Juurikin näin, tässä on asian pihvi, käyttöetu sähköautolla on melkeinpä jopa edullisempi kuin vapaa-autoetu, kun bensa-autolla tilanne on täysin toinen.Oleellista on toki myös huomata, että käyttöedun ja vapaan autoedun hintaerohan on täyssähköissä liki olematon vrt. polttikset. Puhtaasti tietysti siksi, että energian hintaero on niin merkittävä.
Lisäksi tuossa Talouselämän jutussa tuodaan esille noiden valtionvarainministeriön laskelmien typeryys, kun niissä ei ole mitenkään huomioitu asioiden todellista tilannetta. Alennuksesta jopa 80% osuuden maksavat autoetua tarjoavat yritykset ja edun avulla valinnat autojen osalta kohdistuvat hyvin voimakkaasti sähköautoihin, jota tässä juuri tavoiteltiin.
Tämähän on oikein malliesimerkki tehokkaasta ja kustannuksiltaan edullisesta vero-ohjauksesta ja nyt sen poistoa perusteellaan juuri vastakkaisilla perusteilla.