Aikoinaan olin kyseisessä firmassa töissä. Tiesin että sakki pöllii kamaa sieltä. No menin heitä "auttamaan" ostoksissa. Jossain vaiheessa minulle tuli tunne, että nyt lähti jotain mukaan. Jälkeen päin tarkastin nauhoilta, niin kääntäessäni selän pariksi sekunniksi toinen naisista laittoi hameensa alle silikonipistoolin. Kyseinen tuote maksoi muistaakseni 2,5€. Kai siellä oli tulossa kylppäriremppa tai jotain.
Teit hyvin, kun et puuttunut asiaan. Nyt saivat tehtyä sen kylppäriremontin, jonka ansioista yhteiskunta ei joutunut korvaamaan suurta vesivahinkoa vakuutuskorvauksista.
Itse pystyisin kertomaan lukuisia hauskoja ja osa ei niin hauskoja tarinoita näistä henkilöistä. Olen ollut todistamassa tapahtumaa, jossa yrittivät ajaa esim. vartijan päälle autolla, kun syntyi erimielisyyksiä, minut on luvattu tappaa useita kertoja, viimeisin tilanteessa jossa noin parikymppinen nuoripari pysäköi invapaikalle ja vahingossa kuljin ohitse. Kyselin luvan perään ja he esittivät jonkun kirjastokortin näköisen, jolla eväsin pysäköinnin, voi olla että annoin myös hiukan palautetta parin käytöksestä, mutta sitten uhkailu muuttui aika rajuksi. Lopputuloksena oli ikuinen porttikielto ja kaksi vihaista nuorta kaahasi pois parkkipaikalta. Jotain vastaavaa tapahtuu vuosittain useasti, mutta siihen on niin turtunut, ettei sitä osaa edes miettiä poiekkavaksi käytökseksi. Pahimpia ovat lähes poikkeuksetta Ruotsin kilvillä liikkuvat seurueet, näillä on erittäin usein tarkoitus näpistää/ varastaa ja toisaalta käytös on myös astetta pahempi, koska lähistöllä asuvat joutuvat hiukan enemmän miettimään sitä kuinka käyttäytyvät.
Toisaalta tiedän harrastukseni kautta, että on siellä ihan asiallisia henkilöitä joukossa, toki en voi olla varma, miten järjestävät elantonsa, mutta minulle riittää, kun eivät aiheuta häiriöitä.