Romanit

  • 1 484 740
  • 3 748
Tila
Viestiketju on suljettu.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
laredo kirjoitti:
Tämäkin ot, olkoon eräänlainen jatko aikaisemmalle kirjoitukselleni.

Pidin Suomessa yht. 10 vuoden ajan veikkuskioskia ja ko. ajalta varkaat ja häiriköt voidaan karkeasti jakaa seuraavasti

a) 85 % narkkeja
b) 10 % spugeja
c) 5 % mannet ja ulkomaalaiset (niputin tähän viimeiseen)

laredo kirjoitti:
Narkit yrittää aina pölliä jotain. Joka käyntikerrallaan. Jos ei muuta niin tikkarin tms. kunhan jotain saa pöllittyä. Se on narkin elämäntapa. Ai että sitä oppi vihaamaan noita kalpeita kuivaihoisia kasvoja, harottavia kuivia likaisia hiuksia, likaisia "urheilullisia" vaatteita, "rockelämäntapaa" jne. jne.
Ihmisarvon menettää samalla hetkellä kun ensimmäisen kerran kokeilee kovia huumeita.
Hah, tukehtuisin kaurapuuroon jos sitä tällä hetkellä söisin. En tiedä onko sinulla pentuja, mutta voisin sanoa aika suurella todennäköisyydellä, että pohdintaa tuosta ihmisarvosta ja sen menettämisestä voidaan hyvin käydä teidänkin perheessä vielä joku kerta. Niputatko sinä nyt tässä kaikki huumeidenkäyttäjät samaan nippuun? Entäs onko konjakkilasin nauttiva herrasmies myös sinun arvoasteikollasi sama kuin sillan alla örisevä Reiska?

laredo kirjoitti:
Kannatan kuolemantuomiota kovien huumeiden käyttäjille. Jos teloittajista olisi pulaa, ilmoittaudun työnhakijaksi takaisin rakkaaseen kotimaahani. Mikään ei voisi olla minulle mieluisampi ammatti kuin narkkien teloittajana oleminen!
Jotenkin mä en ole yllättynyt ollenkaan, että vaihteeksi saa lukea jatkoaika.com:ista tällaista. Edelleenkin viittaan tuohon aikaisempaan, että mitä jos tämä kyseinen narkki olisi oma perheenjäsenesi tai muuten vain läheinen ja rakas henkiö, jolla on alkanut elämä lipsua raiteiltaan? Painaisitko silloinkin liipaisinta hymyillen, jos tähtäimessä olisi ihminen, jota olet pitänyt käsissäsi hänen syntymänsä hetkellä? Luuletko, että kun otat noin jyrkän kannan heihin, se jotenkin suojelisi sinua siltä, ettei tämä ongelma joskus koskettaisi sinua muutenkin kuin materian tasolla?

laredo kirjoitti:
Sörnaisiin voisi puolestani pudottaa pienehkön neutronipommin joka tappaisi narkit ja nuoret joutilaisuuskomitean jäsenet kertaheitolla mutta jättäisi säteilyvaaran jälkeen työtä tekeville asunnot ehjiksi ja osiltaan auttaisi työttömyys- ja asunto-ongelman selvittämisessä.
Ja lisää aivotuhnuja ulostautuu näppikseltäsi. Taidat olla oikein ajattelija. Joukkomurhat ja massatuhohan se onkin ratkaisu kaikkeen. Mitäs tuon jälkeen? Homot, vammaiset yms. riviin ja ojan reunalle?

disclaimer:
Tämä ei siis ollut mikään puolustuspuhe sen puolesta, että olisi jotenkin hyväksyttävää, että toisen omaisuuteen kosketaan luvatta ja sitä anastetaan. Ei se todellakaan sitä ole. Itse en ole sitä koskaan hyväksynyt, enkä koskaan ole itse mitään napsinut luvatta. Mutta silloin kun aletaan viljelemään noinkin äärimäistä retoriikkaa, niin kannattaisi pysähtyä pohtimaan, entä jos...Entä jos se sattuisi omalle kohdalle.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
KPL kirjoitti:
Individual puhuu kokemuksen syvällä rintaäänellä, sen minkä piikittelyltään kerkeää.

Hienoa! Etkö pystynyt muuhun kuin tuollaiseen hikiseen one-lineriin? Jos meinaat kokemuksella sitä, että olen katsonut hyvin läheltä (ja auttanut) reilun kuuden vuoden ajan läheisen ystäväni kamppailua huumeongelman kanssa ja nähnyt, että siellä kuitenkin jossain on ihminen, niin kyllä kokemuksen rintaääni on niin syvä, että Jaakko Ryhänenkin olisi kateellinen.

elikkäs:
Olisko aika tullut laillistaa kaikki huumeet ja jakaa niitä hallitusti käyttäjille. Poistaisi monta edellälueteltua ongelmaa. ;)

(Ellei se pointti vielä mennyt perille, niin ta-va-taan se nyt kerran jos menis jakeluun, eli noilla edellä ehdotetuilla "puhdistuksilla" on sen verran bad vibes in the history, että niillä ei pitäisi leikitellä.
 
Viimeksi muokattu:

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Yleistystä

Individual yleistää nyt keskivertokansalaisen tyylikkyydellä.

Pari nopeata poimintaa sun iltasanomalööppiajattelumaailmastasi.

a) yleisin virhe eli yleistäminen. Sun maailmankuvan mukaan ei voi esim. kannattaa maailman väestön "leikkaamista" koska se voisi sattua omallekin kohdalle, omaan perheeseen.... entä sitten? Ei kukaan tietenkään halua sitä omalle kohdalleen vaan muille MUILLE MUILLE. Mä voin ja toivon kuolemaa kaikille maailman narkeille siitäkin huolimatta että oma lapseni olisi narkomaani. Hän olisi sitten poikkeus. Ymmärrätkö? Vai onko maailmassa vain natseja ja enkeleitä....

b) jatkat yleistämistäsi keskivertokansakouluopettajan maailmankuvallasi tyyliin "sitten tulee homot, vammaiset, väärän väriset... jne. jne." Yllätys yllätys sulle, ei kaikki maailman ihmiset ole jakautuneet sun laisiis sosdemruotsalaispartoihin tai natseihin. Välimaastosta löytyy paljon muuta, eikös olekin kiusallista.

Lisäksi suosittelen sinulle tutustumista "Humen giljotiiniin". Jatketaan vaikka sitten kun olet sen lukenut jookos. Ennen sitä mua ei kiinnosta alkaa väitellä "humanistiruotsalaissosdemkansakouluopen" kanssa. Polttele sää vaan kynttilöitäs rauhassa ja mee marseilles.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
laredo kirjoitti:
Lisäksi suosittelen sinulle tutustumista "Humen giljotiiniin". Jatketaan vaikka sitten kun olet sen lukenut jookos. Ennen sitä mua ei kiinnosta alkaa väitellä "humanistiruotsalaissosdemkansakouluopen" kanssa. Polttele sää vaan kynttilöitäs rauhassa ja mee marseilles.

Ilmeisesti viittaat David Humen tutkielmaan: "A Treatise of Human Nature: Being an Attempt to introduce the experimental Method of Reasoning into Moral Subjects"

Täytyypä kahlata läpi. Oletkos kenties itse tutustunut siihen?
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Individual kirjoitti:
Ilmeisesti viittaat David Humen tutkielmaan: "A Treatise of Human Nature: Being an Attempt to introduce the experimental Method of Reasoning into Moral Subjects"

Täytyypä kahlata läpi. Oletkos kenties itse tutustunut siihen?

Olipas hienosti googletettu nimimerkiltä Individual.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
laredo kirjoitti:
Individual yleistää nyt keskivertokansalaisen tyylikkyydellä.

Pari nopeata poimintaa sun iltasanomalööppiajattelumaailmastasi.

a) yleisin virhe eli yleistäminen. Sun maailmankuvan mukaan ei voi esim. kannattaa maailman väestön "leikkaamista" koska se voisi sattua omallekin kohdalle, omaan perheeseen.... entä sitten?
No lähdetäänpä siitä, vaikken olekaan uskonnollinen ihminen, niin miksi toivoa muille jotain sellaista, minkä ei haluaisi tapahtuvan kuitenkaan itselleen? Musta se on vaan niin helppoa mennä tuollaisen uhon taakse, kun kuitenkaan ei ole valmis edes puntaroimaan niitä seurauksia tai sitä miten se voisi esim. omaan elämään vaikuttaa. Sä sanot, että se on virhe, entä sitten?
laredo kirjoitti:
Ei kukaan tietenkään halua sitä omalle kohdalleen vaan muille MUILLE MUILLE. Mä voin ja toivon kuolemaa kaikille maailman narkeille siitäkin huolimatta että oma lapseni olisi narkomaani. Hän olisi sitten poikkeus. Ymmärrätkö? Vai onko maailmassa vain natseja ja enkeleitä....

b) jatkat yleistämistäsi keskivertokansakouluopettajan maailmankuvallasi tyyliin "sitten tulee homot, vammaiset, väärän väriset... jne. jne." Yllätys yllätys sulle, ei kaikki maailman ihmiset ole jakautuneet sun laisiis sosdemruotsalaispartoihin tai natseihin. Välimaastosta löytyy paljon muuta, eikös olekin kiusallista.
Ei ole poikkeuksia. Lähdetään siitä. Joko on tai ei ole. Eihän kukaan ole vähän rasisti. Ei naista tai miestä voi lievästi raiskata. Ymmärrätkös? Ei anna susta kuvaa oikein sanojesi mittaisena miehenä jos toisen narkin ohimolla olet valmis pitämään pistoolia, mutta samalla toinen käsi paijaa sen narkin päätä, joka onkin oma lapsi.

laredo kirjoitti:
Lisäksi suosittelen sinulle tutustumista "Humen giljotiiniin". Jatketaan vaikka sitten kun olet sen lukenut jookos.
Kiitos isi, mutta ei tarvitse puhua alentuvaan sävyyn, jookos. Kts. toinen viestini.

laredo kirjoitti:
Ennen sitä mua ei kiinnosta alkaa väitellä
Eli nyt sinua ei enää kiinnosta. Miksi sitten vastasit siihen mitä kirjoitin, jos sinua ei kiinnosta?

laredo kirjoitti:
Onko humanismissa jotain pahaa?
laredo kirjoitti:
Mitä ruotsalaiset tähän liittyy?
laredo kirjoitti:
sosdemkansakouluopen" kanssa.
LOL! Olen kyllä enemmän kallellaan vasemmalle kuin oikealle, mutta mitä jos edustaisinkin jotain toista laittaa, kiinnostaisiko silloin sinua keskustella enemmän? Kioskinpitäjän maailmankuva vs. kansakoulunopettajan maailmankuva. Hmm...tuossa riittää pureskelemistä vähäksi aikaa. :)

laredo kirjoitti:
Polttele sää vaan kynttilöitäs rauhassa ja mee marseilles.
Niin marssiminen. Mikä rauhanomainen tapa osoittaa mieltänsä. Ei mitään verrattuna neutronipommeihin, eikä teloitusprikaateihin.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Köntsä kirjoitti:
Olipas hienosti googletettu nimimerkiltä Individual.

Niinpä. Ajattelinkin, että kaikki varmaan ymmärtää minun käyneen tuolla maanmainiolla wikipedia- saitilla tämän katsomassa, mutta ihan kiva kun vaivauduit sen oikein tuolla one-linerillä esiin tuomaan. Milloinkohan tässä aletaan keskustelemaan. Noi yksiriviset alkaa pikkuhiljaa tympimään. :)

edit:
Mutta kaikkinensa, lupaan tutustua tuohon David Hume:seen paremmin. Ei se kyllä ihan puskista tullut tuo giljotiini, vaikka tätä sosdemrauhanmarssikeskikoulunopen maailmankatsomusta edustankin (kuulemma). Mielenkiintoiseltahan tuo vaikutti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Aina on helppo laukoa noita "saunan takana on vielä tilaa" repliikkejä kaikista sosiaalipummeista, nisteistä, manneista, somaleista ym.
Itse lukeudun kynttiläkansan puolelle, en tosin kiistä etteikö mielessä kävisi vastaavanlaisia "kaikki nistit kylmäksi tai siperiaan-"ajatuksia, siinä vaiheessa humanistinen puoleni kuitenkin ilmoittaa etten pidä moraalisesti oikeana kyseistä meininkiä.

Ymmärrän tasan tarkkaan fiilikset mitä kaikki ryhmät tuo, mutta äärimmäisyyksiin vetäminen ei kannata.

Vaikka ollaan OT:n puolella, niin narkkareista vielä:
Tuntuu että suomessa on tyritty hommat, ketään ei voi heitteille jättää, hyysätään ja annetaan siimaa kerta toisensa jälkeen.
Rangaistukset huumepuolella on melko kevyttä (tosin aika monella muullakin puolella), toisaalta laki katsoo kannabista ja heroiiniä aika samankaltaisina.

Ratkaisuna tietysti:
Ennaltaehkäisevää duunia nuorten parissa, yrittää saada kaikki siihen tilanteeseen että pesuainepulvereiden tms. vetäminen ränniin ei ole tarvetta.
Yrittää hoitaa huumeidenkäyttäjiä kuiville, puuttua kovemmalla kädellä huumausainerikoksiin ja vaikutuksen alaisina tehtyihin rikoksiin (lähinnä väkivaltarikoksiin)
Joo helppoa, sehän oli siinä.

Romaneista vielä:
Pääsääntöisesti turhaa porukkaa, rikollisia ja urpoja.
Hyviäkin ihmisiä romaneista löytyy, olen tavannut monia.
Kulttuuri vain on niin vääristynyt etten ikinä lähtökohtaisesti "luota manneen".

Peace out.
 

Mikko78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
laredo kirjoitti:
Tämäkin ot, olkoon eräänlainen jatko aikaisemmalle kirjoitukselleni.

Pidin Suomessa yht. 10 vuoden ajan veikkuskioskia ja ko. ajalta varkaat ja häiriköt voidaan karkeasti jakaa seuraavasti

a) 85 % narkkeja
b) 10 % spugeja
c) 5 % mannet ja ulkomaalaiset (niputin tähän viimeiseen)

Narkit yrittää aina pölliä jotain. Joka käyntikerrallaan. Jos ei muuta niin tikkarin tms. kunhan jotain saa pöllittyä. Se on narkin elämäntapa. Ai että sitä oppi vihaamaan noita kalpeita kuivaihoisia kasvoja, harottavia kuivia likaisia hiuksia, likaisia "urheilullisia" vaatteita, "rockelämäntapaa" jne. jne.
Ihmisarvon menettää samalla hetkellä kun ensimmäisen kerran kokeilee kovia huumeita. Kannatan kuolemantuomiota kovien huumeiden käyttäjille. Jos teloittajista olisi pulaa, ilmoittaudun työnhakijaksi takaisin rakkaaseen kotimaahani. Mikään ei voisi olla minulle mieluisampi ammatti kuin narkkien teloittajana oleminen! Sörnaisiin voisi puolestani pudottaa pienehkön neutronipommin joka tappaisi narkit ja nuoret joutilaisuuskomitean jäsenet kertaheitolla mutta jättäisi säteilyvaaran jälkeen työtä tekeville asunnot ehjiksi ja osiltaan auttaisi työttömyys- ja asunto-ongelman selvittämisessä. Oho... tulipas tässä innostuttua mutta palataas takaisin alkuperäiseen aiheeseen eli "smuggeihin". Oli mennyt kerran eräs työntekijä viisaana luotottamaan mannelaumaa. Tässä sitä odotellaan vieläkin maksua niistä HK:n sinisistä ja norttiaskeista....

Eipähän ihan heti uskois että olet pitänyt kioskia tai ylipäätänsä ollut työelämässä kymmentä vuotta.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Individual kirjoitti:
Hienoa! Etkö pystynyt muuhun kuin tuollaiseen hikiseen one-lineriin? Jos meinaat kokemuksella sitä, että olen katsonut hyvin läheltä (ja auttanut) reilun kuuden vuoden ajan läheisen ystäväni kamppailua huumeongelman kanssa ja nähnyt, että siellä kuitenkin jossain on ihminen, niin kyllä kokemuksen rintaääni on niin syvä, että Jaakko Ryhänenkin olisi kateellinen.

Jos paskan seassa on pieni namu, niin syötkö paskan vai vedätkö pöntöstä alas? Sitä voit miettiä siinä sivussa, kun saat viboja narkkien hyysäämisestä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Black Adder kirjoitti:
Jos paskan seassa on pieni namu, niin syötkö paskan vai vedätkö pöntöstä alas? Sitä voit miettiä siinä sivussa, kun saat viboja narkkien hyysäämisestä.

Voi vittu, en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa ja mä kun luulin itseäni sivistymättömäksi. Todellakin mä saan kiksejä siitä, että olen saanut auttaa ystävääni, joka on narkomaani ja nyt pysynyt kuivilla ja jättänyt pahimmat sekoilut taakseen. Mutta en tiedä kannattaako tätä keskustelua enää jatkaa, kun ei täällä näköjään pysty jengi mihinkään muuhun kuin noihin halpoihin sivalluksiin ilman mitään asiasisältöä. Kyllä alhaalla on Vapaan taso tällä hetkellä, todella alhaalla. :(

edit:
Mutta kuiteskin, tämä lienee väärä ketju koko narkomaani-keskustelulle, mutta itsepä sen metakan aloitin.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Pytyn pohjalla? Lisää vettä!

Joo ei saisi leimata koko jengiä ei mutta kyllä ne tekevät sen vaikeaksi, en kyllä muista millon olisin viimeksi tavannut ns. hyvän mannen, toisaalta voi olla että en ole edes manneksi mieltänyt koska ei ole erottunut pahassa.
 

scholl

Jäsen
Itse en ole koskaan tavannut näitä manneja eli allan hagerteja. Nähnyt vain ohimennen. Eikä koskaan ole ollut sellaista tilannetta, jossa olisi tullut mieleen, että ovat näitä Daespoon mainitsemia "hyviä manneja". Kaikilla ollut sellainen epäsiisti retalevaatetus. Koskaan en ole nähnyt mannea, joka olisi normaalisti pukeutunut. Viime aikoina nähnyt mm. seuraavaa:
- Kirkkonummella bensiksellä Mannet tankkaavat vanhaa Audi satasta niin, että auto oli käynnissä. Ennen sitä iso säätö, koska vasta 3. kortin saivat pelittämään automaatissa
- Laivalla epämääräistä säätöä autokannella. Menivät edestakas autosta toiseen ja osa huuteli sieltä rampilta alemmalle autokannelle. Koko ajan sai varoa autonkylkiä
- Vermossa manne tuli ravintolaan johtavassa portaikossa muutama vuosi sitten vastaan. Se oli aika hazarditilanne, kun ei ollut muita kuin minä ja manne ja kaikkihan me tiedämme, mitä mannet ovat tehneet hevosradoilla
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
laredo kirjoitti:
Lisäksi suosittelen sinulle tutustumista "Humen giljotiiniin". Jatketaan vaikka sitten kun olet sen lukenut jookos. Ennen sitä mua ei kiinnosta alkaa väitellä "humanistiruotsalaissosdemkansakouluopen" kanssa. Polttele sää vaan kynttilöitäs rauhassa ja mee marseilles.

Jaahas, notta tälläistä. Ellei aihe selkeästi koskisi jonkinlaista henkilökohtaista obsessiota niin voisi olla hauska jutustella Humesta tässä reippaassa narkkarien tappamis -kontekstissa. Sen verran terävää pikatulta sieltä bunkkerista tulee ja vieläpä jonkinlaisen filosofian tuntemuksen kera. Itselläni ei ole noin muuten kauheasti antaa lisää anekdotaalista todistusaineistoa itse ketjun aiheeseen - ainoa mustalainen jonka tunnen on parhaimpia ystäviäni, että siinä mielessä varmaan 100% mustalaisista on parhaimpia ystäviäni.
 

Ponkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Pallo, Sht
Kaveri joskus kertonut miten mannet yrittää muiluttaa porukkaa laivaan. Yleensä ostetaan se yksi hytti (mahdollisimman halvalla tietenkin). Sitten ajetaan laivaan Hiacella, 2 maksanutta "hytin puolella" ja takaboxi täynnä sukulaisia. Oli siinä ollu nauramisen aihetta kun auto tarkastetaan ja parhaimmillaan 10 henkee löytyy takaosasta.
 

Kaunis-Jorma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistäköhän johtuu tämä kaikkien kuullen tapahtuva huutava keskustelu ? Kaikki intiimitkin asiat käydään läpi volyymit 10:llä. Ohi aiheen; Itseäni häiritsee tämä somaali "kulttuurista" tullut tapa, jossa esim. 3 ihmistä valloittaa 3 penkkiriviä eri puolilta bussia ja keskustelu käydään huutamalla bussin etuosasta sille kolmannelle henkilölle.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ponkke kirjoitti:
Kaveri joskus kertonut miten mannet yrittää muiluttaa porukkaa laivaan. Yleensä ostetaan se yksi hytti (mahdollisimman halvalla tietenkin). Sitten ajetaan laivaan Hiacella, 2 maksanutta "hytin puolella" ja takaboxi täynnä sukulaisia. Oli siinä ollu nauramisen aihetta kun auto tarkastetaan ja parhaimmillaan 10 henkee löytyy takaosasta.

Tiätkö muuten miks niitä on aina ruotsinbotskeilla niin paljon?

Siks kun ne kellä on sukua molemmilla puolilla kelaa sitten Suomen ja Ruotsin sossuja edestakaisin, niin saa enemmän hilloa.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Silkkitakki

avatar kirjoitti:
Tiätkö muuten miks niitä on aina ruotsinbotskeilla niin paljon?

Siks kun ne kellä on sukua molemmilla puolilla kelaa sitten Suomen ja Ruotsin sossuja edestakaisin, niin saa enemmän hilloa.
Ei pidä paikkaansa. Oikea syy on se, että nyt ne saavat hakea töitä koko EU-alueelta.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Tulipa tuossa pari päivää sitten nähtyä oikein manne show kun olin potkimassa tuossa palloa, eka siinä oli pari ukkoa ja sitten siihen tuli kolme akkaa, noh siinä ne eka rupatteli rauhassa mutta sitten räjähti. En oikein kuullut tarkallee, että mistä oli kyse, epäilisin että toisen miehen kaljoista oli kyse kun naiset huusi "vittu kun meille ei koskaan mitään anneta" ja siinä sitä huutoa sitten jatkui puolisen tuntia ja rupesi jo pelottamaan, että puukot rupeaa lentelemään mutta ei sentään.
 

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
Kuinka moni on onnistunut, saanut voittoa yms. romaneitten kanssa tekemiltään kaupoilta tms? Itse ostin auton, Fiat 127 (köyhinä opiskeluaikoinani). Maksoin siitä itse huhtikuussa 300 mk ja se oli katsastettu eikä siinä ollut mitään vikaa. Mutta sitten pääsin hyväpalkkaiseen kesäduuniin ja päätin ostaa vähän paremman auton. Syksyllä sitten, erään tuttavani kautta kuulin, että muuan romani oli kuullut asiasta ja tuli tekemään kauppoja fiudesta. Sanoin, että tuhat mk ja paperit täytetään saman tien (sen fiuden arvo oli korkeintaan se 300 mk, vaikka ei siinä mitään vikaa ollutkaan). Eli voitin romanilta 700 markkaa (vielä rehellisesti) eikä tarvinnut kävellä kesätöihin. Tämä "kaveri" istuu muuten parhaillaan linnassa, eli ei ole tainneet seuraavatkaan kaupat onnistua.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Ostahan sie nahkatakki

avatar kirjoitti:
Saiks ne hakea töitä koko EU-alueelta jos 80-luvullakin?
Ei tietenkään, mutta työtä pelkäämättömänä kansana he kuitenkin yrittivät.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Tumba kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta työtä pelkäämättömänä kansana he kuitenkin yrittivät.

Uuh. Päivän muikein letkautus :D

ps. Olen tavannut kaksi mannea elämäni aikana tekemästä ihan oikeita töitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös