Mainos

Ruisrock 5-6.7.2003

• 14 451
  • 160
Suosikkijoukkue
Haukat
Minä olen myös Ruissalossa Ruisrockin aikaan. Festivaali on mielenkiintoinen, todella. Kotimaisista kiinnostaa nähdä etenkin CMX, YUP ja Zen Café. Lisäksi Fleimareita sekä Lemonatoria voisi hieman vilkuilla. Hanoi Rocks ei jostain syystä jaksa sytyttää. Ulkomaisista Manic Street Preachers innostaa ehdottomasti eniten - kaksi-kolme vuotta sitten kuuntelin yhtyettä intohimolla, tosin sittemmin en ole enää erityisemmin jaksanut. Kaikki levyt kokoelmaa lukuunottamatta minulla silti on. Hellacopters on myös kaiketi näkemisen arvoinen, ja Cardigans pitää myös katsastaa.

Ovathan festivaaleilla toki myös Yö ja Popeda. Heidän esiintyessään tuskin olen ihan lavan lähellä...

EDIT: Cardigans unohtui.

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ruisrockiin olen minäkin tulossa, seuranani, ah, niin ihanat vanhemmat. Molemmat olisivat halunneet Sunnuntaina tulla sinne, äiti kyllä kaavaili, jospa olisimme molemmatkin päivät siellä. Minä olen vahvasti lauantain puolella, ja asian ilmaisin vanhemmilleni näin; "Mennään lauantaina, vai menettekö kahdestaan?" Joo, kunnon teiniangisti-meininkiä x)

Aluksi Looptroop oli kaavailtu sunnuntaille, ja se minua harmitti, nyt sekin näyttää olevan lauantain puolella, toisaalta Sonata Arctita on sunnuntaina.. Olisi aika helmi viikonloppu, jos molempina päivinä pääsisi. Sitten vaan tarvitsisi varata hotelli, kun vähemmän noita telttaihmisiä olemme..

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Just äsken tulin Turusta. Ei se nyt ihan niin kauheata ollut, mutta mitä sinne uudestaan menemään.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Sinne ollaan menossa. Mutta kumpi la vai su? Meikäläisen musiikkimaun kannalta on oikeastaann sama kumpana päivänä paikalle saapuu. Molemmista löytyy hyviä ja huonoja valintoja.

Siellä nähdään. Olen se sortseihin pukeutunut lievästi humaltunut tyyppi.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Jii

Ei helvetti! Sitten sä varmaan myös erotat minut. Mulla on ton lisäksi vielä joku T-paita päällä...

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
majoituksesta

millaisia majoitusvaihtoehtoja tavallisen telttamajoituksen ohella ruisrockiin löytyy, kun olisi kiinnostusta lähteä tänä vuonna sinnepäin?

Juha Salminen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: majoituksesta

Viestin lähetti toivonen#19
millaisia majoitusvaihtoehtoja tavallisen telttamajoituksen ohella ruisrockiin löytyy, kun olisi kiinnostusta lähteä tänä vuonna sinnepäin?

Eiköhän hotellista jo siinä kohtaa puhuta. Aivan ydinkeskustasta löytyvät esimerkiksi Börs ja Ramada. Sitten kauempaa löytyy erikoisempi vaihtoehto nimeltään Artukaisten Paviljonki...Korvesta löytyy, hinnat saattavat olla halvemmat. Lonkalta en sen perusteellisempaa pysty...

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Onhan Turussa halvempiakin vaihtoehtoja:
*B&B Tuure, Tuureporinkatu, (keskusta) puh. 02 2330230
*B&B Lehtinen, Kielokuja, (Katariina, n. 5 km keskustasta Kaarinaan päin) puh. 2421207
*Hostel, Linnankatu (keskusta), puh. 2627680
*Majatalo Kupittaa, Lemminkäisenkatu (yllätys yllätys Kupittaalla), puh 2334484

Noissa voisi selviä parilla kympillä. En ole kokeillut, mutta hotellihintoja tuskin ainakaan tarvitse maksaa, jos siis halvala aikoo majoittua.

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: majoituksesta

Viestin lähetti Juha Salminen
Eiköhän hotellista jo siinä kohtaa puhuta. Aivan ydinkeskustasta löytyvät esimerkiksi Börs ja Ramada. Sitten kauempaa löytyy erikoisempi vaihtoehto nimeltään Artukaisten Paviljonki...Korvesta löytyy, hinnat saattavat olla halvemmat. Lonkalta en sen perusteellisempaa pysty...

Itse yritin varailla hotellia jo tuossa toukokuun puolivälissä, mutta silloin oli jo kaikki paikat loppuun buukattuja. Onnistuin kuitenkin saamaan peruutuksen myötä huoneen Hotelli Centrosta, joka vaikuttaa ihan asialliselta paikalta.

Eli rockaamaan ollaan lähdössä julmetulla vimmalla.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Zwan on sitten perunut koko Euroopan-kiertueensa perhesyihin vedoten. Parhaimmillaan korvaava bändi saadaan buukattua jo tällä viikolla. Merimaa kertoilee Ruisrockin kotisivuilla että jo kymmenisen tarjousta eri bändeille on jätetty. Itse ainakin otan tiedon ihan iloisena vastaan sillä Zwan ei nyt minua hirveästi innosta. Jos vaikka tilalle saataisiin joku oma suosikki...

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: majoituksesta

Viestin lähetti toivonen#19

www.ruisrock.fi -sivustoltakin löytyy erilaisia hotellipaketteja, joissa majoituksen hintaan sisältyy myös kahden päivän festarilippu. Voi tietenkin olla, että noissa Scandic-hotelleissa ei ole enää kovinkaan paljoa tilaa, mutta kannattaahan sitä kysyä.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Re: majoituksesta

Viestin lähetti Chip
www.ruisrock.fi -sivustoltakin löytyy erilaisia hotellipaketteja, joissa majoituksen hintaan sisältyy myös kahden päivän festarilippu. Voi tietenkin olla, että noissa Scandic-hotelleissa ei ole enää kovinkaan paljoa tilaa, mutta kannattaahan sitä kysyä.

Ei taida olla itse asiassa yhdessäkään noista hotelleista jotka sivuilta löytyvät tilaa. Leirintäalueelle vain mars mars. Toki peruutuspaikkoja voi aina kysellä...

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: majoituksesta

Viestin lähetti Nikke
Ei taida olla itse asiassa yhdessäkään noista hotelleista jotka sivuilta löytyvät tilaa. Leirintäalueelle vain mars mars. Toki peruutuspaikkoja voi aina kysellä...

Hotelli Valtatie 1 Paimiossa on yleensä salainen ase näissä asioissa. Tsekatkaa sieltä, linkki täältä

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jeah. nyt on kahden päivän lippu taskussa.. on kyllä tänä vuonna uskomattoman hyviä Suomalaisia bändejä kehissä ja sitten kun vielä Manic Street Preachers, niin ei voinut jättää väliin...

ruisrock, täältä tullaan

Miguel

Jäsen
Kesän festarisuunnitelmaa tällä viikolla kartoittaessamme aloin perehtyä tarkemmin Ruisrockiin. "Tätä ei voi jättää väliin" -ajatus heräsi erittäin pian, sillä esiintyjät sopivat makuuni loistavasti. Liiankin loistavasti, sillä kaikkia kiinnostavia bändejä en varmaan tule näkemään. Lipuista on vielä kuulemma 10% myymättä, joten kohta sellaiset löytyvät myös meikäläiseltä, jollei ihmeitä tapahdu.

Majoituskysymyskin ratkesi nopeasti, kun eräs kaveri ilmoitti, että hänen isoveljensä kämppään (sijaitsee kuulemma keskustassa) pääsee yöksi. Eikä kuljetuskustannuksetkaan nouse suuriksi, sillä saamme lainaksi kaverin vanhemmilta halpakustannuksisen auton. Se vähän sylettää, että olen porukkamme ainoa ajokortin omistaja. Eli en uskalla antaa mitään tuntomerkkejä, koska alkoholinkäyttö voi jäädä vähälle kuskinvelvollisuuksien takia. Muuten olisin ollut se humalainen, kurkkunsa puhki huutanut (ei sitä laulamiseksikaan kai voi kutsua) nuorimies. Mutta koetetaan törmäillä, jatkoaikalaiset.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Saisivat puolestani pikku hiljaa alkaa aikatauluttaa tuota festivaalia, niin pääsisi tekemään suunnitelmia. Suurin osa kiinnostavista artisteista näyttää kuitenkin esiintyvän lauantaina...

Onko teillä muuten tietoa, kuinka pitkään illalla artistit ovat perinteisesti Ruissalossa pauhanneet? Itselleni kävisi mieluummin Provinssi- kuin Ankkarockin malli, eli ohjelmaa saisi olla pikkutunneille. Ja mihin aikaan viimeinen artisti on yleensä lopettanut sunnuntaina? Ei sitä oikein voi junalippujakaan varailla, kun ei tiedä, mihin aikaan festareilta pääsee irtautumaan.

Virallista festarijunaa Turkkuseen ei taida Helsingin suunnalta lähteä? Ja sieltä leirintäalueelta mennee tasaisin väliajoin busseja itse festarialueelle? Pitäisi varmaan pikku hiljaa varailla sieltäkin paikkoja, ettei tarvitse haahuilla kaduilla kahta vuorokautta...

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jepulis, aikatauluja odotellaan täälläkin. Jossain vaiheessa onnistuin näkemään sivuilta (tai sitten jostain lehtimainoksesta), että rokki pauhasi kumpanakin päivänä 10.30-01.00. Sunnuntaina saisi kyllä loppua pikkasen aikaisemmin. Provinssissa muutama vuosi takaperin homma loppui jo kahdeksan maissa - ja aika väsynyt sitä oli silloinkin kun oli auton saanut takaisin Kouvolaan. Tosin; uskaltaapi siinä silloin lauantaina ainakin ottaa ajokunnon puolesta kuppia ihan kunnolla.

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
Viestin lähetti Everton
Jossain vaiheessa onnistuin näkemään sivuilta (tai sitten jostain lehtimainoksesta), että rokki pauhasi kumpanakin päivänä 10.30-01.00. Sunnuntaina saisi kyllä loppua pikkasen aikaisemmin.
Tuo, että artistit veivaisivat sunnuntainakin yölle asti, kuulostaa vähän turhankin hurjalta meikäläisen korviin. Maanantaina olisi nimittäin duunipäivä. Ja vaikka en duuniin menisikään (hyvin todennäköistä), olisi silti kiva ehtiä su-ma-yöksi kotiin lepäämään, että olisi edes tiistaina henkisesti kunnossa. Jos tosiaan soittavat noin pitkään, niin ainoa vaihtoehto lienee jättäytyä maanantaina lähtöään tekevään junaan - yöllä kun vuoroja tuskin kuitenkaan kulkee...

Noh, mutta katsellaan, katsellaan... Ihan mielenkiintoista tosiaan on nähdä tuo Turbonegrokin, vaikka en bändiin aikaisemmin juurikaan ole tutustunut.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pitää vielä tsekata josko nuo näkemäni ajat jostain löytyisivät. Rumban mainos ehkä? Kyllä se silti pakostakin täytyy aika myöhään venyä tuo sunnuntaikin. 22 bändiä, kun lauantaina näyttää olevan 25. Ja jos yhtään osaa ennustaa, niin Manics ja Turbonegro on niiden viimeisten esiintyjien joukossa. MSP on tosin nähty muutamaankin kertaa, mutta tuskinpa sitä malttaa jättää väliin. Turskanorskejahan sinne kyllä varsinaisesti tulee lähdettyä tsekkaamaan - joten heidän keikkaa ei skipata. Are you ready for some darkness?

Onko muuten Zwanin korvaajasta kuulunut vielä mitään? Roskildesta katselin heidä hankkimiaan korvauksia/lisävahvistuksia, mutta Ruisrock ei ole vissiin vielä ilmoitellut. Zwanin olisin kyllä mielelläni nähnyt.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Everton
Jepulis, aikatauluja odotellaan täälläkin. Jossain vaiheessa onnistuin näkemään sivuilta (tai sitten jostain lehtimainoksesta), että rokki pauhasi kumpanakin päivänä 10.30-01.00.
Lipussa lukee, että alkaisi klo 11.00. Tiedä siten mikä on oikea aloitusaika.

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jii

Minäkin sinne olen ah, niin ihanien vanhempieni kanssa tulossa kahdeksi päiväksi. Liput on tilattu, vielä ei ole saapuneet. Jostain muistan lukeeneni, että yleisö päästetään sisään klo 11.00. Koitin haeskella sitä, että missä noin lukee mutta eipä löytynyt ei.

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Ai että tuo Dio olisi kyllä ollut mukava nähdä. Jos vaan on vielä samanlaisessa kunnossa kuin 70-luvulla, niin huh huh. Ehdottomasti yksi parhaista Suomeen tänä vuonna tulevista artisteista.

Mutta minä en paikalle tänä vuonna pääse, valitsin Pori Jazzin ja The Rootsin, jostakin syystä.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Jii

Veikkaisin viime vuosien tapaan ekan bändin aloittavan klo 12. Voisivat kylläkin nyt julkaista sen tarkan aikataulun että tässä voisi suunnitelmia lyödä lukkoon...

Miguel

Jäsen
Meneekö keskustasta mitään festaribussia Ruissaloon? Omalla autolla tuskin menemme kuitenkaan perille asti - joten minäkin voin ainakin lauantaina ottaa huoletta kuppia - mutta mielellämme menisimme helpoimmalla ja halvimmalla tavalla festarialueelle.

Ja myös tämän herran pitäisi olla maanantaiaamuna töissä, vieläpä klo 6, mutta vaihdan joko iltavuoroon tai pidän vapaata. Eiköhän lähtö mene maanantaiaamulle, kun ilmainen majoitus kerran on.

Lähempänä rokkia voin antaa ehkä jotain tuntomerkkejä mahdollisten jatkoaikalaisiin törmäyksien varalta. Sanoja vaihdan mielelläni, kunhan emme vain ole juuri sillä hetkellä menossa minnekään kiireellä.

Viestin lähetti Jii

Älä valehtele. Näin sinut Giljotiinissä, eikä tuo kuvaus sovi ollenkaan siihen.

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Miguel
Meneekö keskustasta mitään festaribussia Ruissaloon? Omalla autolla tuskin menemme kuitenkaan perille asti - joten minäkin voin ainakin lauantaina ottaa huoletta kuppia - mutta mielellämme menisimme helpoimmalla ja halvimmalla tavalla festarialueelle.

Menee, maksaa mielestäni 3€/suunta. Lähtee torilta siitä aika lähellä Priiman kulmaa.

Viestin lähetti Miguel
Ja myös tämän herran pitäisi olla maanantaiaamuna töissä, vieläpä klo 6, mutta vaihdan joko iltavuoroon tai pidän vapaata. Eiköhän lähtö mene maanantaiaamulle, kun ilmainen majoitus kerran on.

Tämä gentlemanni aikoi ilmoittautua töihin silloin ma-aamuna klo 9 , mutta kunhan tuo lopullinen aikataulu selviää niin eiköhän allekirjoittanut saavu tänne työmaalle vasta myöhemmin.

Viestin lähetti Miguel
Lähempänä rokkia voin antaa ehkä jotain tuntomerkkejä mahdollisten jatkoaikalaisiin törmäyksien varalta. Sanoja vaihdan mielelläni, kunhan emme vain ole juuri sillä hetkellä menossa minnekään kiireellä.

Kai sitä jotain epävirallista JA-miitinkiä voisi yrittää järjestää. Kyllähän festareilla aina pitää olla aikaa nauttia yksi tuoppi kaltaistensa (?) seurassa. Kahtellaan tuonnempana josko joku aika saadaan sovittua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy