Saako noita kaulahuiveja tai ruutu-koodeja enää huomisen peleistä? Jos saa, niin kannattaisikohan seuran mainostaa sitäkin tapahtuman ohella? Tänään taas ollaan ainakin somessa menty aidan matalimmasta kohdasta "huominen ei ole tavallinen tiistai JYPille" ja oheen Liigan oma playoff-logo. En ymmärrä miksi edes somessa ei viitsitä panostaa noihin mainoksiin, täällä kun se palstamillimetri ei maksa samanlailla kuin Keskisuomalaisessa. Olisihan tuohon voinut laittaa vaikkapa maininnan noista seuran tarjoamista huiveista, mutta kai tää tuote myy itsensä muutenkin.
Se mikä ihmetyttää myös, että meillä on tämän kauden ollut rosterissa kuukausipalkalla ehta valokuvaaja, mutta mainoksiin ei olla jaksettu panostaa yhtään aiempaa enemmän, tai ainakaan mainosten kuvaukselliseen (onko se parempi termi nyt sitten visuaalinen?) puoleen. Eikö voitaisi suunnitella jotain enemmän "julisteen" tyylisiä mainoksia? Jos oikein piheilyttää niin niitä julisteita voisi tehdä vaikka pari-kolme ja käyttää niitä läpi kauden, mitä nyt vain seuraavan ottelun päivämääriä jne vaihtaa tietenkin. Ja lätkisivät vaikka sponsoreiden logoja täyteen ne, niin päästään varmaan jopa plussan puolelle lopulta.
Ainakin muut seurat tuntuvat olevan tässä asiassa valovuotta edelllä. Esimerkkinä
Kärpät,
HIFK ja
Lukko. Linkit vie seurojen fb-sivuille. Tuli myös todettua että ainakin Kärpillä ja Lukolla on omat hashtagit kevään po-peleille. Itse nyt en näistä hästäkeistä sun muista ymmärrä, mutta eikös sekin ole melko helppo ja halpa keino löytää seuraan liittyviä päivityksiä. Kai siitä jokunen some-niilo jotain iloa saa.
Tulipa tässä myös huomattua että melkein kaikilla seuroilla on tuolla fb sivuilla like-napin vieressä "osta liput"-nappi. En kokeillut mitä siitä käy, mutta luultavasti vie suoraan verkkokauppaan. Miksei meillä ole vastaavaa käytössä? Maksako se nappula Facebookissa jonkun muutaman euron kuussa ja Tyntsä ajattelee että rahan hukkaa ei kukaan Somen kautta lippuja ostele.