RIP-ketju

  • 2 886 609
  • 11 649

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
René Auberjonois, tunnettu parhaiten Startrek DS9 ja Boston Legal sarjoista. Enpä tiennyt että miehellä syöpä oli, rauhaisat levot "Odo"
No voi perhana. Boston Legal on yksi minun ehdottomista suosikkisarjoistani. Tulisipa johonkin suoratoistopalveluun.
Rauhaisat levot hänelle.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
No voi perhana. Boston Legal on yksi minun ehdottomista suosikkisarjoistani. Tulisipa johonkin suoratoistopalveluun.
Rauhaisat levot hänelle.
Toivon vähän samaa, koska piti aikanaan Boston Legalia katsoa, mutta pääsi perhana unohtumaan. Vilkaiseppa ainakin paikallisen kirjaston tarjonta, itse teen niin.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Toivon vähän samaa, koska piti aikanaan Boston Legalia katsoa, mutta pääsi perhana unohtumaan. Vilkaiseppa ainakin paikallisen kirjaston tarjonta, itse teen niin.
Menee vähän ohi ketjun aiheen, mutta kyllä joo löytyy DVD:t paikallisesta kirjastosta ja olen ne sieltä joskus lainannutkin. En vaan enää edes omista soitinta moiselle formaatille.
Melkein siis R. I. P. DVD.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
RIP vaan. Idi Amin kappaleesi SS-ajalta jäi mieleeni...
Mulla ei ole mitään hajua kuka on Anne "Heinäsirkka" Taskinen, mutta jos samassa yhteydessä mainitaan Idi Amin ja SS, niin kovin turhasta tädistä ei voi olla kyse.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole mitään hajua kuka on Anne "Heinäsirkka" Taskinen, mutta jos samassa yhteydessä mainitaan Idi Amin ja SS, niin kovin turhasta tädistä ei voi olla kyse.
Me Kekkoslovakian lapset toki muistamme hänet Sleepy Sleepersin jäsenenä. RIP Heinis
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Täytyy kyllä tunnustaa etten ole kuullut vissiin yhtään biisiä em. orkesterilta. Ainakaan tietosesti. Toki kuullut olen mainittavan monasti.

edit. Ha! Nyt kun kuuletin niin tuo Heinäsirkkahan on kovinkin tutunnäkönen täti.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jostain kumman syystä sekoitin Heinäsirkan aluksi "Sirkka Tälliin." Nyt kun katselee kuvia, niin onhan Anne Taskinen jokseenkin tuttu.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Roxette-yhtyeen Marie Fredriksson.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Roxetten tahtiin tanssittiin limudiskossa.
Paljon muistoja herättää, niin hyviä kuin huonoja .Taisin ensisuudelmankin varastaa Listen to your heartin soidessa.
Rauhaist levot.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Yllätys Fredrikssonin poismeno ei ollut terveyshuolet muistaen. Vakavaksi silti vetää, koska Roxette oli kasarin ja ysärin vaihteessa eräs maailman merkittävimmistä yhtyeistä, jonka perintö elää kauan.

It Must have Been Love soimaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Lepää rauhassa, Marie Fredriksson. Roxette kuului allekirjoittaneenkin teinivuosiin, ja tulihan sitä vielä myöhemminkin kuunneltua. Per Gesslen tarttuvat poprock-biisit ja Marien vahva ääni olivat toimiva ja ajaton yhdistelmä.

En tiedä, halusiko Marie itse tässä loppuvuosina esiintyä, mutta esimerkiksi vuoden 2014 Hartwall Areenan keikalla meno oli aika vaivalloista. Sairaus oli vienyt voimat. Mutta paha mennä moittimaan, jos itse halusi kunnostaan huolimatta.

Ei ole Roxettea ilman Periä, muttei myöskään ilman Marieta. Ja nyt sitä ei ainakaan enää ole. Aika haikeaa kieltämättä. Mutta eiköhän Per vetäise jonkun muistokiertueen.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
*kyynel*

Ei suoranaisesti ajankohtainen enää hetkeen, vaikka musiikkinsa elääkin ikuisesti. Ja tollasella kliseellä sitten lähdin.

On hetkiä, ikäkausia, mitä vaan jotka vaikuttaa ja painuu mieleen enempi kuin toiset. Look Sharp ja Joyride ilmestyi lapsuuteni/nuoruuteni taitteessa, suureen maailmaan ponkaissut ruotsalaisbändi, oli noina vuosina hyvinkin nuorison suosimaa musiikkia, miksei vähän vanhempienkin. Tuohon aikaan vielä c-kasetteina.

Katoavaista on. Aika ja ihminen.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Kevyitä multia Ruotsiinkin. Niin ne vain naiivisti nämä joskus mielissään ”ikuisiksi ja kuolemattomiksi” lokeroidut viihdetähdet vaihtavat hiippakuntaa yhä kiihtyvämmällä frekvenssillä. Roxette oli aikansa ilmiö, sellainen ruotsalaisten kirka-mania, johon oli helppo nuoruuttaan tuohon aikaan eläneiden (pääosin tyttöjen silloisten havaintojeni perusteella) mukautua.

Roxettessa oli tämä vauhdikkaampi ja rauhallisempi puoli, jotka kulttiasemaa ja monipuolisuutta loivat, kai ne peilasivat Gessleä ja Fredrikssonia ihmisenäkin. Minulle Roxeten musiikki ei ollut tärkeää, ehkä joskus Real Sugarin tahtiin on jossain bailattu, mutta etäiseksi yhtye musiikillisesti on aina jäänyt.

Niin mittava on yhtyeen elämäntyö ollut kuitenkin pop- ja kevyen rock-musiikin tahtiin, että jos Aviciin kaltaiselle tiskijukalle järjestettiin muistokonsertti Friends Areenalle, niin vähintään odotan nyt samaa Roxetten kohdalla viimeistään nyt. Yhtään Aviciita väheksymättä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Niin mittava on yhtyeen elämäntyö ollut kuitenkin pop- ja kevyen rock-musiikin tahtiin, että jos Aviciin kaltaiselle tiskijukalle järjestettiin muistokonsertti Friends Areenalle, niin vähintään odotan nyt samaa Roxetten kohdalla viimeistään nyt. Yhtään Aviciita väheksymättä.

Nimenomaan yksi muistokonsertti, Marien nimissä ja vaihtuvilla solisteilla. Jokaiselle joku peruste, miksi esittää juuri tietyn Roxette-biisin. Näin se tehtäisiin tyylikkäästi.

Per voi tottakai esittää biisejä omissa nimissään, mutta nimeä Roxette ei pidä enää käyttää.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Roxette oli niitä lapsuuden ja teini-iän suuria suosikeita. Joyridea vihelteli meidän koulussa melkeinpä jokainen. Tämä uutinen pysäytti pahasti, luulin Marie Fredrikssonin taltuttaneen sairautensa mutta niin ei sitten ollutkaan. Roxettea ei tosiaan voi kuvitellakaan ilman Marie Fredrikssonin ääntä. 10-vuotiaana sain joululahjaksi Look Sharp-kasetin ja tallessa on edelleen. The Look kuuluu suosikkibiiseihin.

Roxettelta jäi jälkeen paljon loistavia biisejä, jotka kestävät kulutusta tänäkin päivänä. Joyride, Fading Like A Flower, The Look ja Listen To Your Heart kuuluvat oman aikakautensa kirkkaimpiin helmiin. Lepää rauhassa Marie Fredriksson.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös