida kunnolla jo heti runkosarjan päätyttyä! Tulitikkuaskin kokoinen mainos Keskisuomalaisessa kauden huipentuessa jotenkin kuvaa touhua ja kunnianhimon tasoa.

Katselukoodista kuulin vasta tältä palstalta (!) - olisi ollut kerrankin anoppilaan jotain järkevää tekemistä kun olisi tiennyt asiasta ajoissa. Tämä siitä huolimatta, että seuraan kaikkia JYPin some-kanavia (yksittäinen markkinointiviesti hukkuu helposti virtaan). Lisäksi yritin perjantaina hallin fanishopissa päästä rahoista eroon, mutta siellä ei yksinkertaisesti ollut mitään ostamisen arvoista. Miten vaikeaa voi olla tehdä edes yksi paita hienolla designilla? "Copy with pride" joltain NHL-seuralta jos ei muuten onnistu.

Ja pieni nöyryys, positiivisuus ja rahvaan joukkoon uskaltautuminen ei sekään haittaisi - etenkin kun halli ja yhteisö ovat melko pieniä & tiiviitä. En tiedä oliko Koskisen Kalle itse jakamassa huiveja jollain ovella, mutta ainakin muuten näytti kalpeana luimuilevan käytävillä sen sijaan, että olisi jutustellut fanien kanssa. Ties vaikka silloin saisi palautetta ja ideoita? Tyni puolestaan hengaili happaman oloisena jonkun oman verkostonsa kanssa. Milloin on viimeksi käynyt vaikkapa seisomakatsomossa moikkaamassa?

Tanssijoista en ole oikein vielä muodostanut mielipidettä, mutta parempi idea kuitenkin kuin vaikkapa kaksi nukkavierua koirapukua.

Eteenpäin on kokonaisuutena kyllä menty, mutta sarkaa riittää vielä perusjutuissakin.
 
Viimeksi muokattu:

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä uskon suureen toimitusjohtajaamme, joka sanoi aivan selvästi, että vähäiset katsojamäärät johtuvat yleisestä taloustaantumasta, jne., jne... Älkää edes kuvitelko, että JYP seurana olisi tehnyt jotain väärin tai jättänyt markkinoinnissa jotain tekemättä. Koska ei Tyntsäkään maininnut sellaisesta mitään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Saako noita kaulahuiveja tai ruutu-koodeja enää huomisen peleistä? Jos saa, niin kannattaisikohan seuran mainostaa sitäkin tapahtuman ohella? Tänään taas ollaan ainakin somessa menty aidan matalimmasta kohdasta "huominen ei ole tavallinen tiistai JYPille" ja oheen Liigan oma playoff-logo. En ymmärrä miksi edes somessa ei viitsitä panostaa noihin mainoksiin, täällä kun se palstamillimetri ei maksa samanlailla kuin Keskisuomalaisessa. Olisihan tuohon voinut laittaa vaikkapa maininnan noista seuran tarjoamista huiveista, mutta kai tää tuote myy itsensä muutenkin.

Se mikä ihmetyttää myös, että meillä on tämän kauden ollut rosterissa kuukausipalkalla ehta valokuvaaja, mutta mainoksiin ei olla jaksettu panostaa yhtään aiempaa enemmän, tai ainakaan mainosten kuvaukselliseen (onko se parempi termi nyt sitten visuaalinen?) puoleen. Eikö voitaisi suunnitella jotain enemmän "julisteen" tyylisiä mainoksia? Jos oikein piheilyttää niin niitä julisteita voisi tehdä vaikka pari-kolme ja käyttää niitä läpi kauden, mitä nyt vain seuraavan ottelun päivämääriä jne vaihtaa tietenkin. Ja lätkisivät vaikka sponsoreiden logoja täyteen ne, niin päästään varmaan jopa plussan puolelle lopulta.

Ainakin muut seurat tuntuvat olevan tässä asiassa valovuotta edelllä. Esimerkkinä Kärpät, HIFK ja Lukko. Linkit vie seurojen fb-sivuille. Tuli myös todettua että ainakin Kärpillä ja Lukolla on omat hashtagit kevään po-peleille. Itse nyt en näistä hästäkeistä sun muista ymmärrä, mutta eikös sekin ole melko helppo ja halpa keino löytää seuraan liittyviä päivityksiä. Kai siitä jokunen some-niilo jotain iloa saa.

Tulipa tässä myös huomattua että melkein kaikilla seuroilla on tuolla fb sivuilla like-napin vieressä "osta liput"-nappi. En kokeillut mitä siitä käy, mutta luultavasti vie suoraan verkkokauppaan. Miksei meillä ole vastaavaa käytössä? Maksako se nappula Facebookissa jonkun muutaman euron kuussa ja Tyntsä ajattelee että rahan hukkaa ei kukaan Somen kautta lippuja ostele.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saako noita kaulahuiveja tai ruutu-koodeja enää huomisen peleistä? Jos saa, niin kannattaisikohan seuran mainostaa sitäkin tapahtuman ohella? Tänään taas ollaan ainakin somessa menty aidan matalimmasta kohdasta "huominen ei ole tavallinen tiistai JYPille" ja oheen Liigan oma playoff-logo. En ymmärrä miksi edes somessa ei viitsitä panostaa noihin mainoksiin, täällä kun se palstamillimetri ei maksa samanlailla kuin Keskisuomalaisessa. Olisihan tuohon voinut laittaa vaikkapa maininnan noista seuran tarjoamista huiveista, mutta kai tää tuote myy itsensä muutenkin.

Juuri vähän samaa meinasin tulla sanomaan, toivottavasti edes "puskaradio" toimii jotenkin että saataisiin yli tuo 3300 katsojaa halliin joka sekin voi jäädä haaveeksi jos katsoo paljonko lippuja on mennyt kaupaksi. Kuitenkin pientä buumia ja hyviä otteita joukkue esittänyt, mutta joukkue menee edelleen sillä tiellä että pistetään keskisuomalaiseen pieni ilmoitus ja pistetään FB normaali ilmoitus "huomenna on peli" ja siihen jostain liigan sivuilta poimittu kuva. Taantumaa on ja ihmiset jää helpommin katsomaan halvemmalla telkkarista, sen takia pitäisikin yrittää kaikin keinoin saada ihmiset herämään ja houkutella eri keinoin otteluun. Jos ei ole mitään muuta ideaa niin kannattaisi markkinointiosaston ihmisten vaikka jalkautua kadulle ja myydä sielä lippuja otteluun ja fanitavaraa. Siihen vielä joku pelaaja mukaan nimmareita antamaan. Voisi olla vaikka pieni alennuskin noihin lippuihin mitä lippukausta... vaika 15 eurolla seisomaan lippuja.
 

Vino

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saako noita kaulahuiveja tai ruutu-koodeja enää huomisen peleistä? Jos saa, niin kannattaisikohan seuran mainostaa sitäkin tapahtuman ohella?
Oiskohan tää ruutu-koodi joku liigan ja seurojen yhteinen juttu, kun Espossakin niitä jaettiin ja voimassaolo oli huomiseen asti. Joten sillä koodilla espoolaiset näkee huomisen pelin. Ite hukkasin oman koodini, "yllättäen", mutta en sillä mitään tekiskään, kun huomenna oon paikan päällä.
Kaulahuiveista en osaa sanoo, voisin luulla että niitä ei ole kaikkia jaettu perjantaina, riippuen tietenkin määrästä minkä verran niitä on tehty.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Oiskohan tää ruutu-koodi joku liigan ja seurojen yhteinen juttu.
Joo Nelosen kampanjahan tuo on/oli. Ei kai kukaan usko täällä että JYP tarjoaisi faneilleen noita koodeja tai mitään muutakaan "ylimääräistä"? Tähän vielä hymiö :).
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Ei kai kukaan usko täällä että JYP tarjoaisi faneilleen noita koodeja tai mitään muutakaan "ylimääräistä"?

Ns. ylimääräisyyksien tarjoaminen seuran omille vapaaehtoistyöntekijöille, saati sitten faneille, on jo vuosia ollut sellaisissa kantimissa, että kenenkään ei oikeasti kannata odottaa mitään ylimääräistä saatavaa seuran puolelta. Jos sieltä joskus jotain tarjotaan, niin silloin kannattaa jo laittaa rastia seinään. Isolla kynällä.

Viime viikon huivikampanja oli oikein mainio juttu kaiken loan keskelle, joten siitä ansaitut propsit ideoijalle.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvältähän tuo taas näyttää. Pikaisesti katsottuna esim. B1:ssä reilu 120 vapaata paikkaa, sama homma A1:ssä. C-pääty tyypillisesti lähes kokonaan tyhjää. Joukkue on pelannut kaksi hyvää matsia ja johtaa kiihkeää sarjaa 2-0. Jossain mättää aika pahasti jos taas jäädään runkosarjamaiseen katsojalukuun. Vertailun vuoksi SaiPalla lauantaina melkein 4000 katsojaa ja KalPalla reilusti yli 4000, vaikka molemmat joukkueet olivat sarjassaan avausottelun hävinneet.

Tuote myy itse itsensä <tm>.
 

inkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotka Rankki ohutta yläpilveä
Varmaan kausikorttilaiset ja fanit löytävät paikkansa, mutta muille myydään ei oota vähänkään kohtuullisimmille paikoille. Tarjolla on tilaa vain 1-2 riveille pleksien taakse, klassikostakin näkee paremmin. Ihmettelen minäkin, miten joukkueella on varaa pitää esim. vieraspelikatsomon vasemmanpuoleista päätykaistaletta tyhjänä. Eipä ihme että on tyhjä, sillä töyhtöhyypän näköinen yliaktiivinen järjestysmies hoitaa katsomon tehokkaasti tyhjäksi, jos joku pikkupoika tai muu eksyy sinne istumaan. Kukahan nämä palkkaa ja niinkuin pr-tehtäviin hallille?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös