Roster watch 2004-05

  • 600 967
  • 3 557
Tila
Viestiketju on suljettu.

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
JHag

Mielenkiintoista että kun Cobol kirjoittaa että:
"Kyllähän totuus HIFK:n ja Jokereiden urheilullisista saavutuksista on nähtävissä selvästi Matikaisen ja Virmasen toimitusjohtajakausien historiasta. Helsingin molemmat joukkueet operoivat Suomen oloissa suurella rahalla suurissa halleissa suurten yhteistyökumppaneiden tukemana. Pääsääntöisesti molemmilla joukkueilla on SM-liigan tasolla pätevät ja joskus myös pätevimmät valmentajat. Sekä HIFK:n että Jokereiden pelaajabudjetti on aina SM-liigan kärkeä ja molemmilla joukkueilla on myös mahdollisuus rakentaa Suomen oloissa huippujuniorijoukkueita C-nuorista alkaen.

Näillä edellytyksillä pitäisi kyllä jomman kumman helsinkiläisjoukkueen pelata itsensä aina neljän parhaan joukkoon eikä loppuottelupaikkakaan saisi olla nykyisenkaltainen harvinaisuus. Tässä mielessä HIFK:n ja Jokereiden saavutukset Matikaisen ja Virmasen ollessa toimitusjohtajina ovat kyllä huonommat kuin edellytykset olisivat. Oma arvioni on se, että tähän mennessä kumpikaan helsinkiläisseurojen toimitusjohtajista apuvoimineen ei ole kyennyt tuomaan riittävää näkemystä ennen kaikkea joukkueen rakentamiseen edes parin vuoden tähtäimellä."

Niin tämäkin otetaan sitten tekstinä joka muka tukee jotenkin Matikaista.

Ja tulihan sieltä myös viimein syy siihen että mestaruutta ei tullut ja tämä herra oli se syy
Martin Spanhel ja hänen korvaamattomat tilastonsa.
HIFK Helsinki SM-Liiga 03/04 - 36 2 11 13 -1 22.

Mutta toisille riittää Pentin tuoma menestys toisille ei.

Ps.Muuten Keklu ei ollut valmentanut päivääkään mutta jotenkin kuitenkin kokosi joukkueensa kun Hifkiä palveli eli ei valmennus mikään autuaaksi tekevä voima ole.
 

red nec

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Niin kauan kun suuri ja inhoittava IFK ei tiedoita suurista muutoksista, 95% tänne kirjoittajista vaatii päitä vadille.
Ja heti sen jälkeen 59% epäilee hankinnan sosiaalista elämää pukukopissa ja asennetta suomalaiseen kulttuuriin.
Itse kuulun tähän joukkoon ja jatkan valitsemallani tiellä tietäen, että se on osa FANIUTTA ja sitoutumista joka vuotiseen valmisteluun tulevalle kaudelle.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: JHag

Viestin lähetti mixu
Ja tulihan sieltä myös viimein syy siihen että mestaruutta ei tullut ja tämä herra oli se syy
Martin Spanhel ja hänen korvaamattomat tilastonsa.
HIFK Helsinki SM-Liiga 03/04 - 36 2 11 13 -1 22.

Mutta toisille riittää Pentin tuoma menestys toisille ei.

Luunkovaa tulkintaa jälleen, onneksi olkoon. Toiset osaavat lukea, toiset eivät. Toiset ymmärtävät lukemansa, toiset eivät. Vain pesunkestävä puusilmäinen ääliö tai sellaiseksi itsensä tilapäisesti suggeroiva muuten älykäs henkilö saattoi lukea tekstini niin, että Spanhelin poistaminen aiheutti sen, että mestaruutta ei tullut. Moni muu luki sen niin, että Vopat / Spanhel -vertailussa, jossa tuolloin oli btw. tasalukemat tehotilastossa, Vopat oli mielestäni turhempi, koska maksoi enemmän. Jos Spanhel olisi ollut kalliimpi, olisin vaatinut häntä poistettavaksi Vopatin sijaan. Vedetäänkö sama rautalangasta? Vopat = kallis ja huono, Spanhel =halpa ja samaa tasoa. Vielä mukana? Hienoa! Ja nyt tarkkana kaikki lyhytmatikkalaiset! Kummalla on tai paremminkin oli tässä tapauksessa huonompi hinta/laatusuhde?

Viestin lähetti mixu

Ps.Muuten Keklu ei ollut valmentanut päivääkään mutta jotenkin kuitenkin kokosi joukkueensa kun Hifkiä palveli eli ei valmennus mikään autuaaksi tekevä voima ole.

Päätit sitten tarttua toiseenkin semanttiseen seikkaan, kun ruuti ei riitä kuin omaan pesään kusemiseen? Juu, ei ole mikään autuaaksi tekevä voima valmennus, eipä ei. Haluaisin kuitenkin mainita, että Keklukin veti huteja ja luultavasti vaaditkin pää punaisena hänen ulostamistaan keväällä -97? Kuopiolainen ja kaikkea! Valmennuksessakin menestyneen Matikaisen viime kaudeksi kokoama joukkue oli kuitenkin hyvin kilpailukykyinen viime kauden liigassa, halusit tai et, ja kauden 04/05 joukkue tulee olemaan myöskin. Itse asiassa sitä tässä haetaankin; kilpailukykyä reaaliajassa ja reaalimaailmassa. Ei käteenvetoa "aika kultaa muistot" -hengessä, sillä tottapuhuen palvomasi Stubbin aikainen HIFK ei myöskään pärjännyt suhteessa kalleuteensa ja medianäkyvyyteensä. Mutta Stubbilla on kyllä kivempi nimi kuin Matikaisella ja muutenkin silloin oli kaikki paremmin, Topmankin oli Koffia kovempi juttu.

Mä en enää suostu lukemaan Hesaria, kun siellä ei ole Karin piirroksia. Mä en enää katso uutisia, kun siellä ei ole Arvi Lindiä. Mä en enää kuuntele uutta musaa, kun Beatles on hajonnut. Sen sijaan itken ja valitan nykymenosta. Byääääääääää....

edit; Eipä enää huvittaisi jauhaa Spanhelista ja Arasta, mutta tiedoksi CK:lle, että Ara on sanonut minulle(kin) saman minkä useille toimittajillekin; hän piti Spanhelia potentiaalina ja oli oikeasti harmissaan, kun ei saanut muokata häntä koko kautta. Luuletko, että olen niin pahvi, että huvikseni päästän tuollaista suustani, jos en pysty seisomaan sanojeni takana? Jos luulet, osoitat tasosi ja jääkiekon lajituntemuksesi osoitat ääliömäisellä kommentillasi siitä, kuinka helppoa Helminen on pelata pois pelistä. Voi luoja! Oletko pelannut muuta kuin Stigaa? Laitan tuon kyllä kesähelteen tiliin, sillä olen pitänyt sinua normaalisti tasokkaana ja lajia tuntevana kirjoittajana. Nyt olet sodassa kaikkea vastaan ja Hirsonkin kenttä voi mennä menojaan? Anna nimet, joilla olisi voinut korvata Hirson ketjun ja kerro samalla Hirson, Vihkon ja Järvisen palkat. Jos ei löydy näitä faktoja, niin lopeta itsesi nolaaminen ja tyhjänpäiväinen jankkaaminen.

Huolestuttavan tympeää meininkiä täällä. IFK-faniudella ei ole juurikaan sijaa nettimessiaiden tuulihattukuvioissa. Helppoahan se joukkueen kokoaminen on, lukekaa vaikka. Miksiköhän analyyttiset kiekkokirjoittajat vierailevat täällä yhä harvemmin?
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Re: Re: JHag

Viestin lähetti JHag
edit; Eipä enää huvittaisi jauhaa Spanhelista ja Arasta, mutta tiedoksi CK:lle, että Ara on sanonut minulle(kin) saman minkä useille toimittajillekin; hän piti Spanhelia potentiaalina ja oli oikeasti harmissaan, kun ei saanut muokata häntä koko kautta. Luuletko, että olen niin pahvi, että huvikseni päästän tuollaista suustani, jos en pysty seisomaan sanojeni takana? Jos luulet, osoitat tasosi ja jääkiekon lajituntemuksesi osoitat ääliömäisellä kommentillasi siitä, kuinka helppoa Helminen on pelata pois pelistä. Voi luoja! Oletko pelannut muuta kuin Stigaa? Laitan tuon kyllä kesähelteen tiliin, sillä olen pitänyt sinua normaalisti tasokkaana ja lajia tuntevana kirjoittajana. Nyt olet sodassa kaikkea vastaan ja Hirsonkin kenttä voi mennä menojaan? Anna nimet, joilla olisi voinut korvata Hirson ketjun ja kerro samalla Hirson, Vihkon ja Järvisen palkat. Jos ei löydy näitä faktoja, niin lopeta itsesi nolaaminen ja tyhjänpäiväinen jankkaaminen.

Sinä osaat kyllä kirjoittaa todella hauskasti, eri asia on sitten onko sinulla mitään asiaa.

Joo, jos olet kuullut, että Ara on noin sanonut, niin uskottavahan se on. Se mitä lehdissä taasen sanotaan on ihan eri asia ja joka tapauksessa uskon, että Arankin mielestä Spanhel oli kuitenkin se ensimmäinen joka pitää ulostaa jos joku on ulostettava. Uskon sinunkin hyvin tietävän ja tuntevan Aran diplomaatiset taidot ja varmaan ymmärrät, että hän ei sano koskaan ulkopuolelle mitään pahaa pelaajistaan. Jos, et ole aivan Aran lähipiiriä, niin en usko, että hän sanoo sinullekaan muuta kuin hyvää (jutimaiseen tyyliin) jostain pelaajasta, eli siis sen saman minkä lehdillekin.

Mitä tulee Helmiseen ja tuohon minun arvosteluuni (jälleen huvittavin sanakääntein) ja siihen etten muka ymmärtäisi jääkiekosta, niin sinä voit pitää sen ajatuksissasi jos niin tahdot. Minä en myöskään pysty arvostamaan kovin korkealle jääkiekkotuntemuksessa ihmistä joka sanoo kirkkain silmin Spanhelia edes kohtalaiseksi vahvistukseksi SM-liigaan.

Vielä tuosta Helmisestä, niin se että Hirso pelasi Helmisen näkymättömiin oli mielestäni hieno teko, mutta kun se suoritetaan noin selkeästi kohdentuen yhteen pelaajaan, niin silloin ihan kuka tahansa on helppo pelata pimetoon, myös yli 40 v. Helminen. Jos Helminen olisi muutaman vuoden nuorempi, niin Hirso ei olisi siihen pystynyt, mutta nykyisellään Helmisen pystyy jättämään pimentoon selkeällä vartioinnilla kuka tahnsa 3 kentän pelaaja. Muistettakoon, että esimerkiksi Tikkanen on jättänyt itsensä Gretzkyn pimentoon samanlaisella taktiikalla vieläpä silloin kun Gretzky oli vielä peli-iässä. Mielestäni tuon parivaljakon ero pelaajina on vielä suurempi kuin Hirson ja Helmisen joten pysyn väitteessä, että Helmisen vartiointiin nykyisellään olisi pystynyt lähes kuka tahansa 3 kentän sälli. Tai vieläpä oikeastaan kun näistä palkoista ollaan puhuttu, niin Hirsohan on vähintään kakkos-kentän sentteri.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Koala
Vain elämää, ei sen enempää...

No ehkä teill turuuus, mut sori, ei meil täällä.

Parhaiten sopiva kommentti viime päiviltä on ehdottomasti jonkun heittämä "hei me ollaan hävitty tää matsi". Kuvaa todella upeesti tän ketjun tasoa just tällä hetkellä. Hei, yhtään ei oo pelattu vielä, ja niitä matseja mahtuu kauteen, no sanoisin ehkä että ainaski jonkun verran. Ja ne Pelit pelataan kuitenkin vasta huhtikuussa 2005.

Ja jos ihan hirveen pahalta tuntuu just nyt, niin kantsuis ehkä ottaa esiin Ruutupaperi ja listata muista jengeistä poislähteneet, ja siihen perään sinne tulleet vahvistukset. Moniko jäi plussan puolelle? Ja kuinka paljon?

Tää on tätä. Ai vitsi ku me ollaan nii ihqi ain me ifkifanit tähän aikaan vuodest:)

Gaad ai lav&mis tis gäng!
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Viestin lähetti Ck

Minä olin muistaakseni sitä mieltä, että Vopat pitää pitää ja olen sitä mieltä edelleenkin, niin kuin tuossa aikaisemminkin sanoin. Ainut mikä on rassaavaa on myöskin hänen palkkansa joka on liikaa hänen tasoiselleen pelaajalle.
CLIP
Vopat on edelleenkin tasokas hyvä vahvistus HIFKiin ja kuvailinkin jo jonkin verran hänen avujaan tuolla aikaisemmin, mutta hänen palkkansa on liian suuri siihen pistemäärään mihin hän pystyy.
CLIP
Edelleenkin minä haluan pitää kaikki HIFK kasvatit HIFK:ssä, mutta en enää tämän kauden jälkeen näillä palkoilla jos peliesitykset ei parane. Kyllä heidän liksansa mielestäni on liikaa jos he saavat jonkun muun ykkös-kakkos kentän palkat sillä, että saivat pidettyä taskuraketti Helmisen pimennossa pleijareissa.
CLIP
Ensinnäkään sitä palkkaa ei olisi ikinä tarvinnut edes korottaa niin korkealle mitä se on. Toisekseen, kyllä minä uskon, että olisimme saaneet ihan reaalimaailmassakin parempia pelaajia samaan hintaan vai oletko sattumoisin huomannut, että muut seurat sen kuin vahvistavat porukkaa kun HIFKi ei ole samaan aikaan saanut hommattua yhtään ketään.
CLIP
Team Hirso on siis hyvä 3 kenttä ja siinä ei mitään, mutta maksettakoon heille silloin myös keskiverto kolmoskentän pelaaja palkatkin.

Pätkin hieman turhia pois. Olet jo aika monta kertaa avautunut niin Hirson ketjun kuin Vopatinkin palkasta niin tuossa yllä olevassa kuin aiemmissakin viesteissäsikin. Viitsisitkö siis meille tietämättömillekin laittaa ne palkat tänne palstalle näkyviin ihan euroissa vaikka sanotaan 1000 eskon tarkkuudella?

Ja laita samalla kaveriksi kaikkien muidenkin IFK:n pelaajien palkat, jos viitsit, sillä muuten on aika paha tehdä vertailuja pelaajien kalleudesta/halpuudesta. Ja voit laittaa sekä viime- että tämänkautiset palkat molemmat, niin ei mennä sitten sekaisin siinäkään.

Jos haluat laittaa selventäviä esimerkkipalkkoja muista joukkueista lisäksi, niin sekin olisi toki mukavaa, joskaan ei välttämätöntä.

Kiitos jo etukäteen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ck: Et sitten antanut niitä Hirson ketjun palkkoja, etkä myöskään listaa pelaajista, joita olisi ollut vapaana heidän tilalleen? Arvasinkin sen, kunhan länkytät vaan, kun on niin paha olla että. Oletpa outo avautuja. Odotetaan jännityksellä verotietoja ensi vuonna, luultavasti Hirso kiilaa SM-liigan top kymppiin.

Aran suhteen haluaisin mainita sen, että en laskenut itseäni toimittajaksi hänestä puhuessani, joten eihän siitä jää jäljelle kuin "lähipiiri" vai pistetäänkö turvallisesti "joku muu". Siis paikalla ei ollut ketään ulkopuolista, jonka vuoksi olisi tarvinnut puhua vain hyvää Spanhelista. Voin vakuuttaa, että Aralta löytyy myös hampaat, kun puhutaan pelaajista, joihin hän on pettynyt. Tämänkin voinee esimerkiksi cobol vahvistaa. Tietäisit itsekin, jos olisit joskus liikkunut jossain, missä on oikeita kiekkoihmisiä. Mutta paljastat tavan takaa sen, että et oikeasti tiedä mistään mitään, olet vain netissä haahuileva kiekkomessias lukuisine teorioinesi, joista Hirson ja kumppanien liikapalkkaus on alle kaiken arvostelun. mixun kanssa on sentään hedelmällistä väitellä, hän on kartalla reaalimaailmassa kuitenkin. Kaikkiaan hyvä ohje uskottavaan keskusteluun on se, että faktoina esitettävillä asioilla pitäisi olla luotettavaa kaikupohjaa eli oikeaa tietoa. Sillä pääsee jo pitkälle uskottavuuden tiellä, jota et ole tämän aiheen tiimoilta löytänyt ollenkaan.

Olet kaikkiaan puhunut itsesi pussiin ja Hirson ketjun dissaaminen Tikkanen / Gretzky -esimerkillä on eräs tämän ketjun surkeimmista aasinsilloista kautta historian. Jos kuka tahansa junnukolmikko pystyy pelaamaan ottelusta ulos minkä tahansa SM-liigan ykköskentällisen "selkeällä vartiointitaktiikalla", niin voitko kertoa minkä pirun takia Harkinsit, Metropolitit, Helmiset ja kumppanit nappaavat niin helvetisti pisteitä ja pelaavat joukkueelleen voittoja? Miksei Ilves uhrannut jotain kenttäänsä -siis vaikkapa A-junnujaan- ihan vaan selkeästi roikkumaan Harkinsissa pleijareissa? Miksi kaikki joukkueet metsästävät peliätekeviä senttereitä, kun kuka tahansa pystyy vartioimaan heidät tehottomiksi kuitenkin? Siksi, että hyvässä vartiointipelissä a.k.a iholla roikkumisessa ja tehottomaksi pelaamisessa vaaditaan pelitaitoa siinä missä kaikilla muillakin jääkiekon osa-alueilla. Tikkanenko piti ostaa Euroopasta asti vain vartioimaan Gretzkyä tehottomaksi kun kuka tahansa oma junnu olisi sen hoitanut?

Tiesitkö muuten, että liberona pelaaminen kansainvälisessä jalkapallossa on oikeasti ihan helppoa? Eihän siinä tarvitse kuin pysytellä alimpana pelaajana ja potkia pallo aina hevon kuuseen, kun kohdalle osuu.

edit: Ai niin, väitän todellakin silmät kirkkaina, että kauden 03/04 SM-liigassa Spanhel oli edes kohtalainen vahvistus. Ei se minustakaan hauskaa ole, mutta sijalla 4. hän killui HIFKin hyökkääjien tehotilastossa heti ykkösketjun perässä. Aika kohtalaista kerta kaikkiaan. Myös Vopat on kohtalainen vahvistus SM-liigassa, samoin Dave Stathos. Mutta ovatko he hyviä vahvistuksia?
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Sen kummemmin tuohon juupas-eipäs -keskusteluun puuttumatta, täytyy muistaa että Raipe pelasi loppukauden olkapää sökönä eikä se tietenkään voinut olla vaikuttamatta vanhan herran peliin. Mitenkään Hirson merkittävää roolia väheksymättä.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tervehdys toverit!

Nyt voi taas palata tänne sorvin ääreen, kun keskustelu on palannut pelkästä vittuilukitinästä takaisin jossain määrin järkeväksi väittelyksi.

Olen aina pitänyt itseäni varsin kärkkäänä ja nopeasti tulosta odottavana fanina, mutta tämä viime päivinä täällä esiintynyt järjetön kitinä alkaa vituttaa jo aivan rajattomasti. Olen itse kritisoinut Penttiä siitä, että viime kaudella IFK:lla oli poikkeuksellisen hyvä mahdollisuus mestaruuteen, jos parin pelipaikan kohdalla hankinnat olisivat olleet parempia. Viime kauden joukkue on pysynyt kasassa, ja on täysin käsittämätöntä lukea tätä itkemistä, mitä suuri osa ihmisistä täällä suoltaa. Nyt kun ollaan saatu varmistus mm. Cobolilta siitä, että kakkossentteri on erittäin aktiivisessa haussa, kaiken pitäisi olla hyvin. Eipä täällä CK tai kukaan muukaan kitissyt näistä ongelmista silloin, kun Santala oli vielä ruudussa.

Kaikkein naurettavinta on lukea tätä kritiikkiä Penaa kohtaan juuri siitä, että oli häneltä tyhmää hankkia Santala, joka ei kuitenkaan jäisi. Pentin syytä, turha hankinta. Joopa joo. Tosiasia, ja täysin kiistaton tosiasia, on se, että IFK:n tämän hetken joukkueella on täysin mahdollista voittaa mestaruus ensi kaudella, puhumattakaan siitä, kun vielä kakkossentteri ilmestyy jengiin jossain vaiheessa. Olen ensimmäisenä myöntämässä sen, että IFK:n joukkue ei paperilla ole edes Lehkosen ajan tasoinen ryhmä, mutta tämän päivän SM-liigassa, joka on nuorentunut voimakkaasti Ruotsiin ja Sveitsiin sekä NHL:ään suuntautuneen massamuuton seurauksena, nykyisellä IFK:lla on loistavat mahdollisuudet mestaruuteen. Haloo ihmiset, nuori joukkue oli lähellä unelmaa viime kaudella. Avainpelaajat jatkavat, nuoret ovat vuoden kokeneempia, kakkossentteri tulossa. Ja täällä vaan itketään!!!

CK:lta odottelisi jo pikkuhiljaa suoraa kommentointia JHaginkin esittämiin tarkentaviin kysymyksiin. Kaikkihan me IFK-faneja ollaan, ja meillä jos kenellä se mopo välillä karkailee. Tällaista paskaa en kuitenkaan uskonut joutuvani ihmisiltä lukemaan.

Mielestäni IFK:ssa on tällä hetkellä ainoastaan yksi epäkohta, ja se on maalin suulla. Myös sen suhteen olen täysin rauhallisin mielin, lukekaa cobolin kirjoitus parin päivän takaa. Itse olen saanut varmistuksen asioihin, joista olin huolestunut, eli kakkossentteri ja maalivahtitilanne. Muuten joukkue on täysin mestaruustasoa.

Järjenkäyttö on sallittua!

EDIT: Niin vielä on pakko puuttua tähän Jatkoajan historian tyhmimpään kommenttiin Helmisen vartioimisen helppoudesta. Kun katsoo miehen viimekautisiakin tilastoja, niin on se vaan kumma, että niitä pinnoja on syntynyt. Ja vielä 2 ja puoli vuotta sitten Raipe pelasi NHL:n parhaita pelaajia vastaan Salt Lakessa, ja hoiti puolustavan sentterin roolinsa loistavasti. Siinä roolissa esim. Juha Ylönen floppasi täysin kotikisoissa. Raipen tehotilastoista ja viime kauden suorituksista täytyy tehdä CK:n kommentin pohjalta se olettamus, että kuka tahansa liigan kolmosketjun pelaaja olisi voinut pimentää Raipen, mutta ilmeisesti kukaan ei vaan viitsinyt sitä vaivautua tekemään. Eihän Raipe muuten olisi pinnoja tehnyt.
 

Idefix

Jäsen
Viestin lähetti JHag
Valitsisin empimättä kiekkojoukkueen omistajana joukkueen kokoajaksi ennemmin valmennuskokemusta omaavan henkilön kuin jääkiekon ulkopuolelta tulevan tahon. Samasta syystä kuin valitsisin lentokoneen kapteeniksi ennenkin lentäneen henkilön paljon koneessa istuneen sijaan. Sen logiikan ymmärrän, että pelaajakokemus ei riitä joukkueen kokoamiseen, mutta jos valmennuskokemuskaan ei täällä riitä, niin hohhoijaa.

Miksi Pentti sitten on TJ eikä UTJ? Samalla logiikalla haluaisin nähdä osakeyhtiön käytännön pyörittämisestä vastaamassa talouden/markkinoinnin käytännön kokemusta omaavan henkilön, en valmentajaa/verkostomarkkinointikeisaria.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Santalasta vielä sen verran, että ei minua ainakaan ole missään vaiheessa harmittanut se, että Santala sai sopimuksen HIFKiin. Suuren ihmettelyni aihe oli se, ettei Santala pelaa HIFK:ssa ensi kaudella edes NHL-työsulun aikana. Pelaajat ovat erilaisia persoonia ja pelaajatyyppejä, mutta Eero Somervuori ainakin piti SM-liigaa parempana paikkana kehitykselleen kuin AHL-liigaa.

Ensin Pentti (hifk.fi) ja sitten Isaksson ystävällisesti selvensi asiaa, ettei Santalan kanssa tehty uutta sopimusta, vaan pelaaja käytti vanhassa sopimuksessa olleen option, jossa oli tietysti vanhat pykälät NHL:n siirtymisestä. Minun puolestani asia on nyt case closed ja hyväksyn täysin HIFK:n toiminnan Santalan sopimusasiassa.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Tuleva kausi on täysin hämärän peitossa. Kuka tietää, miten kolmen pisteen jalkapallojako toimii? Todennäköisesti liiga repsahtaa jo joulun alla. Miten änärijäbät toimivat lakon/työsulun koittaessa? Kauanko täällä pelaavat ja miten motivoituneesti? Ilmoitetaanko jossain vaiheessa kautta, että ensi kausi pelataan 12-joukkueen sarjana ja tästä porukasta vähintään yksi putoaa? Miten ulkomaanapujen vähentäminen vaikuttaa varsinkin pikkuseurojen tilanteeseen esim. loukkaantumissuma syksyn pimeinä hetkinä? Ja tähän lisäksi kaikki normaalit spekulaatiot.

Meillä on tuttu joukkue kasassa. Liiga ollut viime vuosina tasaisempi (pitkästä aikaa mestaruus pariinkin otteeseen ranataradan ulkopuolelle). Myös viime kauden mestari pääsi todella pienellä mariginaalilla finaaliin. Ihan niin kuin me pudottiin ja Ilves putosi. Penalla on palikat hyvässä järjestyksessä ja maltillisilla hankinnoilla olemme yksi mestariehdokas.

Tsekataan nyt ensin Olympialaiset ja WC ja käydään sitten SM-liigan kimppuun.

Peace!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Idefixille; Aivan totta. Mutta jääkiekkojoukkue on melkoisen pieni oy kuitenkin ja käytännössä tj on useimmiten myös utj. Taloudesta vastaavalla puolella tullee backuppia HIFKin hallituksen taholta, siellä ovat mm. pankkimies Tuohimaa ja Fortumin mies Kife Heino. Jääkiekko on aika poikkeuksellinen bisneksenlaji. Itse kannattaisin -olen täälläkin julkisesti kannattanut- sellaista skenaariota, että taloudesta voisi vastata näytöt antanut ammattijohtaja, jolla ei tarvitse olla jääkiekkotaustaa. Urheilullinen osuus annettaisiin kiekkoammattilaisten käsiin, jolloin ex-mailanteippaajien ei tarvitsisi leikkiä talousammattilaista. Useimpien seurojen talous on kuralla, joten ammattijohtajille olisi tilaa. Ei basistikaan voi suoraan hypätä levy-yhtiön tj:ksi, vaikka olisikin tuntenut kaikki Wigwamin kaverit nuoruudessaan. Mutta hän voi olla pirun kova tuottaja mallia Asko Kallonen, joka tokikin oli kitaristi.

Työrauhaa kaipaan HIFKille ja voin itsekin vakuuttaa, jos se jotain lohduttaa, että HIFK tekee töitä paremman joukkueen eteen koko ajan. Miksi sentterin haku lopetettaisiin kahden mäkeen menneen kokeilun jälkeen? Nimittäin Hurtaj´n ja Santalan. Miksi kukaan olettaa, että nyt ei sitten enää etsitäkään, jos hyökkääjän tarve on ollut tiedossa jo viime vuoden syksystä alkaen? Ja lisäksi muistutan edelleen siitä, että mikäli täydennystä tulee, kyseessä ei välttämättä ole sentteri. Se voi olla myös playmaker-tyyppinen laituri. Joskus joukkueen on joustettava tarjonnan mukana ja sentteritarjonta on aika valjua. Tietojeni / käsitykseni mukaan HIFK täydentyy niukalla, mutta hyvin valitulla NHL-jaostolla ja 2-ketjuun sopivalla hyökkääjällä ja maalivahtikysymys päätetään näyttöjen perusteella. Ja kukaan ei ole vielä voittanut tai hävinnyt mitään kaudella 04/05. Viime kaudella liigaa johti Ässät puolivälin paikkeilla, keväällä oli toiset kujeet. Toissakaudella mestaruuden otti runkosarjan vitonen Tappara. Toivottavasti tämäkin pysyy mielessä, sillä syksyn mestari on usein kevään mestattu.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kaizu
Tuohan kuullostaa jo ihan positiiviselta lausunnolta, tarkoitan siis O. Jokisen IFK:n suunnalta odottamaa puhelua.

Niin, kertonee kai kaikille ainakin sen, että ihan vielä ei Bluesin kanssa sopimusta ole allekirjoitettu.

Muutenkin NHL-pelaajien tilanne seisoo sitkeästi paikallaan. Liigapomojen yhteinen "sopimus" siitä, että pelaajia ei kamalasti oteta kestää tasan niin kauan, kunnes ensimmäinen merkittävä lipeäminen ruodusta tapahtuu. Katseet voidaan siirtää Turkuun.

TPS avannee pelin ilmoittamalla jopa kaikkien neljän (Koivu, Kipper, Salo, Berg) pelaavan Turussa, mikäli työsulku alkaa.

Jokerit vastaa heti Selänteellä ja Väänäsellä. HPK lienee kirjannut rosteriinsa Hahlin, Miettisen ja N.Kapasen. Kärpät ainakin Pitkäsen ja ehkä myös Niinimaan.

IFK jatkaa kahdella sentterillä ja mahdollisesti maalivahdilla. Juuri siksi tilanne haussa olevan kakkossentterin kanssa hieman seisoo. Nyt on pakko odottaa hetken aikaa. Entä jos työsulku kestääkin koko kauden, entä jos siitä saadaan varma tieto ennen kauden alkua. Onko järkevää sainata kallis kakkossentteri, jos viikon päästä todetaan, että kaksi World Cup-joukkueen sentteriä pelaakin koko kauden punaisissa.

CK ja Mixu kaataisivat taas ämpärikaupalla paskaa Pentin niskaan, kun meni ja vittu sainasi kovan ja ylihinnoitellun kakkossentterin ja nyt meillä onkin saatana 4 ykkössentteriä. Järjetöntä puuhaa, vain Pentti pystyy tähän.
 
Viimeksi muokattu:

rossoblu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viestin lähetti Isaksson
Liigapomojen yhteinen "sopimus" siitä, että pelaajia ei kamalasti oteta kestää tasan niin kauan, kunnes ensimmäinen merkittävä lipeäminen ruodusta tapahtuu. Katseet voidaan siirtää Turkuun.
Hauskoja nämä meidän liigapomot: tehdään sopimuksia, joiden perusteella liigan taso pysyisi mahdollisimman huonona. Toinen vastaava esimerkki on tietysti ulkomaalaispelaajien kiintiö.

TPS avannee pelin ilmoittamalla jopa kaikkien neljän (Koivu, Kipper, Salo, Berg) pelaavan Turussa, mikäli työsulku alkaa.

Toivottavasti Turussa livetään kassakaappisopimuksista. Ainakin täältä tulee voimakkaat aplodit, jos näin käy. SM-liiga ei koskaan voi olla liian hyvä ja vastuun raha-asioista pitäisi kuulua seuroille itselleen.

Entä jos työsulku kestääkin koko kauden, entä jos siitä saadaan varma tieto ennen kauden alkua. Onko järkevää sainata kallis kakkossentteri, jos viikon päästä todetaan, että kaksi World Cup-joukkueen sentteriä pelaakin koko kauden punaisissa.

Ei kai siitä voi mitenkään saada varmaa tietoa ennen kuin kautta olisi jäljellä niin vähän, ettei sitä kannattaisi enää aloittaa. Tämä siis edellisen työsulun tapahtumien perusteella, jolloin neuvotteluja jatkettiin koko ajan ja ratkaisu taisi tulla joskus joulukuussa. Vaikka neuvottelut menisivät minkälaiseen umpikujaan tahansa, ei olisi mitenkään järkevää (pelaajien tai seurojen) sulkea tätä (neuvottelujen jatkamista ja kauden aloittamista) optiota pois.

Onpahan tässä työsulussa ainakin se hyvä puoli, että Pentillä on taas selitykset valmiina, jos ei sitä kakkossentteriä saadakaan sainatuksi. Taisipa Pentti jo työsulku-korttia ehtiä käyttämäänkin kevättalvella, kun Pohjois-Amerikasta ei kuulemma vapautunut pelaajia työsulun uhan vuoksi.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Viestin lähetti Isaksson
HPK lienee kirjannut rosteriinsa Hahlin, Miettisen ja N.Kapasen.

Näistä edelleenkin ainoa, joka pelaisi kerhossa työsulun aikana olisi Hahl. Miettinen pelaa ameriikassa ja Kapanen Euroopassa ollessaan todennäköisestä Sveitsissä.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Isaksson

IFK jatkaa kahdella sentterillä ja mahdollisesti maalivahdilla. Juuri siksi tilanne haussa olevan kakkossentterin kanssa hieman seisoo. Nyt on pakko odottaa hetken aikaa. Entä jos työsulku kestääkin koko kauden, entä jos siitä saadaan varma tieto ennen kauden alkua. Onko järkevää sainata kallis kakkossentteri, jos viikon päästä todetaan, että kaksi World Cup-joukkueen sentteriä pelaakin koko kauden punaisissa.

Tätä mä hoin tuolla aikasemmin. Hankitaan nyt alkuun noi NHL-vahvistukset ja aloitetaan kausi niillä. Kun ne lähtevät pois niin hankitaan uusi kakkossentteri. Jos NHL:ssä ensi kaudella pelataan, niin pelit aloitetaan ennen tammikuuta ja Pena ehtii jonkun hankkia. Okei, Pentin hankintojen onnistumisprosentti kesken kauden tehdyissä hankinnoissa on matala, mutta kyllä jostain joku irtoaa. Arvatkaapa onko esim. AHL sekaisin kun NHL-kausi alkaa?
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Isaksson
Muutenkin NHL-pelaajien tilanne seisoo sitkeästi paikallaan. Liigapomojen yhteinen "sopimus" siitä, että pelaajia ei kamalasti oteta kestää tasan niin kauan, kunnes ensimmäinen merkittävä lipeäminen ruodusta tapahtuu. Katseet voidaan siirtää Turkuun.

TPS avannee pelin ilmoittamalla jopa kaikkien neljän (Koivu, Kipper, Salo, Berg) pelaavan Turussa, mikäli työsulku alkaa.

Jokerit vastaa heti Selänteellä ja Väänäsellä. HPK lienee kirjannut rosteriinsa Hahlin, Miettisen ja N.Kapasen. Kärpät ainakin Pitkäsen ja ehkä myös Niinimaan.

IFK jatkaa kahdella sentterillä ja mahdollisesti maalivahdilla. Juuri siksi tilanne haussa olevan kakkossentterin kanssa hieman seisoo.

Tilanne seisoo paikallaan? Silti Isaksson oli vielä 3.8. sitä mieltä, että Jokerit ja Kärpät tuskin ottavat ainuttakaan, TPS vaan Sakun ja Kipperin, IFK vaan sentterin ja ehkä laiturin...

Ihmettelen vaan, miten tilanne nyt vajaassa viikossa on muuttunut täysin toiseksi.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Hyvä Ck

Viestin lähetti Ck
No minulla on yhden liigapelaajan sana siitä, että nuo palkat ovat paljon korkeammat kuin heidän tasonsa edellyttää.


Hehee! Onpa mahtavaa todistusaineistoa. Meidänkin duunipaikassa akat keskenään valittavat kun jotkut saa korkeampaa palkaa kun toiset, ainakin he väittävät, että joku tietää, että joku toinen saa enemmän kun muut tai ainakin tulee saamaan enemmän tai sitten jotain.....

Tää onkin uusi mahtava idea viihteestä kansalle. Liigapelaajat pannaan telkkarissa arvioimaan kavereittensa liksoja ja niitten oikeudenmukaistuutta...:o)
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti JHag
Ck: Et sitten antanut niitä Hirson ketjun palkkoja, etkä myöskään listaa pelaajista, joita olisi ollut vapaana heidän tilalleen? Arvasinkin sen, kunhan länkytät vaan, kun on niin paha olla että. Oletpa outo avautuja. Odotetaan jännityksellä verotietoja ensi vuonna, luultavasti Hirso kiilaa SM-liigan top kymppiin.

Minä kirjoitin jo niihin alkukirjoituksiini, että olen kuullut sen yhdeltä SM-liiga pelaajalta. Minulla ei edelleenkään ole mitään suoranaisia hintoja, mutta kun te väitätte, että kirjoitukseni on huuhaata, niin toivoisin silloin että te myöskin perustelisitte miksi se on huuhaata. Esitin vaan väitteen jonka tueksi on myös suuntaa antavasti HIFK:n pelaaja budjetti, mutta tietenkään sekään ei kerro kaikkea. Missään vaiheessa en kuitenkaan ole sanonut, että minulla olisi heidän palkkansa, mutta se ei silti tarkoita sitä, että olen väärässä. Eli, pankaa te niitä tilinauhoja pöytään jos kerta väitätte minun olevan väärässä ja kirjoitusteni olevan sontaa. Jos olen väärässä, niin pyydän anteeksi sitä, että kirjoitin näin, mutta tällä hetkellä en näe siihen mitään syytä, koska kukaan ei ole pyörtänyt väitettäni.

Viestin lähetti JHag
Aran suhteen haluaisin mainita sen, että en laskenut itseäni toimittajaksi hänestä puhuessani, joten eihän siitä jää jäljelle kuin "lähipiiri" vai pistetäänkö turvallisesti "joku muu". Siis paikalla ei ollut ketään ulkopuolista, jonka vuoksi olisi tarvinnut puhua vain hyvää Spanhelista. Voin vakuuttaa, että Aralta löytyy myös hampaat, kun puhutaan pelaajista, joihin hän on pettynyt. Tämänkin voinee esimerkiksi cobol vahvistaa. Tietäisit itsekin, jos olisit joskus liikkunut jossain, missä on oikeita kiekkoihmisiä. Mutta paljastat tavan takaa sen, että et oikeasti tiedä mistään mitään, olet vain netissä haahuileva kiekkomessias lukuisine teorioinesi, joista Hirson ja kumppanien liikapalkkaus on alle kaiken arvostelun. mixun kanssa on sentään hedelmällistä väitellä, hän on kartalla reaalimaailmassa kuitenkin. Kaikkiaan hyvä ohje uskottavaan keskusteluun on se, että faktoina esitettävillä asioilla pitäisi olla luotettavaa kaikupohjaa eli oikeaa tietoa. Sillä pääsee jo pitkälle uskottavuuden tiellä, jota et ole tämän aiheen tiimoilta löytänyt ollenkaan.

Mistä sinä tiedät kuinka paljon minä liikun kiekkoihmisten parissa. Sanotaan nyt vaikka sen verran, että olen jutellut monien liiga pelaajien, valmentajien, ex-NHL pelaajien ja NHL pelaajien kanssa ja tunnen myös henkilököhtaisesti liiga pelaajia, NHL pelaajia, ex-NHL pelaajia ja valmentajia. Mistä kuvittelet saaneeni tiedon esim. Santalan siirtymisestä tänä ja viimekaudella ennen kuin kukaan täällä sitä tiesi. Jos, et usko, niin voit kysäistä cobolilta meidän keskinäisistä väittelyistämme viime keväältä. Tsori cobol, että sinut jälleen kerran vedetään näihin HIFK fanien keskinäisiin kiistoihin, mutta kun sinut nyt on jo täällä aikaisemmin mainittu, niin ajattelin mainita sinut myöskin tässä yhteydessä.

JHag, tuo sinun Ara juttusi on ihan tasan yhtä uskottavaa kuin se, että minä olen kuullut yhdeltä SM-liiga pelaajalta näistä palkoista.

Viestin lähetti JHag
Olet kaikkiaan puhunut itsesi pussiin ja Hirson ketjun dissaaminen Tikkanen / Gretzky -esimerkillä on eräs tämän ketjun surkeimmista aasinsilloista kautta historian. Jos kuka tahansa junnukolmikko pystyy pelaamaan ottelusta ulos minkä tahansa SM-liigan ykköskentällisen "selkeällä vartiointitaktiikalla", niin voitko kertoa minkä pirun takia Harkinsit, Metropolitit, Helmiset ja kumppanit nappaavat niin helvetisti pisteitä ja pelaavat joukkueelleen voittoja? Miksei Ilves uhrannut jotain kenttäänsä -siis vaikkapa A-junnujaan- ihan vaan selkeästi roikkumaan Harkinsissa pleijareissa? Miksi kaikki joukkueet metsästävät peliätekeviä senttereitä, kun kuka tahansa pystyy vartioimaan heidät tehottomiksi kuitenkin? Siksi, että hyvässä vartiointipelissä a.k.a iholla roikkumisessa ja tehottomaksi pelaamisessa vaaditaan pelitaitoa siinä missä kaikilla muillakin jääkiekon osa-alueilla. Tikkanenko piti ostaa Euroopasta asti vain vartioimaan Gretzkyä tehottomaksi kun kuka tahansa oma junnu olisi sen hoitanut?

Missä minä olen taas sanonut, että kuka tahansa junnukolmikko? Miksi vääristelet kirjoituksiani, voisit ottaa mieluummin lainaukset jotta saisit jotain järkeä noihin kirjoituksiisi. Minä en kirjoittanut lähellekään noin miten asian tuossa ilmaiset. Vastaan nyt kohdittain, ettei sinulle jää taas asiat epäselväksi.

Viestin lähetti JHag
Olet kaikkiaan puhunut itsesi pussiin ja Hirson ketjun dissaaminen Tikkanen / Gretzky -esimerkillä on eräs tämän ketjun surkeimmista aasinsilloista kautta historian.

Sinäkö täällä jakelet palkintoja siitä mikä on hyvä ja mikä huono aasinsilta? Minä en myöskään dissaa täysin Hirsoa vaan itseasiassa pidän hänestä niin kuin muistakin HIFK:n pelaajista, toivoisin vaan, että he saisivat myös tasoaan vastaavaa palkkaa.

Viestin lähetti JHag
Jos kuka tahansa junnukolmikko pystyy pelaamaan ottelusta ulos minkä tahansa SM-liigan ykköskentällisen "selkeällä vartiointitaktiikalla", niin voitko kertoa minkä pirun takia Harkinsit, Metropolitit, Helmiset ja kumppanit nappaavat niin helvetisti pisteitä ja pelaavat joukkueelleen voittoja?

Missä minä olen taas sanonut, että kuka tahansa junnukolmikko? Minä en puhunut tässä vaiheessa muista kuin Helmisestä ja siitä, että hän ei ole enää samassa vedossa kuin muutamia vuosia sitten ja siitä syystä Hirso sai pidettyä Helmisen pimennossa selkeällä pelaaja vartioinnilla. Syyt siihen miksi tätä ei käytetä kovin usein on se, että se on toisaalta myös varsin epävarma taktiikka ja siinä on suuri mahdollisuus myös epäonnistua ja näin hävitä ottelu. Tästä syystä sitä ei käytetä kovin usein ja varsinkaan Suomalaiset valmentajat eivät sitä tunnetustu kauhean usein käytä jostain syystä. Jos tunnet Aran niin kuin sanoit, niin voit häneltä kysellä tästä enemmän.

Näin kirjoitin aikaisemmin:

"Vielä tuosta Helmisestä, niin se että Hirso pelasi Helmisen näkymättömiin oli mielestäni hieno teko, mutta kun se suoritetaan noin selkeästi kohdentuen yhteen pelaajaan, niin silloin ihan kuka tahansa on helppo pelata pimetoon, myös yli 40 v. Helminen. Jos Helminen olisi muutaman vuoden nuorempi, niin Hirso ei olisi siihen pystynyt, mutta nykyisellään Helmisen pystyy jättämään pimentoon selkeällä vartioinnilla kuka tahnsa 3 kentän pelaaja."

Voit siis lopettaa kirjoituksieni vääristelyn tähän paikkaan. Tämä on sitä ainaista JHagia, eli kun sinulla loppuu pointit kirjoittelustasi, niin rupeat viljelemään tätä hassunhauskaa huumoriasi ja halventamaan toisia kirjoittajia.

Viestin lähetti JHag
Miksei Ilves uhrannut jotain kenttäänsä -siis vaikkapa A-junnujaan- ihan vaan selkeästi roikkumaan Harkinsissa pleijareissa?

Koska he eivät olisi luultavasti pystyneet pitämään Harkinsia kurissa. Naurettava kysymys ja minä en ole tuollaista väittänyt.

Ja niin kuin fiftyeight tuossa aikaisemmin sanoi, niin Helminen on ollut loukkaantuneena pleijareissa joten hänen pelaaminen pois pelistä on ollut vieläkin helpompaa. Silloin kun pelaaja on loukkaantunut joutuu hän varomaan esim. taklauksia käytännössä kokoajan joten hänen pelinsä hankaloituu vieläkin enemmän ja jos siinä samaa aikaa luistelee joku hänen ympäri jatkuvalla syötöllä, niin pelistä ei tule yhtään mitään. Jos olet josku JHag pelannut jääkiekkoa, niin luulisi sinunkin tajuavan tuon.

Viestin lähetti JHag
Miksi kaikki joukkueet metsästävät peliätekeviä senttereitä, kun kuka tahansa pystyy vartioimaan heidät tehottomiksi kuitenkin?

Eivät kaikki pysty pitämään kaikkia. Jälleen naurettava kysymys, koska en ole milloinkaan tuollaista väittänyt.

Viestin lähetti JHag
Siksi, että hyvässä vartiointipelissä a.k.a iholla roikkumisessa ja tehottomaksi pelaamisessa vaaditaan pelitaitoa siinä missä kaikilla muillakin jääkiekon osa-alueilla. Tikkanenko piti ostaa Euroopasta asti vain vartioimaan Gretzkyä tehottomaksi kun kuka tahansa oma junnu olisi sen hoitanut?

Jälleen naurettava väite/kysymys ja en ole edelleenkään puhunut mitään tuollaista. Minä puhuin Helmisen pitämisestä kurissa ja minä en puhunut missään vaiheessa kenestä tahansa junnusta. Tietenkin Gretzky tarvitsi paremman vartijan, koska hän on parempi pelaaja. Tässä kuitenkin tulee se pointtini jossa se ero pelaajien Gretzkyn ja Tikkasen välillä oli pelaajana silloin suurempi kuin mitä Helmisen ja Hirson ero on nykyään, niin kuin jo aikaisemminkin sanoin. Eli, kun asetetaan oikean tasoinen pelaaja vartiomaan jotain henkilöä, niin on mahdollista että hänet saadaan pidettyä pimennossa. Kerro sinä siis puolestasi miksi ei kuka tahansa muu kolmos kentän tai näillä palkoilla kakkoskentän pelaaja saisi pidettyä Helmistä kurissa?

Näin kirjoitin aikaisemmin:

"Mielestäni tuon parivaljakon ero pelaajina on vielä suurempi kuin Hirson ja Helmisen joten pysyn väitteessä, että Helmisen vartiointiin nykyisellään olisi pystynyt lähes kuka tahansa 3 kentän sälli."

Viestin lähetti JHag
Tiesitkö muuten, että liberona pelaaminen kansainvälisessä jalkapallossa on oikeasti ihan helppoa? Eihän siinä tarvitse kuin pysytellä alimpana pelaajana ja potkia pallo aina hevon kuuseen, kun kohdalle osuu.

Näin kirjoitin jo aikaisemmin kun tiesin, että sinunlaisesi viisastelijat ovat kimpussani.

"Nyt en siis arvostele Helmisen pelitaitoja, koska jos hän saa tilan ja ilman vartijaa pelata, niin hän iskee armotta. Kuitenkin hänet pystyy jo ihan rivipelaaja pitämään pimennossa jos hiillostaa jatkuvasti. Itse en toki siihen pystyisi ja tämän kerron siitä syystä, että muuten täällä olisi ollut kohta joku neropatti viisastelemassa, että miksi en sitten pelaa SM-liigassa jos se on minulle niin helppoa."

Viestin lähetti JHag
edit: Ai niin, väitän todellakin silmät kirkkaina, että kauden 03/04 SM-liigassa Spanhel oli edes kohtalainen vahvistus. Ei se minustakaan hauskaa ole, mutta sijalla 4. hän killui HIFKin hyökkääjien tehotilastossa heti ykkösketjun perässä. Aika kohtalaista kerta kaikkiaan. Myös Vopat on kohtalainen vahvistus SM-liigassa, samoin Dave Stathos. Mutta ovatko he hyviä vahvistuksia?

Hauskaa, että rupeat katselemaan tehotilastoja joita yleensä katsellaankin siinä vaiheessa kun pisteiden teko ontuu. Spanhel ei ollut millään tasolla vahvistus ja minä olen todella onnellinen ettei minun tarvitse katsella HIFK paidassa miestä joka väistelee taklauksia ja ei uskalla mennä maalin eteen maskiin seisomaan vaan jää mieluummin metrin päähän maalin sivuun.

Nyt kun tässä on tapahtunut jo niin paljon väärinkäsityksiä ja monet kirjoittajat ovat vääristelleet sanomisiani, niin haluan esittää teille kysymykset niihin asioihin joita olen väittänyt. Näihin saa kaikki vastata ja perustelutkin on ihan paikallaan jos jaksaa semmoiset vääntää.

Aloitetaan siis:

Onko teidän mielesänne Pena ollut hyvä joukkueen kokoaja näinä vuosina kun hän on HIFK:ssä ollut?

Onko Pena hukannut rahaa suhteettomat määrät tekemillään päätöksillä näiden vuosien aikana?

Tuhlaako Pena rahaa täysin järjettömästi huonoihin pelaajiin ja heille maksettaviin palkkoihin/ulos ostamisiin?


Onko Pena hommannut meille sitä 2 kenttää jota olemme tässä jo vuoden-pari vaatineet ja joka selkeästi on se mikä tekisi meistä suurimpia mestari ehdokkaita?

Onko Pena hommannut enemmän hyviä kuin huonoja ulkomaalaisvahvistuksia?

Jos on niin kuin väitän, että meidän ex-junnut saavat ylisuurta palkkaa ja väitän, että he saavat yhtä suurta palkkaa kuin pikkuseurojen 1-2 kentät, eli jos väitteeni on totta, niin onko tämä teidän mielestänne liikaa vai liian vähän?

Oliko Spanhel hyvä hankinta, hyvä ulkomaalais paikan arvoinen vahvistus ja varsinkin oliko hän HIFK näköinen pelaaja joka olisi ollut hyvä pitää HIFK:ssä?

Onko Penan kouluttaminen suuren yrityksen johtajaksi tullut maksamaan HIFK:lle suhteettomasti hänen tekemien mahdollisten virheidensä takia?

Pystyisikö lähes kuka tahansa SM-liigan kakkos-kolmos kentässä pelaava pelaaja vartiomaan Helmistä kun hän on jo yli 40 vuotias ja pelaa vieläpä loukkaantuneena, vai onko Hirso ainoa joka tähän pystyy?

Oliko maailman parhaan pelaajan, HOFiin valitun, ehkä yhden kaikkien aikojen ylivoimaisimman urheilijan Wayne Gretzkyn ja Esa Tikkasen välinen tasoero suurempi vai pienempi Gretzkyn parhaimpana aikana kuin vanhentuneen ja hidastuneen joskin vielä hyvin pelaavan, mutta loukkaantuneen Raimo Helmisen ja nuoren, vetreän, mutta hiukan vielä kokemattoman Kim Hirsovitchin ero tänä päivänä?

Ps. Minä en ole myöskään sanonut, että Pena oli tyhmä kun yritti hommata Santalan vaan minun mielestäni se oli yksi hänen parhaita yrityksiään. En myöskään vaadi Penan eroa, koska en sitä halua vaatia kenellekän muullekaan vaan toivon vain, että hänet siirrettäisiin toisiin hommiin.
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti Isaksson
CK ja Mixu kaataisivat taas ämpärikaupalla paskaa Pentin niskaan, kun meni ja vittu sainasi kovan ja ylihinnoitellun kakkossentterin ja nyt meillä onkin saatana 4 ykkössentteriä. Järjetöntä puuhaa, vain Pentti pystyy tähän.

Niin kuin sanottua. Silloin kun sinulta pointit loppuu, niin ruvetaan vääristelemmään kirjoituksia ja yritetään saada toinen kirjoittaja näyttämään huonolta juuri tämmöisin tekstin pätkin. Sinulla ei näytä olevan enää hirveästi annettavaa tähän keskusteluun.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Menemättä yhtään yksityiskohtiin voidaan vetää esille se suuri kysymys onko Hifkin menestys viime vuosina ollut sillä tasolla kuin pääkaupunkiseudun vanhimmalla ja tunnetuimmalla joukkueella pitäisi olla.
Minun mielestäni ei ja sen takia kritiikki Penttiä ja Hifkin johtoa kohtaan.
Jos olen väärässä ja joku todistaa faktalla että menestys on ollut sillä tasolla kuin pitäisikin niin sitten se on ok.

Mulle käy täysin hyvin että Pentti jatkaa kunhan Hifk pelaa Hifkin tyylillä ja että hän kokoaa joka kausi joukkueen joka on kärkipään tasoa.Loukkaantumisille yms ei mitään voi mutta en hyväksy että Hifk on valmentajien koepaikka (Mälkiä,Suhonen) ja että tulee sellaisia sijoituksia kuin toissa kaudella tuli.

Omalta osaltani annan nyt pelirauhan ja katsotaan sitten jonkin ajan päästä missä mennään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös