Sain viimeksi kuraa niskaani, kun yritin keskustella akkupalojen riskeistä, mutta jatkan silti.
Tesla tussahtaa. Huomattavaa on tapahtumien nopeus. Kun tuossa tilanteessa pitäisi ruveta pelastamaan vauvaa istuimesta, niin ehtisi ehkä, mutta kiire tulisi. Moottoripalo sentään ei yleensä välittömästi räjäytä koko autoa. Sen aikana ehtii toimia.
https://www.youtube.com/watch?v=p4Qhr_LLoJ0
Lueskelin aiheeseen liittyvää keskustelua eri puolilta. Monet kirjoittavat, että ongelma ei ole ainoastaan autojen akut vaan akut ylipäänsä. Mitä suuremmaksi niiden määrä on kasvanut, sitä enemmän ne ovat ongelmia aiheuttaneet. Riskin muodostaa niin kodinelektroniikka kuin Boeingin uusimman lentokoneen akustokin.
Tuota paloa sammuttamaan tarvittiin paljon kalustoa, koska akkupalojen sammuttaminen on vaikeaa. Suuri määrä ihmisiä evakuoitiin.
Mitä tapahtuu, jos tulevaisuudessa kokonainen hallillinen autoja syttyy tuleen? Ensin yksi ja sitten muut mukana?
Edelleenkään en suostu uskomaan, että ikääntyneet ja kolhitut autot ja palovaaralliset akut ovat aivan ongelmaton yhdistelmä.