Rottailut ja muut häröilyt NHL:ssä

  • 1 281 838
  • 6 093

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
@V-G- ettei olisi ollut ripaus sarkasmia tuossa lainaamassasi viestissä...
Jos on, niin hyvin oli kätketty, mutta toivotaan niin. Tuota samaahan on nimittäin nyt koko intternetti pullollaan juuri Trouban kyseiseen tekoon liittyen.
 

Oles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Leijonat

Heddy#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Manchester United
Ettei nyt vaan olisi toveri @V-G- llä sarkasmitutka pettänyt.

Helvetin typerä yritys ja onneksi ei osunut, mutta 5-10 peliä? Ei millään kun samaan aikaan pari metriä irti laidasta takaa poikkarilla kovassa vauhdissa selkään tökkäyksestä saa 0-1 peliä.
Joo eihän NHL:n naurettavilla rangaistuksilla tarvitse oikeasti edes miettiä tuollaisia kakkuja. Nuo poikkarit ovat melkeen yhtä vaarallisia, kuin nuo Trouban tempun kaltaiset päänirroitusyritykset ja niistäkin saisi aina asteikko lähteä siitä 5 pelistä ylöspäin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs


Miten mulle välittyy tuosta vähän sellainen fiilis, että nämä kaksi sankaria tuossa lyöjän molemmin puolin jollakin lailla kuumottavat ja vittuilevat..? Ei siinä, väärin toki lyöjä tekee, mutta jos tuosta on kyse, niin on taas melkoista "karma is a bitch"-kamaa.

Voi toki olla, että jo ennen videon alkua on tapahtunut jotain, joka kääntää tuon päälaelleen, mutta siis tuosta materiaalista mulle vähän jäi se kuva, että lyöjää siinä vähän niinkuin provosoidaan..
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Miten mulle välittyy tuosta vähän sellainen fiilis, että nämä kaksi sankaria tuossa lyöjän molemmin puolin jollakin lailla kuumottavat ja vittuilevat..? Ei siinä, väärin toki lyöjä tekee, mutta jos tuosta on kyse, niin on taas melkoista "karma is a bitch"-kamaa.

Voi toki olla, että jo ennen videon alkua on tapahtunut jotain, joka kääntää tuon päälaelleen, mutta siis tuosta materiaalista mulle vähän jäi se kuva, että lyöjää siinä vähän niinkuin provosoidaan..

Varmasti on vaihdetukin joitakin sanoja ennen tätä päällekarkausta, mutta eihän me nyt oikeasti lähdetä tähän leikkiin? Jos jääkiekkopelin tulos ja siitä mahdollisesti seuraava naljailu saa aikaan tuollaisen reaktion, niin ollaan ihan vitun huolestuttavalla tiellä.

Karma is a bitch, jep jep.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Väkivaltahan on ihan periamerikkailainen tapa ratkaista riita/purkaa vitutusta. Noi on täysin kyvyttömiä ratkaisemaan mitään sanailuja tai riitoja muulla kuin väkivallalla..
Tuossa videossa vituttaa lisäksi se että käytetään tagia fight, tuolla lyönnillä ei ole mitään tekemistä tappelun kanssa vaan tuo täydellinen päällekarkaus/hyökkäys puolustuskyvytöntä ihmistä vastaan.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Tuosta Trouban taklausyrityksestä näitten lasien läpi vähän eri mieltä, mutta tuo saatanan mäiskiminen pelin jälkeen kanssakatsojia - tai ketään muutakaan - kohtaan on totaalisen perseestä, eikä sillä pitäisi olla mitään sijaa lätkän tai minkään muunkaan lajin parissa. Onni onnettomuudessa on se että tapaus on videolla ja nyt jo aika laajasti levinnyt, eli eiköhän tekijäkin saada suht pikaiseen kiinni, ellei ole jo saatu. Ikuiset porttarit kaikkiin halleihin tuollaisille kulliaivoille.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Varmasti on vaihdetukin joitakin sanoja ennen tätä päällekarkausta, mutta eihän me nyt oikeasti lähdetä tähän leikkiin? Jos jääkiekkopelin tulos ja siitä mahdollisesti seuraava naljailu saa aikaan tuollaisen reaktion, niin ollaan ihan vitun huolestuttavalla tiellä.

Karma is a bitch, jep jep.

Enkös mä sanonutkin, että väärinhän se lyöjä tekee..? Lähinnä tämä oli taas sitä mietiskelyä, että omalla toiminnalla on saatettu aiheuttaa lopputulos.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Enkös mä sanonutkin, että väärinhän se lyöjä tekee..? Lähinnä tämä oli taas sitä mietiskelyä, että omalla toiminnalla on saatettu aiheuttaa lopputulos.
Kuinka moni odottaa saavansa turpaan vain sen takia että heittää huulta? Ainakin itse olen usein jutellut eri joukkueiden kannattajien kanssa ja vaikka on ottelun lopputulos ollut mitä tahansa, en ole koskaan olettanut, että jotain vituttaa tappio niin paljon, että saan turpiin.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
No kyllä tietenkin pitäisi saada elvistellä voitolla ilman pienintäkään pelkoa siitä että joku lyö puskista tajun pois. Tampa-fanin kehonkieli ennen lyöntiä on sellainen että siinä vähän lesoillen nauttii voitosta ja ympärillä rangers-fanejakin vaan naurattaa, paitsi tätä yhtä taukkia.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Tästä saanee kivan kakun.
Yhdysvalloissa kun ollaan niin ei kyllä ikinä tiedä.
mulle vähän jäi se kuva, että lyöjää siinä vähän niinkuin provosoidaan..
No aivan varmasti provosoidaan, mutta eihän tuo nyt oikeuta tuommoista. Ei se nyt ole sen toisen ihmisen vastuulla, että rapalan heitosta joku sekopää kaivaa vaikka pistoolin taskusta ja ampuu.
 

rpeez

Jäsen
Aika paha tuo katsojan isku, saattoi käydä pahastikin.
Kaveri putoaa samantien ja taisi lyödä takaraivonsa lattiaan kun taju lähti. Käy esimerkistä miksei edes yhtä lyöntiä kannata tehdä, tai vittuilla hävinneille.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Oles

Paridae

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJD
Onko jossain tietoa, miten tuo katsojien tilanne eteni? Selvisikö uhri, saatiinko tekijä porteilla kiinni? Miten joukkueet / NHL reagoivat?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko jossain tietoa, miten tuo katsojien tilanne eteni? Selvisikö uhri, saatiinko tekijä porteilla kiinni? Miten joukkueet / NHL reagoivat?
Kuulemma joku punapaitainen oli pidätetty jossain portaissa, mutta ei ollut tietoa oliko kyseessä tämä pahoinpitelijä, koska siellä oli ollut useitakin tappeluita.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Onko jossain tietoa, miten tuo katsojien tilanne eteni? Selvisikö uhri, saatiinko tekijä porteilla kiinni? Miten joukkueet / NHL reagoivat?

Noita twitter-vastauksia selailin, ja joku mainitsi että uhri oli tullut tajuihinsa viiden minuutin jälkeen. Joku toinen taas kirjoitti tämän kuolleen, mutta tämä jälkimmäinen vaikutti kyllä trollilta, joka halusi vain hämmentää.

Mutta mitään oikeasti luotettavaa tietoa en nähnyt.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Yhdysvalloissa kun ollaan niin ei kyllä ikinä tiedä.

No aivan varmasti provosoidaan, mutta eihän tuo nyt oikeuta tuommoista. Ei se nyt ole sen toisen ihmisen vastuulla, että rapalan heitosta joku sekopää kaivaa vaikka pistoolin taskusta ja ampuu.
Joo ja sitten vielä tuommoinen sucker punch ihan puskista. Kauheen näköinen tilanne, toivottavasti uhri selvisi nyt pahemmilta vaurioilta kuitenkin. Tuossa videollahan joku sivullinen puhuu jo kuolemasta, mutta ei selvästikään ollut varmaa tietoa, vaan silkkaa arvailua kun uhri oli tiedoton.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No aivan varmasti provosoidaan, mutta eihän tuo nyt oikeuta tuommoista. Ei se nyt ole sen toisen ihmisen vastuulla, että rapalan heitosta joku sekopää kaivaa vaikka pistoolin taskusta ja ampuu.

Eihän se oikeutakaan, niinhän mä sanoinkin. Enkä mä kai ole mistään syyttänytkään tätä uhria.. (?)

Ihan samalla ideologialla, jos sä menet soittamaan poskeasi jollekin hormonihöyryissä pullistelevalle bodarille ja otat pataan, niin on siinä vähän omassakin tekemisessä miettimistä.

Ei toi videon kaveri varmaan olisi moista heijaria kajauttanut ilman provosointia, jolloin se provosointi on osa valitettavaan lopputulokseen johtaneista syistä. Ei se silti tarkoita, että se olisi jotenkin oikeutettua lyöjältä.
 
Eihän se oikeutakaan, niinhän mä sanoinkin. Enkä mä kai ole mistään syyttänytkään tätä uhria.. (?)

Ihan samalla ideologialla, jos sä menet soittamaan poskeasi jollekin hormonihöyryissä pullistelevalle bodarille ja otat pataan, niin on siinä vähän omassakin tekemisessä miettimistä.

Ei toi videon kaveri varmaan olisi moista heijaria kajauttanut ilman provosointia, jolloin se provosointi on osa valitettavaan lopputulokseen johtaneista syistä. Ei se silti tarkoita, että se olisi jotenkin oikeutettua lyöjältä.
Mielestäni on aika kyseenalaista alkaa perustelemaan täysin järjetöntä päällekarkausta omilla melko asenteellisilla mutuilla.

On aivan selvää että yleisötapahtumissa liikkuu myös sellaisia ihmisiä, jotka vain hakevat tilaisuutta tai tekosyytä väkivallalle. Tätä tapahtuu paitsi Pohjois-Amerikassa, myös Suomessa, siksi myös KRP on joko kiinnostunut tai hyvinkin perillä ”ultras”-faniryhmien liikehdinnästä. Syyt anarkistiseen käytökseen isommassa kuvassa lienevät yhteiskunnan rakenteissa ja sinänsä voivat olla ymmärrettäviä.

Spekulointi jollain ”omalla syyllä” tuon päällekarkauksen uhrille heitettynä on jopa aika raukkamaista, vaikka sen tekee internetissä.

Lisäyksenä: Pidän vastenmielisenä sitä, että nämä tapaukset kuvataan ja niillä haetaan huomiota someissa. Yleensä tämän kuvauksen tekee ainakin tietojeni mukaan koulukiusaamistapauksissa kiusaamista tai väkivaltaa suorittavan tuttu tai kaveri. Ikävä ilmiö, jota on kenenkään edes vaikea valvoa. Toivottavasti videon avulla saadaan tekijä kiinni. Mutta tämä off-topicista.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mielestäni on aika kyseenalaista alkaa perustelemaan täysin järjetöntä päällekarkausta omilla melko asenteellisilla mutuilla.
...
Spekulointi jollain ”omalla syyllä” tuon päällekarkauksen uhrille heitettynä on jopa aika raukkamaista, vaikka sen tekee internetissä.

Ensinnäkin, me olemme keskustelupalstalla, eikö täällä aika paljon spekuloida muutenkin..? Tuossa videolla näkyy päällekarkaus, mutta tosiaan kukaan meistä ei tiedä siihen johtaneita tapahtumia. Miksi niistä ei saisi spekuloida? Onhan tässäkin ketjussa spekuloitu, että kyseessä on normaalia jääkiekkolätinää fanilta toiselle, tietämättä kuitenkaan mitä tuolla on oikeasti sanottu. Spekulointia siis puolin ja toisin. Mutta, sinun mielestäsi "vääränlainen" spekulointi on kiellettyä? Ja noista omista asenteistani kuulisin mielelläni lisää, jos niistä osaat minulle kertoa.

Toisekseen, en kai minä ole "perustellut" yhtään mitään? Kunhan tosiaan spekuloin eri mahdollisuuksilla. Ihan samalla laillahan me spekuloimme esim. pelaajasopimusten taustalla vallitsevista asioista tietämättä asioiden oikeaa laitaa. Olisiko tämä ketju mielestäsi viihdearvoltaan parempi keskustelulanka, jos kaikki kävisivät vuorollaan kommentoimassa pelkästään "oksettavaa", "olipas raukkamainen lyönti" tai jotain muuta vastaavaa?

Ehkä tämä alkaa olemaan vähän väärä ketju tälle aiheelle, mutta NHL-puolella ei taida olla ketjua kannattajapuolelle ja sen oheisilmiöille.. (?)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ensinnäkin, me olemme keskustelupalstalla, eikö täällä aika paljon spekuloida muutenkin..? Tuossa videolla näkyy päällekarkaus, mutta tosiaan kukaan meistä ei tiedä siihen johtaneita tapahtumia. Miksi niistä ei saisi spekuloida? Onhan tässäkin ketjussa spekuloitu, että kyseessä on normaalia jääkiekkolätinää fanilta toiselle, tietämättä kuitenkaan mitä tuolla on oikeasti sanottu. Spekulointia siis puolin ja toisin. Mutta, sinun mielestäsi "vääränlainen" spekulointi on kiellettyä? Ja noista omista asenteistani kuulisin mielelläni lisää, jos niistä osaat minulle kertoa.

Toisekseen, en kai minä ole "perustellut" yhtään mitään? Kunhan tosiaan spekuloin eri mahdollisuuksilla. Ihan samalla laillahan me spekuloimme esim. pelaajasopimusten taustalla vallitsevista asioista tietämättä asioiden oikeaa laitaa. Olisiko tämä ketju mielestäsi viihdearvoltaan parempi keskustelulanka, jos kaikki kävisivät vuorollaan kommentoimassa pelkästään "oksettavaa", "olipas raukkamainen lyönti" tai jotain muuta vastaavaa?

Ehkä tämä alkaa olemaan vähän väärä ketju tälle aiheelle, mutta NHL-puolella ei taida olla ketjua kannattajapuolelle ja sen oheisilmiöille.. (?)
Eihän tuollaisessa tilanteessa voi olla mitään perustelua lyödä toista ihmistä. Paikassa selkeästi mahdollisuus poistua paikalta. Lisäksi täydellinen välinpitämättömyys sen jälkeen kun toinen on tajuton/eloton.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eihän tuollaisessa tilanteessa voi olla mitään perustelua lyödä toista ihmistä. Paikassa selkeästi mahdollisuus poistua paikalta. Lisäksi täydellinen välinpitämättömyys sen jälkeen kun toinen on tajuton/eloton.

Niin..? Olen ihan samaa mieltä, näin mielestäni kommentoin jo ihan ensimmäisessä viestissäni. Se oikeudeton lyönti kuitenkin olisi (todennäköisesti) jäänyt tapahtumatta, jos lyöjä ei olisi provosoitunut jotenkin.

Voi toki olla niinkin, että kukaan ei sanonut kaverille yhtään mitään, ja syystä tai toisesta vain tempaisi random-kannattajaa tuolla lailla. Ihan en tätä vaihtoehtoa kuitenkaan todennäköisimpänä pidä...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös