Eilen nähtiin MM-kaukaloiden puolella tshekkiläisen sukellusvene -elokuvan jatko-osa, jossa tähdittäjinä olivat tällä kertaa Radko Gudas ja Saku Mäenalanen. (Gudas korvasi ykkösosan Necasin).
Saku Mäenalanen saa ikävästi osumaa – Radko Gudas väisti suomalaisen taklauksen
www.mtvuutiset.fi
Olen tästä taklausten vastaanottamisesta ja taklattavan vastuusta puhunut täällä jo ihan riittävästi, mutta sanotaan nyt vielä kerran, että tämänkaltainen tsekkiläinen taklausten vastaanottaminen ei todellakaan ole OK. Kyseinen käytös on täysin epäurheilijamaista ja lisäksi hengenvaarallista taklaajalle ja minun mielestäni pitäisi rangaista yhtä isosti kuin törkytaklaamistakin.
Varmaan siellä taas foorumin hassuttelijat ovat Mäenalaselle lällättelemässä, kun meni törmäämään laitaa päin hassusti ja melkein halvaannutti itsensä. Vai onko kyse siitä, ettei pystytä analyisoimaan tilanteita muuten kuin pelipaitojen ja numeroiden perusteella ja vedetään johtopäätöksiä niiden perusteella. Jos taklaajana on Jacob Trouba niin sen on automaattisesti oltava sikailuyritys. Tai jos tuossa Mäenalasen tilanteessa Radko Gudas olisi mennyt laitaa päin niin Mäenalasta pidettäisiin sankarina täällä. Hohhoijaa.
Lällättelijät voisivat mennä itseensä ja yrittää tarkastella tilanteita enemmän tapauskohtaisesti, eikä aiemman historian tai värilasien kautta. Ymmärrän kyllä, että joku pelaaja on päässyt teoillaan enemmän ihon alle ja itsekin sen tiedostan ja välillä sorrun samaan. Mutta näissä ketjuissa (taklaukset/rottailut) voisi olla parempi jättää välillä ne värilasit himaan.
Jos ottaa minun viestini näihin ketjuihin trollaamisena tai provosointina niin viestin sisältö ja pointti on siinä tapauksessa voinut mennä ohi. Minulla on intohimona puolustaa kovaa ja fyysistä mutta samalla reilua ja urheiluhenkistä NHL-kiekkoa ja aion tehdä sitä siihen asti kun partani on yhtä valkoinen kuin Don Cherryllä.
PS. Tämä ei varsinaisesti kuuluu NHL-alueelle, mutta koska kyseessä oli NHL-pelaajia tai entisiä sellaisia, niin kirjoitin tänne.