Siten, että (pika)latausverkko on muutoin tarpeeksi tiheä. Valtaosan ei tarvitse autoaan kovin usein ladata, kun ajosuorite on varsin vähäinen.
Sähköautoilun logiikka on siinä eri kuin dinoilla ajaessa, ettei ”tankkia tankata täyteen” aina välttämättä ”tankatessa”. Jälleen samalla logiikalla kuin muutosvastarintaisten tonnin auto -rölläilyssä ei ole olemassa mitään 80 prosentin autoilijaryhmää, jonka pitää koko ajan olla suunnittelematta ajamassa satojen kilometrien matkaa, vaan tällaisia autoilijoita on ykkösprosentti. Täyssähköllä pärjää vallan mainiosti niinkin, että ottaa sen akun kauppareissun aikana pikalaturista täyteen tai melko täyteen.
Toki kotilataus tuo lisää mukavuutta, mitta mikään ongelma ei julkisen lataamisen varassa oleminenkaan varsinkaan kaupunkiseuduilla, joissa nämä laturittomat paikat, mutta myös tiheämmät julkiset latausverkot ovat ole.