Roster watch 2003-2004

  • 171 423
  • 1 003

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Arvaajan mukaan Voutilainen on sivussa lokakuuhun asti nivusleikkauksen takia. Jokuhan kertoikin täällä asiasta ja nyt siitä kerrotaan myös Arvaajan sivuilla.

Onneksi Kerholla on noita hyökkääjiä tarpeeksi, vaikka onhan se sääli, ettei Jukka pääse pelaamaan heti kauden alusta asti.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Rosoh
Meinaatteko jakaa samassa tilaisuudessa kansalaisille ylimääräiset potut Suomen mestarit 2001-2002 ja Suomen mestarit 2002-2003 lippalakeista???

Kuule, niistä potuista keitettiin jo kauan sitten pontikkaa ja se pontikka juotiin pronssijuhlissa/mestaruudenmenetyssuruun.

Että silleen...
 

Analysoija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Eskolan Eskot, KPV, Öja-73
Jälleen Hietaharjusta

Keskustelin erään Hietaharjun lähipiiriin kuuluvan kanssa, joka sanoi tämän vapautuvan näinä päivinä armeijan harmaista Kajaanista.
Kuulemma liittyy sen jälkeen HPK:n rinkiin.
Omaa tietysti Kärppä-taustaa, mutta Kärpillä on laajuutta niin paljon omasta takaa Ouluseudulta, että yksi kälviäläinen vajaat 200km etelämpää ei näyttöpaikkaa saa.

Itse olin kuvitellut H.H:ta lähinnä neloskentän laituriksi, mutta pelannut tietojen mukaan sentterinä rapakon takana viime kautena, olisi lähinnä tavoittelemassa kolmossentterin paikkaa ensi kauden rosterista.

Eräs asiantuntija sanoi miehen tämän hetken tasosta sen, että parempi kuin Skyttä, samaa tasoa tai hitusen parempi kuin Louhi. Tiedä häntä.

Kuznetsov ja muut tietävät asiasta varmasti paljon enemmän?
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Hietaharjusta

Hmm... mielenkiintoista. Ykkös ja kakkosketjujen pelipaikat ovat jo periaatteessa täytetty (Laakkonen, Kuha, Virta, Voutilainen, Burström ja Vujtek), mutta kolmos- ja nelosketjuihin onkin sitten tungosta.

Louhi on selvä kolmosketjun laituri ja eiköhän Sillanpää ole nelosessa tai jopa kolmosessa. Kuitenkin, kahteen viimeiseen ketjuun on siis monta pelaajaa tyrkyllä:

Lappalainen, Loikas, Lahti, Yli-Junnila, M. Kenig, Suutarinen, Skyttä ja jos tämä Hietaharju juttu pitää paikkansa, niin hyökkäjiä on jo kohta liikaa.

Lappalainen saattaa pelata ensi kauden junnuissa, mutta jos näytöt riittää, niin saattaa hyvinkin pelata nelosketjussa.
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hietaharju ei ole itselleni kovin tuttu pelaaja, mutta on kyllä mielestäni tervetullut näyttämään taitonsa. Johan tänne on otettu hyysättäväksi muitakin. Skyttä oli ainakin viime viikolla ollut juuri niin vakuuttava näky kuin odotinkin. Onneksi Suutarinen oli kuitenkin pistänyt heti maalin ensimmäisessä ottelussa. Tekee toivottavasti hyvää kaverin itseluottamukselle. Kaverithan kisaavat samoista pelipaikoista ketjuista 3/4. Ihmetyttää tosin miksi kankealle Skytälle oli annettu pelipaikka kuin hopeatarjottimella Kucharcikin ja Laakkosen viereltä. Ei ihan reilua toimintaa suhteessä Suutariseen ja Sillanpäähän. Antakoon perkele näyttönsä niiden pelaajien kanssa, joiden kanssa myös kaudella pelaisi. Sittenpähän nähtäisiin "if he can make the difference" (<- which he can not..)

Hyökkäyspäätä kun ajattelee, niin minun mielestäni on yksi pelaaja, jonka hankinta pitäisi olla seurajohdonkin mietteissä. Toni Dahlman. Hyvä liikkuvuus, hyvä fysiikka, laukoo oikealta ja osaa todellakin myös laukoa, toisin kuin Skyttä. Hintalappukaan ei loppujen lopuksi nousisi hirvittävän paljoa Skyttää pahemmaksi, kun huomioidaan siirtokorvaukset. Sitäpaitsi tällaisestä kaverista voisi joukkueelle olla myös jotain todella konkreettista hyötyä. Toisin kuin kankeasta, laukaisutaidottomasta ja kädettömästä "kulmavääntäjästä", joka syö vain Suutarisen/Sillanpään peliaikaa. Ei jaksa ymmärtää, ei. Olisivat edes vetäneet Kyyn naftaliinista, olisi ajanut saman asian.
 

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Dahlman kyllä sopisi mainiosti Token ja Voden rinnalle. Tämä vapauttaisi Bjuströmin kolmoseen ja toisi siten leveyttä hyökkäysarsenaaliin. Mikäs Tonin tilanne tällä hetkellä on? Ja kyllä perunatkin alkaa varmaan olla jo vähissä... Itse kuitenkin toivoisin laatupakkia enemmän kuin laatuhyökkääjää kokoonpanoon. Tuuski ja Sicak ovat ainoat todella hyvät pakit tällä hetkellä. Muilla on selkeitä puutteita pelissään.

PS. Miksi käyttetään sanaa roster kun kerran sille on ihan oikea suomenkielinenkin sana (kokoonpano) Ainakin mun korvaani kuulostaa vähän tönköltä.
 

Kiisa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HPK-Inkkarit, IHN ja FC HML
Viestin lähetti Peter Gabriel
PS. Miksi käyttetään sanaa roster kun kerran sille on ihan oikea suomenkielinenkin sana (kokoonpano) Ainakin mun korvaani kuulostaa vähän tönköltä.

Siksi kun se on niin hienoo käyttää englanninkielistä sanaa. Ollaan niin kansainvälisiä että... :-)
Kokoonpano sanaa voitaisiin minunkin mielestäni käyttää roster-sanan tilalla aivan hyvin.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti Peter Gabriel
PS. Miksi käyttetään sanaa roster kun kerran sille on ihan oikea suomenkielinenkin sana (kokoonpano) Ainakin mun korvaani kuulostaa vähän tönköltä.

Niin, tämän ketjun otsikko voisi olla vaikka "kokoonpanotarkkailu." Roster-sanan käyttäminen on trendikästä, kuten on myös brand-sanan käyttö. Mielestäni suomalaisten tulisi ignoroida näitä trendejä...

Lisäksi, sanaa "omata" käytetään usein väärin. Pelaaja X ei "omaa" mitään ominaisuutta.
 
Viimeksi muokattu:

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Viestin lähetti clayman
Mielestäni suomalaisten tulisi ignoroida näitä trendejä...
Tää oli hyvä... Omalta kohdaltani kokoonpanotarkkailu alkaa torstaina, kun kiekko putoaa jäähän. Saas nähdä, muistavatko pojat pelata, vai meneekö tyypilliseksi hifki-hulinaksi koko turnee. Tällöin kaikki huutelisivat Mäkelää ja manaisivat mikkihiiriosastoa ja asiallinen keskustelu tyrehtyisi toviksi.

Fiksummat jatkakaa ukkojen analysointia!
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kiviä taskuihin!

Onko kellään tietoja päivitetyistä pelaajatiedoista, siis lähinnä pelaajien nykykunnosta, vai onko esim. Max kolmatta vuotta 170/ 70. Lähinnähän painonlisäys kertoo siitä, että punttitreeni on maistunut ja näitä meidän nuoria ei puhallettaisi kumoon. Sillä nykypainoilla mielestäni esim. Sillanpää/ Suutarinen on liian kevyttä kalustoa kolmos/ nelosketjuihin, joihin heidät kuitenkin tullan sijoittamaan, näillä pelipaikoilla mittojen tulisi kuitenkin mielummin olla 180/ 90 kuin 190/ 80.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itse en tiedä näistä kokoonpanotarkkailuista, enkä juuri muistakaan.

Torstaina sen sijaan menen verkostoni muassa analysoimaan tiettyjä rosterimme painopistealueita, jonka jälkeen olen huomattavasti ideaalimmassa tilanteessa ryhtyäkseni fokusoimaan mahdollisia modifiointeja rosterimme ja muunkin kiekkoportaalimme konseptin osalta.

Ainiin ja saatampa juoda tuopillisen keppanaakin.

Täältä tähän
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Re: Kiviä taskuihin!

Viestin lähetti JasonMiller
Onko kellään tietoja päivitetyistä pelaajatiedoista, siis lähinnä pelaajien nykykunnosta, vai onko esim. Max kolmatta vuotta 170/ 70. Lähinnähän painonlisäys kertoo siitä, että punttitreeni on maistunut ja näitä meidän nuoria ei puhallettaisi kumoon. Sillä nykypainoilla mielestäni esim. Sillanpää/ Suutarinen on liian kevyttä kalustoa kolmos/ nelosketjuihin, joihin heidät kuitenkin tullan sijoittamaan, näillä pelipaikoilla mittojen tulisi kuitenkin mielummin olla 180/ 90 kuin 190/ 80.
Niin no, testituloksethan ovat Jalosen mukaan parantuneet (ilmeisesti kaikkien kohdalla). Eli luulisi, että sen myötä on myös tullut lisää massaa.

Suutarinen on 183cm ja 85kg, eli on lähempänä tuota 180/90 kuin Sillanpää (185/84). Mutta nämä tiedot tuskin pitävät paikkaansa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Pitäisiköhän sitä yrittää vääntäytyä torstaina paikalle, niin voisin omalta osaltani kickoffata teamimme rosterin watchaamisen alkavan kausipuolikkaan osalta. On jo aika kova ikävä Vladiatorin jalkakikkaa. Mielelläni myös näkisin, miten Aalto ja Heino taklailevat punanuttuja kilvan pitkin pleksejä.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse en tiedä näistä kokoonpanotarkkailuista, enkä juuri muistakaan.

Torstaina sen sijaan menen verkostoni muassa analysoimaan tiettyjä rosterimme painopistealueita, jonka jälkeen olen huomattavasti ideaalimmassa tilanteessa ryhtyäkseni fokusoimaan mahdollisia modifiointeja rosterimme ja muunkin kiekkoportaalimme konseptin osalta.

Ainiin ja saatampa juoda tuopillisen keppanaakin.


Kaikkiin muihin totean: samaa mieltä! Mutta viimeisestä olen eri mieltä, minä aion juoda niin kuin ennenkin: tuoppi+ per erätauko, sekä kauden aloitusjuhlan kunniaksi ehkä vähän muutakin ja muuallakin...

Mutta tosiaan mielenkiinnolla lähden seuraamaan mahtollisia kokoonpanoja/kenttiä.

Että silleen...
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Janne Laukkanen teki teksti-tv:n mukaan jatkosopparin Tampa Bayhin, joten voitaneen täältä(kin) jättää lopullisesti pois spekuloinneista.

Edit: taisi olla jo wanhaa tietoa, sorry.
 
Viimeksi muokattu:

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Täydennystä hyökkäyskalustoon...

Kyllä. Ravitsemusliike Sirkuksessa olen eilen tehnyt havainnon "huippukunnossa" olleesta Veikko Niemisestä. Näinkö Kerho on hankkinut jälleen uuden velhon porukaan ;)

Veikko oli oikeasti paaljon terveemmän näköinen kun pari vuotta sitten...
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Uusia hankintoja?

Nyt olisi potentiaalinen pakki kakkospariin elikkäs Matias Schantz, from SaiPa. Eihän tuo mikään mairitteleva meriitti ole saada potkuja SaiPasta, muutta taitaa se potentiaali olla tallella.
Jos olen käsittänyt oikein tuon hyökkääjähankinnan mistä Knigth Hawk:kin kirjoitti ja huhut pitäisivät paikkansa, niin olisi kyllä "hieman" kovempi kuin Mika Skyttä. Jos neuvottelutilanne on kuitenkin noin auki, niin ei siitä sen enempää.
 
F

Flonaldo

Re: Uusia hankintoja?

Viestin lähetti retro
Nyt olisi potentiaalinen pakki kakkospariin elikkäs Matias Schantz, from SaiPa. Eihän tuo mikään mairitteleva meriitti ole saada potkuja SaiPasta, muutta taitaa se potentiaali olla tallella.
Yksi jäsen lisää täydentämään suunnistusviisikon kuusikoksi? Jos kerran kaveria ei kiinnosta harjoituksissa käydä, niin ei kiitos.

Itse olin hamuamassa Schantzia Kerhoon jo viime talvena, kun paljon KiVan pelejä nähneenä tiesin mihin pystyy parhaimmillaan. Mutta eihän tuollaisella jampalla ole mitään virkaa liigassa tuolla asenteella. Posket pullottavat jo entisestään ja hypätäkseen Mestiksestä liigaan pitäisi tehdä extrakovasti duunia.
 

St103

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sairaskertomus

Viestin lähetti clayman
Arvaajan mukaan Voutilainen on sivussa lokakuuhun asti nivusleikkauksen takia. Jokuhan kertoikin täällä asiasta ja nyt siitä kerrotaan myös Arvaajan sivuilla.

Onneksi Kerholla on noita hyökkääjiä tarpeeksi, vaikka onhan se sääli, ettei Jukka pääse pelaamaan heti kauden alusta asti.

Kyllä on Voutilainen ollut sairastuvalla viime vuosina:

-loukkasi harjoituksissa kätensä kesällä 2000, kädessä murtuma ja kipsissä jouluun asti.
-helmikuussa 2001 rtg-kuvassa: ranne luutunut väärään asentoon ja edessä leikkaus (viivästyi sekin kuudella viikolla lääkärilakon takia)
-Elokuussa 2001 ranne ei vieläkään pelikunnossa. Alkoi tiukka fysioterapia ja ranne saatiin pikkuhiljaa kuntoon.
-Joulukuussa 2001 pelasi jo Jokereiden harkoissa, ja lähti Kiekko-Vantaaseen hakemaan pelituntumaa 15 kk pelitauon jälkeen.
-Neljännessä mestispelissä laitataklauksessa pomppasi solisluu paikaltaan: lähes kuukauden sairasloma taas edessä.
-Ensimmäinen liigapeli 9.2.2002 Jokerien ykkösketjussa, mutta parin päivän päästä harjoituksissa kiekko kimposi omasta lavasta suuhun ja kolme hammasta kämmenelle.

Mies on todella kärsinyt loukkaantumisista; toivottavasti toipuu nyt hyvin nivusleikkauksesta ja pysyy jatkossa ehjänä.

(yo luntattu Jokereiden mestaruusjulkaisusta 2002)
 
Viimeksi muokattu:

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt olisi potentiaalinen pakki kakkospariin elikkäs Matias Schantz, from SaiPa.
HPK:lla on riveissään jo kymmenen(10) puolustajaa, joten Schantzin tasoisen pelaajan tänne raahaaminen on täysin turhaa. Miehellä on toki lahjoja, mutta näyttää tuo henkinen puoli olevankin sitten selkeästi "Mestis-tasoa". Näitä ongelmia on puolestaan HPK:lla jo tarpeeksi tälläkin hetkellä. Ei siis minkäänlaista käyttöä kyseiselle kaverille Hämeenlinnassa. Jos tässä nyt pitäisi väkisin joku suomalaispuolustaja kokeelle ottaa, niin sitten vain Tuomas Grönmanin pakeille. Siinä on sentään isokokoinen, kokenut ja suhteellisen kovaotteinen peruspakki. Hänen pelityylistään ja kokemuksestaan voisi olla joukkueelle jopa hyötyä, edellyttäen että paikat pysyvät ehjänä.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Kuznetsov
Jos tässä nyt pitäisi väkisin joku suomalaispuolustaja kokeelle ottaa, niin sitten vain Tuomas Grönmanin pakeille. Siinä on sentään isokokoinen, kokenut ja suhteellisen kovaotteinen peruspakki. Hänen pelityylistään ja kokemuksestaan voisi olla joukkueelle jopa hyötyä, edellyttäen että paikat pysyvät ehjänä.

Etsiessäni vahvistusta Jypin viime kauden nelossentterin Norjaan siirtymiselle törmäsin myös Tuomas Grönmania käsittelevään huhuiluun. Paikkana siis norjalaisen Stavangerin keskustelufoorumi. Merkkejä on liikkeellä siitä, että Osku on muuttamassa Turusta ennemminkin länteen kuin itään päin, sillä niin Stavangerin kuin Södertäljenkin sanottiin olevan miehen kintereillä. Maa siis vielä epäselvä, mutta jompaankumpaan läntisten naapureidemme "suomalaisjoukkueista" saattaa olla Grönman siirtymässä.

Onko HPK:laisilla(kaan) muuten mitään intressiä Pasi Petriläistä kohtaan? Passo kun on toinen viime kauden vapaista TPS-puolustajista, joilta maajoukkuekokemustakin löytyy.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Kynä
Onko HPK:laisilla(kaan) muuten mitään intressiä Pasi Petriläistä kohtaan? Passo kun on toinen viime kauden vapaista TPS-puolustajista, joilta maajoukkuekokemustakin löytyy.

Meillä on jo Aki Heino ja Teemu Aalto. Tuo vastannee kysymykseesi (:
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itsekin olen kyllä tietoinen näistä Grönmanin kytköksistä länsinaapuriin, mutta oudon pitkään tuntuu asiat venyvän. No, joka tapauksessa kyseisen pelaajan mainita oli vain heitto. Ei siis mitään varsinaista intressiä. Petriläisen kohdalla taitaa suomalaisseurojen mielenkiintoa heikentää tuo TPS:n perässä lähettämä lasku. Entisen "maajoukkuepakin" siirtosumma on varmaan aika mukava. Pelillisesti mies putoisi tietysti aika lähelle samaa kategoriaa kuin Schantzikin, tietysti muutamaa pykälää parempi versio.

Itse toivoisin Jalosen antavan Toni Vähämäelle oikein kunnon audienssin jäällä. Esimerkiksi pelaaminen Tuulolan rinnalla voisi kehittää tätä lahjakkuutta hyvinkin nopeasti. Joka tapauksessa HPK:n tulisi katsastaa läpi nämä ovat vaihtoehdot kunnolla ennen kuin edes harkitaan muita toimenpiteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Kuznetsov

Itse toivoisin Jalosen antavan Toni Vähämäelle oikein kunnon audienssin jäällä. Esimerkiksi pelaaminen Tuulolan rinnalla voisi kehittää tätä lahjakkuutta hyvinkin nopeasti. Joka tapauksessa HPK:n tulisi katsastaa läpi nämä ovat vaihtoehdot kunnolla ennen kuin edes harkitaan muita toimenpiteitä.

Mutta mihin Aki Heino sitten laitetaan? ;-)

Onko muuten kenelläkään tietoa, mikä on Jarno Virkin tilanne? Kaverinhan pitäisi olla kanssa suht lahjakas lupaus. Kokoa löytyy ja on perusvarma puolustaja. Ikää tosin vasta 19 vuotta. Ei ole ainakaan vielä näkynyt kentällä näissä kahdessa harjoituspelissä.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Viestin lähetti Kuznetsov
Itse toivoisin Jalosen antavan Toni Vähämäelle oikein kunnon audienssin jäällä. Esimerkiksi pelaaminen Tuulolan rinnalla voisi kehittää tätä lahjakkuutta hyvinkin nopeasti. Joka tapauksessa HPK:n tulisi katsastaa läpi nämä ovat vaihtoehdot kunnolla ennen kuin edes harkitaan muita toimenpiteitä.
Täysin samaa mieltä. Vähämäellä on selvästi potentiaalia ja Tuulola olisi juuri sopiva kaveri näyttämään Tonille esimerkkiä.

Schantz on ilmeisesti hyvä kiekollisena, mutta Kerho tarvitsee fyysisen pakin. Vähämäeltä pitäisi ainakin voimaa löytyä, nyt se pitäisi saada esiin oikealla tavalla.

Huomasin HIFK-pelissä, että Vähämäki meni pari kertaa puolustamaan joukkuetovereitaan, kun vastustaja oli hastaamassa riitaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös