Viestin lähetti JHag
Ck: Et sitten antanut niitä Hirson ketjun palkkoja, etkä myöskään listaa pelaajista, joita olisi ollut vapaana heidän tilalleen? Arvasinkin sen, kunhan länkytät vaan, kun on niin paha olla että. Oletpa outo avautuja. Odotetaan jännityksellä verotietoja ensi vuonna, luultavasti Hirso kiilaa SM-liigan top kymppiin.
Minä kirjoitin jo niihin alkukirjoituksiini, että olen kuullut sen yhdeltä SM-liiga pelaajalta. Minulla ei edelleenkään ole mitään suoranaisia hintoja, mutta kun te väitätte, että kirjoitukseni on huuhaata, niin toivoisin silloin että te myöskin perustelisitte miksi se on huuhaata. Esitin vaan väitteen jonka tueksi on myös suuntaa antavasti HIFK:n pelaaja budjetti, mutta tietenkään sekään ei kerro kaikkea. Missään vaiheessa en kuitenkaan ole sanonut, että minulla olisi heidän palkkansa, mutta se ei silti tarkoita sitä, että olen väärässä. Eli, pankaa te niitä tilinauhoja pöytään jos kerta väitätte minun olevan väärässä ja kirjoitusteni olevan sontaa. Jos olen väärässä, niin pyydän anteeksi sitä, että kirjoitin näin, mutta tällä hetkellä en näe siihen mitään syytä, koska kukaan ei ole pyörtänyt väitettäni.
Viestin lähetti JHag
Aran suhteen haluaisin mainita sen, että en laskenut itseäni toimittajaksi hänestä puhuessani, joten eihän siitä jää jäljelle kuin "lähipiiri" vai pistetäänkö turvallisesti "joku muu". Siis paikalla ei ollut ketään ulkopuolista, jonka vuoksi olisi tarvinnut puhua vain hyvää Spanhelista. Voin vakuuttaa, että Aralta löytyy myös hampaat, kun puhutaan pelaajista, joihin hän on pettynyt. Tämänkin voinee esimerkiksi cobol vahvistaa. Tietäisit itsekin, jos olisit joskus liikkunut jossain, missä on oikeita kiekkoihmisiä. Mutta paljastat tavan takaa sen, että et oikeasti tiedä mistään mitään, olet vain netissä haahuileva kiekkomessias lukuisine teorioinesi, joista Hirson ja kumppanien liikapalkkaus on alle kaiken arvostelun. mixun kanssa on sentään hedelmällistä väitellä, hän on kartalla reaalimaailmassa kuitenkin. Kaikkiaan hyvä ohje uskottavaan keskusteluun on se, että faktoina esitettävillä asioilla pitäisi olla luotettavaa kaikupohjaa eli oikeaa tietoa. Sillä pääsee jo pitkälle uskottavuuden tiellä, jota et ole tämän aiheen tiimoilta löytänyt ollenkaan.
Mistä sinä tiedät kuinka paljon minä liikun kiekkoihmisten parissa. Sanotaan nyt vaikka sen verran, että olen jutellut monien liiga pelaajien, valmentajien, ex-NHL pelaajien ja NHL pelaajien kanssa ja tunnen myös henkilököhtaisesti liiga pelaajia, NHL pelaajia, ex-NHL pelaajia ja valmentajia. Mistä kuvittelet saaneeni tiedon esim. Santalan siirtymisestä tänä ja viimekaudella ennen kuin kukaan täällä sitä tiesi. Jos, et usko, niin voit kysäistä cobolilta meidän keskinäisistä väittelyistämme viime keväältä. Tsori cobol, että sinut jälleen kerran vedetään näihin HIFK fanien keskinäisiin kiistoihin, mutta kun sinut nyt on jo täällä aikaisemmin mainittu, niin ajattelin mainita sinut myöskin tässä yhteydessä.
JHag, tuo sinun Ara juttusi on ihan tasan yhtä uskottavaa kuin se, että minä olen kuullut yhdeltä SM-liiga pelaajalta näistä palkoista.
Viestin lähetti JHag
Olet kaikkiaan puhunut itsesi pussiin ja Hirson ketjun dissaaminen Tikkanen / Gretzky -esimerkillä on eräs tämän ketjun surkeimmista aasinsilloista kautta historian. Jos kuka tahansa junnukolmikko pystyy pelaamaan ottelusta ulos minkä tahansa SM-liigan ykköskentällisen "selkeällä vartiointitaktiikalla", niin voitko kertoa minkä pirun takia Harkinsit, Metropolitit, Helmiset ja kumppanit nappaavat niin helvetisti pisteitä ja pelaavat joukkueelleen voittoja? Miksei Ilves uhrannut jotain kenttäänsä -siis vaikkapa A-junnujaan- ihan vaan selkeästi roikkumaan Harkinsissa pleijareissa? Miksi kaikki joukkueet metsästävät peliätekeviä senttereitä, kun kuka tahansa pystyy vartioimaan heidät tehottomiksi kuitenkin? Siksi, että hyvässä vartiointipelissä a.k.a iholla roikkumisessa ja tehottomaksi pelaamisessa vaaditaan pelitaitoa siinä missä kaikilla muillakin jääkiekon osa-alueilla. Tikkanenko piti ostaa Euroopasta asti vain vartioimaan Gretzkyä tehottomaksi kun kuka tahansa oma junnu olisi sen hoitanut?
Missä minä olen taas sanonut, että kuka tahansa junnukolmikko? Miksi vääristelet kirjoituksiani, voisit ottaa mieluummin lainaukset jotta saisit jotain järkeä noihin kirjoituksiisi. Minä en kirjoittanut lähellekään noin miten asian tuossa ilmaiset. Vastaan nyt kohdittain, ettei sinulle jää taas asiat epäselväksi.
Viestin lähetti JHag
Olet kaikkiaan puhunut itsesi pussiin ja Hirson ketjun dissaaminen Tikkanen / Gretzky -esimerkillä on eräs tämän ketjun surkeimmista aasinsilloista kautta historian.
Sinäkö täällä jakelet palkintoja siitä mikä on hyvä ja mikä huono aasinsilta? Minä en myöskään dissaa täysin Hirsoa vaan itseasiassa pidän hänestä niin kuin muistakin HIFK:n pelaajista, toivoisin vaan, että he saisivat myös tasoaan vastaavaa palkkaa.
Viestin lähetti JHag
Jos kuka tahansa junnukolmikko pystyy pelaamaan ottelusta ulos minkä tahansa SM-liigan ykköskentällisen "selkeällä vartiointitaktiikalla", niin voitko kertoa minkä pirun takia Harkinsit, Metropolitit, Helmiset ja kumppanit nappaavat niin helvetisti pisteitä ja pelaavat joukkueelleen voittoja?
Missä minä olen taas sanonut, että kuka tahansa junnukolmikko? Minä en puhunut tässä vaiheessa muista kuin Helmisestä ja siitä, että hän ei ole enää samassa vedossa kuin muutamia vuosia sitten ja siitä syystä Hirso sai pidettyä Helmisen pimennossa selkeällä pelaaja vartioinnilla. Syyt siihen miksi tätä ei käytetä kovin usein on se, että se on toisaalta myös varsin epävarma taktiikka ja siinä on suuri mahdollisuus myös epäonnistua ja näin hävitä ottelu. Tästä syystä sitä ei käytetä kovin usein ja varsinkaan Suomalaiset valmentajat eivät sitä tunnetustu kauhean usein käytä jostain syystä. Jos tunnet Aran niin kuin sanoit, niin voit häneltä kysellä tästä enemmän.
Näin kirjoitin aikaisemmin:
"Vielä tuosta Helmisestä, niin se että Hirso pelasi Helmisen näkymättömiin oli mielestäni hieno teko, mutta kun se suoritetaan noin selkeästi kohdentuen yhteen pelaajaan, niin silloin ihan kuka tahansa on helppo pelata pimetoon, myös yli 40 v. Helminen. Jos Helminen olisi muutaman vuoden nuorempi, niin Hirso ei olisi siihen pystynyt, mutta nykyisellään Helmisen pystyy jättämään pimentoon selkeällä vartioinnilla kuka tahnsa 3 kentän pelaaja."
Voit siis lopettaa kirjoituksieni vääristelyn tähän paikkaan. Tämä on sitä ainaista JHagia, eli kun sinulla loppuu pointit kirjoittelustasi, niin rupeat viljelemään tätä hassunhauskaa huumoriasi ja halventamaan toisia kirjoittajia.
Viestin lähetti JHag
Miksei Ilves uhrannut jotain kenttäänsä -siis vaikkapa A-junnujaan- ihan vaan selkeästi roikkumaan Harkinsissa pleijareissa?
Koska he eivät olisi luultavasti pystyneet pitämään Harkinsia kurissa. Naurettava kysymys ja minä en ole tuollaista väittänyt.
Ja niin kuin fiftyeight tuossa aikaisemmin sanoi, niin Helminen on ollut loukkaantuneena pleijareissa joten hänen pelaaminen pois pelistä on ollut vieläkin helpompaa. Silloin kun pelaaja on loukkaantunut joutuu hän varomaan esim. taklauksia käytännössä kokoajan joten hänen pelinsä hankaloituu vieläkin enemmän ja jos siinä samaa aikaa luistelee joku hänen ympäri jatkuvalla syötöllä, niin pelistä ei tule yhtään mitään. Jos olet josku JHag pelannut jääkiekkoa, niin luulisi sinunkin tajuavan tuon.
Viestin lähetti JHag
Miksi kaikki joukkueet metsästävät peliätekeviä senttereitä, kun kuka tahansa pystyy vartioimaan heidät tehottomiksi kuitenkin?
Eivät kaikki pysty pitämään kaikkia. Jälleen naurettava kysymys, koska en ole milloinkaan tuollaista väittänyt.
Viestin lähetti JHag
Siksi, että hyvässä vartiointipelissä a.k.a iholla roikkumisessa ja tehottomaksi pelaamisessa vaaditaan pelitaitoa siinä missä kaikilla muillakin jääkiekon osa-alueilla. Tikkanenko piti ostaa Euroopasta asti vain vartioimaan Gretzkyä tehottomaksi kun kuka tahansa oma junnu olisi sen hoitanut?
Jälleen naurettava väite/kysymys ja en ole edelleenkään puhunut mitään tuollaista. Minä puhuin Helmisen pitämisestä kurissa ja minä en puhunut missään vaiheessa kenestä tahansa junnusta. Tietenkin Gretzky tarvitsi paremman vartijan, koska hän on parempi pelaaja. Tässä kuitenkin tulee se pointtini jossa se ero pelaajien Gretzkyn ja Tikkasen välillä oli pelaajana silloin suurempi kuin mitä Helmisen ja Hirson ero on nykyään, niin kuin jo aikaisemminkin sanoin. Eli, kun asetetaan oikean tasoinen pelaaja vartiomaan jotain henkilöä, niin on mahdollista että hänet saadaan pidettyä pimennossa. Kerro sinä siis puolestasi miksi ei kuka tahansa muu kolmos kentän tai näillä palkoilla kakkoskentän pelaaja saisi pidettyä Helmistä kurissa?
Näin kirjoitin aikaisemmin:
"Mielestäni tuon parivaljakon ero pelaajina on vielä suurempi kuin Hirson ja Helmisen joten pysyn väitteessä, että
Helmisen vartiointiin nykyisellään olisi pystynyt
lähes kuka tahansa 3 kentän sälli."
Viestin lähetti JHag
Tiesitkö muuten, että liberona pelaaminen kansainvälisessä jalkapallossa on oikeasti ihan helppoa? Eihän siinä tarvitse kuin pysytellä alimpana pelaajana ja potkia pallo aina hevon kuuseen, kun kohdalle osuu.
Näin kirjoitin jo aikaisemmin kun tiesin, että sinunlaisesi viisastelijat ovat kimpussani.
"Nyt en siis arvostele Helmisen pelitaitoja, koska jos hän saa tilan ja ilman vartijaa pelata, niin hän iskee armotta. Kuitenkin hänet pystyy jo ihan rivipelaaja pitämään pimennossa jos hiillostaa jatkuvasti. Itse en toki siihen pystyisi ja tämän kerron siitä syystä, että muuten täällä olisi ollut kohta joku neropatti viisastelemassa, että miksi en sitten pelaa SM-liigassa jos se on minulle niin helppoa."
Viestin lähetti JHag
edit: Ai niin, väitän todellakin silmät kirkkaina, että kauden 03/04 SM-liigassa Spanhel oli edes kohtalainen vahvistus. Ei se minustakaan hauskaa ole, mutta sijalla 4. hän killui HIFKin hyökkääjien tehotilastossa heti ykkösketjun perässä. Aika kohtalaista kerta kaikkiaan. Myös Vopat on kohtalainen vahvistus SM-liigassa, samoin Dave Stathos. Mutta ovatko he hyviä vahvistuksia?
Hauskaa, että rupeat katselemaan tehotilastoja joita yleensä katsellaankin siinä vaiheessa kun pisteiden teko ontuu. Spanhel ei ollut millään tasolla vahvistus ja minä olen todella onnellinen ettei minun tarvitse katsella HIFK paidassa miestä joka väistelee taklauksia ja ei uskalla mennä maalin eteen maskiin seisomaan vaan jää mieluummin metrin päähän maalin sivuun.
Nyt kun tässä on tapahtunut jo niin paljon väärinkäsityksiä ja monet kirjoittajat ovat vääristelleet sanomisiani, niin haluan esittää teille kysymykset niihin asioihin joita olen väittänyt. Näihin saa kaikki vastata ja perustelutkin on ihan paikallaan jos jaksaa semmoiset vääntää.
Aloitetaan siis:
Onko teidän mielesänne Pena ollut hyvä joukkueen kokoaja näinä vuosina kun hän on HIFK:ssä ollut?
Onko Pena hukannut rahaa suhteettomat määrät tekemillään päätöksillä näiden vuosien aikana?
Tuhlaako Pena rahaa täysin järjettömästi huonoihin pelaajiin ja heille maksettaviin palkkoihin/ulos ostamisiin?
Onko Pena hommannut meille sitä 2 kenttää jota olemme tässä jo vuoden-pari vaatineet ja joka selkeästi on se mikä tekisi meistä suurimpia mestari ehdokkaita?
Onko Pena hommannut enemmän hyviä kuin huonoja ulkomaalaisvahvistuksia?
Jos on niin kuin väitän, että meidän ex-junnut saavat ylisuurta palkkaa ja väitän, että he saavat yhtä suurta palkkaa kuin pikkuseurojen 1-2 kentät, eli jos väitteeni on totta, niin onko tämä teidän mielestänne liikaa vai liian vähän?
Oliko Spanhel hyvä hankinta, hyvä ulkomaalais paikan arvoinen vahvistus ja varsinkin oliko hän HIFK näköinen pelaaja joka olisi ollut hyvä pitää HIFK:ssä?
Onko Penan kouluttaminen suuren yrityksen johtajaksi tullut maksamaan HIFK:lle suhteettomasti hänen tekemien mahdollisten virheidensä takia?
Pystyisikö
lähes kuka tahansa SM-liigan kakkos-kolmos kentässä pelaava pelaaja vartiomaan Helmistä kun hän on jo yli 40 vuotias ja pelaa vieläpä loukkaantuneena, vai onko Hirso ainoa joka tähän pystyy?
Oliko maailman parhaan pelaajan, HOFiin valitun, ehkä yhden kaikkien aikojen ylivoimaisimman urheilijan Wayne Gretzkyn ja Esa Tikkasen välinen tasoero suurempi vai pienempi Gretzkyn parhaimpana aikana kuin vanhentuneen ja hidastuneen joskin vielä hyvin pelaavan, mutta loukkaantuneen Raimo Helmisen ja nuoren, vetreän, mutta hiukan vielä kokemattoman Kim Hirsovitchin ero tänä päivänä?
Ps. Minä en ole myöskään sanonut, että Pena oli tyhmä kun yritti hommata Santalan vaan minun mielestäni se oli yksi hänen parhaita yrityksiään. En myöskään vaadi Penan eroa, koska en sitä halua vaatia kenellekän muullekaan vaan toivon vain, että hänet siirrettäisiin toisiin hommiin.