Roster watch 2003-2004

  • 423 376
  • 2 893

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
En voi käsittää...

...mitä kukaan näkee Spanhelissa. Ottelusta toiseen yritän seurata tarkasti Spanhelin tekemistä ja löytää siitä sitä aivan upeaa mitä esim. JHag miehessä näkee. Tsori...ei vaan onnistu. Ei siitä jätkästä löydy mitään.

Olisi mukava tietää Vopat/Spanhel -akselilla miesten vedot maalia kohti. Mistä tällainen tilasto löytyy? Spanhel ei yleensä osu edes kiekkoon ja mielestäni Vopat ampuu usein ja paljon otteluissa. Jos ei edes ammu (Spanhel), niin miten niitä maaleja voi edes saada aikaan???

Spanhelilla on sekin vika, että silloin kun pitäisi tehdä jotain kiekon kanssa, niin ei siitä mitään tule. Yleensä se viimeinen veto, syötön vastaanotto tai ratkaiseva syöttö epäonnistuu täysin.

Uskon, että Aralla & kumppaneilla on statsit jo kunnossa pelaajista. Luulisi niitten jo kertovan Vopatin olevan valovuoden edellä Spanhelia. Itse en pidä Spanhelin -tyylisistä mikkihiiristä jotka hakkaavat mailalla vastustajia ja pinkovat sitten karkuun. Vopat taklaa oikein ja on pelote. Spanhel pelaa pikkusikaa tuomarin selän takana. Hyi helvetti! Menkööt vaikka Turkuun...

Edit: Yhdessä asiassa Spanhel on hyvä...alivoimapelaaminen. Siitä miehelle plussaa.
 
Viimeksi muokattu:

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Re: En voi käsittää...

Viestin lähetti tiki10


Olisi mukava tietää Vopat/Spanhel -akselilla miesten vedot maalia kohti. Mistä tällainen tilasto löytyy?



SM-liigan sivuilta. Tässä tulokset:

73. Vopat Roman, HIFK 21 / 83

118. Spanhel Martin, HIFK 28 / 65


Eli ensin on sijoitus koko liigassa, ottelut ja laukausten määrä.
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
-----------------------
Yhdessä asiassa Spanhel on hyvä...alivoimapelaaminen. Siitä miehelle plussaa.
-----------------------

No, eikö tämä jo kerro kaverista kaiken. Jokainen pallopelejä pelannut tietää, että se on paljon helpompi rikkoa kuin rakentaa. Miksiköhän esim. minä pelasin urani loppuvaiheilla kolmos / neloskentässä ja paikkaa liigasta ei auennut :=)
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tant gredulin
Jotenkin minun olisi vaikea uskoa Romanin henkisesti murenevan kolmos/neloskenttäkomennuksestakaan. Äijä on niin ammattilainen kuin olla voi.

No, tänään nähdään kuka murenee mistä. Vopat-Hirso- Spanhel pelaa kolmosessa SaiPaa vastaan. Kakkosessa taisi olla Häppölä-Järvinen-Vihko.

että silleen
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti RoopeS
No, tänään nähdään kuka murenee mistä. Vopat-Hirso- Spanhel pelaa kolmosessa SaiPaa vastaan. Kakkosessa taisi olla Häppölä-Järvinen-Vihko.

että silleen

En näkisi, että tässä kohtaa tuolla ketjun numerolla on hyttysen paskankaan vertaa väliä, kun kaikki kentät kuitenkin pyrkivät hyökkäyspeliin muiden tavoin.

Ymmärtääkseni JHag puhuu siitä, että miten Vopin polla kestäisi jos ei olisikaan enää niinkään vapauksia hyökkäyspäässä vaan velvollisuuksia puolustuspäässä. Eli toisin sanoen, kun nyt Vopista on hyvää vauhtia tulossa wannabe-taitokiekkoilija, miten kestäisi ripauksen realismia ja kehoituksen pelata omaa tasoa vastaavassa kentässä/roolissa. Nämä puolustavat kentät muodostettaneen vasta keväämmällä, joten vielä ei nähdä mitään murenemisia.

Eipä silti, itsekin pidän Vopia tässä mielessä epätsekkimäisenä ammattilaisena. Uskon, että hoitaisi ruutunsa hyvin.
 

breakin

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Minäkään en käsitä, mitä jengi ( ja erityisesti jhag) näkee Spanhelissa. Monessa matsissa olen yrittänyt tarkkaan seurata Spanhelia (jhagin kehujen johdosta). Mutta: ei mitään, ei sitten yhtään mitään. Spanhelin koko peliä voi lyhyesti kuvailla näin: Kurvaus, seuraa kiekkoa, selkä suoraksi (varsinkin puolustusalueella), kiilaus - ei siis taklaus - tai sitten kädet ylhäällä hieman niskaan, josta kukaan ei edes horjahda. Ja sitten vaihtoon. Ja sama sitten kymmenen kertaa uudestaan. Hyökkäyspäässäkään Spanhel ei saa mitään aikaan. Ei hyviä syöttöjä, ei vetoja. Ja monta matsia olen erityisesti seurannut Spanhelin otteita.

En pysty käsittäämään, miten Spanhelin tasoista nobodya pystytään hehkuttamaan (erityisesti jhagin toimesta, joka on aina hehkuttanut fyysistä kiekkoa). En näe mitään hehkuttamisen arvoista koko kaverissa. Puolustuspelaaminenkaan ei ole hyvää, yleensä selkä suoristuu heti puolustusalueelle tullessa, eikä muutenkaan mene vastustajan iholle kiinni.

Sitten puhutaan Spanhelin vitt¤maisuudesta. Siis mistä? Tai, no kyllähän minuakin v#tuttaa, kun Spanhel Ei ole vitt¤mainen tai mitään muutakaan. Mikä siinä Spanhelissa on muka vastustajia ärsyttvää ja vitt¤maista? Ne muutamat niskaan kohdistuneet käsitaklaukset, jotka eivät ole horjuttaneet yhtäkään vastustajaa.

Muutenkaan Spanhel ei ole mennyt kaksinkamppailutilanteisiin tai jos on, niin on ne hävinnyt. Ja kyllä, korostan vielä että olen seurannut Spanhelin otteita, mutta en ole löytänyt niissä mitään armottoman hehkutuksen aihetta niin kuin täällä.

Ja hinta? Mistä kukaan tietää Spanhelin oikeaa hintaa. Vai yritetäänkö Spanhelille keksiä halpa hintalappu oikeuttaakseen otteet kentällä? Täytyy kyllä myöskin todeta, että Vopat on ollut huono viime peleissä, mutta Vopatilta löytyy myös OIKEAA fyysisyyttä (taklaukset ja tappelut= oikea jääkiekko), Spanhelin mikkihiiri tönäisyjä ei lasketa fyysisyydeksi. Mikä on Spanhelin oikea hinta? Jos huippu-ulkolainen tienaa markoissa yli millin, on keskiverto ulkomaalaisen palkka noin 500000-600000 vanhaa markkaa. Spanhel kuuluu vähintään tuohon luokkaan, Vopat vähän kalliimpi.

Ja sitten muutama sana matsien viihdyttävyydestä. En ole viihtynyt tälläkaudella oikeastaan yhdessäkään matsissa. Jokerit voitti parikautta sitten mestaruutensa "ihankiva" 2-1, 3-2 varmistelulla ja fanit eivät olleet viihdyttävyyteen tyytyväisiä. Käykö sama nyt ifkissä? Kyllä tällä tylsällä varmistelulla tulee ehkä menestystä, mutta viihdyttävää se ei ole. Taklaukset, tappelut , tunnelma ja muu viihdyttävyys puuttuu. Varmistelu/tylsä kulta vai viihdyttävä rytinä pronssi?
Tylsää matseissa on ainakin ollut. Ehkäpä siksi olen myös voinut seurata Spanhelia.
 
Viimeksi muokattu:

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Spanhel Lukko-ottelussa syyniin!

Katsotaan nyt sitten kaikki oiekin urakalla tuota Spanhelia ensi ottelussa Lukkoa vastaan.

Jaksaako joku tehdä muistiinpanoja, vaihto vaihdolta ?
 
Itse en pääse paikan päälle ahtautumaan torstaina, mutta olisin kiitollinen jos joku tekisi muistiinpanot ja kertoisi ne tänne.

PS. Tuossa tulosruudun Raipe-jutussa näytettiin viime kauden tv-pelistä yksi kohta, jossa Hedberg meni (taas) vipuun ja jäi liukumaan laiskasti alaspäin. Onneksi tällaista ei ole näkynyt tällä kaudella.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti punasydän
PS. Tuossa tulosruudun Raipe-jutussa näytettiin viime kauden tv-pelistä yksi kohta, jossa Hedberg meni (taas) vipuun ja jäi liukumaan laiskasti alaspäin. Onneksi tällaista ei ole näkynyt tällä kaudella.

Olisivat näyttäneet samalla niitä kun Tomekki lensi komeasti seinälle pariinkin kertaan, samaisen miehen toimesta.

Nicce takaisin!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Copypaste Jatkoajan raportista Saipa-HIFK -matsista:

Johtomaali oli hienoa loppuun asti taistelua koko ketjulta Vopat-Hirschovits-Spanhel.

Ja statsit tuosta maalista kertovat 2-3 Hirsovitch (Spanhel, Vopat).
Jaa-a, siellä on Vopatille tullut taas helppo kakkossyöttö :)

Juoskaa mutkia ja hävetkää pää pensaassa kaikki, jotka alatte nyt mestaroida pisteiden laatua, kun määrässä tulikin nekkuun = Spanhel sittenkin Vopatia edellä ja pisteka on sama. Oletteko todella istuneet matseissa ja laittaneet ylös jokaisen maalin synnyn, ynnä analysoineet, tulivatko syötöt ansiosta? Ja ovatko näkemyksenne niin kovat, että voitte suoralta kädeltä sanoa, että toi kakkossyötön antaminen tossa tilanteessa oli kyllä ihan helppo nakki. Newsflash: Jääkiekko on joukkuepeli, kentälliset pelaavat, ei viisi yksilöä. Monesta tilanteesta jää itse asiassa duunariosastolle asiallisesta blokki- tai maskipelistä (Spanhel ei mene maskiin, mutta on loistava blokkaaja. Katsokaa niin näette.) oikeasti henkisesti ainakin kuuluva piste antamatta, koska asia ei realisoidu syötön muodossa. Tämä koskee Valtosta, Spanhelia, Vopatia ja aika paljon jopa Häppölää, jonka pisteet ovat alakanttiin hyökkäyspään kokonaishyötyyn nähden. Toki Häppölän umpipaskat puolustuspään aloitukset pudottavat hänen kokonaiskuvaansa. Jos hän olisi Toni Sihvosen veroinen aloittaja, hän olisi itse asiassa kuin kopio Toni Sihvosesta.

Mutta asiaan; NHL:ssä tämä epäkohta on huomattu ja syöttöpiste voidaan jakaa myös kiekkoon koskemattomalle pelaajalle sillä perusteella, että hän on "olennaisesti vaikuttanut maalin syntyyn". Eräs esimerkki tästä oli Lemieux´n hyytävä kiekon päästäminen längistään SLC:ssä. Siitä seurasi onetimer (en muista kuka, Kariya?) ja maali, josta syöttö Lemieux´lle.

SM-liigassa näin ei käsittääkseni tehdä. Mutta on suurta urpoutta ja debiliteettiä (terveiset Cairnsille :) ) yhdistyneenä vavahduttavaan pelisilmättömyyteen ruveta jakamaan pelaajien saamia pisteitä "oikeisiin" ja "vääriin", "tärkeisiin" ja "yhdentekeviin". Ziisuus...Newsflash2: Jokainen piste on tuonut joukkueellemme maalin ja jääkiekko on maalintekopeli, jossa enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa. Ja tärkeintähän tässä on kai joukkueen menestys? Vai haluavatko armoitetut fanit ryhtyä laskemaan liigasijoituksia itse asiassa pelaajien pisteiden mukaan; laskea sieltä ensin hyvien jätkien hyvät pisteet, poistaa huonojen jätkien huonot pisteet ja saada aikaiseksi jollain hevonpersekertoimella oikea pistetaulukko, jonka mukaan HIFKillä on oikeasti vain 29 pistettä ja 12. sija, koska Spanhel pitää saada ulos, joukkue on liikaa ykkösketjun varassa ja kakkosveskarimme on paska?

Voihan jessus. Moisia analyysejä olisin odottanut jonkun muun joukkueen kannattajilta kuin perspektiiviä omaavilta HIFK-faneilta.

Täysin sairasta on myöskin väittää, että 2+10 pistettä omaava tyyppi on automaattisesti huonompi kaveri joukkueelle kuin 4+8 pisteen kaveri, koska jälkimmäinen on tehnyt maaleja "100% enemmän"...Tollehan nauraa jo teini-ikäinen mummokin. Entä onko 12+2 tekevä pelaaja ilman muuta parempi kuin 2+12 tekevä, koska ensinmainittu tekee paljon maaleja? Entä jos ensimmäinen kaveri onkin itsekäs, kiekkoa hautova paska, jonka puusilmäisyyden ansiosta joukkue on itse asiassa menettänyt noin 12 maalia, koska kaveri ei syötä koskaan.

Vähän mietintää olisi kiva harrastaa. Ensin väitetään, että joku ei tee pisteitä tarpeeksi. Sitten kun kaivetaan tilastot ja todetaan, että kyllä se on tehnyt enemmän kuin "100 kertaa" parempi kilpailijansa, mokelletaan, että pisteet ovat vääränlaisia. Mitä seuraavaksi? Spanhelin alivoimapelaaminen kuitataan helpoksi työksi? Ai niin, joku urvelo sen ehti jo tehdäkin. Jepjep, on maailman helpointa pelata alivoimaa SM-liigassa. Siihen pystyisin minä, sinä ja hänkin.

Palkoista; en sanoisi, että Vopatin palkka on olennaisesti parempi kuin Spanhelin, ellen tietäisi sitä. Mulle on ihan sama, mitä yksittäinen pelaajaa saa palkkaa, jos hän on hintansa väärti. Viime kaudella kerroin, että Zidlicky on HIFKin, lähes koko liigan kallein pelaaja ja vastustusta tuli. Verotiedot sitten kertoivat jotain. Myös Vopatista, jo tuolloin. Hillomiehiä ja mikäs siinä.

En ole koskaan hehkuttanut Spanhelia. Mistä tuokin on peräisin? Olen sanonut, että hän täyttää paikkansa joukkueessa toistaiseksi erinomaisesti. Mutta vaihtaisin hänet empimättä esimerkiksi Bednariin. Valtavaa hehkuttamista.

Ongelma taitaa olla se, että olen tökkäissyt pyhää lehmää nimeltä Vopat, josta diggaan pirusti mutta johon en ole täysin tyytyväinen hintaan nähden. gredu: Spanhelin pukukoppiolemisessa ei ole mitään ongelmia, kuten ei Vopillakaan. HIFK + Vopat yhdistelmä on kuin Breshnev ja NL - pyhää aluetta. Toisinajattelijat ammutaan.

Turha myöskään tehdä Vopat / Spanhel -keskustelusta linjanvetoa fyysisen kiekon arvostuksen suhteen. Arvostan ylilyöntejä ja mättöä varmasti enemmän kuin useimmat täällä. Mielestäni Vopat voisi nimenomaan olla fyysisempi, niin ei tarvitsisi miettiä hänen paikkaansa joukkueessa. Joukkueeseen Vopatin mahdollisesti poistuessa ehdottamani Jani Honkanenhan on tunnetusti neppaileva jortikkakiekkomies.

(typoja)
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Ongelma taitaa olla se, että olen tökkäissyt pyhää lehmää nimeltä Vopat, josta diggaan pirusti mutta johon en ole täysin tyytyväinen hintaan nähden. gredu: Spanhelin pukukoppiolemisessa ei ole mitään ongelmia, kuten ei Vopillakaan. HIFK + Vopat yhdistelmä on kuin Breshnev ja NL - pyhää aluetta. Toisinajattelijat ammutaan.

En minäkään ole täysin tyytyväinen Romanin tämän syksyn esitykseen. Uskon kuitenkin, että parannusta on tulossa, viimeisten viiden pelin aikana tilastot näyttävät jo aivan muuta kuin alkukaudella. Ja kuten itsekin totesit, Roman on pyhä lehmä. Minulla taas on lehmän hermot, ja jaksan odottaa. Minun mielestäni Vopat vain ei ole se ulkomaalainen pelaaja, jonka pitää väistyä mahdollisen uuden kaverin tieltä. Jos Romanin liksa torpedoi kaikki uudet hankinnat on jossain muualla vikaa kuin Vopatissa:)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti tant gredulin
Jos Romanin liksa torpedoi kaikki uudet hankinnat on jossain muualla vikaa kuin Vopatissa:)

Aivan. Eikä se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa.
 

breakin

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Kyllä, Vopat on pelannut minunkin mielestäni huonosti, eikä ole käyttänyt fyysisyyttään niin kuin pitäisi. Mutta huonosti on pelannut myös Spanhelkin. Ja minulle on oikeastaan ihan sama mitä pisteitä ne tekee ja ollaanko sarjassa kuudentena vai toisena. Minä maksan lipuista ja haluan saada rahoilleni myös jotain vastinetta. Siis viihdyttävyyttä, taklauksia, tappeluja, hienoja yksilö suorituksia, jne.

Mutta minä en halua nähdä sellaista varmistelevaa "ihankiva 2-1,pisteettuli" kiekkoa. Oikeastaan Spanhel on tuon ihan kiva varmistelu kiekon perikuva. Kaartelua, varmistelua ja pieniä kiilauksia, mutta ei mitään muuta. Pisteitä sillä tyylillä varmasti tulee, mutta en minä pisteitä hallille lähde katsomaan.

Toisaalta minulle olisi myös sama jos Vopat lähtee, EDELLYTTÄEN kuitenkin että tilalle tulee myös joku fyysiseen peliin ja hanskauksiin pystyvä. Tällä hetkellä Vopat on ainoa jengissä, jolla on potentiaalia fyysisyyteen - hanskauksiin. Tosin Vopat on sitä potentiaaliaan aika vähän käyttänyt. Mutta mieluummin kuitenkin joku, jolla on edes potentiaalia fyysiseen peliin, kuin joku ihankivavarmistelevakiilaavaspanhel. Ei minulla sinänsä Spanhelia vastaan mitään ole, hän ei vaan ole sen tyylinen pelaaja, jonka näkemisestä olisin valmis maksamaan, pelkkä kurvaileva nobody. Mutta näitä nobodeja löytyy kyllä jengistä muitakin, sinänsä turha kaikkea Spanhelin niskaan on kaataa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Jokainen piste on tuonut joukkueellemme maalin ja jääkiekko on maalintekopeli, jossa enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa. Ja tärkeintähän tässä on kai joukkueen menestys?


Aivan ja juuri tämän takia haluaisin nähdä Ifkissä maaleja tekevän kakkosketjun.
Siitä kakkosketjusta puuttuu 2-3 pelaaja ajattelutavasta riippuen. Ne 2-3 kolme pelaaja eivät nouse tämän hetken Ifkin rosterista vaan ne on hommattava ulkopuolelta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Kalkun rusakko
Siitä kakkosketjusta puuttuu 2-3 pelaaja ajattelutavasta riippuen. Ne 2-3 kolme pelaaja eivät nouse tämän hetken Ifkin rosterista vaan ne on hommattava ulkopuolelta.

Kahteen ketjuun menee 6 jätkää. Meillä on jo 3 suurinpiirtein liigan top3 -hyökkääjää. Kyllä maaleja tekevä kakkonenkin pitäisi tästä nipustamme saada aikaiseksi vähemmillä hankinnoilla kuin koko ketjullisella eli 3 hepulla. 1 sentteri lisää Pärälle tai Kuhdalle ja kaksi selkeää tutkaparia; Harkins - Pärä ja X - Kuhta, tai toisinpäin. Muille laidoille se teidän mulla-on-asenne-olen-pelote Vopatinne ja mun mä-en-ole-näyttävä-ja-siksi-epäsuosittu Spanhel. Väittäisin, että toimisi näinkin minimissään. Tietenkin sentterin lisäksi 1 maalilaituri olisi plussaa.

Kävin katsomassa viime kauden The Ketjua (RIP) näihin aikoihin. Siellä huudeltiin (minä mukaanlukien): -voi kun meillä olisi kuittivihko mukana! Nyt ei edes sikailla ja hakata poikkareilla sun muilla vaan mennään korvat luimussa pois -voi kun saataisiin 1-2 ketjuihin sellaiset pomminvarmat 20 pisteen miehet.

Nyt taitaa olla kuittivihkoa ja pelotetta ja tasaisen vauhdin taulukolla Spanhel ja Vopat (0,43 / matsi) ovat lähes pomminvarmoja 30 pisteen miehiä.

:)
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Kahteen ketjuun menee 6 jätkää. Meillä on jo 3 suurinpiirtein liigan top3 -hyökkääjää. Kyllä maaleja tekevä kakkonenkin pitäisi tästä nipustamme saada aikaiseksi vähemmillä hankinnoilla kuin koko ketjullisella eli 3 hepulla.

Vopat-Häppölä-Kuhta toimi, samaan aikaan ei kuitenkaan saatu käynnistettyä Pärä-Harks-anyone -ketjua. Teoriassa siis pitäisi olla juuri niinkuin sanoit. Oikeastaan ei tarvittaisi kuin yhden jo rosterissa olevan kaverin selkeä tason nosto, ja olisimme kahden hyvän ketjun onnellisia omistajia. Kuka se sitten voisi olla. Jone?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tiedoksi vaan, että Pärä jatkoi sopimustaan vuodella (DNA).

Jess!
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Apassi
Hieno homma. Onkos muuten Kuhdalla diili ensi kaudeksi.

Kyllä vaan. Kuten myös Jerellä, Kultsilla, Benyllä ja Daveylla.. hyvältä näyttää. Jostain olin kyllä lukevinani että Harkinsillakin olisi ensi kaudeksi soppari, mutta jos ei ole, niin eiköhän se sorvata seuraavaksi.. sitten Södelle. Turuselle ja Saariselle sopparia käteen ni olisi alakerta jo kasassa.

Hyökkäysosaston kanssa onkin sitten veikeampaa.. loppukausi ratkaissee paljon "junnu"-osaston jatkon. Tässä vaiheessa ei sieltä kauhean montaa jatkon ansaitsevaa löydä.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti kamraterna
Kyllä vaan. Kuten myös Jerellä, Kultsilla, Benyllä ja Daveylla.. hyvältä näyttää. Jostain olin kyllä lukevinani että Harkinsillakin olisi ensi kaudeksi soppari, mutta jos ei ole, niin eiköhän se sorvata seuraavaksi.. sitten Södelle. Turuselle ja Saariselle sopparia käteen ni olisi alakerta jo kasassa.

Hyökkäysosaston kanssa onkin sitten veikeampaa.. loppukausi ratkaissee paljon "junnu"-osaston jatkon. Tässä vaiheessa ei sieltä kauhean montaa jatkon ansaitsevaa löydä.

Sittenhän meillä on jo ykkönen ensi kaudeksi kasassa. Enpä usko, että NHL:ään lähtijöitä tästä sakista löytyy.

Nyt pena jo sitä kakkossentteriä etsimään, jos meillä ei rahkeet tällä kaudella sitä riitä hankkimaan.

Meidän "junnuilla" oli NHL puheet esillä jo ennen kuin oli ensimmäistä täyttä kautta liigassa pelattu. Noilla näytöillä ei tavitse kenenkään käydä edes passia tilaamassa.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=HIFK&sivu=pelaajat

Täältähän näkee sopimustilanteen. Jonkinlainen sopimus on siis voimassa seuraavilla pelaajilla kaudelle 2004-05 (osalla optiovuosia, joissa keväällä 2004 purkupykäliä ja NHL vie aina tietysti ketä huvittaa). Sopimuksia on jo 15 kpl, joista 3 ulkolaisilla.

Stathos
Laaksoharju

Karalahti
Söderholm
Kultanen
Benysek
Lamberg
Pikkarainen

Kuhta
Pärssinen
Häppölä
Grunn
Holma
Vopat
Viitaluoma

Tähän kauteen loppuu:

Saarinen
Kurvinen
Varakas
Turunen

Hirschovits
Vihko
Harkins
Järvinen
Spanhel
Fagerstedt
Laine
Luttinen
Porthen
 

#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Apus ekaks tuolta pitäisi varata Turunen ja Porthen. Sitten paremmalla ajalla voisi neuvotella Järvisen, Luttisen ja Laineen kanssa. Ehkä Fagu kans.

Pahoin pelkään että Brett on meidän Seppo, osa II, joka ei enää tuosta nuorru. Pahvia tietysti voi tarjota, mutta en usko että toinen kausi olisi enää yhtä hyvä. Olen mielelläni väärässäkin.

Grünn ja Viitaluoma voitaisiin liisata vähän pidemmälläkin sopparilla vaikka Pelikaaneihin tjsp.

Tilalle sitten vaikka pari maitojunamiestä (yksi mielellään tuolta Chicagon suunnalta) ja se joku pakollinen kaappaus narrileiristä, niin avot.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti #12
- - -
Pahoin pelkään että Brett on meidän Seppo, osa II, joka ei enää tuosta nuorru. Pahvia tietysti voi tarjota, mutta en usko että toinen kausi olisi enää yhtä hyvä. Olen mielelläni väärässäkin.
- - -

Amerikan Raipe oli jo tälle kaudelle tulossa selkeäksi kakkosketjun sentteriksi, mutta Santalan lähtö muutti kuviot. Kakkosketjun sentterinä varmasti paikkansa täyttää vielä ensi kaudenkin. Nyt vaan pitää hankkia se ykkössentteri....
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti tant gredulin
Vopat-Häppölä-Kuhta toimi, samaan aikaan ei kuitenkaan saatu käynnistettyä Pärä-Harks-anyone -ketjua.

Noh, sitähän kokeiltiin Kärpät-pelissä, kuten olen jo monasti jaksanut mainostaa. Silloin tuloksena oli yksi maali tappio-ottelussa liigakärkeä vastaan. Ei sitten jatkettu sitä kokeilua sen pidemmälle, harmi sinänsä. Itse toivon/odotan vähintään sen yhden taitavahkon sentterin tulevan, mielellään tietty suomalainen. Siinä tapauksessa, että halutaan pitää supertrio yhdessä, pitäisi hankkia 1-2 (ulkomaalaista) pelaajaa ja rukoilla kädet ristissä Jonen uutta tulemista. Tämä skenaariohan johtaisi joko Vopin tai/(ja) Spanhelin ulostukseen ja menisi näin:

Ulkom. sena -> Vopi ulos -> suomalainen poliisi jengiin ulkopuolelta.

tai näin:

Ulkom. sena -> Spanhel ulos -> roima tasonnosto joltain omalta kasvatilta (Järvinen, Luttinen, Fagerstedt).

Kolmas vaihtoehto on tietty nuo kaksi yhteen laskettuna, jos hommataan sena ja laita. Ja näissä kaavailuissa ei sitten edes otettu huomioon JHagin mainitsemia palkkapussien eroja, jotka varmaan kallistaisivat vaakaa jomman kumman lähtijän suuntaan.

Toivottavasti saadaan jostain kädellinen suomalaissentteri ja Ara kokeilee näitä JHagin esittämiä tutkapareja/ketjuja (tämä olisi se yksinkertaisin ratkaisu). Ainahan sen superketjun voi koota uudestaan, jos peli ei luista..

Tämä kaikki on varmasti sanottu jo aiemmin, mutta kertaus on opntojen äiti. Repetitio est mater studiorum, kuten ennen muinoin tavattiin sanoa "sivistyneemmissä" piireissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös