Nyt on tullut jonkin verran sotkettua lenkkitossuilla taas, lähinnä ajankäytön vuoksi on jäänyt pidemmät lenkit täysin väliin ja olen pitänyt joka kerta kiinni hyväksi havaitusta 10 kilometrin pyrähdyksestä. Siihen kun mahdollisesti yhdistää muutamana päivänä viikossa lihastreeniä, pysyy treenin ajankäyttö vähän lapasessa ja jää aikaa muullekin touhulle.
Tarkoitus alkaa nyt taas kerran tai pari viikossa ottaa mukaan sellaisia 12-15 kilometrin lenkkejä, ja mikä ettei varsinkin viikonloppuisin sitten taas kunnolla pidempää eli n. parinkympin lenkkiä sekaan, sellaiset on viime aikoina puuttunut aivan täysin ohjelmasta aiempaan verrattuna. Joskus 3-4 vuotta sitten tuli heitettyä joka viikko maanantailenkiksi puolimaratonin verran lähes parikin kuukautta putkeen, mutta jotenkin moiseen ei enää oikein viitsi taipua töiden jälkeen kun on pari muksua kotona jne..
Tässä viimeisen kuukauden lenkit eilisestä iltalenkistä ajassa taaksepäin katsottuna, tasaista mittaa ollaan painettu ja vauhditkin melko pienellä heitolla toisiinsa nähden, tuohon voisi olla paikallaan laajentaa haarukkaa keskivauhtien osalta. Varsinkin jos esim. keväällä meinaa lähteä jotain vanhoja aikoja puolikkaalle parantamaan, niin aikoihin enemmän heittoa ja pituuksiin varsinkin myös monipuolisuutta. Nyt on kuitenkin riittänyt että käy ylipäätänsä siellä lenkillä edes, ei siitä haittaakaan varmaan suoranaisesti ole ollut noita kymppejä nykiä ja onpa taas saanut paikkoja totuteltua vähän aktiivisemman lenkkeilyn makuun.
8.9. 10 km 5,20 min/km
6.9. 10 km 5,22 min/km
4.9. 10 km 5,05 min/km
3.9. 10 km 5,13 min/km
1.9. 10 km 4,53 min/km
30.8. 10 km 5,14 min/km
29.8. 10 km 4,40 min/km
28.8. 10 km 5,12 min/km
26.8. 10 km 5,10 min/km
25.8. 10 km 5,10 min/km
24.8. 10 km 4,56 min/km
22.8. 10 km 5,13 min/km
20.8. 10 km 5,20 min/km
18.8. 10 km 5,09 min/km
15.8. 10 km 5,06 min/km
14.8. 10 km 5,13 min/km
12.8. 10 km 4,56 min/km
10.8. 10 km 5,02 min/km
Katsellaan, mitä seuraava kuukausi tuo tullessaan.
Pitäkää muuten itsenne näkyvillä kun syksy pimenee, mulla meinasi olla tiukka tilanne kun meinasi väkisin auto jyrätä ylitseni viikonloppuna iltalenkillä. Ei mitään hengenvaaraa kun auto paikaltaan lähti, mutta todella yllättävä ja pelästyttävä tilanne kun tuliterä E-Mersu odotteli pitkän ajan paikallaan kaupan pihasta lähtiessään, antaen minun olettaa paikallaan seisoessaan että minut on huomattu ja että väylä on vapaa ilman mitään kummempia aiheita varoa enempää. Sitten kun olin keulansa kohdalla niin jumalauta laittoi tallan pohjaan niin että isolohko vaan jylisi, sain onneksi otettua yhden nopeamman askeleen ja hypättyä etukulmansa yli niin että ns. takajalka vain kolahti vähän puskuriinsa enkä kaatunut maahan saati mätkähtänyt konepeltinsä päälle.
Ensimmäinen ajatus oli oikeasti, että tahallaan yritti minut jyrätä vittuillakseen, mutta äkillinen jarrutus kiihdytyksensä perään ja hätääntynyt ilmeensä antoi ymmärtää, ettei siitä odottelustaan huolimatta tainnut sittenkään katsella jalankulkijoiden varalta ja nostin vaan peukkuni pystyyn hänelle että olipas hyvin ajettu ja kiva pikku temppu siinä.
Kello oli lähes yhdeksän, pimeää oli mutta minulla kyllä heijastimiakin ihan tarpeeksi vaikka toki myönnän, että varsin tumma lenkkiasuste sinä iltana oli yllä. Kannattaa pitää itsensä näkyvillä parhaansa mukaan, ei kannata tulla jyrätyksi.