Mielipiteet Polestarista kiinnostaa kovasti. Mitä minun pitäisi nyt aiheesta ymmärtää? En ole oikein ymmärtänyt sitä sähköautoilun glorifiointia tai muutakaan kohkaamista aiheesta, joten minulla ei ole mitään helvetillistä agendaa tässä takana. Hieno ja hyvä auto sekä halvat käyttökustannukset tässä enimmäkseen kiinnostaa.
Kuukauden verran tässä kohta kokemuksia, eipä oikein ole mitään huonoa sanomista. Tai no jos oikein aletaan narisemaan ja halkomaan hiuksia, niin auton sisustassa on pari paneelia mistä lähtee tietyllä nopeudella ja asfaltin karkeudella pieni sirinä, mutta nyt se muuttui hiljaisemmaksi ja eri vaudin ja pinnan suhteen kesärenkailla. Toinen mitä nyt autoa pestäessä huomasin, että jonkin verran pääsee pölyä ja rapaa ovien välisestä saumasta ovien alle. Pöly ei kuitenkaan tule ohjaamon puolelle oven tiivisteistä. Esim. mersussa oli minusta auton ovet paremmin tiiviit tämän suhteen.
Plussaa ajettavuus, suorituskyky, arkinen helppous kaikessa, eli kaikki toimii ja on silleen suunniteltu kuin itse haluaisin.
En tiedä otitko etuveto vai nelivetomallin kun molempia noissa pikatoimituksissa on ollut tarjolla, mutta etuveto voi olla talvella helposti jumiin jäävä, mitä nyt joitain videoita on osunut silmään. Toisaalta en tiedä miten paljon tämä eroaisi normiauton talviongelmista ja kuskista. Talviautona ei valittamista, lämpiää heti, ovet ja kahvat ei jäädy tms. Volvomaisuus näkyy ja tuntuu. Varustepaketit kyllä tekee minusta aika ison eron, itse en olisi ilman niitä ottanut. Pixel LEDit on
huiput ja Harman&Kardonit minusta hyvät, ei ehkä ihan parhaat mitä jossain joskus kuullut. Ajoavumistet ja kamerat on kätevät. Tuuletetut nahat on siitä kivat, että vaikkei pidä tuuletusta päällä, rei'itetty nahka hengittää jonkun verran eikä hiosta niin kuin umpinaiset tekonahat, mitä monessa Polestarissa on.
Kulutuksesta vielä, talviolosuhteissa meni n. 21-22kwh/100km. Tänä aamuna työmatkailua yhden välistopin kera 28km (moottoritietä n. 20km, loput kaupunkiajoa), keskinopeus 49kmh ja kulutus 17.6kwh/100km. Nelivetomalli kesärenkailla, lähtö ilman lämmityksiä/ajastuksia 15-asteisesta autotallista.