Samaisen tuotteen ostin myös ja todennäköisesti jonkin verran auttaa tuohon jäätymiseen. Toki jos on nollan tienoilla vaihteleva keli eikä minkäänlaista katosta, niin tahtoo se jäätyä. Voitelu ja tiivisteiden kuivaaminen tms. toivottavasti auttaa. Kyllä mulla jäätyi bensa Mondeossakin tankinluukku, mutta joissain hybrideissä ja täyssähköissä on luukun sijoittelu kyllä varsin haastava talven ja jäätymisen kannalta.
Siis mähän kampesin tuosta jo kuukausi takaperin sen päällimmäisen osan irti yrittäessäni avata luukkua. Siis sen metallikuoren. Oli muutamalla muovikynnellä kiinni, jotka eivät pakkasessa sitten kestäneetkään. Toki optimitilanteessa voimaa ei edes tarvitsisi käyttää. Luukku ja koriliima odottavat pöydällä motivaation saapumista paikalle. Ongelma kuitenkin lienee se, että lunta on monesti satanut auton ollessa latautumassa, ja sitä ei tuolta väleistä saa kuin jollain lehtipuhaltimella pois, kiitos hyvän suunnittelun. Tuossa on siis ihan perus ponnahdusluukku, eli painamalla sisään sen pitäisi ponnahtaa auki. Vaan kun nyt sitä ei pysty edes painamaan, kun on niin syväjäässä. Ja tämä tapahtuu n. joka kerta lämmön muuttuessa nanoasteen pakkaselle. Kun tuon joskus juhannuksen tienoilla saa taas auki, niin uitan sen aseöljyssä niin, että sitä valuu pakoputkestakin ulos. Enkä edes ihmettelisi, vaikka nämä olisivat tässä paskaläjässä jotenkin yhteydessä toisiinsa.
Sitten se ikuinen vitutuksen aihe. En saa edelleenkään tehtyä itsestäni pääkäyttäjää autoon eli en saa mitään etätoimintoja käyttöön. Tästä asiasta on veivattu tehtaan kanssa nyt lähes kaksi kuukautta. Kerran viikossa tulee joku helvetin hyvä vihje, joka ei johda yhtään mihinkään. Eikö nää saatanan pallinaamat oikeasti ole tehneet mitään sellaista ratkaisua valmiiksi, että koko softan voisi ajaa uudestaan autoon alusta asti? Ovat siis sokeasti luottaneet siihen, että pelkillä päivityksillä ratkeaa ongelma kuin ongelma, kun jokin bitti on jäänyt umpisolmuun itsensä kanssa? Vituttaa, että autossa on takuuta jäljellä, mutta siitä ei ole käytännössä mitään hyötyä, kun ongelmaa ei saada korjattua. Vaikea kuvitella, että tämä olisi edes ainoa tapaus maailmassa, että ihan tällainen ongelma löytyy. Viimeisin korjausohje oli asentaa äppi puhelimeen uudestaan ja suorittaa rekisteröityminen uudestaan. Että aivan kuin sillä saataisiin infotainmentin vika korjattua. Alkaa olla sellainen fiilis, että mitään aikomustakaan ei ole saada ongelmaa korjattua, vaan nyt väsytetään vittumaista asiakasta, joka olettaa saavansa sitä, mistä on maksanutkin. On kyllä tasan tarkkaan ensimmäinen ja viimeinen Seat, jonka ikinä hankin. Sen verran väkevää suorittamista on ollut. Huollossa sentään osasivat vaihtaa pyytämättä paristot avaimiin ja laskuttaa siitä. Onhan se toki vaativa toimenpide, jonka ihan jokaiselta ei voi olettaa taipuvan. Eikä edes vituta se 8€ lasku toimenpiteestä, vaan se, että tämä tehtiin pyytämättä. Mitään muuta ei sitten tehtykään, vaikka huollon mukaan ongelma oli korjattu. Reklamaatio luonnollisesti ei poikinut edes vastausta.
Eli edelleen otetaan vinkkejä vastaan aiemmin mainituilla spekseillä jostain oikeasta autosta.