Mainos

Ruisrock 5-6.7.2003

• 14 462
  • 160

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eihän tässä mitään kummempaa tarvitse sopia. Kyllä jatkoaikalainen aina toisen jatkoaikalaisen tunnistaa. Martti Servon veivatessa suhteellisen kamalaa Lätkän ihmemaataan kaikki palstalaiset pogoavat umpipierussa lavan edessä. Meikä on se, joka vuodattaa kyyneleitä, koska KooKoo:kin on päässyt oikean hitti-iskelmään mukaan - ja vieläpä kertosäkeeseen. Miika-90 voi sitten tuuletella Mika Helkearon nimen kohdalla tokassa(?) säkeessä...

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Everton
Miika-90 voi sitten tuuletella Mika Helkearon nimen kohdalla tokassa(?) säkeessä...

Tottakai! ;)

Ja minun pärstäni löytää vaikka irc-galleriasta, hakuun vaan nick Miika-90 ja sieltä katsomaan kuvia. Ja ihan kiva olisi tosiaan sanoja vaihtaa, älkää pelätkö vanhempiani, ei ne oo kovin isoja eikä ees pure. Miguelin tapaan voin laittaa jotakin tuntomerkkejä itsestäni, vaikka vaatetukseen viitaten, voisi sitten olla helpompi tunteakin. No, enivei, siellä minä olen!

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Meikäläisen löytää luultavasti haahuilemasta ympäri festarialuetta epämääräinen ilme kasvoilla. Ja kontaktia lienee mahdoton luoda. Ei vaiskaan. Olisi mahdollisuuksien mukaan ihan hauska nähdä muita palstalaisia... epäilenpä vain, että sitä ei ihan tuntomerkkien perusteella toisia bongailla yleisömassasta...

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Miguel
Älä valehtele. Näin sinut Giljotiinissä, eikä tuo kuvaus sovi ollenkaan siihen.

Meikän TV-persoona on ihan eri kun festaripersoona... Toivottavasti ainakin.

Pitäisikö laittaa pystyyn jokin kokoontuminen, tyyliin klo 16.00 vasemman puolimmaisen bajamajan takana tjsp.

Miguel

Jäsen
Kyllähän tuollainen miitinki on mielestäni harkitsemisen arvoinen. Enköhän minäkin porukastamme uskalla hetkeksi livahtaa, jotta pääsisi tapaamaan 'kohtalo'tovereita

Varsinkin Jatkoajan lasselehtisen tapaisin mielelläni, kunhan

Viestin lähetti Everton
Kyllä jatkoaikalainen aina toisen jatkoaikalaisen tunnistaa.

ylläoleva ei tarkoita sitä, että Everton on tunnistettavissa järjettömän helposti. Nimittäin tuo viittaus saa minut pelkäämään, että vaatetuksesi on sama kuin eräänä kirpeänä pakkasiltana Kouvolassa. :)

LaCew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Liput varattu, mutta vielä kun saisi tosiaan tuon ohjelman tietoon, että pystyisi noita kyydityksiä hommaamaan.

Jos miitingiä väsäillään, ni meikeläinenkin voisi piipahtaa myös paikalla. Kuvaa löytyy irc-galleriasta nick:llä LaCey. (Ikäänkun se jotakuta kiinnostaisi)

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mew ruisrockiin!

Ah, eipä parempaa bändiä olisi voinut tulla minun mielestäni Zwanin 'korvaajaksi'. Ihastuin Mewiin viime syksynä heidän soittaessaan Manicsien lämppärinä ja nyt on levyhyllyssä pari levyä ja sinkkua. Hieman harmitti tuossa keväällä, kun Mew soitti Tavastialla, eikä ikä riittänyt, mutta nyt pääsen näkemään livenä taas. A dream come true.

Nyt kun vielä saisi ne tarkemmat aikataulut, niin voisi katsella vähän tarkemmin. Ja jos jatkoaikamiitti järjestetään, niin enköhän sieltä löydy, jos olen siinä kunnossa.

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Viikko festareihin, eikä vieläkään soittoaikataulua. La-illasta ei niin väliä kun hotelli kutsuu,mutta millä helvetillä sunnuntaina pääsee Turusta kotiin??

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Busseja lähtee itärajalle varmaankin tunnin välein

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Piti Ruisrockiin lähteä mutta kun eivät kaverit vaivaudu aikataulujaan ilmoittaa, taitaa jäädä väliin. Ottaa kympillä aina päähän kun suhteellisen tärkeitä asioita ei ilmoiteta ajoissa. DBTL:n kanssa oli sama ongelma, liput tulivat myyntiin vasta 2 viikkoa ennen tjsp. ja hintojakaan ei ilmoitettu kuin viime hetkellä.

Luulisi että festivaalin suunittelu voitaisiin aloittaa sitten vaikka se 2 vko aiemmin että esiintymisajat saataisiin (EDES ALUSTAVASTI) yleisön tietoon. Tuolakin kun on yhtyeitä jota haluaa kuunella ja yhtyeitä joita ei missään nimessä halua kuunella..

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Liput sunnuntaille taskussa. Kunpa MEW soittaisi sunnuntaina, sillä olen aivan rakastunut bändiin. Lauantaina Turussa soittaa loistava rap-akti Vapaapudotus ja sitä täytyy mennä katsomaan. Vasta sunnuntaina sitten Ruissaloon.

Mukana tapaamisessa, jos semmoinen sunnuntaille järjestetään.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Festareille siis uusina artisteina Mew, Kilpi, Negative, Disgrace ja Daisy. Mmjoo.

mendieta: luulenpa että Mew soittaa lauantaina, eikös se ollut Zwanin paikka?

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Nikke

Mewillä lauantaina keikka tanskalaisilla festareilla. Tukee tuota sunnuntaita. Toivotaan toivotaan.

Pikku Myy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakkohan sinne on lähteä, ihan vain perinnettäkin ylläpitääkseni. Ja kun n. joka toinen artisti/bändi kuuluu suosikkeihini, niin mikä ettei:)

Kyydillä tullaan ja mennään ja asuminenkin hoituu kun äitimuori sielläpäin asustaa. Aikataulut olisi silti kiva suunnitella, kunhan vain järjestäjät saisivat ohjelman rustattua valmiiksi...

lejon

Jäsen
Viestin lähetti Nikke
Festareille siis uusina artisteina Mew, Kilpi, Negative, Disgrace ja Daisy. Mmjoo.

Zwanilla oli paikka sunnuntaille, joten eiköhän tuo Mew sunnuntaina soita.

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäli Mew soittaa sunnuntaina olisi kova kiusaus lähteä sinne yhdeksi päiväksi. Manic Street Preachers ja Mew saman päivän aikana olisi mukavaa kertausta viime vuoden lokakuusta.

Saapa nyt nähdä. Tosin Mew on nähty jo kahdesti ja Manics kolmesti, mutta eipä kertaus koskaan pahasta olisi.

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt alkaa uhkaavasti näyttämään siltä, että sitä joutuu vapaaehtoisesti lähtemään turkuun, sunnuntain ohjelma, tai siis paremminkin esiintyjälista vielä tällä hetkellä, näyttää ihan miellyttävältä, MSP etunenässä...

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
No niin, aikataulut on nyt julkaistu ja luettavissa Ruisrockin nettisivuilta. Jo oli aikakin... Onneksi alustavan selailun jälkeen kiinnostavat artistit eivät näytä menevän pahasti päällekkäin. Ja kiinnostavaa ohjelmaa riittää hyvin molemmille päiville. Hanoi Rocks taitaa olla sunnuntaina viimeinen kiinnostava artisti - ellen nyt sitten Sliippareita innostu katsomaan - eli kotiin pääsee kenties lähtemään yhdentoista jälkeen. Kyllä se on varmaan maanantai otettava vapaaksi ihan mielenterveyden säilymisen vuoksi...

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jeah!!

Loistavaa Ruisrock, loistavaa! Olen todella onnellinen kun Kilpi tulee esiintymään! On hienoa, ei muuta voi sanoa. Mew on kyllä myös todella hyvä korvaaja Zwanille, kyllä minä ennemmin Mewtä kuuntelen ja katselen kun Zwania.

Liput tulivat toissapäivänä postista, ja kova odotus on päästä ruissaloon taas. :)

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
aijai. aika hyvän ohjelman vetäisivät. ei tässä muuta vikaa ole kuin, että Don Huonot ja YUP menevät päällekäin. no, erittäin hyvin onnistunut kuitenkin.

Ja kuten tuossa Rok sanoi tuossa yllä, niin poiskin pääsee lähtemään jo ihan kohtuullisen ajoissa.

viikko enää.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
No niin. Tulihan sieltä sentään jotakin infoa aikatauluista.

Itse suuntaan Ruissaloon neitseellisenä, eikä seuranani matkustavista kahdesta hurmaavasta neidostakaan kuin toinen ole paikalla aiemmin käynyt. Ja tuostakin on aikaa lähes kymmenen vuotta. Joten muutama kymysys viime vuosien kävijöille:

*Alueelta ei voi muiden festarien tapaan poistua kesken kaiken ja sitten palata, vai olenko ymmärätnyt väärin? Tosin; ei kai siinä lähistöllä mitään poistumisen aihetta (kuten kauppa) olekaan.

*Parkkipaikat? kellään kokemuksia niistä? Onnistuuko yön yli nukkuminen autossa virallisella parkkiksella. Tai no - tuskinpa voivat pakottaa siirtämäänkään, jos kukaan retkueesta ei oöle ajokunnossa.

ESITYSTEN TALLENTAMINEN Esitysten tallentaminen omaan,myynti-tai jakeluk ä ytt öö n on Ruisrockissa
ankarasti kielletty.K ä yt ä nt ö koskee kattavasti niin valokuvausta kuin ää ni-ja videotallenteitakin.

Vitun vittu. Onko tosiaankin niin, että festareilta ei saa ottaa kuvia muistoksi? Juttua perustellaan varmasti sillä, että bändit ovat näin kieltäneet - mutta c'mon. Ainakaan Ilosaaressa ja Provinssissa kameran kanssa heiluminen ei ole ollut mikään ongelma. Ja ilman kuvauslupia kukaan mitään shokkikuvia artisteista tuskin edes pystyy ottamaan. Eli mahtaako sääntö olla tiukka ja kamera näinollen jättää suosiolla kotiin?

Ja sitten noista aikatauluista. Näyttää erittäin mukavalta. Eipä taida mitkään mielenkiintoiset esitykset mennä pahemmin päällekkäin. YUP-69eyes-Danko Jones rintamalta lohjennee riittävä hetki jokaiselle. Ja sunnuntaina on tungettu diot, jeanässät, agentsit ja yöt sopivasti väleihin. Ja Sliipparien jälkeen pääseekin sitten kotiin. Voi olla Looptroopin keikalla jäljellä vain lökäpöksyistä lökäpöksyisimmät...

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Everton
*Alueelta ei voi muiden festarien tapaan poistua kesken kaiken ja sitten palata, vai olenko ymmärätnyt väärin? Tosin; ei kai siinä lähistöllä mitään poistumisen aihetta (kuten kauppa) olekaan.

Et ole ymmärtänyt väärin. Ruisrockissa ei ole käytössä mitään ranneke-systeemiä, joten kun astut ulos olet ulkona. Takaisin sisään pääsee joko 140 kiloisen järkkärin taskussa tai ostamalla uuden lipun.

Viime vuonna olin ensimmäistä kertaa Ruisrockissa ja ainakaan minä en sieltä ulos haikaillut. Siellä oli kaikki mitä kasvava mies tarvitsee (olutta ja K-Pizzan koju).

Viestin lähetti Everton
*Parkkipaikat? kellään kokemuksia niistä? Onnistuuko yön yli nukkuminen autossa virallisella parkkiksella. Tai no - tuskinpa voivat pakottaa siirtämäänkään, jos kukaan retkueesta ei oöle ajokunnossa.

Viime vuonna jätettiin auto sinne 2.4 kilometrin päähän alueesta. Näkyy noissa kartoissa ym. En tiedä saako auton jätettyä lähemmäksi parkkiin, jos ei leirintäalueelle mene. Aika kaukanahan tuo parkkipaikka oli, mutta mikäs siinä luonnon läheisyydessä on käveleskellä.

Muistaakseni parkkipaikka oli jollain tavalla vartoitu. Muistaakseni siellä jotkut pitivät ns. leiriä, vaikka se ei varmaan ole "sallittua". Mutta niin kuin sanoit tuskin laittavat pois ajamaaan, jos ei ajokunnossa ole.

Viestin lähetti Everton
Vitun vittu. Onko tosiaankin niin, että festareilta ei saa ottaa kuvia muistoksi? Juttua perustellaan varmasti sillä, että bändit ovat näin kieltäneet - mutta c'mon. Ainakaan Ilosaaressa ja Provinssissa kameran kanssa heiluminen ei ole ollut mikään ongelma. Ja ilman kuvauslupia kukaan mitään shokkikuvia artisteista tuskin edes pystyy ottamaan. Eli mahtaako sääntö olla tiukka ja kamera näinollen jättää suosiolla kotiin?

Kuullostaa kyllä aika uskomatomalta. Viime vuonna ainakin Nokialainen räpsi kuvia niin maan perkeleesti. Onko sitten tyyli muuttunut tms. en tiedä.

Viestin lähetti Everton
Ja sitten noista aikatauluista. Näyttää erittäin mukavalta. Eipä taida mitkään mielenkiintoiset esitykset mennä pahemmin päällekkäin. YUP-69eyes-Danko Jones rintamalta lohjennee riittävä hetki jokaiselle. Ja sunnuntaina on tungettu diot, jeanässät, agentsit ja yöt sopivasti väleihin. Ja Sliipparien jälkeen pääseekin sitten kotiin. Voi olla Looptroopin keikalla jäljellä vain lökäpöksyistä lökäpöksyisimmät...

The Sounds, Mew ja The Cardigans yhdessä rypäleessä. Ainakin Sounds ja Mew menee totaalisesti päällekäin. Cardiganssista missaa ensimmäisen vartin. Onneksi sentään Manicsien ajaksi muu toiminta on rauhoitettu.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Vanhana tenukeppinä olen tietysti vaivannut mieltäni pohtimalla, jotta mikäköhän se mahtaa olla oluen hinta festarialueen bisseteltoissa? Olen jopa joutunut herättelemään uhkakuvia Puistobluesin kaltaisista järjestelyistä (ainakin viime vuoden pääkonsertissa 0,4 litran tuoppi maksoi 5€). Uskaltaako joku päästää minut epätietoisuudesta?

Blah. Vähän turhan kaukana on tuo leirintäalue itse festivaalihäppeningeistä. Ja maksaakin niin perhanasti. Kyllä sitä taas työläistä riistetään. Toivottavasti on edes hyvä sää :)

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Viestin lähetti mendieta
Et ole ymmärtänyt väärin. Ruisrockissa ei ole käytössä mitään ranneke-systeemiä, joten kun astut ulos olet ulkona. Takaisin sisään pääsee joko 140 kiloisen järkkärin taskussa tai ostamalla uuden lipun.

Itse ostin eilen kahden päivän lipun ja kysyin Lippupalvelun myyntipisteen myyjältä miten lippusysteemi toimii poistumisen suhteen kun kahden päivän lippu on kuitenkin samalla lipulla (siis konkreettisesti yhdellä paperilla). Vastaus oli, että tiettävästi rannekesysteemi olisi käytössä. Tiedä sitten oliko likka ajan tasalla vai ei, mutta näin minulle sanottiin. Kenelläkään varmaa tietoa asiasta..?

Itse olen tuuminut myös sitä että miten olisi parasta kuskata viinakset sisään alueelle. Lasipullojen vienti alueelle on luonnollisesti kielletty, mutta miten mahtaa olla muovipullojen laita? Uskaltaako iskeä lantringit esim. 1,5l cola-pulloon vai pitääkö pelata varman päälle ja valuttaa voimajuomat menneiden vuosien lailla pahvisiin mehutölkkeihin...

T.nimim: "Joo, Juissia tässä vaan juodaan..."

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Erkka
Itse olen tuuminut myös sitä että miten olisi parasta kuskata viinakset sisään alueelle. Lasipullojen vienti alueelle on luonnollisesti kielletty, mutta miten mahtaa olla muovipullojen laita? Uskaltaako iskeä lantringit esim. 1,5l cola-pulloon vai pitääkö pelata varman päälle ja valuttaa voimajuomat menneiden vuosien lailla pahvisiin mehutölkkeihin...

Tuosta voin sanoa, että tulee olemaan helvetin vaikeaa! Tuolla toissa kesänä kävimme yhtenä päivänä isäukon kanssa myöskin. Sisään kun menimme, reput tietenkin tarkastettiin ja kaikki juomat haistettiin. Isällä oli 1.5 litran jossain jaffa-pullossa todellakin vain vettä ja nainen siinä sitä tovin haisteli ja sitten ilmoitti, että ei sitä saa viedä sisään. Ai että miksi? Siinä kuulemma haisi limpsa sen verran vahvasti vielä, että jos siellä viinaa olisi joukossa niin sitä ei haistaisi siitä läpi.

Kyllä meni mielestäni liian tiukalle jo!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy