Mainos

Ruisrock 5-6.7.2003

• 14 451
  • 160

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti mendieta
Everton ja Rok onko sunnuntai ok? Cardigansin jälkeen?

Tuo sopisi kyllä myös minulle jos joukkoon mahtuu. Me huomenna paikalla olevat voinemme silloin infota tästä muita jos näikseen toivotaan. Mutta nyt matka kohti Åboa...

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti mendieta
Everton ja Rok onko sunnuntai ok? Cardigansin jälkeen?
Sunnuntai käy kyllä, ja periaatteessa tuo ajankohtakin on ok. Siinä on tosin vain korkeintaan vartti aikaa ennen Turbonegron settiä... Mitäs Everton sanoo? No, joka tapauksessa minä suuntaan piakkoin Turkkuseen päin... kahtellaan, kahtellaan...

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Rok
Siinä on tosin vain korkeintaan vartti aikaa ennen Turbonegron settiä... Mitäs Everton sanoo?

Muuten hyvä aika tosiaan, mutta Turbonegro tuo kyllä vähän kiirettä, joten ainakaan ohrapirtelölle ei taida tuossa välissä ehtiä. Mutta koska festareilla aina aikataulut kusee, niin hirveän tarkkaan ei kannatakkaan suunnitella.

Lauantain tapaaminen on nyt kuitenkin ensimmäinen tähtäys. Paikalle pyrin, mutta pienin varauksin. Lähdemme nimittäin aamusella kohti Turkua omalla autolla, ja liikennejärjestelyt sekä vaellus p-paikalta alueelle voinee viedä aikaa ennakoitua enemmän.

Jos en paikalle ehdi, ja satutte bongaamaan 25.000 fetarikävijän joukosta hölmön näköisen tyypin päällään mustissa vaatteissa (ei meitä varmaan montaa ole...) niin saa tulla nykimään hihasta. Paremmaksi tuntomerkiksi sopinee ehkä t-paita jonka rinnuksissa lukee "Hampaassani on radiolähetin".

PS. En o alasti. Tai ainakaan ei ole tarkoitus, joten hoidelkoot muut viuhahtelijat tuon Rok:n ideoiman tunnistamiskoodin kuntoon.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Festareille tosiaan tullaan hyvällä sykkeellä. Parhaiten minut tunnistaa sinisestä Volkswagen kleinbussista, jossa kyljessä on valkoinen raita. Suosimani kulkupeli on peräisin vuodelta -74, kuten itsekin olen. Toinen tunnistamista helpottava tekijä on vaimoni valtava vatsa, sillä pitäähän pikku-Snaksterin saada kuulla rockia livenä jo ennen syntymäänsä. Vai kuinka?

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Kenelläkään tietoa eilisestä onnettomuudesta Ruisrockissa? Kuulin huhua, että Negative -yhtyeen jäsen olisi murtanut selkänsä yrittäessään stage divea? :o

jaheka

Jäsen
"Kahden metrin pudotuksessa lonkkansa ja niskansa vahingoittanut mies vietiin tajuttomana sairaalaan, missä hän oli toipumassa vielä alkuillasta. Christus on aiemminkin saanut lonkkavammoja, mutta pysyvää vammaa hän ei lauantaisten tietojen mukaan saanut."

Montakohan kertaa tämä kyseinen ristus on tipahtanu lavalta ku Hesarin lehtijutus oli että hän on ennemminkin saanu lonkkavammoja?

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Hengissä ollaan!

JA goes Ruisrock 2003-meeting oli kerrassaan loistava tapahtuma! Lyhyt, ytimekäs ja tunsin kaikki paikalla olleet! Kyllä arvasitte oikein, sain päivystää yksin. No, ei se mitään kyllä sitä 10 min voi olutteltan sisäpuolella/edessä päivystää.

Lauantai oli jo yhtä juhlaa.

Leijonat: Nylon Beat, Don Huonot (ehkä yksi festivaalin parhaista keikoista), Danko Jones (hauska heppu, 19.12 Helsingissä), Flaming Sideburns, Amorphis, Apulanta ja Don Johnson Big Band. Varsinkin DJBB:n setti oli sangen erinomaista

Lampaat: Flint (uuh, että oli tylsähköä, eihän laulusta saanut mitään selvää) ja HIM (en pysty ymmärtämään miten tämä bändi myy)

Ja sunnuntaina meno jatkui.

Leijonat: Manic Street Preachers, Zen Cafe, Turbonegro, Maija Vilkkumaa.

Lampaat: The Sounds (levyllä huomattavasti parempi)

Cardigansin keikka oli ihan jees, letkeää sunnuntai-musiikkia mutta hieman turhan rauhallista jotenkin. Sopii festareille taustamusiikiksi. Ensi vuonna uudestaan, se on saletti.

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aivan huikeeta!

Jep, hengissä minäkin. Harmittaa, kun en miittiin päässyt, kun suunnitelin aikatauluni liian kiireiseksi, ja järkyttävien jonojen ansiosta (tyhmä kun olen, niin menin juuri siihen toiselle tielle missä oli n. 1.3 km jono :)) pääsin sisään vasta n. 14 aikaan

Mutta itse asiaan. Eli Ruisrockki oli aivan loistava, paljon hyviä bändejä, paljon loistavia ihmisiä jne.... Ainoa suuri miinus mielestäni oli liikenne, ynnä muut-järjestelyt. Esim. yövyimme camping-alueella, ja lauantaina keikkojen jälkeen busseja lähti siihen suuntaan about kerran 30 minuutissa, vaikka porukkaa oli aivan hillittömästi sinne päin menossa....Aikataulumme ei kestänyt bussi-jonotusta, joten oli pakko kävellä n. 5 km. laskuhumalassa leirintä-alueella. Ei hyvä.

Lauantaina ehdimme kuuntelemaan todella monta bändiä, joista hyvää settiä heittivät seuraavat:
The 69 eyes, Hellacopters(loistava meisinki), Amorphis, Don huonot, Lordi (aivan loistava show!) Eläkeläiset (jätkät aivan kännissä), Don Johnson Big band (aivan huikea! tunnelma oli mitä mahtavin!)

Ei niin hyvää settiä: Timo Rautianen ja trio-niskalaukaus (johtui ehkä myös siitäkin, että itselläni ei "happi" ollut paras mahdollinen), Kwan, Kotiteollisuus (ei vaan sytyttänyt meikäläistä) Stratovarius (tulin n. 30 min myöhässä, mutta loppu-setti black diamondia lukuunnottamatta melko vaisua),

Sunnuntaina, aikaa vierähti ehkä liikaakin kaljateltassa istuen ja erään naikkosen lämmittelyyn :) Mutta muutaman keikka tuli nähtyä, joista hyvää setti soittivat:

YÖ (mahtavaa! Ainoa miinus oli se, että Olli ei heittänyt Ässä-läppää :)),
Maija Vilkkumaa (ihan ehtaa tavaraa, Maija osasi ottaa yleisönsä hyvin),
The Rasmus (itseäni ei ajatus Rasmuksen katsomisesta hirveästi lämmittänyt, mutta keikka oli kyllä todella hyvä)

Ei niin hyvää settiä: Agents & Jorma kääriäinen (en tosin tältä mitään odottanutkaan)

Ja näin kyllä monia muitakin bändejä, mutta en läheskään kokonaan siis joidenkin keikalta näin tyyliin kaksi viimeistä/ensimmäistä kappaletta. Dio olisi pitänyt nähdä, mutta valitsin mielummin lepertelyn muijan kanssa rannalla :) jonne tosin Dio kuului melko hyvin.

Niin, tehdäänpäs pieni kysely, että miten porukka kuljetti viinaksia sisään? Itse sain kumpanakin päivänä kuljetettua 0.5 kossun housun etumuksissa sisään (kossun olin laittanut vesi-pulloon) eikä mitään ongelmia tullut.

Siinä siis minun festariohjelmani. Eli kivaa siis piisasi, ja rahat meni. Ja mikä parasta, loistavan naisen sain sieltä itselleni :)
Ensivuonna on pakko tulla uudestaan!
btw, onko normaalia, että seuraavanakin päivänä korvat soivat :)? Itselläni ei nähkääs korvatulppia ollut.

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
noniin. nyt kun vihdoin kotiutunut ruisrockista [ja nukkumaan pitäisi mennä, edellisistä 72 tunnista n. 10 on tullut nukuttua] niin voisi tässä kuitenkin katsella vähän tätä, mitä käteen jäi.

Lauantaina eipä alkanut kovinkaan ihmeellisesti. JA goes Ruisrockmiitinkiin en vaan yksinkertaisesti ehtinyt, ja sitten missasin Don Huonojen alusta ainakin 15minuuttia jonotettuamme n. 1,5h narikkaan. Päivän isoin 'lammas' oli mielestäni ehdottomasti narikkajärjestelyt. No, Donkkareiden setti vaikutti kuitenkin aika huikealta (soittivat vielä viiden tähden sekopäänkin, olisinko edes halunnut nähdä läheltä). YUP:sta ja 69 Eyesistä näin osan kauempaa, enkä oikein viitsisi lähteä arvioimaan. Olisi kehdannut pidempäänkin katsoa.

Päivän parasta antia oli mielestäni kuitenkin aika huikean keikan vetänyt Scandinavian Music Group, jonka esiintyminen oli mielestäni kaikilta osin erinomainen. Apulannan esityskin oli paljon parempi kuin esimerkiksi Kaisaniemipopissa.

CMX aloitteli itselle, vähän vähemmän CMX:ää kuunnelleelle, tuntemattomimmilla kappaleilla, mutta tulihan sieltä sitten mm. Vallat ja Väet, Minne paha haudattiin ja Kultanaamio. Erittäin hyvä keikka ja tunnelma oli kanssa mainio. (En ole ihan varma, mutta kaverin kanssa siinä odoteltiin koko keikan ajan, jos soittaisivat Ei Yksikään... no, ihan päätteeksi A.W. Yrjänä sitten heitti sen biisin avaussoinnun ja bändi poistui lavalta. Kävi vähän harmittamaan)

Eläkeläiset vetivät erittäin hyvän lavashow:n ja Don Johnson Big Bandista katseltiin alku ja se kyllä vaikutti myös siltä, että olisi pitänyt katsoa loppuun, mutta ajateltiin sitten lähteä kuitenkin, sillä narikkaan ei haluttu kolmea tuntia odotella.

Sunnuntaiaamuna aurinko nousi kauniisti [näytti aika hienolta aurajoen rannalta], mutta pian muuttui taivas pilviseksi ja sumua alkoi tulemaan. Mietittiin, että ei tästäkään päivästä sitten kuitenkaan aurinkoista tule. Tulipas kuitenkin.

Maija Vilkkumaa veti erittäin hyvän setin ja siinä pääsi erittäin hyvin fiiliksiin sitä eniten odotettua bändiä, Manic Street Preachersia ajatellen. Manicsit katsottiin lähes eturivistä ja voi kyllä sanoa, että turvamiesten vesisuihkut pelastivat ainakin minut pyörtymästä. Ihan uskomattoman kuuma oli. Manicsit soittivat loistavasti ja ainakin pikaisesti mietittynä, tämä kyllä meni ainakin viime syksyn Vanhan keikan edelle. Ja soittivatpa vielä Masses Against The Classesinkin. Manicsien jälkeen olin aika loppu, mutta pakko se oli liikkua eteenpäin kun Mew oli vuorossa rantalavalla. Bändi ei tällä kertaa päässyt käyttämään kovinkaan paljon hyväksi sitä upeaa visuaalista kuva/videokangasta, joka on yleensä keikoilla ollut, vaikka se tosin siinä isolla kankaalla näkyikin. Aurinko kuitenkin häikäisi siihen erittäin pahasti, enkä ainakaan minä siitä kovinkaan paljoa erottanut. Mew oli toinen bändi, mitä odotin eniten Manicsien lisäksi, eikä kumpikaan näistä pettänyt. Jonaksella on uskomaton ääni.

Zen Café:n esitys oli myös hyvä, vaikka itse olikin pakko poistua kesken, kun ei enää jalat tahtoneet kannattaa. Koko keikan kuitenkin kuulin ja Todella Kaunis oli hyvä päätös.

Illan päätteeksi vielä Hanoi Rocksin ja Sliippareiden hienot lavashow:t ja Ruisrock sai hyvän päätöksen [LoopTroopia ei jääty kuuntelemaan]

Kaiken kaikkea erittäin onnistunut festari [narikkasäätöä lukuun ottamatta] ja jos ensi vuonna on läheskään yhtä hyvät esiintyjät, niin eiköhän minut silloinkin sieltä löydä.

Nyt sängyn pohjalle...

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Aivan huikeeta!

Viestin lähetti hörkkö
[B
Niin, tehdäänpäs pieni kysely, että miten porukka kuljetti viinaksia sisään?
...
btw, onko normaalia, että seuraavanakin päivänä korvat soivat :)? Itselläni ei nähkääs korvatulppia ollut. [/B]

no, vastataanpa vielä tähän, eli housujen etumuksessa tosiaan tuli. Toisena päivänä kaverilla oli sekä housujen etumuksessa, että nilkoissa ja silloin kävi huonompi tuuri ja nilkoista lähti. Onneksi jotain sentään jäi. Ensimmäisenä päivänä minulta tutkittiin ainoastaan reppu...

ja sitten tuohon toiseen kysymykseen, että kyllä minulla ainakin viime vuonna Ankkarockin jälkeen korvat soi ja nytkin vähän. Että eiköhän se ihan luonnollista ole. Tulpat tosin voisivat olla järkevä ratkaisu.

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Paikalla oltiin Lauantaina. Noin 2km jonosta johtuen pääsimme sisään vasta n.klo 14, juuri sopivasti kuuntelemaan Sonatan viimeinen kipale.

Paikalla oltiin myös seuraavien bändien aikana:
Nylon Beat, Kotiteollisuus, Don Huonot, The 69 Eyes,T.Rautiainen & Trio Niskalaukaus(Lauantain paras keikka), Stratovarius, Amorphis, Apulanta, The Hellacopters(valitettavasti),Lordi.

Muitakin kuunneltiin taustamusana, näissä siis ihan kunnolla mukana..

Ei tee vähään aikaan mieli uudestaan Turun keskustassa "nukutun" yön jälkeen.

Naikkosia ei ollut koska sopivat eivät olleet tarpeeksi jurrissa...

Juomia ei edes yritetty kuljettaa sisään koska luultiin että tarkastus olisi ollut todellista paljon tarkempi, vain reppu tarkastettiin ja sekin avaamatta, repussa sitäpaitsi oli kaksikin 0.5l ED pulloa eikä niitäkään huomattu, pisti vähän vituttamaan...

Viimeksi muokattu:

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Aivan huikeeta!

Viestin lähetti hörkkö
Niin, tehdäänpäs pieni kysely, että miten porukka kuljetti viinaksia sisään? Itse sain kumpanakin päivänä kuljetettua 0.5 kossun housun etumuksissa sisään (kossun olin laittanut vesi-pulloon) eikä mitään ongelmia tullut.

2 desin Kossu tuolla tavalla + litran pahvitölkki-Huttunen repussa. Mitäs eivät osaa etsiä oikeasta paikasta ;-)

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis ymmärtääkseni juomia saa viedä festareille, muttei lasipulloissa; näin toimittiin ainakin Party Planetissa. Yleensäkin turvatarkastuksissa katsotaan kaikki kielletyt esineet, kuten puukot, likkarit, veitset yms. Kouvolassa kuulemma joku yritti tuoda kirveen festarialueelle..:o

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli sitten käytyä näissä kekkereissä selvin päin auton kanssa sunnuntaina. Sopivasti Popedan keikalle, ja bändin pitkäaikaisena fanina olen heidän keikkaansa erittäin tyytyväinen. Yö soitti myös hyvän setin (vaikka Hakulinen ei ollutkaan tässä kokoonpanossa mukana). Lisäksi 2 biisiä Mewiä, 5 biisiä Soundsia, Dioa puoli tuntia, Rasmus, Zen Cafe ja Hanoi Rocks tuli nähtyä. Sliipparit olisi ollut kiva nähdä mutta tuossa vaiheessa yksinkertaisesti en enää jaksanut. Taustalta kuulin kun lauloivat "tein minä pillun pajupuusta..".

Mutta ihan mukava ja leppoisa tapahtuma. Pidin tästä enemmän kuin Raumanmeren bileistä.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti M@rko77
Siis ymmärtääkseni juomia saa viedä festareille, muttei lasipulloissa; näin toimittiin ainakin Party Planetissa.

Noup. Tai en minä muuten ymmärrä miksi avatun limupullon sisältöä pitää haistella. Ja kyllä meikäläisen edessä jonossa otettiin n 30-vuotiaalta naiselta 2 x 0,5 l muoviset siideripullot pois.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nastahan se oli festareilla taas käydä kun sääkin suosi.

Lauantain keikoista parhaimman veti Flaming Sideburns, joka oli taas niin liekeissä kun bändi vaan voi olla. Myös Hellacopters oli loistava.

Sunnuntaina diggailin ennen kaikkea Manic Street Preachersiä, ja täytyy kyllä tunnustaa, että raavaalla miehellä siinä silmäkulma kostui kun Everlasting lähti ilmoille. Jotenkin oli taas kaikki asiat kunnossa: läsnä vaimo ja vielä syntymätön esikoinen, parhaat kaverit ympärillä, aurinko paistoi, bisseä riitti ja lauteilla rautainen pumppu. Myös MEW oli hyvä ja Hanoi Rocks oli hieno nähdä 20 vuoden odotuksen jälkeen.

Järjestelyistä se, että lukuunottamatta sisääntuloruuhkia, kaikki toimi melko mallikkaasti. Basaa oli toki se, että poliisi oli kieltänyt busseja tulemasta torille, joten jouduttiin linja-autoasemalla. Tästä asiasta otinkin sitten heti tuoreeltaan yöllä yhteyttä Turun poliisiin. Heh.

Että kiitoksia vaan kaikille mahdollisilla tahoille, jotka mahdollistivat loistavan meiningin.

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Nikke
Noup. Tai en minä muuten ymmärrä miksi avatun limupullon sisältöä pitää haistella. Ja kyllä meikäläisen edessä jonossa otettiin n 30-vuotiaalta naiselta 2 x 0,5 l muoviset siideripullot pois.

Niin..olin itse järkkärinä Kouvolassa ja ohjeet meille olivat, että festareille saa tuoda juomia, muttei lasipulloissa; lippuluukulta oli voinut ostaa sellaisia muoviastioita, johon sai väkijuomat kaataa. Muutenkin jengi toi portista oluttölkkejä keissikaupalla..Aika kummallinen juttu tuo limupullon haisteleminen; itse en ole kertaakaan moista toimenpidettä tehnyt, vaikka monta vuotta olen järkkärinä ollut..

Suosikkijoukkue
Haukat
Festivaalille lähteminen oli hyvä ratkaisu. Esiintyjälista näytti sen verran houkuttelevalta, että odotukset olivat aika kovat.

Lauantailta mieleen jäivät erityisesti Flaming Sideburns ja CMX. Fleimarit soittivat hyvän setin, ja yleisö eli villinä mukana. Keikan loppuvaiheessa tajusi jo vähän katsoa ympärilleen, kun aiemmin sai jonkun daivaajan jalasta suoraan ohimoon... Loistava liveakti oli kyseessä joka tapauksessa, ja meno oli hurjaa. CMX aloitti lupaavasti soittamalla b-puolen Ei tästä maailmasta sekä Auran kappaleen Raskas, joka on varsin harvinainen menopala kyseisen yhtyeen live-esiintymisessä. Loppua kohti kuitenkin meno jotenkin latistui, sillä yhtye jatkoi jo totutulla hittilinjalla. Kuitenkin aivan kohtuullinen keikka. CMX pystyy silti paljon parempaan. YUP taas oli "ihan jees", sillä Sikamusiikkia on kiva kappale. Don Johnson Big Band päätti menon maittavasti. Yhtye toimii livenä oikein hyvin. Vaikka musiikkityyli sinänsä on minulle varsin kaukainen, keikka oli ainakin jollakin tasolla miellyttävä. Hellacoptersin kehuttu keikka jäi minulta väliin, ja aionkin bongata tämän ruotsalaisen liesituuletinpoppoon joskus myöhemmin. Kiinnostaisi ainakin kovasti. Turkulaiset Boomhauer ja Sweatmaster olivat myös mielenkiintoisia tuttavuuksia. Varsinkin Boomhauerin persoonallinen tyyli jäi mieleeni.

Omaksi sunnuntain kohokohdakseni muodostui Manic Street Preachers, joka oli minulle kuin matka menneisyyteen. Olen kuunnellut Manicsia intensiivisesti viimeksi n. 2 vuotta sitten, ja silloin olin aika kovakin fani. Ruisrockiin lähtiessäni ajattelin, että tuleepahan tuokin yhtye taas nähtyä, vaikka se olekaan mikään välttämättömyys. Keikan jälkeen mietteet olivat hieman toiset. Die in the Summertime ja cover-b-puoli Take the Skinheads Bowling olivat kappaleita, joita en ikinä olisi uskonut kuulevani livenä. Keikan alussakin olin jo ihmeissäni, sillä avauskappale Motorcycle Emptiness kuulosti yksinkertaisesti paremmalta kuin koskaan aikaisemmin. Vaikka olin suuri fani kaksi vuotta sitten, kun näin yhtyeen Provinssissa, tämä keikka oli paljon parempi. Manic Street Preachers oli minulle festivaalin positiivisin yllätys. Myös Lemonatoria kävin vilkaisemassa. Meno oli hyvää, mutta Manics kutsui. Zen Café tuntui aika tylsältä. Yleisö sai kuulla hittirykelmän, kappaleita, jotka kaikki ovat kuulleet monta kertaa. Kissa kuumalla katolla oli poikkeus ja siitä mielenkiintoinen kappale, että yhtäkkiä ympäriltä alkoi kuulua ihmettelyjä, että "tätä en oo ennen kuullu, mikä tää on". Mutta ymmärtäähän sen. Itse olisin ollut samanlainen n. 9 kuukautta sitten. Suuri yleisö haluaa monesti kuultuja hittejä. Hanoi Rocks oli varsin mitätön. Muutaman ekan kappaleen jälkeen kyllästyin ja siirryin istumaan kuulo- ja näköetäisyydelle Sleepy Sleepersistä. Sen jälkeen lähdin.

Ihan kiva festivaali. Oheisjärjestelyt saivat tosin välillä kyrvän otsaan. Ruisrockiin tarvitaan lisää poistumis- ja sisääntuloväyliä. Niin joo, sovittu JA-tapaaminen kaatui minun ja Rokin osalta ainakin siihen, että olimme aluksi väärällä anniskelualueella. Evertonin sentään tapasin sunnuntaina, mutta muuten Jatkisbongailuni oli heikohkoa.

Viestin lähetti jaheka
"Kahden metrin pudotuksessa lonkkansa ja niskansa vahingoittanut mies vietiin tajuttomana sairaalaan, missä hän oli toipumassa vielä alkuillasta. Christus on aiemminkin saanut lonkkavammoja, mutta pysyvää vammaa hän ei lauantaisten tietojen mukaan saanut."

Montakohan kertaa tämä kyseinen ristus on tipahtanu lavalta ku Hesarin lehtijutus oli että hän on ennemminkin saanu lonkkavammoja?

Jaahas, uutiskynnys ylittyi Jatkoajassakin. Lavalta putoamisia ei muistaakseni ole aiemmin sattunut, hurjia hyppyjä ja huojuvan Pa-tornin päälle kiipeämisiä sähköiskua saamaan kylläkin. Onpahan kyseinen sankarimme selvinnyt salamaniskustakin hengissä...
Itseasiassa Chrisulla taitaisi olla paljon annettavana tuohon Designerin Itsensä telomisen jalo taito-ketjuun. Pitää varmaan yllyttää mies rekisteröitymään Jatkoaikaan.

Summa summarum, ei taatusti oppinut mitään ja mä saan jatkossakin ihmetellä mikserin takana kun ensin katoaa näkökentästä kitaristi ja hetken päästä pöydästä kitara. Puoli minuuttia nimittäin koitti vielä soittaa katkonaisia riffejä ennen kuin taju lähti.

-Buddy

katjuska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Buddy Langwitz
Lavalta putoamisia ei muistaakseni ole aiemmin sattunut, hurjia hyppyjä ja huojuvan Pa-tornin päälle kiipeämisiä sähköiskua saamaan kylläkin.

Eikä tämäkään ollut lavalta putoaminen vaan hyppääminen. Alusta vain oli petollisen liukas ja saattoi siinä tulla arvioitua matkakin vähän väärin.

Sir'llä kyllä todellakin olisi paljon annettavaa Itsensä telomisen jalo taito-ketjuun. Sijaiskärsijä, siitähän tuo nimi Chirstus on ilmeisesti lähtöisin.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Jeps, kotiin selvittiin täälläkin. Oli varsinkin esiintyjien osalta mielenkiintoiset festarit. Etenkin Hellacopters oli todella hienoa nähdä, ja Ruotsin jampat olivatkin paljon paremmassa vedossa kuin esimerkiksi Provinssissa vuosi sitten. Myös Fleimarit, Danko Jones, Sweatmaster, Boomhauer jne. jäivät positiivisesti mieleen. "Kyrpää otsassa" tosiaan kasvattivat nuo Kolmannen Johanneksen jo mainitsemat ruuhkat + turhan pitkä etäisyys festari- ja leirintäalueen välillä.

Huh. On se kumma juttu, että vieläkin on perhanan krapulainen olo, vaikka en perjantain kupittelujen jälkeen koskenut alkoholipitoisiin juomiin...

JA-miitingistä sen verran, että Kolmannen Johanneksen kanssa yritimme kovasti tulla paikalle, mutta löysimme oikean bisseteltan ilmeisesti vasta kolmannella yrityksellä, jolloin ainoa tuntomerkkinsä antanut (Nikke) oli ilmeisesti jo poistunut paikalta. Noh, Everton ja mendieta joka tapauksessa osoittautuivat juuri niin pelottavan näköisiksi ja aggressiivisiksi huligaanifaneiksi kuin pelkäsinkin. Vieläkin on pieni vapina päällä... :)

Ruisrock-kuriositeettina mainittakoon, että oltiin äsken Negativen poikien kanssa siivoomassa meidän bussia viikonlopun jäljiltä. Hanskalokerosta löytyi kännykkä, jonka menu oli ruotsiksi ja muistio täynnä Hivesien ym. länsinaapurin rokujen numeroita. Pikainen puhelu Flaming Sideburns-rumpali Jarkko Jokelaiselle selvitti ongelman ja eräs onnellinen Hellacoptersin jäsen saa piakkoin Buddyltä paketin.
Siitä miten puhelin on bussiimme joutunut ei kellään ole mitään muistikuvaa... ei kuulemma puhelimen omistajalla itselläänkään.

-Buddy

Viimeksi muokattu:
Morkkis jatkuu vieläkin

No juu, olihan siellä ihan hauskaa. Mitään unohtumatonta en siltikään kokenut.

Muutto on niellyt sen verran rahaa, että piti yhden päivän lipulla juhlia lauantaina ja jättää sunnuntai suosiolla väliin. Näin jälkeen päin ajateltuna käsittämätön liike, Manicsejahan sinne olisi pitänyt lähteä katsomaan. Oma vika.

Esiintyjistä paras oli Eläkeläiset. Ensimmäisen kerran bändin näin livenä ja kyllähän se vakuutti. Oli riemukasta.

Trio Niskalaukaus on hyvä yhtye, mutta livenä melko kuolettavan tylsä. Samaa voi tällä kertaa sanoa Kotiteollisuudesta, jota olen kyllä diggaillut livenä ja levyltä aivan helvetisti, mutta nyt ei toiminut.

CMX oli CMX. Perus settiä.

Sama pätää YUP:hen.

Hellacopters ei kukkoillut minun sydämeeni. Muilla näkyi kyllä olevan kivaa, joten syytän tästäkin itseäni.

Ja tahtoisin vielä syyttää itseäni kurkkukivun aiheuttamisesta. Yskiminen sattuu vieläkin, puhuminen alkaa jo onnistua. Neljä tupakka-askia ja jatkuva suora huutaminen tuntuvat edelleen pahalta.

Anteeksi tahdon pyytää siltä eräältä herrasmieheltä, jonka rahat varastin vahingossa. Et sitten tullut siihen sopimallemme kohtauspaikalle, vai olinko itse kenties ymmärtänyt jotain väärin. Ihan mielelläni olisin antanut vaihtorahatkin niistä tuopeista. Ensi kerralla sitten.

Järjestäjiä syytän huonosti järjestellystä sisään-/ulospääsystä, muuten ihan kiva tapahtuma.

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Re: Morkkis jatkuu vieläkin

Viestin lähetti cosmic_rodeo
Järjestäjiä syytän huonosti järjestellystä sisään-/ulospääsystä, muuten ihan kiva tapahtuma.

Tämän takia olen sitten vuoden 98, jolloin siellä oli Metallica, pitänyt itseni kaukana Ruisrockista. Ilman kyynärpäätaktiikkaa ja härskiä kiilaamista ja metsien kautta oikomista niistä kilometrin pituisista dösä- ja taksijonoista ei olisi selvinnyt himaan vielä varmaan täksikään päiväksi.

Hieno alue ja mukava festari, mutta se leirintämahiksen puute on liian iso puute yhdistettynä siihen, että sieltä alueelta ei pääse muutenkaan pois alle parin tunnin, jos haluaa olla loppuun asti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy