Vääryyttä vastaan!
Minulla ei ole ollut KOSKAAN mitään vääryyttä vastaan, mutta nyt on. Pläräsin tuossa Lapin Kansan (osa lappilaista elämää) läpi. Löysin sieltä mauttoman, värittämän ja hajuttoman jutun RoKin eilisestä pelistä. Pihlajaniemen vikahan se ei ole. Jos “toimittaja” asuu Kemissä ja soittaa RoKin valmentajalle, niin eihän siitä kovin tunteikasta juttua voi tehdä. Nokian pitäisi kehittää puhelin, joka välittää myös hajun, yleisön reaktiot ja melun vastaanottajalle. Olemme palanneet Kalottiliigan aikoihin, jolloin Mika teki myös jutut Kemistä päin. “Pyykköset” eivät hallille vaivaudu. Toisaalta turhaan minä itken, mutta kukapa muukaan, jos en minä itse. Tiesittekö muuten, että Brett Daileyn
pikkurilli ei ole enää kipeä, mutta Veinbergsin nilkkaan koskee vielä. Jana Jaudzema onnistui myös eilen. Muita eilisen onnistujia olivat Madis Järveots ja Oleg Cebialis. Tässä oli rovaniemeläisten toimittajien selostuksia eiliseltä päivältä. Valitettavasti lehti ei kertonut mitä Kenedy Owusu-Ansahille kuuluu. Olen melko varma, että jos Kostamo, Fomin ja Alanne kävelisivät Lapin Kansan urheilutoimitukseen, siellä ei kuukaan heitä tuntisi ja tuskin edes tietäisivät nimien perusteella mitä lajia he harrastavat. Pojat ovatkin rovaniemeläisiä, ei kai se lappilaisia kiinnosta.