Juu, WPK, samaa olen ihmetellyt itsekin ja luulen / olen varma, että keväällä meidän nelonen on perinteinen nelonen. Toivottavasti myös hieman uusituin kaverein.....näkemiin Hirso, Capo, Vili, vaikkette kaikki lähdekään tietenkään. Rooli tulee ainakin olemaan rikkova, vaikka se kasattaisiin nykyisistä äijistä.
Tavallisesti on tullut mollattua nuoria, mutta ihan aiheesta. Poislukien loukkaantunut Holma, joka on terveenä itseoikeutetusti vakiosentteri kolmosessa / nelosessa. Nyt täytyy kehaista paria orastavaa valopilkkua. Ensinnäkin Toni "Arcon" Häppölä on Harksin stunttikeikaltaan (5 maalia!) palattuaan sisäistänyt mielestäni entistä paremmin alakentällisten rooliaan. Taklaukset putoavat lujemmin kuin ennen, ihan selvästi. Häbällä on raamejakin moiseen. Asenteessa ei ole ollutkaan vikaa. Miinusta ällistyttävän surkeista aloituksista, kuten Hirsollekin. Häbä on mielestäni alempien kentällisten vakiomiehiä nykyisellä tasollaan. Samoin Järvisen Turre pelaa itselleen paikkaa kevääksikin. Kolmannet kehut menevät eilen debytoineelle Jermu Porthenille. Hän muuten voitti jokusen aloituksenkin. Tekisin hänen kanssaan näin; nyt ajoittain tuntumaa ja jääaikaa, ettei pala loppuun. Keväällä lisää, hyvä puskista tulija siinä vaiheessa.
Ykkönen meillä on, kolmonen ja nelonenkin löytyy pikku säädöin:
Häbä - Holma - Hirso eli 3 sentteriä. Osaisivat homman oikein briiffattuina. Kolmosessa Vihko, Turre, Luttinen laidoille tyrkyllä, keskelle ehdottomasti Vopat. Porthen sitten hämmentämään tätä soppaa.
Kakkoseen vähintään liigatason sentteri ja ykköseen-kakkoseen vähintään yksi liigatason laituri, miel. pf. Vaikkapa tämä Kake ja joku, joka ei vielä tiedä itsekään pelaavansa loppukautta HIFKissä (vrt. Vopatin tulo ihan puun takaa aikoinaan joulukuussa Ipasta). Nämä laituripaikat jakaisivat siis ensisijaisesti Pärä, Kibe, Spanhel (tätä odotittekin) ja uusi mies, joka tekee maaleja myöskin.
Ei paha. Pienistä fiilauksista kiinni. Ylläoleva skenaario sisälsi kaksi kotimaista signausta. Vaihtoehtona toinen olisi tietenkin ulkomainen, siis sena tai laituri ja ulos Vopat. Eiku Spanhel. Eiku Vopat. Eiku Spanhel. Vai sittenkin -gulp- Benysek, ehdoton kauppatavara? Riskipeliähän se olisi, mutta kotimainen pakistomme höystettynä onnistuneilla Turusella ja Kurvisella olisi edelleen pirun kova. Saas nährä...