RIP-ketju

  • 2 927 889
  • 11 764

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oli muuten ilmeisesti viimeinen HIFK:ta (seura, ei se nimimerkki) vanhempi ihminen maailmassa. HIFK ilmeisesti perustettiin loppuvuodesta 1897, mikäli tulkitsen historiikkia oikein. Tärkeä tärppitieto tämäkin.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Edmonton Oilersin kausiketjusta bongasin tiedon, että ilmeisesti Latvian juniorimaajoukkueissakin pelannut 20-vuotias Kristians Pelss olisi hukkunut pudottuaan tai hypättyään sillalta. Pelss oli Oilersin 7. kierroksen varaus.

Todella surullista, mikäli pitää paikkansa. R.I.P.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Edmonton Oilersin kausiketjusta bongasin tiedon, että ilmeisesti Latvian juniorimaajoukkueissakin pelannut 20-vuotias Kristians Pelss olisi hukkunut pudottuaan tai hypättyään sillalta. Pelss oli Oilersin 7. kierroksen varaus.

Todella surullista, mikäli pitää paikkansa. R.I.P.

Pelssin kuolemaa ei ole vielä varmistettu, mutta aika huonolta näyttää.

Sen sijaan varmistettu on 23-vuotiaan norjalaiskiekkoilijan Scott Winklerin kuolema. Winkler oli Starsin kolmoskiepin varaus vuodelta 2008. Surullinen päivä tänään kyllä näille organisaatioille. Erittäin ikäviä nämä tapaukset.

Juttua täältä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Otan osaa. Ikinä ei tiedä mitä nurkan takana väijyy itse kunkin kohdalla.

Yhdyn luonnollisesti osanottoihin. Näihin tapauksiin, syövän sairastaneena, suhtaudun kuitenkin myös pienellä ilolla. Nämä kuolemat sisältävät myös lohdullisen sanoman siitä, ettei kuoleminen välttämättä kestä kuukausia tai jopa vuosia. Luulen, että jokainen toivoisi itselleen tällaista lähtöä. Ironista kyllä, lähes kukaan ei soisi sitä läheisilleen...

Itseasiassa olen tuskaillut asian ympärillä olevaa eetiikkaa niin paljon, että aloin pahoinvoida ensiavun tunnilla, kun tajusin että onnellisesti sydäninfarktiin muutamassa minuutissa kuolemassa olevia ihmisiä elvytetään yhä useammin, ja yleisimpinä kuolinsyinä ovat pitkäaikaissairaudet.

Koska kuolema on väistämättä edessä itse kullakin, sen laatu on hirveän suurimerkityksellinen asia inhimillisesti ajateltuna. Kuollut ei ole menettänyt mitään. En usko, että elämässä mikään olisi niin arvokasta, että kukaan rauhan saanut haluaisi palata takaisin sen kokeakseen.

Surukin koskee vain eloonjääneitä.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
James Gandolfini menehtynyt mahdolliseen sydänkohtaukseen Sisiliassa, 51-vuotiaana.

Kevyet mullat. Ikinä en Sopranosia katsonut, mutta joissain muissa tuotannoissa tuli nähtyä. Hieno näyttelijä.

Linkki myfoxboston.com

E: Nyt kun luin uutisen tarkemmin, niin tytär nykyisen vaimon kanssa oli syntynyt vasta viime lokakuussa...
 
Viimeksi muokattu:

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
James Gandolfini teki loistavan suorituksen Tony Sopranon-roolissa. Omasta mielestäni paras tv-sarja mitä tehty, kestää useammankin kerran katsomisen. Pitää varmaan tänään tsekata parhaita paloja ja ottaa malja miehen muistoksi, RIP T!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Itse en juuri muuten pitänyt Jamesia minään näyttelijänä, mutta Tony Soprano - Huh huh. Yksinkertaisesti näitä ikuisesti mieleen jääviä roolihahmoja.

RIP James Gandolfini
 

Outsider

Jäsen
Just sain pari viikkoa sitten katottua Sopranosin viimeisen kauden dvd-boksilta loppuun ja siitä innostuneena etsin tietoa niistä suunnitelluista Sopranos elokuvista. Nyt niitä ei sitten enää tarvitse odotella ja sarjan loppukohtauksen voikin sitten ajatella toisella tavalla. Yllättäen ja nuorena lähti, vaikka ylipainoa tietysti olikin aika reilusti, kuten yllä jo mainittiin.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Hieno näyttelijä, joka lähti aivan liian aikaisin. Hän toi jokaiseen rooliinsa annoksen uskottavuutta ja ennen kaikkea kovuutta ja juuri noiden syiden vuoksi arvostin hänet niin korkealle.

Lepää rauhassa, James.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Huh. Tämä suruuutinen kyllä pysäytti... Just tuli katsottua loppuun Sopranos uusintana kokonaisuudessaan. Elämänsä roolin mies veti siinä.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Tässä oli taas uutinen joka todella tuli puun takaa. Sopranos-boxi odottaa vielä hyllyllä avaamattomana, mutta nyt tulee senkin katsomiseen sitten paljon enemmän tunnetta mukaan.

R.I.P. James. Hieno näyttelijä ja todella loistava näyttelijäsuoritus Tony Sopranona.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Kylläpä tuli yllärinä tämä suosikkini Tony Sopranon poismeno. Tykkäsin sarjasta ja ilman tätä Jamesia se ei olisi toiminut.

Olihan noita muitakin hyviä Gandolfini-leffoja kuten mm. The Mexican ja 8 mm.

R.I.P Tony

"What kind of (expletive) human being am I, if my own mother wants me dead?"
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Just kuulin radiosta tän. Todella sääli. En oo mikään hirvee tv-sarjojen saati leffojen katselija, mutta Sopranos oli todella loistava sarja, jota seurasin alusta loppuun hyvin intensiivisesti.

Tulihan hra Gandolfini joissain muissakin leffoissa tai sarjoissa aina silloin tällöin vastaan, mutta mulle hän tulee aina olemaan Tony Soprano. Hattu päästä.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Nyt tuli kyllä puun takaa ja lujaa. James Gandolfini heitti yhden modernin TV-aikakauden kovimmista näyttelijäsuorituksista Tony Sopranoksen roolissa. Kova äijä oli. R.I.P ja kevyet mullat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä oli ikävä uutinen. R.I.P James Gandolfini.

Vielä surullisempaa lukea 9kk ikäisestä tyttärestä. Pumppu petti sitten Italian helteissä, ihan puun takaa voi noutaja tulla näinkin nuorena. Oma faija lähti vähän samalla tavalla reilun 10v vanhempana.

Sopranos on omastakin mielestä nyky-tv:n paras tv-sarja, uskomaton cast, hieno musiikki, hieno tarina ja jaksoi koukuttaa laadullaan sen liki kymmenen vuotta.

Tässä Gandolfini ystävä Vince Curatola(myöskin Sopranosissa) haastattelussa ja ainakaan hänen tietääkseen ei ollut sydänongelmia taustalla
http://www.news.com.au/entertainment/movies/sopranos-star-james-gandolfini-dies-of-a-heart-attack/story-e6frfmvr-1226666693245

_
 

OutlawPuppet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers, Ice Tigers
Ehdinki jo asiasta tuonne TV-sarja -ketjuun kirjoittaa, mutta ehkä tämä on se "oikea" paikka. Todella suuri sääli, että niinkin lahjakas ja vaikuttava näytteliä poistuu näin nuorena. Tuntuu siltä, että paljon olisi vielä ollut annettavaa elokuviin ja tv:hen. RIP mr. Soprano :(
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Plääh! Tämä on perseestä. Lepää rauhassa James, Tony Soprano.

Oli minun ja puolison yksi suurimmista suosikkinäyttelijöistä. Muija oli Tony Sopranosta ihan pähkinöissä ja tänään kyllä kasvoilta näkee surun..
 

Meikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Arsenal FC, NFL, O_______O
Jep. Kolmas tuotantokausi menossa Sopranosien uusintakierroksella. Voihan Tony Soprano.

RIP James Gandolfini.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Olen ollut koko päivän mediapimennossa Italian pelin uusintaa varten ja sitten tulee tälläistä tietoa. Pysäyttävä uutinen. Sopranos on kaikkien aikojen paras sarja ja Tony yksi kaikkien aikojen hahmoja. Olen katsonut sarjan läpi liioittelematta 8-10 kertaa ja nyt tuli pallea isku.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ikävää, että hyvä näyttelijä lähti näin aikaisin. Toivottavasti oli edes mahdollisimman tuskaton loppu.

Sopranosia on paljon korostettu ja laatusarjahan tuo on, mutta koska en ole mafiasarjojen/elokuvien ylin ystävä, niin minulle Gandolfini tuli parhaiten tutuksi hyvistä leffarooleista. Isommissa ja pienemmissä rooleissa oli laatusuorituksia muun muassa True Romancessa, Purppuravyöhykkeessä, Where The Wild Things Aressa (loistava äänirooli) ja Zero Dark Thirtyssa.

Ehkä parhaimmat ja tuoreimmat muistot minulla on Gandolfinista erinomaisessa rikoselokuvassa Killing Them Softly, jossa Gandolfini esitti ikääntyvää duunarihenkistä palkkatappajaa Mickeyta, joka tilattiin hoitamaan keikka. Keikka ei kuitenkaan lähtenyt kovin hyvin käyntiin, koska heti kättelyssä Mickey veti työmiehen lailla viinaa, linnoittautui hotellihuoneeseensa useaksi päiväksi ja tilasi sinne jatkuvasti huoria. Mahtava rooli eläkeputkea lähellä olevasta katkerasta työmiehestä, joka vain sattui olemaan palkkatappaja ammatiltaan.

Kannattaa katsoa Killing Them Softly ja Mickeyn elämänmakuisen roolin kohdalla muistella Gandolfinia hyvällä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
RIP Big C

Gandolfinin parhaimmat roolit ehdottomasti ovat True Romancen Virgil, Get Shortyn Bear, The Mexicanin Winston Baldry (ehkäpä paras) sekä Killing The Softlyn Mickeyna. Sopranoksen olen jättänyt aivan varta vasten näin myöhemmälle iälle ja mafiosoviihde kiinnostaa kybällä. Sopranos siis vielä katsomatta.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Kaikki Jyväskylässä urheilua ylemmillä tasoilla harrastaneet tämän jo tietävät RIP-twiittien perusteella, mutta laitetaan nyt tännekin tietoon niin ei tule vierasjoukkueille yllätyksenä, että faninne on heittänyt lusikan nurkkaan. Halli-Ana on poissa.

Ana oli valtakunnallisesti tunnettu ja aina odotettu jututtaja pelireissuilla, tänne muutettuani myös harjoituksissa usein läsnä. Mm. Juha Lind hänestä aikoinaan kirjoitti. Ainoita aikuisia ihmisiä, jolle minäkin olen nimmarin kirjoittanut.

Yksi osa jyväskyläläistä katsojakulttuuria on poissa. Rip Halli-Ana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös