Yksi asia menetymisen tiellä on toiminnan analysointi ja puutteiden kehittäminen...
No sitten kannattaa analysoida, eikä heittää juttuja yhden pelin perusteella.
Yksi asia menetymisen tiellä on toiminnan analysointi ja puutteiden kehittäminen...
Näkkäri:
Mielestäni on paikallaan mainita kehityspaikoista eikä vaan tuudittautua siihen, että parantamisen varaa ei ole.
Jep, ja voittanut joukkue 3 tai enemmän 18:sta pelissä 24:stä ja viime vuonna suunnilleen sama. Joten 1-2 maalia ei edelleen pitkälle riitä. Ikävempi juttu on vielä se, että pleijareissa tulee tunnetusti vastaan vain tiiviisti puolustavia jengejä, joita vastaan hyvät maalipaikat putoavat runkosarjaan nähden puoleen.
Tämä on juuri sitä eikä mitään muuta. Joulutauon jälkeen on pelattu kymmenen peliä joista on voitettu kahdeksan ja hävitty kaksi ja kuinka ollakaan, juuri nämä kaksi hävittyä peliä muodostavat ongelman joka sinusta saattaa lähettää Ässät puolivälieristä lauluun.
Jos tappiot toistuvat, voi tätä puutetta pitää ongelmana, mutta kun voittoprosentti on mikä on, saattaisi joku vähemmän järkiheitto ajatella ettei mitään fataalia ongelmaa ole vaan että kyse on ollut yksittäisten pelien epäonnistumisista.
No sitten kannattaa analysoida, eikä heittää juttuja yhden pelin perusteella.
Joo tottakai, mutta näiden kehityspaikkojen kaivelu on välillä aivan järjetöntä.
En heitäkään yhden pelin perusteella. Maalinteko on takunnut jo pidempään ja kuten olen monesti maininnut, niin Ässät on ottanut Lukolta kaksi kertaa peräkkäin pataan.
Ehkä sinulle on. Mieluummin minä "kaivelen" niitä kehityspaikkoja kuin paukuttelen henkseleitä, että kattokaa sarjataulukkoo ja tilastoi hei.
En tiedä kuka paukuttelee henkseleitä, mutta tiedän nimimerkin joka taikoo ongelmia asioista, joissa sitä ei ole.
Joo tottakai, mutta näiden kehityspaikkojen kaivelu on välillä aivan järjetöntä.
Ässät on luonut koko kauden tasaisesti maalipaikkoja, saanut laukauksia aikaan, tehnyt neljänneksi eniten sarjassa maaleja, päästänyt toiseksi vähiten maaleja ja kerännyt toiseksi eniten pisteitä yli kahden pisteen keskiarvolla/ottelu.
Maalinteko-ongelma, jonka kanssa ei mennä pitkälle?? Mitä?
On toki hienoa leikkiä Pikku-Sihvosta, mutta perustelut voisi olla vähän järjellisempiä tai nojautua faktoihin. Silloin saataisiin aikaiseksi keskustelua eikä tyhjänpäiväistä inttämistä.
Mä en nyt näe tässä keskustelussa järjen hiventä. Okei, tehdyt maalimäärät on olleet pikkaisen alhaisia nyt jonkin aikaan, mutta perskele, niin on päästetytkin maalit.
Palataan tähän tammikuun tasauksen jälkeen.
Monella pelaajalla maalinteko tuntuu olevan juuri nyt tuskaista, mutta kenenkään ei oikeastaan voi sanoa pelaavan huonosti koska joukkue voittaa.
Noniin. Patapaitaan sonnustautunut kettu toivoo niitä tappioita, kuten vähän ounastelinkin.
Mikäli näet lukkotappiot suurimpana ongelmana, niin mikset kirjoita tai muka-analysoi ainoastaan niitä? Miksi teet lukkopeleissä näkemistäsi ongelmista kokonaisvaltaisia ja yleistät niissä peleissä näkemäsi ongelmat muihinkin peleihin?
Esim. San Jose Shark #50:n väite siitä, että muuan Yetman olisi hyödytön joukkueelle, koska reppu ei heilu ja Patasydän soi kaiuttimista, ei kestä mitään kriittistä tarkastelua. Voidaan sanoa tehottomaksi, kyllä, mutta pääosin melko kiitettävällä asenteella Yetman jaksaa paiskia töitä illasta toiseen. Hyvin kesti esim. Huhtasen läsnäolon kakkosketjussa, vaikka välillä katsomoon asti näki, mitä mieltä oli Huhtasen itsekkyydestä ja sopimattomuudesta ketjuun. On hetkiä, jolloin kakkosketjun kentälläoloa tuskin huomaa, mutta silloinkaan omissa ei kolise ihan jatkuvasti. Kyllä ne jotain tekevät oikeinkin, mutta nyt vaan maalinteko on tuskaisinta ehkä juuri tälle ketjulle. Johtuen varmaan yhteensä kaikista, veikkaisin.
Tämä on kuitenkin asia, jolle kaiken kunnioituksen ja arvostuksen keskellä Rautakallion & muun valmennusryhmän tulisi tehdä jotain.
Enköhän nyt sentään itse tiedä, mitä minun kirjoittamiseni on ja mitä ei?
Sitä paitsi Ässillä on kaksi peräkkäistä Lukko-tappiota. Joten tappiot ovat toistuneet samaa joukkuetta vastaan, eikä kyseessä ole näin ollen yksittäinen tappio. Pelkän voittoprosentin tuijottamisen sijaan, voisi ehkä katsoa myös niiden prosenttien taakse?
Joulutauon jälkeen on tosiaan mennyt pääosin hienosti, mutta pitää myös muistaa, että ainoastaan neljä peliä on ollut mittauskelpoisia joukkueita vastaan. Ja kyllä niissä voitto-otteluissakin on ilmennyt puutteita.
Riippuu miten lähestystään ongelmia. Jos pidän lähtökohtana olettamusta puolivälieräparista Ässät-Lukko, niin tällöin pidän juuri lukkotappioita varsin isona ongelmana. Vastaavasti tämänviikkoinen Jokerit-voitto lisäsi uskoa kyetä voittamaan Jokerit playoffeissa.
Suurin ongelma tämän kaksikon ( Z sekä Y ) kanssa on, että joutuvat pakosta tekemään liikaa peliä, .....
Kyllä minä luulen että sinä et itse tiedä mitä kirjoitat tai et ainakaan tiedosta kuinka järjettömiltä osa kommenteistasi ulospäin vaikuttaa.
Ensinnäkin toistuvat tappiot. Kirjoittaessani toistuvista tappioista tarkoitin todella toistuvia, perättäisiä tappioita lyhyen ajan sisässä, en kahta peliä joiden välissä on yli kaksi kuukautta.
Sitten tämä joulutauon jälkeinen aika, joka on mielestäsi mennyt "pääosin hienosti", mutta jota himmentää vain neljä peliä "mittauskelpoisia" joukkueita vastaan.
Onko sillä ylipäätään mitään merkitystä että joulutauon jälkeiset 10 peliä on pelattu sekä laadullisesti että tuloksellisesti paremmin kuin 10 peliä ennen taukoa?
Joitakin kuulemma hirvittää lähteä näillä ketjuilla pudotuspeleihin, minua hirvittävät tällaiset katsojat. Veikolle voisi tehdä hyvää aikamatka tammikuulle 2008. Sieltä löytyisi monta pelillistä ongelmaa ratkottavaksi.
Aikamatka tammikuuhun 2008 on mielestäni jokseenkin turhaa, jos pyritään ajattelemaan Ässien mahdollisuuksia menestyä tulevana keväänä.
Joskus ammoin Galilein väittämää aurinkokeskeisyydestä pidettiin monien mielissä järjettömänä.
Voidaan ajatella Suomen jalkapallomaajoukkuetta. Portugali saatetaan voittaa, mutta Venäjältä tulee käkättimeen. Välissä voidaan voittaa montakin ottelua(jopa Saksa), mutta taas Venäjä-ottelussa tulee käkättimeen. Tästä seuraa ajatus, että Suomen pelityylillä ei Venäjää voiteta.
Niin, mielestäni joulutauon jälkeinen aika on mennyt pääosin hienosti. Enkä minä väittänyt, että sitä himmentää vain nuo neljä mittauskelpoista ottelua. Totesin vain asian ja millään blues, pelicans tai kalpa-otteluilla ei voida puntaroida menestysmahdollisuuksia playoffeissa. Nuo neljä mittauskelpoista ovat HPK, IFK, Jokerit ja Lukko.
...
Aikamatka tammikuuhun 2008 on mielestäni jokseenkin turhaa, jos pyritään ajattelemaan Ässien mahdollisuuksia menestyä tulevana keväänä.
Enkä muuten minäkään usko, että kahden peräkkäisen lukkotappion perusteella jokainen lukko-ottelu tulisi olemaan samanlainen. Mutta olisivatko ne niin paljon erilaisia, että kyettäisiin ottamaan tarvittavat neljä voittoa?
Itsestäänselvyydet...