Tuolla "viikateiskulla" ei olisi kyllä saatu edes kaislan kortta heilahtamaan, joten ihan syystäkin pelikielto oli maltillinen yhden matsin kakku. Ja tietenkin poikkari niskaan on kovemmin rangastava rike, mitä mailalla läppäisy naamaan.Joo-o, viikateisku mailalla naamaan on näköjään tähtipelaajille puolta lievempi rike kuin tökkäys poikkarilla niskaan. Jälkimmäisestähän Matthewsille tuli 2 peliä viime kaudella ulkoilmamatsissa Buffaloa vastaan. Ei näissä DOPS:in tuomioissa kyllä edelleenkään mitään linjaa ole, vaan ihan arpapelillä mennään että mitä tulee. Itse olisin odottanut Kuznetsoville 3 peliä, toki yksikin on parempi kuin $5k sakot.
No jaa-a.. Tuohan on ihan normaalia toimintaa, että joukkueen supertähti ei lähde tappelemaan. Tällaisen samanlaisen videokoosteen saisi monesta muustakin tähtikategorian pelaajasta aikaiseksi. Tuossahan jokainen äijä teki periaatteessa sen mitä pitikin, ja jätti tekemättä ne teot mitä pitikin. Jos Matthews olisi tuosta lähtenyt myllyttämään ja poikkaisut kätensä tappelussa, niin olisiko se ollut Toronton tai liigan etu?
Ihan niinkuin tuossa videon alussakin sanotaan, niin tuo Konecny-Matthews settihän oli hyvä, pelin sisällä tapahtunut "iskujen" vaihto, josta molemmat ansaitusti saivat myös kakkoset. Konecny olisi halunnut viedä pidemmälle, Matthews ei. Bunting teki sen mitä koko ajan tälläkin palstalla huudellaan perään; ei jäänyt puhaltelemaan muniin, vaan hyppäsi suojelemaan tähtipelaajaa. Viimeksi eilen täällä palstalla ihmeteltiin Chicagon pelaajien muniinpuhaltelua, kun Cizikas kolasi oman maalivahdin. Giordanokin halusi näköjään ihan itse mukaan kekkereihin ja ottikin kunnon matsit sitten Hayesin kanssa. Ei siinä mikään pakko ollut veteraanin sinne sännätä, vaan olisi hyvin voinut antaa Buntingin ottaa käkättimeensä. En mä kyllä tätä tilannetta saa mitenkään käännetyksi Matthewsin perseilyksi...
Summa summarum, mun mielestä tuo koko hässäkkä oli hyvin hoidettu kaikilta, niin Flyersin ukoilta, Leafsin ukoilta kuin tuomarikolmikoltakin.
jos kattoo vaikka viime kauden pistepörssin top 30 niin eipä siellä ny ihan kauheesti pelaajia oo jotka hanskat on heittäny urallaa jäähän. nii älkää ny yhtä niistä pelkurileimaan laittako vaikka ns eturivin pelaaja onki
Pointtihan tuossa onkin se, että Matthews ei osallistu ei sitten mitenkään koko hässäkkään. Ei nyt hanskoja tarvi heitellä, mutta vaikka nyt Bruinsin Pastrnak, Bergeron ym. ihan varmasti hieroo vastustajan naamat ja osallistuu kähinöihin, eikä jää seisoskelemaan sivummalle.
No jos Matthewsin saa ensi keväänäkin alistuneeksi koiranpennuksi pelkästään luistelemalla viereen, niin olet oikeassa, eihän se mitään enää hyödyttäisi. Ei siinä tapella tarvitse, mutta onhan tuo kehonkieli kaikkea muuta kuin joukkueen ja joukkuekavereiden puolesta pelaavan tähtipelaajan toimintaa.Zamulan kanssa toki olisi voinut näön vuoksi vähän halailla, mutta sitten tullaankin taas siihen, että ketä se olisi hyödyttänyt enää millään lailla.
Tuon takia nhl-tappelut on ihan turhia. Käytännössä rottien ei tarvitae itse vastata teoistaan ja koko koodisto on näin ollen arvoton. Videon tapauksessa toki Flyerins nro 54:n tehtävä olisi ollut leipoa nuo viikset kulmakarvoiksi, niin kaikki olisivat olleet tyytyväisiä.
Nuo Konecnyn ja Matthews'n alkuperäiset säädöthän ovat pelin tunteen kannalta varsin hyvä asia.
Niinpä. Eikä tuo vaadi mitään hanskojen pudottamista, mikä ei tosiaan olisi Matthewsilta yhtään järkevää. Mutta jos itse tökkii tilanteen aluille, niin voisi siihen sen verran satsata, että edes halailee sitä omaa kaveriaan. Tuosta käytös antaa sellaista kuvaa, että joukkueessa on pelaajan mielestä kahden kerroksen väkeä ja "paskaduunit" on muiden vastuulla.En todellakaan tiedä, mutta joukkuehenkeä voisi parantaa pieni Hart-pelaajan sylipaini. Saattaisi se playoff-sarjan voitto olla lähempänä.