Analyytikko_
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Katselin Fordin omasta sovelluksesta noita viimeaikaisia ajoja, niin näyttäisi, että saattaa viedä pelkällä bensalla 6-7 litraa. Nämä taisivat olla moottoritieajoja. Voi olla kyllä isompiakin lukuja, sillä sovellus näyttää ajot viimeisen kuukauden ajalta ja elokuussa on tullut ajettua vähänlaisesti moottoritiellä. Maantiellä näyttää sellaista 3-4 litran kulutusta, sillä autohan lataa ajoakkua esim. alamäessä ja kun nostaa jalkaa kaasulta. Eli kulutus jää tästä syystä pienemmäksi kuin moottoritiellä tasaista nopeutta vakkari päällä ajettaessa. Ajelin muutaman kerran kesälomalla huvikseni moottoritien sijasta pienempää tietä, kun ei ollut kiire mihinkään. Kyllähän siinä kulutus selkeästi pienemmäksi jäi.Mä olen tuota Kuga katellut kiinnostuneena. Tilojen puolesta mä pärjäisin pienemmälläkin, mutta vaimo on tykästynyt isompaan autoon. Paljonko tuo hörppää pelkällä bensalla, siinä kun on isohko kone vs normi bensaversio. Toinen asia, mikä mietityttää on noiden hybridien arvonalenema jatkossa. Etenkin jos ottaa esim viiden vuoden rahoituksen. Voi sen viimeisen erän arvaus mennä pieleen.
Edit: perhana sentään, nyt sitä pyöritellään lainalaskureita. Sitä viimeistä erää tässä arvon. Yksi lisäkulu on tietenkin huollot. Tähän asti tehnyt about kaikki huollot itse nykyiseen, niin se kyllä pitää huomioida.
Minäkin mietin tuota viimeistä erää ja arvonalenemaa jatkossa, mutta vaikea sitä on kyllä arvioida eikä kukaan tiedä tulevaisuudesta. Mulla oli tarve vaihtaa autoa, joten sillä ajatuksella tässä pitkälti mentiin. Myös se, että Fordin juhlavuoden kunniaksi rahoituksen sai nollakorolla ja nollakuluilla vaikutti erittäin paljon.
Arvonaleneman osalta kannattaa kuitenkin huomioida, että Kugasta tulee facelift-malli ilmeisesti 2023, joten se vaikuttaa toki ainakin nykyisten mallien arvoon. Nyt näyttää olevan koko ajan Ford-liikkeissä tarjouksia, joissa metallivärin saa ilmaiseksi tai autoon saa valita varusteita esim. 1 000 eurolla.
Jep, huollot pitää varmaankin laskea tuohon mukaan. Voi olla vaikeaa huoltaa kovin paljon itse. Huoltoväli näyttää olevan omassa Kugassa 2 vuotta.